PDA

View Full Version : Rocker_71 aan de Tele



rocker_71
3 december 2008, 13:52
Na het lezen van al de lovende verhalen over London City, had ik al maanden GAS voor deze gitaren. Afgelopen zaterdag maar eens wezen testen bij de plaatselijke gitaarwinkel Koewe in Zoetermeer. Daar was ie wel iets duurder dan elders, maar wel weer lekker dichtbij.

Ik probeerde eerst de blonde Comet, met een maple hals, maar vond deze niet echt fijn spelen. Het leek wel of de hals wat krom was. Misschien kwam het door de snaren, want deze waren erg slap gespannen. Maar ook na het normaal stemmen, had ik niet zo’n goed gevoel bij deze, dus dan maar de sunburst proberen. Deze speelde meteen lekker. Wel een tikkie wennen voor een Strat-man, maar goed. Ik heb hem eerst zonder amp bespeeld en dit beviel prima. Later over een amp en dat was ook gaaf!
Diezelfde avond meegenomen naar de repetitie ruimte en ik was natuurlijk erg benieuwd hoe dat zou uitpakken. In een muziekwinkel testen is natuurlijk andere koek dan op volume met een band. Maar dat viel zeker niet tegen. Spelend over mijn Peavey Delta Blues kwamen er warme en lekkere rocky geluiden vanuit de Comet. Zeker niet verkeerd en hij speelde ook echt soepel. Eigenlijk speelt ie net zo fijn als mijn Highway One Strat en die is 3x zo duur.

Nog even de plussen en minnen:

Minnen:


Topkam lijkt van een speelgoed gitaar, maar functioneert.
Bevestiging straplock gaf problemen. Er kwam nogal wat hout met de schroef mee, dus ik heb een iets grotere schroef erin gezet.
Intonatie was niet goed afgesteld (kan aan mijn nieuwe set snaren liggen die ik erop gezet had)
Schroeven van de gitaar niet overal goed aangedraaid



Plussen:


Lekkere tone, rock sound
Brug pickup lekker fel en de lipstick in de neck een warme tone
Heel fijne hals, goed te bespelen!
Frets zijn goed afgewerkt, geen scherpe randen ed.
Supergitaar voor een zachte prijs (Bang for the buck).


Oh ja, nog even een foto uit het oefenhok (het lijkt niet of ik niet blij was, maar dat was ik wel :dance:)

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/rockeraandetele.jpg

rocker_71
3 december 2008, 14:00
Hier kan er wel een lach vanaf, maar foto is niet zo scherp
(maar dat heeft ook wel weer wat).

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/RockeraandeTele1.jpg

JeroenSchaaf
3 december 2008, 14:01
gefeliciteerd man!:cheerup:

Fender75
3 december 2008, 14:02
Mooie gitaar! En inderdaad, er kan wel een lachje vanaf...:)

Luke-wannabe
3 december 2008, 14:05
Tele's zijn relaxed! Ik hoop er binnekort ook een te kunnen showen!

almarvk
3 december 2008, 14:09
Mooie combi met die Peavey!

Squier4ever
3 december 2008, 14:11
vette bakken. ben zelf erg blij met m'n blij met mijn blondje. heb er zelf een nieuwe topkam en brass brugzadels opgezet en dat klinkt echt nog een hele partij vetter.

Tristan
4 december 2008, 02:13
Gefeliciteerd man, Tele's zijn gaaf! (lachje) :D

Eko
4 december 2008, 07:38
FEli met de plank. Altijd goed een tele te hebben. Eigenlijk is het een eerste levensbehoefte.