PDA

View Full Version : Diezel Columbus



Hell's Engl
3 december 2008, 12:39
Iemand ervaring met dit pedaal? En is deze met 'n GCX te gebruiken?


Joost

BeeJee
4 december 2008, 09:39
Ik heb geen ervaring met deze controller, maar volgens mij verstuurd deze alleen program changes. In dat geval werkt hij niet samen met de GCX.

Hell's Engl
4 december 2008, 12:42
Welke controllers werken er eigenlijk allemaal met 'n GCX?

BeeJee
4 december 2008, 21:27
Alle controllers die in staat zijn om control changes uit te programmeren en uit te zenden op midi-channel 16.

Sj03rd
5 december 2008, 13:51
De GCX is eigenlijk helemaal niet handig met een andere controller dan de ground control....de gcx reageert namelijk niet op program changes. Dit betekent dat je bij het veranderen van een programma (voor bijv andere 19" apparaten) ook een aantal CC's moet meesturen voor de GCX (die je dus in die patch kwijt bent...ipv voor andere effecten etc te gebruiken). Bovendien is het programmeren van de GCX waardeloos, hij heeft namelijk niet gewoon een store-knop of iets dergelijks maar alles moet je in de footcontroller zelf programmeren, met de ground control gaat dat heel makkelijk, maar met bijv een andere controller is dat een hoop gedoe.
Wat dat betreft is bijv de RJ-16 looper vele malen makkelijker!

ps. Ik heb zelf ook de fout gemaakt door een tijd geleden de GCX te kopen zonder goed te informeren maar heb m inmiddels verkocht (eindelijk!) en een RJ-16 gekocht, wat een verademing!

Hell's Engl
6 december 2008, 08:30
Thanx voor de reacties!

Hier heb ik wat aan!


Joost

BeeJee
6 december 2008, 18:06