PDA

View Full Version : scherp zadeltje



hugo123
3 december 2008, 18:36
Mijn snaar knapt echt heel vaak, te vaak.. Enn het gebeurt altijd oo de zelfde plaats, op het zadeltje en op de hoge e snaar, kan het zijn dat het een scherp zadeltje is? En ik heb al geprobeert hem met een vijltje en een schaartje minder scherp te maken maar dit hielp niet, ik heb het trouwens over een LP met een TOM brug..

Eko
3 december 2008, 19:22
Dit komt vaker voor. Vaak is inderdaad het zadeltje te scherp of niet goed afgepolijst. Je kunt het zelf doen of even terug gaan naar een winkel. Beetje guitartech heeft het ook zo geregeld.

Wiellem
3 december 2008, 19:30
Hoe vaak is vaak?

hugo123
3 december 2008, 19:32
ongeveer elke 3 weken.. Dat vind ik toch echt te vaak..

Wiellem
3 december 2008, 19:41
ongeveer elke 3 weken.. Dat vind ik toch echt te vaak..

Mwah ik had ook een scherp zadeltje toen door de gitaarzaak laten polijsten en meteen dikkere snaren erop .52 nu breek ik om de 1,2 / 1.3 maand een snaar.

Mij is verteld dat dit over zon periode niet vreemd is maar ik vraag het me nog steeds af.

hugo123
3 december 2008, 20:26
Wat si het effect van dikkere snaren dan, en moet hij dan ook opnieuw geintoneert worden, anders wil ik morgen zowieso wel eens experimenteren met diktes..

Wiellem
3 december 2008, 22:05
Wat si het effect van dikkere snaren dan, en moet hij dan ook opnieuw geintoneert worden, anders wil ik morgen zowieso wel eens experimenteren met diktes..

Dat was gewoon omdat ik dat fijner vond ik heb geen idee of ze hierdoor minder snel breken maar het lijkt me wel.

macheath
5 december 2008, 13:55
Dunne snaren voelen altijd wel elastischer dus misschien breken ze daarom juist minder snel...

Je moet officieel wel opnieuw intoneren als je van dikte verandert, maar zelf heb ik dat heel lang niet gedaan toen ik van .010 naar .011 ging, en er nooit last van gehad.

HaroldA
5 december 2008, 14:19
Ik breek nooit snaren en ik speel lomp met dikke plectrum!

Als je 'last' hebt van brekers kun je je brug vervangen voor een brug met graphtech zadels...

flappie
5 december 2008, 16:30
een vijltje is vaak nog te grof
ik heb schuurpapier van 240 grit gebruikt om netjes af te ronden en 400 om het glad te maken
en idd Graphtecht is superspul!!!

iig suc6