PDA

View Full Version : Kings of Leon



Mitch
3 december 2008, 23:27
Ik weet niet hoe het met julie zit, maar ik ga er helemaal stuk van.
YEEEEEEAAAAAAAAAAHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! (http://www.youtube.com/watch?v=HHhhcKxflMY&NR=1)
Ik heb een absolute zwak voor mooi schreeuwen en in dit nummer zit het wat mij betreft ge-wel-dig verwerkt tussen een pompende bas, dreunende drum, heerlijk gitaarthema, poeh zeg!
Interessante band, vaak simpel en doeltreffend en met het laatste album iets minder rauw en duidelijk hard geholpen dor de platenmaatschappij, dus ongetwijfeld een hoop zeikers die het nu te geproduceerd vinden but fuck it, ik vind het geweldig.
Discuss!

Herman
3 december 2008, 23:33
De meesten die ik er over hoor vinden het te gek. Vind er zelf alleen niks aan. Vind de zanger een ONTIEGELIJK irritante stem hebben en de muziek doet me vrij weinig. Moet wel zeggen dat ik die nieuwe single(?) wel aardig vind, daar past de zang ook een stuk beter bij de muziek.

Ben dus ook benieuwd of iemand mij uit kan leggen waarom dit ineens zo gelieft is bij iedereen.. want ik heb geen idee (serieuze vraag trouwens:)).

rickert
3 december 2008, 23:37
Ik vind het kicken, oude(re) werk vond ik de zang verschrikkelijk, maar die nieuwe plaat gaat heerlijk!

Luke-wannabe
3 december 2008, 23:53
Ik vind ook een beetje wat Herman zegt. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik me er nog nooit echt in heb verdiept.

beruk
4 december 2008, 10:52
Waren bij Jools Holland dit najaar, vond het een erg sterke band. Maar die zang, ik krijg er om de vieze man te citeren: angstige ballen van in mijn buik. Net als die zanger van mercury rev. ik trek het niet.

Joey Handsome
4 december 2008, 10:59
Ken het al een paar jaar, paar keer live gezien ook op festivals. Daar vond ik het altijd wel leuk, maar om er een cd van te kopen. Zie je mij niet zo gauw doen. Vind die zang juist wel gaaf, dat maakt het speciaal.

Toch, ik ben niet zo van de reli bands. Echt een afknapper.

Geoffrey
4 december 2008, 13:03
Super nummer.. super cd!!!

Mitch
4 december 2008, 18:14
Ben dus ook benieuwd of iemand mij uit kan leggen waarom dit ineens zo gelieft is bij iedereen.. want ik heb geen idee (serieuze vraag trouwens:)).


Eh, nou, wat ik in mijn openingspost zei :D Ik vind bij lange na niet alle muziek geweldig, maar deze single echt briljant. Ik ben gek op juist gebruik van schreeuwen, zeg maar. De zang doet me ook nogal denken aan Living Colour in hun beste dagen maar dan met wat meer to the point, strakke muziek, minder muzikantenmuziek zal ik maar zeggen.
En het riffje is volledig mijn smaak en stijl, zo doe ik het zelf ook graag. Dat zal onbewust sterk meespelen.

frankiiee
4 december 2008, 20:06
hmm, ik vind de hele cd erg te smaken. Heeft een tijdje op mijn mp3 gestaan zodat ik toen naar niets anders luisterde dan naar die cd. Ik vind het iets aparts hebben en die zang hoort er helemaal bij. Manhattan en revelry zijn mijn twee lievelingsnummers van de cd samen met deze heerlijke single natuurlijk. Hun vroeger werk vond ik al redelijk maar deze nieuwe cd is echt heerlijk.

Squier4ever
5 december 2008, 00:00
Vind het eerste nummer van die plaat, Closer ook echt supermooi, gave plaat hoor.

soup
5 december 2008, 00:41
Super nummer.. super cd!!!
alleen de eerste 4 nummers, de rest is matig

Bram+
5 december 2008, 06:37
Afgezien van het feit dat ik de muziek niks vind, vond ik ze toen ik ze live zag ook een beetje 'nep'. Het zijn natuurlijk een stelletje hillbillies uit mississippi(?), maar het lag er wel heel dik op. Net alsof je na zoveel wereldtours, gigantische plaatverkoop en 'exposure' nog zo'n naïeve boer bent, 'getekend' door roem, niet wetend hoe je er mee om moet gaan.

vincent136
5 december 2008, 11:48
Ken het al een paar jaar, paar keer live gezien ook op festivals. Daar vond ik het altijd wel leuk, maar om er een cd van te kopen. Zie je mij niet zo gauw doen. Vind die zang juist wel gaaf, dat maakt het speciaal.

Toch, ik ben niet zo van de reli bands. Echt een afknapper.

Reliband? Kings of Leon? wist ik helemaal niet, is dat echt zo? haha

DeiDRagonas
5 december 2008, 12:00
Kings of leon... Zapmomentje...

Ik vind die zanger n irritant stemgeluid hebben. En ik vind t weinig inspirerende muziek, saaie popmeuk.


R

Fender75
5 december 2008, 12:06
Zang lijken op Living Colour in hun begindagen? Sorry, ik ben toch een andere mening toegedaan...Corey Glover vind ik een hele goede zanger, De King van Leon niet zo...kan het wel waarderen, mooi nummer ook, maar het is een beetje van het niveau klaagzang.

Maar zoals met alles, smaken verschillen...:)

Keesz
5 december 2008, 13:35
wie kan mij uitleggen wat zo 'geweldig' is aan dat Sex on fire nr?
not to shit on everybody's parade maar na het eerste coupletje en refreintje herhalen ze doodleuk alles, weinig originaliteit wat mij betreft

Paulusstrat
5 december 2008, 16:06
Sinds dit op TMF komt vind ik dit niet meer goed xD.

Nee ik vind Kings of Leon wel goed maar er zijn nog veel meer leuke en betere nummers^^.