PDA

View Full Version : Uitermate teleurstellende ervaring met een muziekwinkel



Jay Cal
3 december 2008, 13:32
Eerwaarde besnaarde vrienden,

Ik wil graag een slechte ervaring met een Nederlandse online muziekwinkel delen met jullie. Omdat ik de desbetreffende muziekwinkel niet gelijk volledig in een kwaad daglicht wil zetten (al verdienen ze dat inmiddels wel) geef ik ze nog tot eind van deze week alvorens publicatie van hun naam in deze thread.

Bijgaand de correspondentie ter uwer genot (enne, onderaan beginnen met lezen he?):

Verstuurd op: 29-11-08:

Geachte heer XXX,

7 november 2008 heeft u mij gemaild dat u het juiste produkt voor mij zou
gaan regelen. Inmiddels zijn 3 weken verstreken waarin ik op geen enkele
vorm bericht heb gehad over mijn order. Op onderstaande mail van mij is niet
gereageerd. Ik wil u er graag aan herinneren dat ik reeds op 21 november
mijn geld heb overgemaakt en tot op heden niet het bestelde produkt heb
mogen ontvangen of ben geinfomeerd over de verwachte levertijd.

Ik ben derhalve teleurgesteld over de dienstverlening van (naam muziekhandel). Ik wens binnen 1 week duidelijkheid te krijgen wanneer
ik mijn bestelde produkt tegemoet kan zien. Indien u dat niet kunt geven
wens ik mijn koop ongedaan te maken en per direkt het bedrag van EUR XXX
gerestitueerd te krijgen op mijn girorekening met nummer XXXX. De door mij gemaakte kosten van het terugsturen
van het foutief geleverde produkt laat ik in deze maar buiten beschouwing.

Ik vertrouw erop dat u ondanks deze ervaring van mij, klanttevredenheid hoog
in het vaandel heeft staan en mij het bestelde produkt spoedig kunt
leveren.

Met vriendelijke groet,

XXX


----- Original Message -----
From: XXX
To: XXX
Sent: Saturday, November 22, 2008 8:08 AM
Subject: Re: Bevestiging Bestelling XXX


> Geachte heer XXX
>
> Inmiddels zijn we 2 weken verder sinds uw onderstaande mail. Mag ik van u
> een update krijgen over mijn order?
>
> Met vriendelijke groet,
>
> XXX
>
> ----- Original Message -----
> From: XXX
> To: XXXX
> Sent: Friday, November 07, 2008 6:58 PM
> Subject: Re: Bevestiging Bestelling XXXX
>
>
> Hallo,
>
> We gaan gelijk de (juiste produkt) regelen, sorry voor het misverstand.
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
> XXXX
>
>
>
> Op 7 nov 2008, om 18:48 heeft XXX het volgende geschreven:
>
>> Geachte heer XXX
>>
>> Vandaag ontving ik mijn bestelling.
>>
>> Helaas is er een foutje gemaakt in het geleverde produkt. Mijn
>> bestelling, zoals ook op de bevestiging staat, betrof een "XXXX". Op uw site betreft het typenummer "XXXXX"
>>
>> Ik heb echter een XXXXXm (volledig ander merk en modelnummer) gekregen. Ik ben
>> al een tijdje op zoek naar de bestelde XXXX (juiste produkt), een vervangend
>> model heeft helaas niet mijn interesse.
>>
>> Ik wens daarom het volgende voor te stellen:
>>
>> Ik stuur de huidige (foutieve produkt) terug middels TNT pakketpost en wens mijn
>> bestelde (produkt) binnen 3 weken na vandaag te ontvangen. De gemaakte
>> verzendkosten door mijzelf neem ik voor mijn rekening.
>>
>> Indien u niet kunt voldoen aan levering van het bestelde produkt binnen
>> 3 weken zal ik evenwel de door mij ontvangen (foutieve produkt) terugsturen aan u
>> middels TNT pakketpost maar wens ik mijn koop volledig ongedaan te maken
>> en gecompenseerd te worden van de door mij gemaakte verzendkosten.
>>
>> Ik hoop dat u zich in 1 van mijn voorstellen kan vinden.
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>> XXX
>>
>>
>> ----- Original Message ----- From: XXX
>> >
>> To: XXXX
>> Sent: Tuesday, November 04, 2008 8:13 PM
>> Subject: Re: Fw: Bevestiging Bestelling XXXX
>>
>>
>>> >Hallo,
>>>
>>> Deze gaat morgen naar u toe.
>>>
>>> Mvrgr
>>>> XXXX


>>>> Geachte dame, heer,
>>>>
>>>> Tot op heden mocht ik nog geen reactie vernemen op onderstaande mail.
>>>>
>>>> Wilt u mij per ommegaande informeren?
>>>>
>>>> Bij voorbaat dank,
>>>>
>>>> XXX
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- From: XXX
>>>> To: XXX
>>>> Sent: Tuesday, October 28, 2008 5:57 PM
>>>> Subject: Re: Bevestiging Bestelling XXXX
>>>>
>>>>
>>>> Geachte dame, heer,
>>>>
>>>> Kunt u mij aangeven hoe het met mijn bestelling staat?
>>>>
>>>> Bij voorbaat dank.
>>>>
>>>> XXX
>>>> ----- Original Message ----- From: XXX
>>>> To: XXX
>>>> Sent: Tuesday, October 21, 2008 5:47 PM
>>>> Subject: Bevestiging Bestelling XXX
>>>>
>>>>
>>>> Beste XXX,
>>>>
>>>>
>>>> Bedankt voor uw bestelling bij XXXX
>>>> Hieronder staan de details van uw bestelling.

Bla bla bla

Wiellem
3 december 2008, 17:00
Wat moeten wij hiermee?

Je kunt beter bij de muziekwinkel gaan klagen dan, maar een klein misverstandje kan altijd wel eens voorkomen bij een muziekwinkel.

Ikzelf heb hier gelukkig nooit last van gehad, Feedback stuurde mijn product dat niet op voorraad was binnen 7 dagen al op.

Arjan12
3 december 2008, 17:22
Klein misverstandje? Aan de hand van die mails kunnen we wel concluderen dat het een zooitje is daaro :sneaky: .

Jay Cal
3 december 2008, 17:45
Wat moeten wij hiermee?

Helemaal niks. Ik vraag daarom in mijn topic ook niet om een actie of reactie van de leden van dit forum.


Je kunt beter bij de muziekwinkel gaan klagen dan, maar een klein misverstandje kan altijd wel eens voorkomen bij een muziekwinkel.

Uit mijn mails aan de desbetreffende muziekwinkel is volgens mij wel te achterhalen dat ik het niet geheel kan vinden met hun handelswijze. Een klein misverstandje is ook geheel niet erg. Niet reageren op mails en een klant laten gissen naar waar hij staat, dat vind ik erg onprofessioneel.

Als ik vrijdagavond geen reactie heb, post ik de naam van de muziekwinkel. Dit enkel als signaal naar mede-forumgenoten. Laat vooralsnog dit topic lekker naar de volgende pagina verhuizen door er niet op te reageren.

schwalbe
3 december 2008, 18:40
Tsja... sommige mensen zijn nog niet in het digitale tijdperk aangeland. Die kun je beter bellen als je na 1 mailtje al doorhebt dat dit het geval is.

whammy67
3 december 2008, 18:47
Erg trieste bedoening zeg!!! foutje oke, maar dan zo afhandelen.....
Complimenten dat je het zo netjes blijft verwoorden. Ik denk dat ik ondertussen met mijn auto de pui al ingereden was.....

Shaggy
4 december 2008, 11:23
Klote voor je, weet je wat jij moet doen? Ff naar de kamer van koophandel ;)

Mag ik na al dat lezen ook nog weten wie die muziekboer is?

Rutger
4 december 2008, 11:46
k Zou er ook nog even achteraan bellen. Meestal zet mensen dat wat sneller aan het werk als je ze even spreekt.

Tim..
4 december 2008, 21:42
tja, een beetje jammer zo, op zulke mails verwacht je toch een normaal antwoord en dat er ook actie word ondernomen.
zeker omdat jij het zo netjes en uitgebreid houd (helemaal dat je nog bereid bent de verzendkosten te betalen), en dat je dan zo een kortaf antwoord krijgt van 1 zin.

ik ben erg benieuwd welk bedrijf dit is.. zo te zien is het daar een grote ongeregelde rotzooi, ik zou het zelf niet zo lang kunnen uithouden om op mijn bestelling, of geld, te wachten.

wietse
4 december 2008, 21:51
is het de winkel die ik denk dat het is??
daar hebben al meer forumleden een erg slechte ervaring mee.

Pais
4 december 2008, 22:11
Tsja... sommige mensen zijn nog niet in het digitale tijdperk aangeland. Die kun je beter bellen als je na 1 mailtje al doorhebt dat dit het geval is.

+1 ! Geen idee wat voor winkel het is, maar vooral bij de niet al te grote winkels zonder webshop zou ik bij zo'n misverstand zeker even bellen.
Op 1 of andere manier komt een telefoontje een stuk dringender en urgenter door.

Blend
4 december 2008, 22:31
@wietse: ik heb ook zo m'n vermoedens over een bepaalde zaak in Dr***ten... :satisfie:

Renin
5 december 2008, 07:45
Heb je wel het goede e-mailadres :chicken:

Wordt die wel gebruikt om et mailen of is het een bestel-emailadres waar alleen standaard reply's op komen?

Ik zou gewoon eens bellen.

Rinze
5 december 2008, 08:33
Als het de winkel is die Wietse denkt dat het is kun je wachten tot je een ons weegt, ben ik bang... Was daar laatst toevallig terwijl een zeer gefrustreerde moeder met haar zoontje voor de tigste keer kwam informeren wanneer het twee en een halve maand daarvoor bestelde stemapparaat zou binnenkomen.. Ik geloof dat er al een keer of 5 of 6 contact over was geweest.

De verkoper gaf blijk van een zeer gevorderd niveau van onnozelheid en niet-klantgerichtheid. En dat terwijl er meerdere klanten in de winkel waren die getuige waren van dit verheffende schouwspel. Als ik de moeder was geweest had ik hem verteld hoe ie het stemapparaat voorgoed kon beschermen tegen een overdaad aan zonlicht :D

Ik kom er niet vaak maar het frappante is dat er zich bijna elke keer van dit soort taferelen afspelen.

Eko
5 december 2008, 08:34
Heren,
Bij de meeste winkels hebben ze wel een mailadres maar dat wordt zeer slecht bijgehouden en gelezen. De meeste ( oudere) winkeliers hebben nog steeds niet door ( of willen het niet begrijpen ) dat een zeer groot deel van hun potentiele klanten alleen nog per mail reageert. Alleen een statische website is niet genoeg in deze wereld. iets wat een grote winkel hier in de buurt maar niet wil snappen.
Dat wetende is het sturen van een mail om je klacht te verwoorden te weinig. Alleereerst dien je je er van te vergewissen dat hij ook gelezen is. Anders kun je niet stellen dat er niets mee gedaan wordt. Beter is het dus om te bellen en je klacht duidelijk te maken. Alleen dan weet je het zeker.
Het simpelweg hier afzeiken van een winkel is misschien wel leuk, maar het schiet niet op. Voor jou ook niet , want je klacht wordt niet opgelost.

Ik heb laatst met een eigenaar van een grote winkel staan praten. De man heeft een mooie zaak uit de grond gestampt. Met heel veel hard werken en goed zakelijk inzicht heeft hij een ,tot enkele jaren geleden, toonaangevend bedrijf neergezet.
Nu zegt hij dat hij de boot heeft gemist omdat hij tot dit jaar niet heeft willen inzien dat het internet een doorbraak zou zijn voor klanten. Ook vind hij persoonlijk het gebruik van een computer voor informatie maar niets.
Hij heeft er niets mee. ,, Je wil toch eerst op zo`n instrument spelen en het echt voelen , horen ruiken en ervaren?,,
Klinkt in onze oren misschien hopeloos ouderwets maar ze zijn er echt dit soort ondernemers.

Rinze
5 december 2008, 08:34
Als het de winkel is die Wietse denkt dat het is kun je wachten tot je een ons weegt, ben ik bang... Was daar laatst toevallig terwijl een zeer gefrustreerde moeder met haar zoontje voor de tigste keer kwam informeren wanneer het twee en een halve maand daarvoor bestelde stemapparaat zou binnenkomen.. Ik geloof dat er al een keer of 5 of 6 contact over was geweest.

De verkoper gaf blijk van een zeer gevorderd niveau van onnozelheid en niet-klantgerichtheid. En dat terwijl er meerdere klanten in de winkel waren die getuige waren van dit verheffende schouwspel. Als ik de moeder was geweest had ik hem verteld hoe ie het stemapparaat voorgoed kon beschermen tegen een overdaad aan zonlicht :D

Ik kom er niet vaak maar het frappante is dat er zich bijna elke keer van dit soort taferelen afspelen. Heb de betreffende winkel ook al eens vriendelijk op de vingers getikt toen ze een hybride versterker met excuusbuis voor volledig buizen probeerden te laten doorgaan op MP.. ijkols :sneaky:

macheath
5 december 2008, 13:52
Mijn meest teleurstellende ervaring was met Feedback in Utrecht, een paar jaar geleden. Ik had mijn gitaar langsgebracht om de topnut te laten vervangen, wat erg lang duurde. Een of andere externe reparateur deed dat en telkens als ik langskwam om te informeren hoe het stond was die man er toevallig niet of de nieuwe nut was nog in bestelling, of hij was mijn gitaar vergeten mee te nemen, etc. Uiteindelijk heeft het 4 maanden geduurd voor ik mijn gitaar terughad!

Ik laat daar noooit meer iets repareren!

Jay Cal
5 december 2008, 20:51
Heren (en dames indien van toepassing),

Bellen heeft niet mijn voorkeur, ik wil graag afspraken zwart op wit hebben en telefonische afspraken hebben mijn ervaring vrij makkelijk "multi-interpretabel" te zijn.

De winkel in kwestie (morgen is de ontknoping van de naam) heeft een dedicated webstore. Ik mag dan ook aannemen dat ze goed op de hoogte zijn hoe internet werkt. Overal op de site is het door mij gebruikte mailadres te vinden en ik heb geen mail-bouncers gehad. In de mailthread die ik eerder postte is ook duidelijk een reactie te lezen van de medewerker (eigenaar in dit geval). Ik heb netjes vandaag nog een mailtje gestuurd dat ik morgen om 18:00 uiterlijk een antwoord wil hebben. Zo niet, dan ga ook ik vervelend doen want ik ben het nu zat.

Klein tipje van de sluier: de winkel zit niet in Drachten.

soup
5 december 2008, 21:05
product schrijf je met een c

grayfink
5 december 2008, 21:16
Dat is korrekt.

Triffid
6 december 2008, 14:04
Heren (en dames indien van toepassing),

Bellen heeft niet mijn voorkeur, ik wil graag afspraken zwart op wit hebben en telefonische afspraken hebben mijn ervaring vrij makkelijk "multi-interpretabel" te zijn.
De winkel in kwestie (morgen is de ontknoping van de naam) heeft een dedicated webstore. Ik mag dan ook aannemen dat ze goed op de hoogte zijn hoe internet werkt. Overal op de site is het door mij gebruikte mailadres te vinden en ik heb geen mail-bouncers gehad. In de mailthread die ik eerder postte is ook duidelijk een reactie te lezen van de medewerker (eigenaar in dit geval). Ik heb netjes vandaag nog een mailtje gestuurd dat ik morgen om 18:00 uiterlijk een antwoord wil hebben. Zo niet, dan ga ook ik vervelend doen want ik ben het nu zat.

Klein tipje van de sluier: de winkel zit niet in Drachten.

Uiteraard wil je een en ander zwart op wit hebben, maar doe dan toch een combinatie van beiden (het een sluit het ander toch niet uit ?).

Neem je telefoon, bespreek de zaak met de beste man/vrouw, en zet dat nadien nog eens op mail ter bevestiging.

Enkel met mails werken is niet echt bevorderlijk voor de communicatie. Een gesprek kan dikwijls toch wel helpen (kan je bijvoorbeeld al bepaalde accenten leggen die je per mail soms moeilijk kan leggen).

Mitch
6 december 2008, 14:09
Uitermate kinderachtig om hier zo'n spanning op te bouwen met je 'ultimatum'. Morgen is het eind van de week, dan ga ik het verklappen, nou joh... ik brand van nieuwsgierigheid. Los gewoon je eigen problemen op. Niemand op het forum kan je bij dit dispuut helpen dus bel de winkel, een advocaat of de rechtswinkel of zo, dan bereik je tenmisnte iets.

Daan_B
6 december 2008, 14:21
Klein tipje van de sluier: de winkel zit niet in Drachten.

Hahaha dat dacht ik al ja:seriousf:!

Een vriend van me had er een keer en Jackson besteld, was die onderweg kapot gegaan, kreeg ie na 2 maanden eindelijk een andere gitaar (Fender Highway1) aangeboden, sturen ze hem een mexicaan:???:!

hendrix2
6 december 2008, 15:49
Hahaha dat dacht ik al ja:seriousf:!

Een vriend van me had er een keer en Jackson besteld, was die onderweg kapot gegaan, kreeg ie na 2 maanden eindelijk een andere gitaar (Fender Highway1) aangeboden, sturen ze hem een mexicaan:???:!

NIET in drachten zegt hij :roll:

Jay Cal
6 december 2008, 18:07
Ik heb vandaag onderstaand bericht gekregen:

Hallo,

De (bestelde product) is volgende week bij u.

Mvrgr

XXXX

Een excuusje kon er blijkbaar niet vanaf. Ik wacht het de komende week af. Over het telefonische contact, dat ik nadrukkelijk niet heb gelegd, ben ik nog steeds van mening dat een winkel met een aparte webshop makkelijk hun zaken middels mail moet kunnen afhandelen.

Hier mag een slotje op wegens (vooralsnog) afgehandelde zaken.

Ps Mitch, een spanning opbouwen was verre van mijn bedoeling, ik wilde de webwinkel niet in een kwaad daglicht stellen door gelijk alle vuile was buiten te hangen. Maar een forum dient toch ook als een soort klankbord?

Mitch
6 december 2008, 18:10
Klankbord: ja, maar niet als je nog niet klaar bent met een dispuut. Nu ben je dat wel, dus doe wat je niet laten kunt. Je hebt PB terug overigens.

hansies
6 december 2008, 18:14
Uitermate kinderachtig om hier zo'n spanning op te bouwen met je 'ultimatum'. Morgen is het eind van de week, dan ga ik het verklappen, nou joh... ik brand van nieuwsgierigheid. Los gewoon je eigen problemen op. Niemand op het forum kan je bij dit dispuut helpen dus bel de winkel, een advocaat of de rechtswinkel of zo, dan bereik je tenmisnte iets.

Dit vind ik niet kinderachtig, t'is een manier om de slechte service van sommige
handelaars aan het licht te brengen.
Sympathie voor de benadeelde.

greetz ,
Hansies

Mitch
6 december 2008, 18:33
Ik had het over de manier van ultimatum stellen "eind van deze week ga k bekend maken welke zaak het is".... maar dat is inmiddels uitgesproken met de topic starter.

spirit
6 december 2008, 21:56
't zou me niet verbazen als het over main music gaat.

TimmU
7 december 2008, 13:13
nou wil ik wel eens weten wat die knul besteld heeft.Als het om een paar pakjes snaren gaat,dan ga ik echt comazuipen.

Rinze
7 december 2008, 13:18
nou wil ik wel eens weten wat die knul besteld heeft.Als het om een paar pakjes snaren gaat,dan ga ik echt comazuipen.


Dat ga je anders ook wel.

Zamalan
8 december 2008, 16:05
Bellen heeft niet mijn voorkeur, ik wil graag afspraken zwart op wit hebben en telefonische afspraken hebben mijn ervaring vrij makkelijk "multi-interpretabel" te zijn.

Even terzijde: In een rechtzaak heeft een email 0,0 bewijskracht. Tenzij er een digitale gecertifieerde handtekening onder staat. Daar sta je dan zonder je gerief maar met een pak zwart op wit printjes van emails...

Mijn ervaring is dat email veel te onpersoonlijk aanzien word en bellen zeker helpt. Het gevoel van "Die persoon aan de andere kant is niet echt tot je hem ook eens hoort via de telefoon".

Braindead
8 december 2008, 21:07
De bestelde product? tjongejonge......

Eko
8 december 2008, 22:43
Volgens mij langzamerhand een doodbloeder. Kan wel een slotje op , dacht ik.
Als ie het ergens niet mee eens is gaat ie maar in de winkel klagen i.p.v. hier.

Dj_Tuning
8 december 2008, 23:03
De enige juiste manier om zaken snel, en goed gedaan te krijgen, is via een aangetekende brief. Dat kost een paar centen, maar 9 van de 10 keer heb je binnen een week wat je wil, zolang je in je recht staat.

Pais
8 december 2008, 23:33
Een aangetekende brief verstuderen zonder dat je de moeite hebt genomen gewoon even te bellen....?
Oempf. :confused:



Het lijkt er (imo) op dat de winkel wel het beste voor heeft met zn klanten, maar dat er gewoon sprake is van een misverstand.
Wie weet hebben ze problemen met de leverancier en is de eigenaar het type mens wat met veel moeite met twee vingers typet, waardoor hij zich in een drukke werkdag de moeite bespaart om een heel verhaal neer te typen in de email. Ofzo :chicken:

Boyvs
12 december 2008, 07:29
Nou , Ik maak ook wat mee, Bij Feedback.

Was gitaar wezen kijken 2 maanden terug, ik had eentje die me erg goed beviel. alleen het geld nog niet voor.

Na wat sparen, en het geld eindelijk te hebben , mailde ik ze of ze hem nog hadden. Nee was net verkocht, ze konden hem uit ander filiaal halen, zou 1 week duren.
Na 3 weken wachten maar een mailtje, na 1 week wachten nog geen mail terug. Nou nog maar een mail. Eindelijk wat terug.

door Drukke periode blabla, ik verwacht hem deze week.
Zit nou nog zonder bericht,

Jedeel
12 december 2008, 08:14
Nou , Ik maak ook wat mee, Bij Feedback.

Was gitaar wezen kijken 2 maanden terug, ik had eentje die me erg goed beviel. alleen het geld nog niet voor.

Na wat sparen, en het geld eindelijk te hebben , mailde ik ze of ze hem nog hadden. Nee was net verkocht, ze konden hem uit ander filiaal halen, zou 1 week duren.
Na 3 weken wachten maar een mailtje, na 1 week wachten nog geen mail terug. Nou nog maar een mail. Eindelijk wat terug.

door Drukke periode blabla, ik verwacht hem deze week.
Zit nou nog zonder bericht,

Als ik jou was zou ik een (klein) deel aanbetalen.
Dan wordt nl de gitaar exclusief voor je weggelegd.
Anders loop je nog steeds het risico dat ná het ontvangen v.d. briefkaart
dat de gitaar binnen is, de gitaar gewoon in de tussentijd aan een andere
klant kan worden verkocht.
(Is mij overkomen met een bestelde gitaarkoffer.)

Casey
12 december 2008, 23:31
Is dat Plectrum nu inmiddels al geleverd ??

Alberto
18 december 2008, 20:38
:seriousf: plectrum...
Ja hoe is het afgelopen?