PDA

View Full Version : Interface Probleem Cubase?



Bailey
4 december 2008, 18:28
Goedendag!

Sindskort heb ik een EMU Tracker Pre. En Cubase LE4.
Nu kan ik mijn Jack van mijn line out ( versterker ) ook in de mic ingang doen, dan hoor ik via mn headset mn versterkergeluid als ik de direct monitoring op mono zet.
Nu heb ik al een aantal dingen in Audacity opgenomen op die manier.
Maar in Cubase wil het echt maar niet lukken. Hij is wel ingesteld als geluidskaart ( ASIO? Ik ben een totale leek op dit gebied :dontgeti: ).
Maar opnemen door die microfoon input kan ik dus niet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, want met mn USB keyboard van Behringer ( UMX49 ) herkent hij alles gewoon wel als midi, dus daarmee kan ik VST instrumenten opnemen.
Als ik een Audio spoor aanmaak, geeft hij als inputkanaal alleen maar keuzes

> Left
: Stereo in
> Right

En als uitganskanaal


> Left
: Stereo out
> Right


Dat zijn dus niet de inputs van m'n gitaar ( microfooningang 1 ).


http://www.velvetsystems.com/images/products/large010623.jpg

Ik wil gewoon graag in Cubase mijn droge gitaargeluid opnemen, maar ik weet echt niet hoe ik dat nou goed instel want niks lijkt wel te werken.

Help!

Thnx , Mike

STW
5 december 2008, 16:20
ik denk dat je bij vst connections je mic-ingang kunt toevoegen aan je ingangen
maar je kunt beter je line-in gebruiken lijkt mij, t signaal is toch op line-niveau

Bailey
5 december 2008, 16:51
ik denk dat je bij vst connections je mic-ingang kunt toevoegen aan je ingangen
maar je kunt beter je line-in gebruiken lijkt mij, t signaal is toch op line-niveau

Dat heb ik gedaan. Er komt geluid binnen dat zie ik wel. maar hoe koppel ik mijn microfoongeluid aan een spoor zodat ik kan opnemen?

Wat voor kanaal moet ik aanmaken?

paulusdeBKB
6 december 2008, 01:37