PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker



Stewie
3 december 2008, 19:56
Dag iedereen, ik ben nogal nieuwsgierig naar de Blackheart Hot Head (100 watt). Ik zou deze graag testen, en als ze evengoed klinkt als de andere blackheart amps zeker ook kopen :). Ik heb zelf wel nog op een versterker gespeeld die verschillende verschillende wattages heeft...:

Class AB/Pentode: 100W of flesh searing power
Class AB/Triode: 50W, tighter headroom, crisper gain, still hurts
Class A/Pentode: 60W, lots of headroom before overdrive, nice and plucky
Class A/Triode: 30W, less headroom, more responsive to your attack

Wat vinden jullie van deze feature?

Ik heb voorlopig alleen nog maar op 15 watt tube amps gespeeld. Wat moet ik verwachten van een 30watt? Is deze nog 'normaal' (niet cranken) te gebruiken in huis?

Greetz

Heynis
3 december 2008, 20:22
Nou, 30 watt buizen gaat behoorlijk hard. Bijvoorbeeld een Vox AC 30 is met zijn 30 watt heel podiumwaardig, en een Marshall 2303 over een 1960A kast laat je broekspijpen wapperen. Uiteraard hebben deze versterkers ook een zachte stand, maar op 80% klinken ze veel mooier.

Die features zien er mooi uit. Als het allemaal via midi te schakelen was zou ik het helemaal geweldig vinden. Voor thuis gaat dit best hard, maar op het podium ben je tenminste goed hoorbaar.

Stewie
3 december 2008, 20:38
Die features zien er mooi uit. Als het allemaal via midi te schakelen was zou ik het helemaal geweldig vinden. Voor thuis gaat dit best hard, maar op het podium ben je tenminste goed hoorbaar.


Ik zou hem zo graag thuis gebruiken, maar kwil geen klachten :(. Tot hoever zou ik hem kunnen draaien op de 30 watt setting voor een normaal volume (GEEN TRILLENDE RAMEN :D)? Ik heb echt geen idee of ik dit monster stil genoeg krijg.

Ik verkies deze blackheart boven de 15 watt versie, vanwege de features..

Eko
3 december 2008, 22:48
Een 30 watt kun je alleen redelijk openen met een powersoak. Tenzij je buren op 150 meter afstand wonen en stokdoof zijn. Doe jezelf maar eens een plezier en probeer zo`n ding te openen in een oefenhok in een winkel.

bastiaanvanbeek
4 december 2008, 11:01
30 watt amps KUNNEN hard, maar hoeven helemaal niet hard te gaan. ik heb zelf een Vox AC30 en ik kan hem ook op zacht volume cranken. ik heb namelijk een volume van de voorversterker, en een master volume. uiteraard kunnen ze loeihard, net als 15 watt versterkers, die kunnen ook loeihard.

Stewie
4 december 2008, 11:28
De amp heeft:
Master
-Prescence
-Volume

Channel 1:
-Bass / Middle / Treble
-Level
-Gain

Channel 2:
-Bass / Middle / Treble
-Level
-Drive

Ik zou hem dus kunnen cranken dmv level hoog te draaien en master laag.. ?

Eko
4 december 2008, 23:39
ja, met een masterregeling kun je de amp laten oversturen op lagere volumes. Als je een keer de gelegenheid hebt om de amp een keer echt open te zetten, probeer dat dan eens.
Dat geluid , zeker van een Vox AC 30 met Celestion Blues , is met niets te vergelijken.
Dan weet je meteen waarom sommigen een minder wattage verkiezen boven een zwaardere. Tenzij je Angus Young heet en de buren , Down under , op kilometers afstand wonen.

Stewie
5 december 2008, 14:00
Dus deze versterker is geen aanrader :confused:...

Nitefly7
5 december 2008, 14:35
Dus deze versterker is geen aanrader :confused:...

waar maak je dat uit op?
volgens mij is die amp juist heel fijn, zeker aangezien die Blackhearts best wel gelauwered worden in de pers/fora... zelf zou ik echter kijken voor 'n amp die 30/50 als max heeft en dan terug kan schakelen naar 15/10/5 en/of zelfs 1w....!

Stewie
5 december 2008, 15:21
waar maak je dat uit op?
volgens mij is die amp juist heel fijn, zeker aangezien die Blackhearts best wel gelauwered worden in de pers/fora... zelf zou ik echter kijken voor 'n amp die 30/50 als max heeft en dan terug kan schakelen naar 15/10/5 en/of zelfs 1w....!

Kwil gewoon niet dat hij te luid is voor mijn slaapkamer :rockon:

Chris Winsemius
5 december 2008, 16:26
Kijk gewoon eerst of een versterker jouw sound geeft.

Ben zelf niet zo'n fan van half power-, triode/penthode-opties omdat de volume-vermindering zeer beperkt is en de sound/feel meestal redelijk aangetast wordt.

Nitefly7
5 december 2008, 16:29
Kwil gewoon niet dat hij te luid is voor mijn slaapkamer :rockon:

waarom ga je dan niet gewoon voor 'n 'gewone' Blackheart ? in mijn ervaring is zelfs een 0,5-1w of 2w versterker op volle toeren kneitehard.... !



Kijk gewoon eerst of een versterker jouw sound geeft.

Ben zelf niet zo'n fan van half power-, triode/penthode-opties omdat de volume-vermindering zeer beperkt is en de sound/feel meestal redelijk aangetast wordt.


amen to that brother!

Stewie
6 december 2008, 11:21
Arrrghhhh tis zo moeilijk :dontgeti:.

Kben verliefd op deze amp :hippie:.