PDA

View Full Version : Digitaal geluid over transistor versterker



Riezz
4 december 2008, 12:22
Hallo allemaal,

Is er een manier om digitaal geluid over een transistor versterker op hard volume strak te krijgen zonder dat het geluid "blikkerig" overkomt?

Ik heb nu een POD 2.0 in de return van mijn 100 watt London city gepropt, maar ik ben niet erg tevreden over het geluid als ik de versterker ver opengooi.

Ik wil er een stevige metalsound uit halen. Heeft iemand suggesties over hoe ik dat beter/anders kan doen?

:blast:

Mufftin
4 december 2008, 12:34
het is toch beide "digitaal"? Heb je hem al gewoon via je input van je versterker getest?

Dirk_Hendrik
4 december 2008, 12:43
wat is in vredesnaam "digitaal" geluid??

dml
4 december 2008, 12:48
Iets met 1-en en 0-en, toch?

MattellicA
4 december 2008, 13:28
:seriousf: idd, dml, idd :seriousf:

@ deryck: transistor is niet digitaal, wel?

Bernardduur
4 december 2008, 13:29
Dr was toch zo'n high cut filter (simpel ding) op de markt gebracht die dat op zou moeten lossen?????

http://www.harmonicconverger.com/HC_Home.html

Ik geloof er zelf niet in.......... maar ja, ik gebruik dan ook alleen een semi digitale delay. Er is iig een thread op freestompboxes forum hierover

Mephistocles
4 december 2008, 13:34
Daar is een simpele oplossing voor: je geluiden goed instellen. Of je koopt je spullen analoog. Voor 30 euri heb je een metuhl Big Muff pi. Klinkt lekker rond, op elk volume.

Transistortjes zijn niet digitaal, maar digitaal is wel met transistortjes. Moeilijk hè?

HaroldA
4 december 2008, 14:37
Ik wil er een stevige metalsound uit halen. Heeft iemand suggesties over hoe ik dat beter/anders kan doen?

POD weg doen.

Echte rock/metal haal je niet uit een computer.

Riezz
4 december 2008, 16:51
True, echte metal haal je niet uit een computer. Maar de POD 2.0 is geen computer.

Maar sluit ik die aan op mijn computer, dan klinkt tie echt wel heel erg metal.
Nu moet ik er alleen nog achter komen hoe ik dit zelfde geluid krijg over m'n versterker.

Aansluiten op de "normale" ingang werkt ook niet, want de POD 2.0 is al een voorversterker. Dan krijg je dus 2 voorversterkers in serie geschakeld. Hier wordt het geluid er al helemaal niet beter op. Vandaar ik dat dus over de return doe.

MattellicA
4 december 2008, 16:58
Een goeie heavy effectpedaal voor je London City ipv. die P(R)OD

Mephistocles
4 december 2008, 17:00
True, echte metal haal je niet uit een computer. Maar de POD 2.0 is geen computer.

Maar sluit ik die aan op mijn computer, dan klinkt tie echt wel heel erg metal.
Nu moet ik er alleen nog achter komen hoe ik dit zelfde geluid krijg over m'n versterker.

Aansluiten op de "normale" ingang werkt ook niet, want de POD 2.0 is al een voorversterker. Dan krijg je dus 2 voorversterkers in serie geschakeld. Hier wordt het geluid er al helemaal niet beter op. Vandaar ik dat dus over de return doe.

Ah! Sommige versterkers hebben na de return een weerstandje: bij sommige versterker zelfs in de vorm van een -20 dB/ -40 dB schakelaar, bij anderen is het standaard zoveel, ik weet niet precies hoeveel. En dan heb je de versterkers die niets hebben.

Zo speel ik af en toe op nocki's marshalletje, ik geloof een avt 150, en als ik dat weerstandje op veel weerstand zet, krijg ik me daar een tonesuck van ier tot ginter. Tonesuck is het beste hoe ik het kan omschrijven. Iig je sound gaat er niet echt metuhl van klinken.

Btw, twee voorversterkers, normaal gesproken: vermijden. Maar welk geluid klinkt slechter?

Riezz
4 december 2008, 17:08
Een goeie heavy effectpedaal voor je London City ipv. die P(R)OD

Wat is volgens jou een goed metalpedaal?

HaroldA
4 december 2008, 17:09
True, echte metal haal je niet uit een computer. Maar de POD 2.0 is geen computer.

Volgens mij gebeurt amp modeling in het digitale domein, wat automatisch moet betekenen dat er een processor in de POD zit die berekent (=to compute) wat voor geluid hij voort moet brengen.

Oftewel: computer ;)

Ik heb zelf een blauwe maandag een POD Pro gehad (zo'n rood 19" ding) en die heb ik heel erg snel terug gebracht. Geen feel, geen echtheid, precies zoals jij beschreef dus.

MattellicA
4 december 2008, 17:38
Wat is volgens jou een goed metalpedaal?

De DOD FX68 Death Metal is volgens mij wel goed... Of een Metal Muff:rockon:

Of een BSIAB II met SHO boost erin... :D

+ je hebt pm...

Riezz
4 december 2008, 18:15
Ah! Sommige versterkers hebben na de return een weerstandje: bij sommige versterker zelfs in de vorm van een -20 dB/ -40 dB schakelaar, bij anderen is het standaard zoveel, ik weet niet precies hoeveel. En dan heb je de versterkers die niets hebben.

Btw, twee voorversterkers, normaal gesproken: vermijden. Maar welk geluid klinkt slechter?

Er zit bij de return (en bij de send) een potmeter. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Ik heb daar helaas weinig kaas van gegeten.

Als ik 2x voorversterker gebruik, dan is het geluid echt heel slecht, maar in de return klinkt het geluid super, mits ik de versterker niet te hard zet.

Riezz
4 december 2008, 18:19
+ je hebt pm...

Mattellica, je zal me wel een ei vinden, maar wat betekend "pm"?

Dirk_Hendrik
4 december 2008, 18:23
Dattie je net een Personal Message ofwel Persoonlijk bericht heeft geschreven waarin hij aanbied er eentje voor je te maken ;)