PDA

View Full Version : Welke buizenversterker?



Rbe3
5 december 2008, 20:09
Ik zit er over na te denken om een buizenversterker te kopen, ik heb nog geen idee welke maar kunnen jullie mij wat voorstellen doen? (budget rond de 1000 €) De voorwaarden zijn dat hij goed pedaaltjes aankan, mooi clean kan klinken maar ook mooi kan scheuren (eventueel door pedaaltjes). Maar mijn grootste voorwaarde is dat hij heel mooi moet klinken op een laag volume (voor thuis) maar toch kan gebruikt worden voor kleine repetities (drum, bas , gitaar). Ik wil er graag blues mee kunnen spelen en vooral mee kunnen rocken (zeker geen metal dus geen high gain ofzo).
De muziekstijl die is erop wil spelen is de sound van the beatles en the pixies en BBking :) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt.

the sure thing
5 december 2008, 20:16
VOX ac 30 CC. Mooi clean, kan ook goed oversturen, slikt pedaaltjes goed. Kan ook prima met een randje worden ingesteld.

Rbe3
5 december 2008, 20:17
gaat die nie te hard voor thuis? of kan ik hem gewoon stil zetten en dat hij dan nog steeds goed klinkt?

Nitefly7
5 december 2008, 20:21
Koch Twintone, of S*****tone !
Anders Mesa Nomad of DC....
maar vooral die Kochs zijn op lager wattage erg tof..!

Shaggy
5 december 2008, 20:39
voor 1000 kun je een goede amp en een powersoaker (hotplate ofzo) kopen

hoef je geen concessies te doen :)

Realeigo
5 december 2008, 20:49
IS het nou echt nodig om 2 keer op een dag een topic over hetzelfde te openen? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116863)

Shaggy
6 december 2008, 01:31
IS het nou echt nodig om 2 keer op een dag een topic over hetzelfde te openen? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116863)


The sure thing, die sinds 2002 hier rondwaard, vond het kennelijk ook nodig/leuk om voor de 'tig'ste te reageren. Ik eigenlijk ook wel.

Zulke standaard topics en onnodige reacties (die van jou bijvoorbeeld), zullen altijd blijven komen.

Better get used to it :)

almarvk
6 december 2008, 11:51
Een rapportage naar de betreffende mod is voldoende genoeg.

Dubbel, dus deze gaat dicht.