PDA

View Full Version : Mesa Lonstar top - Wat voor Cabinet?



sietze
5 december 2008, 20:56
Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van de Mesa Lonestar special head.
Ik heb nog ongeveer voor 500 euro budget dus niet zo veel geld meer voor een cabinet.

Dus ik zoek even iets als tussenoplossing, of misschien is er iets in die prijsklasse die perfect macht met de Lonestar :D Het liefst een 2 keer 12. Heeft iemand suggesties?

Thanks! Sietze.

sjaak1990
5 december 2008, 23:26
Gefeliciteerd met je aankoop :)
Clean van die dingen is geweldig.
Ligt eraan wat voor sound je wilt? Meer vintage of smooth of helder... Alnico blue's of gold's zouden geweldig zijn, maar dat is dus te duur. Vintage 30 cabinet binnen je budget misschien? Of misschien iets doorsparen en een bogner os 2x12 kopen?

MattellicA
5 december 2008, 23:40
Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van de Mesa Lonestar special head.
Ik heb nog ongeveer voor 500 euro budget dus niet zo veel geld meer voor een cabinet.

Dus ik zoek even iets als tussenoplossing, of misschien is er iets in die prijsklasse die perfect macht met de Lonestar :D Het liefst een 2 keer 12. Heeft iemand suggesties?

Thanks! Sietze.

Ben je zelf niet wat handig? Kan je zelf je droomcab maken voor dat geld (als je niet merkengeil bent natuurlijk)

AART
6 december 2008, 00:01
Mesa Lonestar cab 2ehands proberen te scoren?
Moet rond dat budget wel lukken.

Zelf bouwen zou ik niet doen omdat het totaal niet waardevast is. Als je ooit wil upgraden ben je een groot deel van je investering kwijt.

Koop dan liever tijdelijk een Marshall 1936 ofzo, die zijn redelijk makkelijk weer te verkopen.

Hell's Engl
6 december 2008, 08:26
Kijk eerst eens wat je wil; 4x12 of 2x12? Kijk dan verder... scheelt je de helft in keuze

Succes!


Joost

the sure thing
6 december 2008, 10:44
Belangrijkste vraag: welke stijl muziek speel je?

Engltje
6 december 2008, 11:30
Ben je zelf niet wat handig? Kan je zelf je droomcab maken voor dat geld (als je niet merkengeil bent natuurlijk)

9 van de 10 eigenbouw cabs vallen tegen hoor. Ga gewoon eens testen ergens. Een 2x12 kan net zo mooi zijn en veel gemakkelijker mee te nemen.

MattellicA
6 december 2008, 14:30
9 van de 10 eigenbouw cabs vallen tegen hoor. Ga gewoon eens testen ergens. Een 2x12 kan net zo mooi zijn en veel gemakkelijker mee te nemen.

Ga je nu beweren dat ze in een fabriek beter cab's kunnen maken dan jezelf, als je zorgt dat je kwaliteitmaterialen en speakers hebt én een goed plan, kan een zelfbouw cab zeker zo goed klinken hoor...

Engltje
6 december 2008, 14:38
Ga je nu beweren dat ze in een fabriek beter cab's kunnen maken dan jezelf, als je zorgt dat je kwaliteitmaterialen en speakers hebt én een goed plan, kan een zelfbouw cab zeker zo goed klinken hoor...

De meeste mensen hebben geen kennis en kunde genoeg om aan een fabrieks cab te evenaren.. ( en dan bedoel ik geen marshall cab...maar het niveau diezel bogner enz. ). Als je een hoop duur gereedschap en een zaagtafel enzo hebt okee...maar 9 van de 10 eigenbouw cabs vallen erg tegen neem dat maar van mij aan!!!

AART
6 december 2008, 15:07
De meeste mensen hebben geen kennis en kunde genoeg om aan een fabrieks cab te evenaren.. ( en dan bedoel ik geen marshall cab...maar het niveau diezel bogner enz. ). Als je een hoop duur gereedschap en een zaagtafel enzo hebt okee...maar 9 van de 10 eigenbouw cabs vallen erg tegen neem dat maar van mij aan!!!

Hangt meer van kennis/kunde af dan van machines.
Recht zagen, goed verlijmen en goed meten en je bent er.

Cirkelzaag is eigenlijk de enige must qua gereedschap dat duur is...
Afhankelijk van je bouwwijze nog een frees, maar die zijn niet zo duur.

Mitch
6 december 2008, 15:43
Goede 2x12s die zeker tweedehands in die prijsklasse zijn te vinden en bij een dergelijke top zouden passen: Brunetti, Koch.