PDA

View Full Version : Flamengo-gitaar ... voorstellen?



Jcusters
4 december 2008, 14:29
Hallo,

om mijn gitaarcollectie nog wat verder aan te dikken ben ik aan't overwegen om een flamengo-gitaar te kopen.

Criteria:
minstens Massief bovenblad
Cut-out
Goede prijs-kwaliteit
zonder element
prijslimiet: 1500€ (maar minder mag natuurlijk ook).

groetjes

Jcusters
4 december 2008, 14:35
oeps, foutje i/d titel ... flamenco natuurlijk :)

Pais
8 december 2008, 00:01
Hallo,

om mijn gitaarcollectie nog wat verder aan te dikken ben ik aan't overwegen om een flamengo-gitaar te kopen.

Criteria:
minstens Massief bovenblad
Cut-out
Goede prijs-kwaliteit
zonder element
prijslimiet: 1500€ (maar minder mag natuurlijk ook).

groetjes

Een cutaway in een flamenco gitaar zonder elektronica lijkt mij lastig te vinden. Een cutaway is sowieso in de flamenco erg ongebruikelijk en dan zijn ze meestal voorzien van een elementje. Zo hoog op de hals kom je in de flamenco niet zo gauw en de grootste virtuozen zul je nooit met een cutaway gitaar zien.

Voor 1500 kun je hele fijne instrumenten kopen, massief cypresse sowieso.
La Guitarra Buena heeft een aantal cutaway flamenco blancas liggen en misschien heeft Casa Benelly ze ook, maar als je er flamenco op wilt gaan spelen, zou ik me wel afvragen waarom je een cutaway zou willen.

Jcusters
8 december 2008, 20:41
vandaag gaan kijken bij jnr te Hasselt. Mn hart is gevallen voor:
http://www.trigonmusic.net/index.php?target=products&product_id=31462

't is klassieke gitaar, met cut-away en ...idd wel versterkt ... Maar wat vinden jullie hier van?

't is een camps nac 4.

Pais
8 december 2008, 21:39
Nooit van gehoord eigenlijk. Voor flamenco is het geen logische keus, maar ik weet niet wat je ermee van plan bent natuurlijk :) Hij heeft een heel smalle klankkast die zo gemaakt is om uit te versterken en dat zal de akoestisch klank zeker tekort doen.

Jcusters
8 december 2008, 21:43
:) Ik ga de gitaar gebruiken als lesgitaar. Ik geef namelijk klassiek gitaarles. Daarom dat ik toch maar de keuze gemaakt voor een klassieke gitaar. De klank van flamenco vond ik in bepaalde stukken ontzettend goed passen.
Vandaag speelde ik op deze camps gitaar (spaans / handgemaakt) en daar kwam zo'n geweldig geluid uit.

Ik heb weer een tijdje gegoogled.
Ik kwam net dit tegen:
http://www.auvisa.com/tienda/detail/CAMPS-NAC-4-CUTAWAY-GUITARRA-CLASICA-ELECTRIFICADA-6981.html

Hier staat de gitaar een dikke 500€ beter koop dan in de winkel.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Laser
14 december 2008, 21:51
Auch..
dat doet even pijn.
je gaat les geven en toch over internet kopen?
Ik snap dat niet.
Hoe kan je als lesgever goed advies van aankoop geven als je een gitaar zou kopen zonder ze te horen en voelen????? Verkeerd uitgangspunt denk ik.

Als lesgever of serieus amateur weet je dat je alleen koopt wat je in handen kan hebben en ruiken, voelen, horen, bespelen. En wat je uit sterke overtuiging zelf goed vind. Dat vergt wat zelfstudie en onderzoek van je voorkeuren, dus nooit internet aankoop louter op advies over het net van anderen.

Mijn ID: spel op zoveel mogelijk gitaren, liefst duurder dan je kan betalen, en vorm je idee over wat je ιcht wil (klank, bouw, ..) en ga dan op zoek naar een betaalbaar alternatief dat je wens zo dicht mogelijk benadert.

Snuffel eens op
http://guitarreria.eu/fr_guitars.html

Jean-Marc stak heel wat inspanningen in informatie over de gitaren, vraag hem erop te mogen spelen. Zomaar een tip...

Succes!

peter_heijnen
15 december 2008, 09:22
Punt gemaakt Laser, maar in dit topic graag geen discussie mbt al dan niet internet aankopen, ok?

Jcusters
15 december 2008, 12:58
Laser, punt gemaakt en volledig terecht.

ALS ik die gitaar aangekocht zou hebben via auvisa, dan zou 't via een tussenpersoon (winkel) geweest zijn met rechtstreekse banden met Auvisa. Op die manier zou ik inderdaad eerst spelen op de gitaar en dan pas de keuze maken tot het kopen vd gitaar.
Qua model / bouw heb ik al op die gitaar gespeeld, maar ben zelf er ook van overtuigd dat niet louter het model en de bouw als factor spelen in opzicht vd klank. Elke gitaar klinkt anders... m.a.w. ik zou nooit een blinde / dove aankoop doen.
Ik geef al 5 jaren les en heb veel gitaren de reveu zien passeren, 't merendeel speelt op de cuenca model 30 of 10. Ik ga inderdaad verschillende gitaren uitproberen en op verschillende plaatsen.
De camps gitaar zal ik nu ook in een tweede winkel uitproberen. Ergens deze week ga ik op een cuenca 50R spelen.
Ik zal de site die je gaf zeker bekijken.

Groeten

ps: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117073 is 't forumdeel waarin verder gesproken wordt / werd