PDA

View Full Version : Advies gevraagd over Re-ampen



Eomer
5 december 2008, 08:44
Hi there,

Aankomende zomerperiode gaan we met onze band de studio in om een full lenght op te nemen. Nu lijkt het me zeer interessant om de gitaar en baspartijen vooraf thuis op te nemen en ze later in de studio te re-ampen via de normale set up van versterker en mic's. Ik heb hier wat onderwerpen over gelezen en zoals ik heb begrepen moet dit heel goed mogelijk zijn.

Echter, door de enorme bergen info zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik denk dat ik het studiogedeelte wel redelijk door heb. We kopen als band een goede re-amp box, bijv een Radial X-amp re-amplifier, en sturen de opgenomen tracks via deze box naar de versterker en nemen de hele boel op met de mic's. Als er "gaten" of "maar's" in deze gedachtengang zitten dan hoor ik het graag.

Het gedeelte waarbij thuis de tracks opgenomen worden heb ik echter totaal niet duidelijk. Ik ben hier compleet nieuw in aangezien ik thuis simpel opneem in Cool Edit m.b.v een V-amp2.
1. Hoe lever ik de tracks aan in de studio? Gewoon op cd en in welk formaat?
2. Op de site van Radial zie ik een actieve DI box tussen gitaar en opname device. Hebben we zo'n box nodig en kunnen we die ook op de PC aansluiten? Ik zie namelijk alleen een XLR uitgang.
3. Volstaat dan een goede actieve DI box of moet daar nog een goede mic pre-amp bij?
4. Kunnen we ook slechts een goede audio interface gebruiken? Ik lees dat die ook meestal een DI functie hebben?
5. Moeten we buiten dit alles nog een dikke geluidskaart aanschaffen of vostaat een onboard SB Audigy Advanced MB.
6. Nu heb ik gelezen dat er bands zijn die een DI box koppelen aan een POD of een V-amp en op één spoor het POD signaal opnemen en op het andere spoor het droge signaal van de DI. Werkt dit en hoe sluit je dan e.e.a aan?

Het zijn een boel vragen en ik hoop dan ook dat ik wat wegwijs gemaakt kan worden in dit proces.

Thx.

paulusdeBKB
6 december 2008, 01:27