PDA

View Full Version : Ook ik stel me even voor



Jcusters
4 december 2008, 14:23
Hallo,

ik ben Joris Custers, 25 jaar woonachtig te Bree (Belgisch Limburg).
Ik ben op mijn 14e gestart met het spelen van gitaar. Vanaf mijn 12e begon ik hobo te spelen. Ik speel beide instrumenten nog steeds.
Met de hobo ben ik actief in verschillende harmonies.
Als gitarist geef ik klassiek gitaarles in de muziekschool van Bree en de Academie te Genk.
Ik hoop hier met enkele vragen terecht te kunnen en hoop ook anderen te helpen met enkele vragen.

Groeten

Joris

Blend
4 december 2008, 18:28
Welkom! Je bent 25 en je geeft les op de academie? Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag?

En natuurlijk, een nieuweling MOET hier vertellen op wat voor gitaar je speelt.. :)

Jcusters
4 december 2008, 18:37
ik leg het kort even uit :).

Ik heb mijn opleiding aan de muziekschool te Bree met vrucht afgelegd. Tijdens mijn eindexamen kreeg ik felicitaties van de jury. Mijn leerkracht van toen zei me dat dit me de kans zou geven om mijn interesse te stellen om les te geven aan de muziekschool.
Zo gezegd zo gedaan ...
2 jaar later kwamen er uren vrij op die muziekschool. Ik heb mijn eerste jaar 2uurtjes lesgegeven en dat is zo steeds meer en meer geworden.

Vorig jaar hoorde een kameraad van me (afgestudeerd als slagwerker aan Lemmensinstituut en werkzaam op de academie in Genk) dat ze geen vervangleerkracht gitaar vonden. Hij heeft mijn naam laten vallen bij de directeur.

De directeur heeft contact met me opgenomen en ik mocht lesgeven op de academie omdat ik relevante ervaring had (en omdat ze geen afgestudeerde gitarist vonden). Door goede reactie na die interim heb ik weer 2 interims gehad op de academie.
Nu heb ik een interim vast van 14u t.e.m. einde schooljaar.

De gitaar waar ik zelf 't meeste op speel is een esteve 2gr9c (zie ook het desbetreffende onderwerp in subforum akkoestische gitaren :)). Ik heb thuis ook nog enkele andere gitaren staan, maar daar ken ik de serienummers niet zo uit mijn hoofd.
't is een folkgitaar van dylan (of dylon weet 't niet meer)
een 5-snarige bas van maison
een electrische van stagg
en nog 2 klassieke ... merk weet ik zelfs niet uit 't hoofd

groetjes