PDA

View Full Version : Fender HRlx volume probleem



fransoos
5 december 2008, 17:52
Tot nu toe tevreden met mijn Hot Rod, echter ik heb nu een probleem met het wegvallen
van het volume.
De "power amp in" werkt wel. Alle 3 de buizen van de pre amp lijken te werken
( ze gloeien ) en zijn ook al een keer vervangen om te zien of het aan kapotte buizen lag.
Mijn gedachte gaat uit naar een storing in het pre amp gedeelte.

Iemand een idee of misschien hetzelfde meegemaakt ?
Zit er in noord-brabant een fender buizenamp dokter.

cluseau
6 december 2008, 17:21
Hai franssoos, Dat je buizen gloeien geeft ons de garantie dat ze warm worden, niks meer niks minder. een belangrijk gegeven heb je wel ingeklopt nl dat je eindtrap wel werkt, die kun je in het onderzoek waarschijnlijk wel uitsluiten. Je zou verder wat meer informatie kunnen geven zoals....hoe vaak komt het voor, hoe valt het geluid weg, is dat dan ineens of loopt het volume langzaam terug, onder welke omstandigheden bv intensief gebruik op hoog volume of is er een gebruikstemperatuur indicatie. Hoor je daarbij nog bijverschijnselen zoals vervorming oid. Dit zijn waardevolle gegevens waardoor we bepaalde storingen kunnen uitsluiten snap je?

vg
Frans

Mr.Fingers
6 december 2008, 17:40
Als je je gitaar in de "power amp in" van de FX loop steekt, en je speelt dan, krijg je dan een volumeverlies? Indien ja: Powerampprobleem, indien nee: Pre-amp probleem. Dat de buizen gloeien is geen garantie voor werkende buizen, dat wil gewoon zeggen dat de "heaters" (de chauffage van de buizen) werkt. Ik zou instinctmatig zeggen dat je powertubes versleten zijn (volumeverlies, wolftonen (gehuil),...). Gaat het volumeverlies gepaard met een constant gekraak & geknetter, dan heb je waarschijnlijk een "Plate Load Problem".


Voor meer over de ins & outs van een HRD: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/