PDA

View Full Version : footswitch hook die "klakt"



michaelangelo
4 december 2008, 11:28
Hallo,

Ik heb me dit weekend een HOOK captain EL34 gekocht in Boekel: geweldige amp!!! maar ik heb een vraagje: op stil volume klikt met footswitch enorm hard, als ik van het cleane kanaal (EQ cut= geweldig) naar het drive/lead kanaal ga: Nog iemand ervaring mee? Anders ga ik gewoon naar de winkel: maar het is voor mij 120 km dus als dit normaal is bespaar ik me een hele trip...
NU, in groepsituatie op degelijk volume heb ik het niet gehoord, maar wist het toen nog niet (versterker zaterdag gehaald en maandag mee gerepeteerd) en heb ik er dus niet op gelet...
BTW iemand ervaring met de HOOK cabs? THuis speel ik over een bogner 1x12, klinkt goed maar het staat niet dat de versterker erover uitsteekt :-), op rep gebruik ik een marshall 4x12 met greenbacks. Ik wil misschien de bogner inruilen voor een 2x12 HOOK, binnen een tijdje althans...als weer wat bijgespaard hebben
Alvast bedankt

Michael

iWishmaster
4 december 2008, 11:39
Ik heb ergens gelezen dat die ploppen vaker voorkomen bij Hook's en dat dit (gratis?) gerepareerd kan worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat mensen op dit forum wel, dus die komen vanzelf :)

Lexvandoef
4 december 2008, 11:49
Ik heb zelf ook een Captain 34 en die ploft/klakt soms ook bij het schakelen van kanalen. Hij doet het echter vaker niet dan wel, dus heb ik het nog niet nodig gevonden om te laten repareren, maar het is wel een bekende klacht bij die Hooks, als je de bouwer/distributeur (Haaksma/Van de Haar) er over belt of mailt dan kunnen zij het ook voor je oplossen, schijnt niet zo'n moeilijk karweitje te zijn, en valt, als het goed is, binnnen de garantie.

Over de cabs, ik speel zelf met een Hook 2x12 cab met oude Celestion G12-65 speakers, ik vind het zelf echt een hele goeie combi, de 2x12 is qua afmetingen en inhoud exact hetzelfde als de Bogner OS2x12, maar wel zo'n 13/14 kilo lichter en hij mist ook het enorme lompe laag, hij is meer in balans.

Mr.Bluesbreaker
4 december 2008, 12:08
Ik had met mijn Hook Captain 6L6 ook dat euvel; na overleg met de bouwer bleek het een lekkende condensator te zijn op het leadkanaal die de plop (nouja, BOEM! eigenlijk) veroorzaakte. Vervolgens onder garantie laten repareren, klusje van een kwartier.

Geen idee wat betreft Hook cabs trouwens, ik heb een Bogner 4*12 straight met Greenbacks en voor kleine dingen een oversized 1*12 met een Classic Lead 80. Beamblocker erin en je zit goed. Top is bij mij dan een centimer of 2 aan elke kant te breed, maargoed als je mij een stratocaster omhangt ben ik ook 20 centimeter te kort.

Nielsje
4 december 2008, 12:29
...maar wel zo'n 13/14 kilo lichter .....

Handrem vriend, hij is zeker lichter, maar geen 14 kilogram. Volgens mij neem je de flightcases mee, want daar zit ook een behoorlijk verschil in qua massa.

casper innosence
4 december 2008, 13:51
Ik had met mijn Hook Captain 6L6 ook dat euvel; na overleg met de bouwer bleek het een lekkende condensator te zijn op het leadkanaal die de plop (nouja, BOEM! eigenlijk) veroorzaakte. Vervolgens onder garantie laten repareren, klusje van een kwartier.

Geen idee wat betreft Hook cabs trouwens, ik heb een Bogner 4*12 straight met Greenbacks en voor kleine dingen een oversized 1*12 met een Classic Lead 80. Beamblocker erin en je zit goed. Top is bij mij dan een centimer of 2 aan elke kant te breed, maargoed als je mij een stratocaster omhangt ben ik ook 20 centimeter te kort.

De hook 4x12's komen toch ook bij Bogner vandaan? 2x12's weet ik niet.

Mr.Bluesbreaker
4 december 2008, 14:09
Uh...geen idee. Wat mij betreft stond er ''Aldi" op. Doe eens gek, stel ze die vraag.

michaelangelo
4 december 2008, 19:10
ALvast bedankt voor de antwoorden, ben ik toch niet de enige die het aan de hand heeft

Nu ik heb het vaak als ik van clean naar drive ga met de pedaal... Ik heb gebeld naar Jukebox, waar ze heel vriendelijk waren, en ik kan langskomen. Hij heeft ook contact opgenomen met importeur, doch deze zegt dat dit niet meer kan bij het laatste model..., dus nu afwachten als ik ben langsgeweest.

Lexvandoef
5 december 2008, 01:22
Handrem vriend, hij is zeker lichter, maar geen 14 kilogram. Volgens mij neem je de flightcases mee, want daar zit ook een behoorlijk verschil in qua massa.

Op de site van Bogner staat dat dat kreng van jou zonder case 35kg (79 pounds) weegt, en ik heb mijn 2x12 op de weegschaal gehad en die gaf zo'n 22 kilo aan, dus reken maar uit ;)

@Casper Innosence, de Hook 4x12's zijn inderdaad gelijk aan de Bogner 4x12's.

Rick trodat
5 december 2008, 08:45
Je kan em ook gewoon 2 a 3 minuten laten opwarmen. Heb je er ook geen last meer van.

Orpheo
5 december 2008, 09:03
Op de site van Bogner staat dat dat kreng van jou zonder case 35kg (79 pounds) weegt, en ik heb mijn 2x12 op de weegschaal gehad en die gaf zo'n 22 kilo aan, dus reken maar uit ;)

@Casper Innosence, de Hook 4x12's zijn inderdaad gelijk aan de Bogner 4x12's.

maar t ligt eraan he. bogner heeft diverse 212 kasten, ook een kleine versie geloof ik. de oversized shiva kast en een gewone 212.

Lexvandoef
5 december 2008, 11:48
maar t ligt eraan he. bogner heeft diverse 212 kasten, ook een kleine versie geloof ik. de oversized shiva kast en een gewone 212.

Nielsje heeft de OS kast, en de meeste mensen die op zoek zijn naar een Bogner 2x12 heb ik uiteindelijk met een OS kast zien zeulen :).
Bovendien is mijn Hook 2x12 exact even groot als de Bogner OS 2x12, vandaar de vergelijking.