PDA

View Full Version : Voeding pedaaltjes: psB230



frank so
3 december 2008, 16:27
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje wat betreft de voeding van enkele boss-effecten. Ik heb nu een BOSS SD-1 en een BOSS rc-2, maar hier komen op korte termijn nog enkele dingetjes bij waarschijnlijk.

Om ze te voeden heb ik deze in huis gehaald:
Link (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Boss-PSB-230-Netzteil-extern-9-V-/-2-A-fuer-Boss-Geraete/art-ACC0002625-000)
maar helaas zonder goede daisy chain. Nu vroeg ik ergens of de Ibanez dc-5 adapterkabel hier op zou passen. De verkoper zei dat het op een psA230 werkte, en dat ik er op moest letten dat het mA niet boven de 150 uitkwam van de pedalen.

Nu ben ik een beetje in de war, de psb230 levert 2000mA en is bruikbaar voor meedere pedaaltjes (of 1 heb ik al gemerkt). Maar er is verder nauwelijks iets over deze adapter te vinden. Kan ik dit inderdaad gewoon met een daisy chain aansluiten op de rest, ook al zijn het (nog) maar 2 pedaaltjes?

TimmU
3 december 2008, 16:32
uiteraard, 2000 Ma is meer dan zat. Gebruik gewoon een daisy chain, die past als de adapter ook in de ingang van je DS-1 past. de uitgangen die je niet gebruikt even een stukkie tape over, zodat je evt. kortsluiting ook verhindert, en klaar is Frank!

frank so
3 december 2008, 16:46
dat dacht ik toch ;)

thnx voor de zeer snelle reactie