PDA

View Full Version : Diezel Columbus



Hell's Engl
3 december 2008, 12:39
Iemand ervaring met dit pedaal? En is deze met 'n GCX te gebruiken?


Joost

BeeJee
4 december 2008, 09:39
Ik heb geen ervaring met deze controller, maar volgens mij verstuurd deze alleen program changes. In dat geval werkt hij niet samen met de GCX.

Hell's Engl
4 december 2008, 12:42
Welke controllers werken er eigenlijk allemaal met 'n GCX?

BeeJee
4 december 2008, 21:27
Alle controllers die in staat zijn om control changes uit te programmeren en uit te zenden op midi-channel 16.

Sj03rd
5 december 2008, 13:51
De GCX is eigenlijk helemaal niet handig met een andere controller dan de ground control....de gcx reageert namelijk niet op program changes. Dit betekent dat je bij het veranderen van een programma (voor bijv andere 19" apparaten) ook een aantal CC's moet meesturen voor de GCX (die je dus in die patch kwijt bent...ipv voor andere effecten etc te gebruiken). Bovendien is het programmeren van de GCX waardeloos, hij heeft namelijk niet gewoon een store-knop of iets dergelijks maar alles moet je in de footcontroller zelf programmeren, met de ground control gaat dat heel makkelijk, maar met bijv een andere controller is dat een hoop gedoe.
Wat dat betreft is bijv de RJ-16 looper vele malen makkelijker!

ps. Ik heb zelf ook de fout gemaakt door een tijd geleden de GCX te kopen zonder goed te informeren maar heb m inmiddels verkocht (eindelijk!) en een RJ-16 gekocht, wat een verademing!

Hell's Engl
6 december 2008, 08:30
Thanx voor de reacties!

Hier heb ik wat aan!


Joost

BeeJee
6 december 2008, 18:06
Zo moeilijk is het programmeren nu ook weer niet. Control Changes op kanaal 16 (zie manual voor de specifieke nummers) en klaar is klara. Ik doe het met een Rocktron All Access+GCX. Werkt als een zonnetje. Zowel patches als stompbox-mode. Met iedere uitgebreide midi-controller werkt de GCX prima. Het meest eenvoudige is natuurlijk met een GCP-controller. Die is er voor gemaakt, maar heeft ook weer wat nadelen als je een uitgebreide rack-setup hebt.

Sj03rd
7 december 2008, 15:50
hij reageert niet op program changes en dat is (mijn mening) echt zwaar onhandig...bovendien ben je bij elke patch CC's kwijt die je anders niet kwijt zou zijn....
maargoed, misschien ben ik wel teveel van het drukken/opslaan klaar principe :)

BeeJee
8 december 2008, 17:20
Ik gebruik meestal maar enkele cc's per program change. Heb de All Access ingedeeld met dedicated cc-switches voor de GCX. Dan kun je en meeprogrammeren in de patch en ze als losse stompbox gebruiken. BEst of both worlds en helemaal niet zo ingewikkeld. Maar ieder zijn smaak en ding. Het cc-only verhaal is in ieder geval wel iets waar je rekening mee dient te houden met de GCX.

Sj03rd
9 december 2008, 00:38
juist daarom is het niet best of both worlds naar mijn idee....kanalen schakelen wil je toch niet als CC/stomp hebben bijvoorbeeld? effecten wel ja...maar voor kanalen zou ik al telkens 2 CC's kwijt zijn, dan nog 1 of 2 voor boost....maargoed, ieder zijn ding! :D