PDA

View Full Version : MIDI-FX-Looper (JimKim)



MattellicA
5 december 2008, 12:27
Ik ben een nieuw project op het spoor: http://www.jimkim.de/html/guitar02_01.htm... Iemand hier ervaring mee? Het is als oplossing voor het ENGL Fireball probleem (in Effecten ed.)...

Maar die loop zitten dus voor de amp, dus niet in z'n FX loop, maar een delay, reverb enzo klinkt niet voor de amp (of wel?) Nu was mijn gedacht om het zo te doen:


Guitar in
Loop 1 Send*
Loop 1 Return
Loop 2 Send*
Loop 2 Return
Enzovoort... (tot 4 volgens mij)
FX Loop in (komt van de FX Send van de amp dus)
FX Loop 1 Send*
FX Loop 1 Return
FX Loop 2 Send*
FX Loop 2 Return
FX Loop Out (naar de amps FX Return dus)
Amp out (naar de ingang van de amp)


*Kan gebruik worden als Loop of Switch...

Dan heb ik 4 loops voor de amp en 2 in de FX Loop van de amp, waarvan ik met bvb 2 loop sends men niet-midi-amp kan aansture.

Klopt het hier wat ik zeg, of zit ik hier te raaskallen ten gevolge van jarenlange mishandeling op de banken? :dontgeti:

hole
5 december 2008, 13:41
Ik ben een nieuw project op het spoor: http://www.jimkim.de/html/guitar02_01.htm... Iemand hier ervaring mee? Het is als oplossing voor het ENGL Fireball probleem (in Effecten ed.)...

Maar die loop zitten dus voor de amp, dus niet in z'n FX loop, maar een delay, reverb enzo klinkt niet voor de amp (of wel?) Nu was mijn gedacht om het zo te doen:


Guitar in
Loop 1 Send*
Loop 1 Return
Loop 2 Send*
Loop 2 Return
Enzovoort... (tot 4 volgens mij)
FX Loop in (komt van de FX Send van de amp dus)
FX Loop 1 Send*
FX Loop 1 Return
FX Loop 2 Send*
FX Loop 2 Return
FX Loop Out (naar de amps FX Return dus)
Amp out (naar de ingang van de amp)


*Kan gebruik worden als Loop of Switch...

Dan heb ik 4 loops voor de amp en 2 in de FX Loop van de amp, waarvan ik met bvb 2 loop sends men niet-midi-amp kan aansture.

Klopt het hier wat ik zeg, of zit ik hier te raaskallen ten gevolge van jarenlange mishandeling op de banken? :dontgeti:


De Amp out moet (in de signaalketen) vóór de FX-loops, maar dat is zo vanzelfsprekend dat je dat vast zelf al wist.

En reverb en delay kán voor de amp, maar dan heb je met gain achtige sounds wel een heel aparte sound.

MattellicA
5 december 2008, 13:46
De Amp out moet (in de signaalketen) vóór de FX-loops, maar dat is zo vanzelfsprekend dat je dat vast zelf al wist.

En reverb en delay kán voor de amp, maar dan heb je met gain achtige sounds wel een heel aparte sound.

Ja, dat wist ik :D

MattellicA
5 december 2008, 15:39
Van dit idee stap ik nu noodgedwongen maar af... Azarath heeft nl. andere plannen...

En heeft iemand misschien goede boeken/site tips over hoe MIDI in een amp werkt? Zoals in de JVM? Zoiets zie ik nog wel zitten om ooit te maken, 3 kanaals buizenamp (JTM-45, 5150 en Twin Reverb) met 2x18W poweramp + volledig MIDI geschakeld met zon pedalboard als dit.... Hmmm... :cheerup: