PDA

View Full Version : Versterker kiezen



Rbe3
5 december 2008, 15:16
Welke lampenversterker kunnen jullie mij aanraden met een budget van rond de 1000? :) Mijn voorwaarden zijn vooral dat hij goed klinkt op LAGE volumes, voor bij mijn thuis, maar ook goed is voor repetities. Het hoeft zeker geen metal versterker te zijn, ik speel vooral rock en blues, dus liefst een mooie clean maar ook een beetje overdrive :)

paulusdeBKB
5 december 2008, 15:21
Koch Studiotone

RonnyV
5 december 2008, 15:23
Er is hier maar 1 antwoord mogelijk.... Ga naar een muziekwinkel, en ga ze uittesten... kijk wat het beste bij jou past...

ieme
5 december 2008, 15:25
prima suggestie van paulusdbkb, echter wil je hem met pedalen gebruiken? zoek je een 1 of 2 kanaals versterker? 1 sound? 2 of 5 (schakelbare) sounds? zeg t maar...

Rbe3
5 december 2008, 15:25
ga ik zeker doen, maar ik wil gewoon eens weten wat jullie ervan denken :)

Rbe3
5 december 2008, 15:27
@ieme: liefst met pedalen ja:) Hoeveel kanalen maakt mij eigenlijk niet uit

ieme
5 december 2008, 15:29
@ieme: liefst met pedalen ja:) Hoeveel kanalen maakt mij eigenlijk niet uit

voorbeeld sounds? gary moore? hendrix? eric johnson? Santana? de Heideroosjes? Jan Smit?

Rbe3
5 december 2008, 15:33
pixies, beatles, hendrix, BB king :)

ieme
5 december 2008, 15:34
dan denk ik, een vox ac30 of een fender twin, maar die zijn te luid voor thuis (bij mij wel iig) dus dan is die twintone of studiotone best een goeie suggestie

Rbe3
5 december 2008, 15:36
of zo'n voxac15, zou die ook te luid zijn?

J-sus Rulez
5 december 2008, 15:36
Fender blues junior

MattellicA
5 december 2008, 15:43
of zo'n voxac15, zou die ook te luid zijn?

15W buizen is ook nog redelijk hard hoor... :) maar hij valt thuis wel te gebruiken...

bastiaanvanbeek
6 december 2008, 08:44
ik denk dat je toch op een Vox of een Fender neerkomt. allebei zijn het versterkers die vooral clean gewoon heel erg goed zijn, en ook goed kunnen oversturen. buizen versterkers KUNNEN hard, maar hoeven helemaal niet hard te gaan. ik heb zelf een Vox AC30, en ik kan er een café mee wegblazen, maar ik kan er ook heel erg zacht mee, zodat m'n buren er geen last van hoeven te hebben.

ik zou persoonlijk met jouw budget gaan kijken voor versterkers die vooral clean goed zijn, en die ook goed kunnen oversturen. de rest kun je altijd nog met pedaaltjes doen. ik hou persoonlijk niet van versterkers met al te veel toeters en bellen.
en natuurlijk altijd veel testen, want een vox is bijvoorbeeld niet voor idereen weggelegd. er zit een bepaald geluid in wat bij je past of niet, echt een heel eigen karakter.