PDA

View Full Version : acoustic versterker



coldytim
5 december 2008, 16:31
Hallo gitaristen,
Ik speel in een akoustische soft-rock band.
En voor een mooie sound ben ik op zoek naar een versterker.

Onlangs ben ik in de muziekwinkel aan het uitproberen geweest.
En was onder de indruk van de 'Fender acoustasonic'.
600 euro is echter voor mij veel geld. En ze zijn weinig te krijgen op marktplaats.

Hebben jullie een aanrader. En waar zit hem het verschil in met een normale fender de luxe versterker?

Groeten,
Timme

RonnyV
5 december 2008, 16:51
Ik sluit mn acoustische gitaar altijd via mn korg 1500g aan op de PA... klinkt super!

schwalbe
5 december 2008, 16:53
Dr is ook nog een kleinere versie van de acoustasonic en die is goedkoper. wat is je budget?

coldytim
8 december 2008, 00:37
Mijn budget gaat tot 500 euro.
Ik speel in een akoestische softrock band.
En de versterker wil ik ook kunnen gebruiken voor een gretsch.
Of een andere elektische gitaar.
En daarom vroeg ik me af, waarom een akoestische versterker?
Groeten,
Timme

Eko
8 december 2008, 07:50
Een versterker voor acoustische gitaren heeft o.a. een filterregeling die beter geschikt is voor de instrumenten. Ook beschikken de meesten amps over speciale speakers en een hoorn voor de hoge tonen.
Als je hierover met bv je Gretsch gaat spelen klinkt dat gewoon minder.
Bij Big One in Zwolle staan een paar versterkers in je prijsklasse voor acoustische gitaar. Je zou bv naar een Roland kunnen kijken.
Als het alleen maar voor live is kun je inderdaad ook gewoon met een DI het mengpaneel in en zo spelen.

schwalbe
8 december 2008, 11:13
Voor softrock met een Gretsch zou ik een gewone gitaarversterker kopen en geen acoustische versterker. Bijvoorbeeld een Fender Super Champ XD. Deze heeft trouwens ook een acoustasonic-stand voor acoustisch werk. En 15 watt buizen is luid genoeg..

Kaboemba
8 december 2008, 11:21
Wat ook erg goed kan werken is een basversterker met een 15 inch speaker, liefst met een tweeter er bij.
Had zelf ooit een hughes and kettner voor dit doel en dat werkte fantastisch.

Nitefly7
8 december 2008, 19:23
vloeken in de kerk, maar die Behringer ACX-combo's (vooral de oudere ACX1000) zijn voor alles geschikt akoestisch, jazzy geluid en zelfs met 'n OD-pedaal ervoor klinkt het ding te gek/bruikbaar...!