PDA

View Full Version : Interface Probleem Cubase?



Bailey
4 december 2008, 18:28
Goedendag!

Sindskort heb ik een EMU Tracker Pre. En Cubase LE4.
Nu kan ik mijn Jack van mijn line out ( versterker ) ook in de mic ingang doen, dan hoor ik via mn headset mn versterkergeluid als ik de direct monitoring op mono zet.
Nu heb ik al een aantal dingen in Audacity opgenomen op die manier.
Maar in Cubase wil het echt maar niet lukken. Hij is wel ingesteld als geluidskaart ( ASIO? Ik ben een totale leek op dit gebied :dontgeti: ).
Maar opnemen door die microfoon input kan ik dus niet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, want met mn USB keyboard van Behringer ( UMX49 ) herkent hij alles gewoon wel als midi, dus daarmee kan ik VST instrumenten opnemen.
Als ik een Audio spoor aanmaak, geeft hij als inputkanaal alleen maar keuzes

> Left
: Stereo in
> Right

En als uitganskanaal


> Left
: Stereo out
> Right


Dat zijn dus niet de inputs van m'n gitaar ( microfooningang 1 ).


http://www.velvetsystems.com/images/products/large010623.jpg

Ik wil gewoon graag in Cubase mijn droge gitaargeluid opnemen, maar ik weet echt niet hoe ik dat nou goed instel want niks lijkt wel te werken.

Help!

Thnx , Mike

STW
5 december 2008, 16:20
ik denk dat je bij vst connections je mic-ingang kunt toevoegen aan je ingangen
maar je kunt beter je line-in gebruiken lijkt mij, t signaal is toch op line-niveau

Bailey
5 december 2008, 16:51
ik denk dat je bij vst connections je mic-ingang kunt toevoegen aan je ingangen
maar je kunt beter je line-in gebruiken lijkt mij, t signaal is toch op line-niveau

Dat heb ik gedaan. Er komt geluid binnen dat zie ik wel. maar hoe koppel ik mijn microfoongeluid aan een spoor zodat ik kan opnemen?

Wat voor kanaal moet ik aanmaken?

paulusdeBKB
6 december 2008, 01:37
Kijk voor de zekerheid even in je audio eigenschappen van Windows XP (gebruik je dat?): daar kun je voor binnenkomende en uitgaande signalen opgeven welke geluidenkaart hij moet gebruiken. Kan zijn dat het voor uitgaande signalen al wel goed staat, maar voor binnenkomende nog niet?

Bailey
6 december 2008, 01:48
Kijk voor de zekerheid even in je audio eigenschappen van Windows XP (gebruik je dat?): daar kun je voor binnenkomende en uitgaande signalen opgeven welke geluidenkaart hij moet gebruiken. Kan zijn dat het voor uitgaande signalen al wel goed staat, maar voor binnenkomende nog niet?

Dat stond goed :)

Ik heb even handleiding van EMU een paar keer doorgelezen en ik heb het punt begrepen. Heb het geprobeert en het werkt.
Enig probleempje. Als ik gitaar opneem en ik maar een nieuw spoor met een VST instrument met mn UMX49 controller waarmee ik de drums inspeel, hoor ik tijdens het opnemen dat ik op de maat zit met drummen. Maar beluister ik het later terug, komt de drum net een fractie van een milisecond of 3 eerder dan het geluid van mijn gitaar! Heel vreemd, weet jij daar wat aan te doen?

paulusdeBKB
6 december 2008, 01:53
Pfff, hoe zat dat ook alweer? Het heeft iig te maken met de zogenaamde 'latency' van je systeem. Voor de meeste recording hardware krijg je de latency het laagst als je gebruik maakt van ASIO drivers (dus niet van DirectX of WME). Dan zitten er in Cubase nog ergens wat instellingen. Buffergrootte? Ik weet het niet meer...

Bailey
6 december 2008, 01:58
Pfff, hoe zat dat ook alweer? Het heeft iig te maken met de zogenaamde 'latency' van je systeem. Voor de meeste recording hardware krijg je de latency het laagst als je gebruik maakt van ASIO drivers (dus niet van DirectX of WME). Dan zitten er in Cubase nog ergens wat instellingen. Buffergrootte? Ik weet het niet meer...

Ja dat weet ik. mijn ASIO driver is nu dus die EMU tracker pre USB en daarmee heb ik een latency van 1.993m/s
Maar ik gebruik ook een UMX49 midikeyboard maar daarvan weet ik de latency niet. Maargoed. Het is dus niet zo, dat het geluid langzamer is omdat de latency wat is. Maar het geluid van mn keyboard loopt juist voor op mijn al opgenomen track. Is dat misschien iets van de latency van de monitoring?

paulusdeBKB
6 december 2008, 02:05
Ja, dat kan dus monitoring latency zijn. Geluid loopt vlgns mij nooit 'voor'... de rest van het geluid loopt dan achter.

Zet de specs van je computer eens op een rijtje?

Bailey
6 december 2008, 02:08
Ja, dat kan dus monitoring latency zijn. Geluid loopt vlgns mij nooit 'voor'... de rest van het geluid loopt dan achter.

Zet de specs van je computer eens op een rijtje?

Intel C2D E8200 @ 2.67GHZ
4Gig DDR2 RAM
Nvidia 9600GT 512MB
En als geluidskaart nu Emu Tracker Pre USB

Jij weet zeker niet hoe ik synchroniseer op die monitoring latency?