PDA

View Full Version : Guild Starfire VI



prs
3 december 2008, 15:46
Ik heb al weken een ontzettend zwak voor een oude Guild Starfire VI. Ik ben een mooi exemplaar tegengekomen (met jaren '60 Gibson pickups) maar vroeg me af wie van jullie ervaring heeft met deze gitaren.
Ik heb wel vaker een Starfire IV bespeeld uit de late jaren '90 en ik moet zegen dat ik die gitaren al fantastisch vindt klinken. Het is waarschijnlijk toch een ander iets dan een vintage gitaar uit 1967.
Wie heeft ervaring met deze gitaren of is zelf in het bezit van een oude of recente Guild Starfire?
Onderstaand exemplaar heeft al weken mijn interesse.

http://www.metrosound.com/pics_Vintage/GuildStarfire6.JPG

Harry
3 december 2008, 16:07
mooi ding!!! Guild maakt(e?) gewoon goed spul!

Orpheo
3 december 2008, 16:11
poeh, ziet er echt heel mooi uit. de ouwe guilds zijn heel erg goed. als je t kunt doen, zeg ik, DOEN!

schwalbe
3 december 2008, 17:03
Super gitaartjes. Maar er horen toch andere pickups in? - zonder die pickups klinkt hij vast minder, ondanks dat het Gibsons zijn..

Bernardduur
3 december 2008, 17:59
Ik heb al jaren GAS voor een Starfire III sinds ik de Tindersticks erop heb zien spelen. geniaal geluid. Single cutaway, Bigsby, hmmmmmm. Deze is tov de rest full hollow!

Ik weet alleen totaal niet hoe de orginele pickups zouden klinken.

Mooi plaatje (http://www.vintageguitars.org.uk/guildStarfire.php)

Tupelo
3 december 2008, 18:13
Holy Shit da Bomb!!! :o :o :rockon: :cool:

Amai, wat een exemplaar !
Een van mijn droomgitaren !

barno
3 december 2008, 18:17
Walter Broes van de Seatsniffers speelt op ouwe dikke Starfires van Guild

Tupelo
3 december 2008, 18:23
Mick Harvey van de bad seeds ook & natuurlijk die dame van Feist !!

morroow
3 december 2008, 18:55
Wauw! :|

Starfires zijn de bom!

Eko
3 december 2008, 19:13
Guilds zijn goed gemaakt met bijhorende stijl en geluid.
Ik heb een tijd een IV gehad. Speelde goed , voor mij was het er een op de zoektocht naar een Gretsch. Helaas heeft die daar voor plaats gemaakt.
Langzamerhand kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Inmiddels kijk ik weer naar een Guild (maar dan een zoals de Dave Gonzalez ).

Walter Broes
27 december 2008, 11:45
Walter Broes van de Seatsniffers speelt op ouwe dikke Starfires van Guild
Ik speel meestal op een '62 Manhattan - dikker en groter dan een Starfire, maar ik heb ook een '61 Starfire III met twee DeArmond pickups.

Jay75
27 december 2008, 13:18
Hey Walter,

Jij hebt toch van die Franz pick-ups erin zitten? Net als Mischa van T99?
OF vergis ik me?

Harry
27 december 2008, 13:46
wauw, Walter zelf!! Heb je een paar keer met Jason Ringenberg zien optreden, was erg leuk!

Pepe
27 december 2008, 14:50
Guilds klinken wat twangier dan Gibsons en wat zwaarder dan Gretsches maar goed gemaakt. Beetje in het slop gekomen tijdens de shred eighties en Fender heeft Guild voornamelijk gekocht voor zijn akoestische gitaren, doen weinig met de semi's en jazzbakken. Als ik wat meer Grant Green zou spelen zou een Starfire een mooi excuus zijn.
De wereldexpert voor Guild is onze eigen Moust trouwens.

Walter Broes
27 december 2008, 15:10
Jay, dat klopt. De Meeste Guilds hebben die pickups tot en met ongeveer begin '63.

Harry, bedankt!
W.

G.G.
27 december 2008, 15:37
heeft iemand daar ooit een toplock op gezet of horen die twee gaatjes (die wel scheef lijken) op de achterkant van de hals?