PDA

View Full Version : macheath stelt zich voor



macheath
5 december 2008, 14:18
Hallo allemaal,

Ik ben macheath en heb me na een half jaar rondsurfen op gitaarnet maar es aangemeld.

In 1997 ben ik begonnen met gitaarspelen, met David Gilmour en John Frusciante als grote helden. Eerst alleen elektrisch op een stratocaster maar toen ik in 1999 in een uitverkoop een Takamine EG-10C gitaar had aangeschaft was ik verkocht voor de akoestische gitaar. Ik kon niet stoppen met spelen op dat ding, zo'n mooi geluid!

Het afgelopen jaar ben ik me gaan interesseren in gitaarbouw/-reparatie en me weer meer op de elektrische gitaar gaan concentreren. Zo heb ik nu een Epiphone Sorrento aangeschaft, die echt geweldig speelt, zelfs wanneer onversterkt, en een Squier Katana voor de leuk.

Mijn muziekinteresses liggen over het algemeen in de americana en blues/funk-hoek maar gaan veel breder, ook dance en afrikaanse muziek (o.a. Habib Koite) vind ik heel mooi.
Mijn gitaarhelden nu zijn Tom Waits (Marc Ribot op gitaar), Neil Young (kennen jullie de soundtrack van Dead Man al?) en Roy Buchanan. Op akoestische gitaar probeer ik bij covers zoveel mogelijk partijen uit een nummer in een keer te spelen, a la Tommy Emmanuel. Niet dat het zo goed lukt, maar je moet toch ergens naar streven :)

Vroeger heb ik wel in een paar bandjes gezeten maar op het moment speel ik niet in een band.

Doei,
macheath

hole
5 december 2008, 15:44
Mac the Knife???

:D welkom.

macheath
7 december 2008, 22:33
Ja, of Mackie Messer! 8-)

Bmweber
8 december 2008, 12:21
hey welkom

ben je tijdje geleden ook naar habib koite geweest dan?
ik voelde me daar aardig jong maar was wel super vet :)

macheath
8 december 2008, 15:43
Nee ik kon helaas niet! Was wel flink balen, hopelijk komt er nog een keer.
Op zich treden in de RASA in Utrecht wel vaak Afrikaanse bandjes op, moet ik in de gaten houden.

beruk
8 december 2008, 15:46
Welkom!
http://www.geocities.com/mackie_messier/pics/rjbook.gif
Und die minderjährige Witwe
deren Namen jeder weiß
wachte auf und war geschändet -
Mackie, welches war dein Preis?
Wachte auf und war geschändet -
Mackie, welches war dein Preis?

macheath
8 december 2008, 18:14
Cool, gave foto!

und am Kai geht Mackie Messer
der von allem nichts gewußt.

8-)