PDA

View Full Version : Beetje ruziën met MPX1



sebastiaan88
5 december 2008, 13:09
Hallo mensen...
MPX1tje heb ik aardig in de gaten nu... krijg het alleen niet voor elkaar om mn tapdelay via een midicontroller goed te krijgen... Ik heb via EDIT tempo aangepast met temposource naar internal en cc voor de source ff op 15 gezet.. en op mn pedaal ook...
Hij past wel degelijk het tempo aan wanneer ik tap.. maar 2x zo langzaam als dat ik tap.. dus stel ik tap 1 ne 2 je 3 je 4 re... dat wil ik ook in die snelheid mn delay horen... maar ik krijg dus 1 ... 2.. 3... 4... oftewel ik moet 2x zo snel stampen:P niet ideaal dus... Heeft dat iets te maken met een instelling voor t midi... want op een andere preset waar de instelling van het delay hetzelfde staat werkt de tap wel goed..

Greets sebas

hole
5 december 2008, 13:24
Waarschijnlijk een instelling van je delay.

je kunt die vaak instellen zodat het tempo wat je tapt wordt onderverdeeld in bv 1/8stes 1/4des, triplets etc etc..

In jouw geval is dit misschien ingesteld zodat de delay voor de helft vertraagd wordt?

MSNL
5 december 2008, 19:17
hoi,

Wat voor midi-controller/footswitch gebruik je?
Het klinkt alsof je een 'latching' switch gebruikt, terwijl je een 'momentary' switch moet gebruiken.

Latching geeft het midisignaal 127 als ie aanstaat en 0 als ie uitstaat.
Momentary geeft 127 als je het pedaal intrapt.

sebastiaan88
6 december 2008, 00:19
Hee bedankt voor jullie reacties... idd er zit een functie voor het tapdelay op de mpx1 die je kan instellen op o.a whole halfe 1/4e 1/8ste maar dat maakt niets uit :S RAAR maar waar (ik doe dus iets fout;))
Ik gebruik nu mijn digitech rp20 als midipedaal...

Greetz sebas