PDA

View Full Version : Info gevraagd over een JS1000BTB



zjanke
4 december 2008, 23:02
Ik krijg een Ibanez JS1000BTB aangeboden als ruildeal en ik ben niet van de superstrats, dus ik ken het ding helemaal niet. Via de search kom ik niet zoveel tegen, dus wil ik graag weten waar ik op moet letten, wat zijn de sterke en zwakke punten van dit ding?

Squier4ever
4 december 2008, 23:09
wss net zo goed te verkopen als je blue angel... of gaat het niet om een ruildeal met dat ding? je zou eens kunnen kijken hoe lang die Ibbie al te koop staat iig.

Jiboom
4 december 2008, 23:29
Ik heb er 1 gehad, en heb 'm nog niet zo heel lang geleden verkocht voor €900. Dat was toen en is nu nog steeds een redelijke prijs voor eentje in goede staat (zonder grote beschadigingen, met normale slijtage).

Een JS1000 is een prima gitaar, waar eigenlijk alleen de tremelo bij veel gebruik (of grove mishandeling) stuk kan of flinke slijtage kan vertonen. Er zal wel een LoPro Edge opzitten, gok ik (als het die is die nu op gitaarmarkt staat). Dat is volgens velen een van de beste FR's ooit gemaakt. De enige slijtage die mij zou doen besluiten niet te kopen (of flink af te dingen) is wanneer de knive edges flink beschadigd zijn (draaipunten van de trem). Dat voel je bij gebruik (speling), zoals een flinke duikvlucht, en zal meestal resulteren in slecht op stemming terugkomen.

Verder zitten er lekkere DiMarzio pups op die je ook enkelspoels kunt schakelen, en nog een highpass filter. Oftewel twee push/pull potmeters. Dus ik zou even kijken of dat gewoon nog werkt zoals bedoelt. Overige slijtage kun je vast zelf wel herkennen en beoordelen..