PDA

View Full Version : Welke set voor o.a. Latin



Chow
3 december 2008, 19:25
Na heel veel jaar ga ik gitaarspelen weer oppakken. Ik wil voornamelijk latin en jazz gaan spelen. Bijvoorbeeld http://nl.youtube.com/watch?v=y6ARo_-ZDE0

Welke set is daar het meest geschikt voor? Ik heb zelf gedacht aan deze set voorlopig
http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_special_ii_eb_playerpack.htm

Is dit een redelijke set om weer mee te beginnen? En gaat deze het geluid geven wat ik zoek? Of raden jullie mij iets anders aan.

MichielClaessen
3 december 2008, 19:45
Als je zo'n iel toontje wil hebben als in het filmpje zou ik in eerste instantie niet voor een LP gaan..
Eerder een strat of iets van ibanez :)

Daarmee wil ik niet zeggen dat een LP niet heel gaaf kan zijn voor latin trouwens! Ik vind een ronde toon dan juist ook altijd wel mooi.

Chow
3 december 2008, 20:13
Voor jazz wel prettig zo'n ronde toon. Ik heb nooit een LP gespeeld. Kun je die niet wat ieler instellen??

MichielClaessen
3 december 2008, 20:28
Niet zo iel als in het filmpje.
Je moet gewoon mijn gitaar hebben eigenlijk ;)
Strat met een mini humbucker als halselement.
Wordt heel lekker warm en rond en met je burgelement is het zo iel als maar kan.

Chow
3 december 2008, 22:26
Strat ken ik.. Vind die te weinig jazz. Twijfel, twijfel, twijfel :)

pieter-jan1
4 december 2008, 14:57
een mustang of een jazzmaster ? :cheerup:

Chow
4 december 2008, 15:09
Waarom heb ik het idee dat deze ver buiten m'n budget liggen??

MattellicA
4 december 2008, 15:32
Waarom heb ik het idee dat deze ver buiten m'n budget liggen??

Ze liggen dan mss wel buiten je budget, maar met deze set ga je volgens mij niet echt lang en veel plezier beleven... Packs zijn IMHO meestal gewoon brol... Koop een apart gitaartje op MP oid en een versterker...

Chow
4 december 2008, 15:44
Daar ben ik ook al aan het kijken inderdaad. Maar is Squier van Fender dan zo slecht? Ik dacht juist dat dit best redelijk was.. Ik zie namelijk ook telecasters van Squier waar ik eventueel interesse in zou hebben..

Spitfire
4 december 2008, 15:47
Daar ben ik ook al aan het kijken inderdaad. Maar is Squier van Fender dan zo slecht? Ik dacht juist dat dit best redelijk was.. Ik zie namelijk ook telecasters van Squier waar ik eventueel interesse in zou hebben..

Nee die zijn helemaal niet slecht, maar de starterspakketten van Squier wel (en de Affinity serie is nou ook niet je van het).

Chow
4 december 2008, 15:57
Mmmm, dan hou je weinig over inderdaad. Ik ben klassiek geschoold dus minder thuis in electrisch. Heb wel ooit wat op een electrische Ibanez gespeeld in het verleden en die beviel mij best wel goed.. Moet dus sowieso leren spelen met een plectrum ipv m'n vingers..

Dus zou een 2ehands Ibanez misschien wat zijn??

vincent136
4 december 2008, 16:13
Ligt eraan wat voor ibanez, maar het zijn zeker goede gitaren hoor. De wat duurdere squier's zijn ook erg goed te doen.

Maar als je Ibanez een prettig merk vind zou ik zeker op zoek gaan naar een goede 2ehandse!

Chow
4 december 2008, 16:25
Ik merk het al. Wordt lastig dus.. Ik ga wat rondneuzen maar..

happynjitram
4 december 2008, 17:20
Kijk eens naar een london city spitfire!

Chow
4 december 2008, 18:22
Ik ben sowieso aan het kijken naar andere merken. Alleen dan wordt het erg lastig omdat ik de kwaliteit van veel merken niet ken. Ik kom op dit forum wel merken tegen die je sowieso niet moet hebben.
Zijn er misschien tips om bijvoorbeeld op marktplaats uit te kijken naar wat modellen naast de door mij genoemde modellen? Dus soort lijstje van gitaren waar je je sowieso geen buil aan valt? Dat zou mij ook enorm op weg helpen.

Chow
5 december 2008, 10:53
Ik ben net terug van http://www.instrumentsonline.nl/
Deze webwinkel zit een paar straten bij mij vandaan. Eigenaar is fijne vent en heb diverse modellen geprobeerd. De goedkope Stratocaster viel gelijk af. Geluid vond ik persoonlijk niet fijn en de feel ook niet.

Ik heb uiteindelijk met veel plezier gespeeld op een Keiper Les Paul. Heel fijn geluid. Erg goed afgewerkt. En hele fijne feel. Ik heb hem dus gereserveerd (laatste in donkerrood) en haal hem na overleg met het thuisfront volgende week op.

Nitefly7
5 december 2008, 12:00
Ik ben net terug van http://www.instrumentsonline.nl/
Deze webwinkel zit een paar straten bij mij vandaan. Eigenaar is fijne vent en heb diverse modellen geprobeerd. De goedkope Stratocaster viel gelijk af. Geluid vond ik persoonlijk niet fijn en de feel ook niet.

Ik heb uiteindelijk met veel plezier gespeeld op een Keiper Les Paul. Heel fijn geluid. Erg goed afgewerkt. En hele fijne feel. Ik heb hem dus gereserveerd (laatste in donkerrood) en haal hem na overleg met het thuisfront volgende week op.

....keiper...

heb je 'n budget, want voor hetzelfde geld heb je volgens mij van London City gewoon uitstekende strats... voor dat geluid heb je aan 'n London City + Vox AD-valvetronix o.i.d een prima geluid

de gitarist in de Youtube-film speelt immers ook op 'n strat...

overigens; jazz spelen doe je met je handen, niet per se met een jazzgitaar..
ok, dat is niet helemaal waar, maar als ik de voicings en riedels van mijn jazzgitaar op een strat speel, met toonknop ietsjes terug, dan klinkt het ook al er dik jazzerig...!

Chow
5 december 2008, 12:07
Ik heb inmiddels half youtube bekeken en beluisterd en ik ga toch definitief voor een LP model. Vind het geluid erg prettig. Ik heb op de Keiper wat zitten rommelen en ik krijg er ook een iel geluid uit als ik wil.

De keiper kost 140 euro en dat is echt niet duur voor wat je krijgt. Natuurlijk kan het altijd mooier en beter maar ik heb ook nog een nogal kostbare hobby ernaast (fotografie). Bovendien gaat er nu erg veel geld naar de bouw van m'n huis in Suriname dus moet het met wat minder doen. Voorlopig kan ik met die Keiper doen wat ik wil en zal ik in de toekomst verder kijken. Ik zal denk ik eerst investeren in een betere versterker. En wellicht op termijn de humbuckers vervangen als dat nodig blijkt te zijn. Maar da's allemaal voor de toekomst.
Als ik de Keiper heb zet ik wel een clipje op youtube ;)

**Edit**

Dit is het soort muziek wat ik in Suriname wil gaan spelen met de band van m'n zwager. http://nl.youtube.com/watch?v=IvrOk1AWENo
In de clip spelen ze het met een strat maar kan volgens mij ook makkelijk met een LP. Wordt trouwens nog hele klus om uit te zoeken hoe dit gitaarspel werkt :)

Chow
5 december 2008, 18:35
Heb hem toch maar gelijk opgehaald. Heb ik wat te doen dit weekend :B

http://www.dslrwereld.nl/sjoerd/gitaar.jpg

MattellicA
5 december 2008, 19:15
Heb hem toch maar gelijk opgehaald. Heb ik wat te doen dit weekend :B

http://www.dslrwereld.nl/sjoerd/gitaar.jpg

VERRY NICE! :cheerup:

Chow
5 december 2008, 19:56
Body is van massief essen dus geen geperst hout. Dat vind ik al een hele plus. Hals is gelijmd en niet geschroefd. Ook perfect dus. Wat ik wel ga doen is de humbuckers tzt vervangen. Volgens mij kan ik op die manier met een kleine investering de geluidskwaliteit behoorlijk verbeteren. Weet alleen nog niet welke humbuckers. Best veel keuze in..
Overigens klinkt ie nu al goed hoor. Zeker geen miskoop..