PDA

View Full Version : Het Grote Tweedehands Tips Topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37

Kakihara
28 februari 2016, 10:20
K van Kipson?

Kawai
+10 tekens

Joost de Ruig
28 februari 2016, 10:38
Kawai

Zoals met Mastermind vroeger: de eerste twee letters goed en de vierde letter op de foute positie :)

MikeD
29 februari 2016, 18:29
de heer P.Daal; probeert opnieuw zijn 'conversie' te slijten.. dit keer noemt hij geen prijs.... alleen maar 'zeer duur'....http://link.marktplaats.nl/m1026566638

humbucker
29 februari 2016, 19:10
Wat is het verhaal achter die gitaar?

Joost de Ruig
29 februari 2016, 19:13
Wat is het verhaal achter die gitaar?

Zie het topic Vintage Hype :D

hefke
1 maart 2016, 07:59
dit keer noemt hij geen prijs.... alleen maar 'zeer duur'....http://link.marktplaats.nl/m1026566638

jawel hoor: € 8995,00.
Mss dat gisteren er nog geen prijs bij stond, vanmorgen in ieder geval wel.

Da Vinci
1 maart 2016, 08:43
jawel hoor: € 8995,00.
Mss dat gisteren er nog geen prijs bij stond, vanmorgen in ieder geval wel.

Idd, met de toevoeging "Even voor de Forum "mensen" doe je huiswerk eens goed ipv zeldzame "L" verhalen."

Blijkbaar leest hij mee.

Nou mr. P.Daal, het zou sympathiek zijn als je dan kwam vertellen hoe het echt zit...

Joost de Ruig
1 maart 2016, 08:48
Nou mr. P.Daal, het zou sympathiek zijn als je dan kwam vertellen hoe het echt zit...

Maar hoe zit het nu echt? Wat is -of moet ik zeggen was- de basis van deze conversie en hoe kan je dat nog controleren? Wie en wanneer doet deze conversies? Wat is zo'n gitaar nu ongeveer waard?

Midwolda
1 maart 2016, 08:56
Wat is zo'n gitaar waard? Wat de gek er voor geeft natuurlijk, net als met alles, want uiteindelijk betaal je niet voor het ding maar voor het verhaal wat er bij verteld wordt. Het kan best een goede gitaar zijn maar hee dat is een LP Studio uit begin '90 ook en die kost je nog geen tiende van het bedrag wat nu genoemd wordt. Tenzij er het verhaal bij zit dat-ie bij Brood en Hagen in bed heeft gelegen, dan is-ie duurder.

prsgitaar
1 maart 2016, 11:40
Beste Forum "mensen".
Ik ken de Hugo gitaar maar al te goed daar hij ooit in mijn bezit was.
Het verhaal wat een paar weken geleden bij de ad stond klopt perfect.
De bouwers zijn 2 Duitsers HU & GO de namen zijn Herbert Ubi en Gregor Olbrig uit Duitsland.
Deze mannen hebben de gitaren jaren geleden volledig met de hand gemaakt voor ofwel eigen gebruik of in opdracht van een gitarist.
De prijzen varieerden van € 5.000,- tot € 14.000,-
Jammer dat jullie de verkoper bestoken met onzin verhalen en lullige biedingen.
De gitaar is ooit idd door de bekende NL gitaar zaak geleverd.
Maar mensen houd aub op met onzin te verspreiden.
Als je niet weet hoe het zit ga dan geen dingen verzinnen.
Waarom is er niet veel over te vinden.
Das vrij simpel, bovengenoemde heren bouwen nog steeds gitaren alleen onder andere namen, Gibson is natuurlijk niet blij met het verhaal en de heren zijn bang voor schadeclaims.

Tabula Rasa
1 maart 2016, 11:46
Kijk, duidelijk verhaal. Prachtige gitaar. Het is dus een totaal nieuw opgebouwde replica van een 52-er die omgebouwd is naar 58-er. Vind hem schitterend, ondanks dat ik het eerder genoemde plugverhaal ook niet helemaal snap.

Mr.Fingers
1 maart 2016, 11:48
Het is dus niet eens een Gibson (maar een ghostbuild), en niet eens vintage (maar waarschijnlijk wel gemaakt volgens de specificaties en met de materialen van toen)...

Tabula Rasa
1 maart 2016, 11:50
Dat.wordt toch ook nergens beweert?

Joost de Ruig
1 maart 2016, 11:52
Dat is allemaal prima hoor. Maar lees je ook de postings op http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?98432-Twijfel-over-een-advertentie-topic&p=3216102#post3216102 ?

De verkoper vraagt erom bekritiseerd te worden als je zijn houding aanneemt. Zoals ik in het andere topic aangeef, sta ik best open voor een mooi stukje historie en een toelichting op het aangebodene. Ik doe geen lullige biedingen of verspreid geen onzinverhalen, maar de adverteerder kan een en ander ook wat handiger verwoorden.

Als je als bouwer zo overtuigd bent van je eigen product en daar een prijskaartje van tussen de 5000 en 14000 aan hangt, waarom dan falcificeren? Je hebt een Gibson of niet. Je hebt niet een beetje een Gibson. Voor de genoemde prijzen kan je bij iedere bouwer alle gewenste specificaties voor een hele mooie LP opgeven. Behalve twee dingen: de exacte headstock en het naampje. En terecht.

Tunes
1 maart 2016, 12:06
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee duitse bouwers die een gibson hebben nagebouwd ?
Dat die gitaren ooit voor 14000 gulden gingen zegt geen reet, hoe goed moet je als bouwer dan zijn vraag ik mij.
Kan niet elke goede bouwer dat na maken, lijkt mij wel.
Dus je hebt een gitaar waar voor 500 tot 1000 aan materiaal in zit, en dan wat man uren en kennis en kwaliteit (maar die verwacht ik ook bij een professioneel bouwer).
Ik snap hem niet :???:

Bovendien zit er een Gibson logo op, dus het een oplichting of is dat voor de betere bouwer opeens een ander verhaal ?

fred dons
1 maart 2016, 12:10
het is in ieder geval wat duidelijker nu, het is een echte replica van een conversie. Mooie gitaar en hij ziet er "echt" uit. Prijs is wel stevig in vergelijking met een originele 52 of een CC / True Historic die beiden wel Gibson zijn ;)

fred dons
1 maart 2016, 12:13
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee duitse bouwers die een gibson hebben nagebouwd ?
Dat die gitaren ooit voor 14000 gulden gingen zegt geen reet, hoe goed moet je als bouwer dan zijn vraag ik mij.
Kan niet elke goede bouwer dat na maken, lijkt mij wel.
Dus je hebt een gitaar waar voor 500 tot 1000 aan materiaal in zit, en dan wat man uren en kennis en kwaliteit (maar die verwacht ik ook bij een professioneel bouwer).
Ik snap hem niet :???:



Bovendien zit er een Gibson logo op, dus het een oplichting of is dat voor de betere bouwer opeens een ander verhaal ?

helaas zit een goede replica wel in die prijsklasse, Dave Johnson, Bartlett etc gaan wel voor die prijs en nee het gaat hem niet in het materiaal zitten maar o/a in de investering in de kennis om zo'n Kopie te kunnen bouwen (Gibson lukt het na 50 jaar nog steeds niet om een perfecte kopie van hun eigen 59 te maken)
en ja het is een vervalsing daar is niets op af te dingen maar het is pas oplichting als hij als iets anders dan een replica wordt verkocht

HaroldA
1 maart 2016, 12:15
het is pas oplichting als hij als iets anders dan een replica wordt verkocht

De titel van de advertentie luidt: "Gibson Les Paul 52-58 conversion"

Dus ... het is oplichting.

fred dons
1 maart 2016, 12:17
nog even toevoegen, inderdaad kan iedere goede bouwer een LP type gitaar maken, bij LP replica's gaat het er omdat ook de kleinste details kloppen (widowspeak in de electronica cavity, correcte schaallengte (niet wat Gibson nu gebruikt) juiste hout (Honduras + Rio, wederom niet wat Gibson nu gebruikt) de correcte top carve, lijm etc
en zoals gezegd Gibson komt zelf in de buurt maar wijkt nog steeds af en "liefhebbers" willen nog steeds veel geld betalen voor een lp die wel "klopt"

fred dons
1 maart 2016, 12:18
De titel van de advertentie luidt: "Gibson Les Paul 52-58 conversion"

Dus ... het is oplichting.

maar hij zegt in de advertentie: Gibson Les Paul 52-58 conversion replica. ;)

HaroldA
1 maart 2016, 12:20
maar hij zegt in de advertentie: Gibson Les Paul 52-58 conversion replica. ;)

Jep. Precies dat waar Gibson ook mee adverteert: the Les Paul Tribute 1952 is equipped with an all-new bridge that’s an exact replica of Les’ original 1952 patent (http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Tribute-1952.aspx).


Edit: oops; dat gaat over de brug ...

prsgitaar
1 maart 2016, 12:23
Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten.
De gitaren zijn ergens eind jaren 70 begin 80's gemaakt.
Hoeveel ze er hebben gemaakt is niet bekend.
Of ze een originele 50's Goldtop hebben gebruikt is nergens te achterhalen en dat is volgens mij ook nog nooit ergens beweert.
Volgens mij bied de verkoper de gitaar ook aan als replica dus hem valt niets te verwijten.
Ik lees hier dingen over Top carves die niet kloppen etc.
Toen ik de gitaar in bezit had heb ik hem ooit morgen vergelijken met een echte 52 ' er van een bevriende Belg.
De Top carve was nagenoeg identiek.
Wat betreft de trusrod die hoort bij een 52 ' er zo hoog te zitten.
Gibson doet dat bij zijn reissue' s niet goed.
Waarom de bouwers ervoor hebben gekozen om Gibson op de kop te zetten is gissen.
Volgens zeggen zijn de gitaren door "players" besteld die niet meer met hun peperdure original het podium op wilde gaan.
Slash zijn befaamde gitaar is ook geen Gibson maar een Max met een Gibson logo.
Zo speelt Bonamassa ook op minimaal 2 Gibson replica gitaren.
Het ziet er gewoon cool uit op het podium en zeker als je pro bent kun je niet met een één of ander wakkie takkie merk het podium op gaan.
Al met al veruit de beste Les Paul die je ooit zult vinden.
Tis dat ik het geld niet heb anders had ik hem zo terug gekocht.

Tunes
1 maart 2016, 12:24
helaas zit een goede replica wel in die prijsklasse, Dave Johnson, Bartlett etc gaan wel voor die prijs en nee het gaat hem niet in het materiaal zitten maar o/a in de investering in de kennis om zo'n Kopie te kunnen bouwen (Gibson lukt het na 50 jaar nog steeds niet om een perfecte kopie van hun eigen 59 te maken)
en ja het is een vervalsing daar is niets op af te dingen maar het is pas oplichting als hij als iets anders dan een replica wordt verkocht

Ach kom op zeg, je hebt mensen die een perfecte kopie van een schilderij kunnen maken en weet ik wat meer en dan zou gibson geen perfecte kopie kunnen maken van hun eigen product.
Zegt misschien wat over de (on)kunde bij gibson.
En dan nog 14.000 gulden, maar goed genoeg mensen die er kennelijk in trappen.
Toen ik tien was maakte ik met geduld en heel veel schuurwerk een perfecte boemerang IK WAS 10 !!!!

HaroldA
1 maart 2016, 12:25
Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten.

Wow. :stop:

Tabula Rasa
1 maart 2016, 12:29
Oke, ik pak ff chips en bier. Momentje!

Tunes
1 maart 2016, 12:30
" Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten."
Verkoper legt het niet uit, dus het is meer zijn fout

" De gitaren zijn ergens eind jaren 70 begin 80's gemaakt.
Hoeveel ze er hebben gemaakt is niet bekend.
Of ze een originele 50's Goldtop hebben gebruikt is nergens te achterhalen en dat is volgens mij ook nog nooit ergens beweert."
Spreekt voor zich.

" Volgens mij bied de verkoper de gitaar ook aan als replica dus hem valt niets te verwijten"
Het is geen echte en er staat een logo op, oplichting dus.

" Ik lees hier dingen over Top carves die niet kloppen etc.
Toen ik de gitaar in bezit had heb ik hem ooit morgen vergelijken met een echte 52 ' er van een bevriende Belg.
De Top carve was nagenoeg identiek.
Wat betreft de trusrod die hoort bij een 52 ' er zo hoog te zitten.
Gibson doet dat bij zijn reissue' s niet goed.
Waarom de bouwers ervoor hebben gekozen om Gibson op de kop te zetten is gissen."
Geen idee, geen verstand van, dus bij mij kan je een lul verhaal ophangen (niet dat ik er in trap).

" Volgens zeggen zijn de gitaren door "players" besteld die niet meer met hun peperdure original het podium op wilde gaan.
Slash zijn befaamde gitaar is ook geen Gibson maar een Max met een Gibson logo.
Zo speelt Bonamassa ook op minimaal 2 Gibson replica gitaren.
Het ziet er gewoon cool uit op het podium en zeker als je pro bent kun je niet met een één of ander wakkie takkie merk het podium op gaan."
Nou nee dat kan echt niet hoor, en er is ook niks anders ?????

" Al met al veruit de beste Les Paul die je ooit zult vinden.
Tis dat ik het geld niet heb anders had ik hem zo terug gekocht"
Ach dat beweren er zoveel.

postbus31
1 maart 2016, 12:33
Oke, ik pak ff chips en bier. Momentje!
Zit klaar met borrelnootjes en cola 😈

Verstuurd uut 't knoal

Joost de Ruig
1 maart 2016, 12:41
Jullie? Kennelijk zijn er kampen :)

Wakkie Takkie? Diverse voorbeelden van pro's due dat terecht nix interesseerden. Jeff Healey heeft 10 jaar een Squier als main guitar gehad. Held!

Prima dat je de verkoper verdedigd, maar kan hij dat zelf niet? Prima dat je achtergrondinfo geeft, maar bij dit soort verkopen zul je altijd om discussie vragen. Voor eigen gebruik is een replica tot daar aan toe, maar voor de verkoop is het weer wat anders.

fred dons
1 maart 2016, 12:57
Ach kom op zeg, je hebt mensen die een perfecte kopie van een schilderij kunnen maken en weet ik wat meer en dan zou gibson geen perfecte kopie kunnen maken van hun eigen product.
Zegt misschien wat over de (on)kunde bij gibson.
En dan nog 14.000 gulden, maar goed genoeg mensen die er kennelijk in trappen.
Toen ik tien was maakte ik met geduld en heel veel schuurwerk een perfecte boemerang IK WAS 10 !!!!

Het Argument dat er mensen zijn die een perfecte kopie van een schilderij kunnen makken wordt vaker gebruikt helaas klopt dat zelden of nooit , dat er nog steeds veel vervalsingen zijn is omdat de "Kenners" niet toe willen geven dat hun mening ooit fout was dan wel de huidige eigenaar er niet aan wil dat hij een kopie in huis heeft
natuurlijk zou Gibson als ze de tijd en het geld er aan willen besteden wel een kopie kunnen maken die optisch hetzelfde is als een originele 59 Maar Gibson doet dat niet voor haar moverende redenen daarnaast mag Gibson geen rio meer gebruiken en heeft ze geen Honduras Mahonie dus zal de gitaar alleen optisch gelijk zijn . En knap dat je op je 10e een perfecte boomerang maakte Maar was dat een perfecte kopie van een 59 boomerang of was dat gewoon een boomerang (als dat het laatste is vind ik het al een stuk minder knap ;)

Da Vinci
1 maart 2016, 12:58
Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten.


Er zijn inderdaad een paar dingen die ik niet kan bevatten. Om er een paar te noemen;
1: Iemand probeert een gitaar van bijna 9k aan de man te brengen waar een heel verhaal aan vast zit dat noodzakelijk is om dat bedrag eventueel te kunnen rechtvaardigen maar neemt niet de moeite om er meer dan 3 regels aan te wijden.
2: Die persoon vat dan 'toevallig' iets op op een forum.
3: Een totaal ander persoon duikt op uit het niets, schijnt diezelfde gitaar ook ooit als eigendom te hebben gehad (wat een toeval), en neemt het met een nogal grote bek voor de verkoper op en roept dat het de beste Les Paul ooit is.
4: Het argument dat je als prof niet met een wakkie takkie merk het podium op kan gaan. Wat is er mis met een exclusiviteit?

fred dons
1 maart 2016, 13:04
Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten.
De gitaren zijn ergens eind jaren 70 begin 80's gemaakt.
Hoeveel ze er hebben gemaakt is niet bekend.
Of ze een originele 50's Goldtop hebben gebruikt is nergens te achterhalen en dat is volgens mij ook nog nooit ergens beweert.
Volgens mij bied de verkoper de gitaar ook aan als replica dus hem valt niets te verwijten.
Ik lees hier dingen over Top carves die niet kloppen etc.
Toen ik de gitaar in bezit had heb ik hem ooit morgen vergelijken met een echte 52 ' er van een bevriende Belg.
De Top carve was nagenoeg identiek.
Wat betreft de trusrod die hoort bij een 52 ' er zo hoog te zitten.
Gibson doet dat bij zijn reissue' s niet goed.
Waarom de bouwers ervoor hebben gekozen om Gibson op de kop te zetten is gissen.
Volgens zeggen zijn de gitaren door "players" besteld die niet meer met hun peperdure original het podium op wilde gaan.
Slash zijn befaamde gitaar is ook geen Gibson maar een Max met een Gibson logo.
Zo speelt Bonamassa ook op minimaal 2 Gibson replica gitaren.
Het ziet er gewoon cool uit op het podium en zeker als je pro bent kun je niet met een één of ander wakkie takkie merk het podium op gaan.
Al met al veruit de beste Les Paul die je ooit zult vinden.
Tis dat ik het geld niet heb anders had ik hem zo terug gekocht.

ik geloof niet dat die topcarve nagenoeg indentiek was 1) iedere topcarve was anders vanwege het vele handwerk bij het schuren inde jaren 50 (en ook daarna) dus dat zou wel heel toevallig zijn, maar mijn punt is meer dat de top in 52 iets minder gecarved was/platter was omdat de hoek van een 52 neck anders was (na 52 maakt de Body een steilere hoek naar beneden zodat de neck aanblijft sluiten op de body en de brug weer omhoog kan en de snaren niet Meer onder de brug hoeven te lopen)

fred dons
1 maart 2016, 13:07
en oh, het Players verhaal kan kloppen maar tis niet echt waarschijnlijk dat een player niet met zijn conversie op het Podium zou willen, eind jaren 70 koste een originele 59 NLG 8000, conversies bestonden toen al (Scott Gorhams LP was een conversie) Maar dat iemand een kopie van zijn "goedkope" conversie zou willen om de conversie te beschermen is niet echt waarschijnlijk

BamBuFan1
1 maart 2016, 14:07
Prima dat je de verkoper verdedigd, maar kan hij dat zelf niet? Prima dat je achtergrondinfo geeft, maar bij dit soort verkopen zul je altijd om discussie vragen. Voor eigen gebruik is een replica tot daar aan toe, maar voor de verkoop is het weer wat anders.

Pssst, hij is de verkoper

Dutch66
1 maart 2016, 14:12
Tja, niet echt handig dit allemaal, zeker niet de 'sneer' in de MP advertentie en daarop volgende commotie...
Dit blijft voorlopig wel even aan die plank hangen en schrikt potentiële kopers danig af...

Ik denk dat verkoper er beter aan had gedaan om hier i.i.g. op een andere 'toon' gewoon het hele verhaal zo eerlijk mogelijk uit een te doen, inclusief alle vraagtekens. Ik denk dat dat een veel beter beeld van de gitaar en dito waarde zou hebben opgeleverd. Heel goed mogelijk dat het gewoon een bloedgeile plank is...

Gevalletje 'Beetje dom' dus..

Joost de Ruig
1 maart 2016, 14:17
Jullie, zullie, gullie, hij voelt zich aangevallen :D

Joost de Ruig
1 maart 2016, 14:19
Het zal gerust een ubergeile plank zijn, maar geen handige marketeer.

Midwolda
1 maart 2016, 14:28
Het zal gerust een ubergeile plank zijn, maar geen handige marketeer.

Dus toch een Gibson? :D

MikeD
1 maart 2016, 18:04
geweldig.. debat op twee zenders....
Wat ik heel jammer vind is dat de heer PRS gitaar die sinds 2005 (!) forumlid is pas nu 3 posts op zijn naam heeft staan.....we kennen hem dus niet zo goed. Wat ik ook heel jammer vind is dat PRSgitaar 'ons' aanduidt als 'mensen' tussen aanhalingstekens. Het dédain dat daaruit blijkt.... hij voelt zich blijkbaar torenhoog boven ons verheven. Mag hoor... sticks and stones won't hurt my bones. En wat de claim towards partial originality betreft.. mij staat voor de geest dat de vorige ad op MP wel degelijk claimde dat gebruik gemaakt was van een originele 52-er goldtop body. Mocht ik mij vergissen., so I stand corrected. Wat ik ook jammer vind, is dat de heren Hu en Go gewoon een knappe nepperd hebben gefabriceerd en er al teveel nepperds in omloop zijn. En dan laat ik in het midden met welke 'bedoeling' deze fake ooit is gemaakt; maar mijn idee toch echt 'to pass it of as the real McCoy'. En: Hoe beter de fake des te groter de kans dat er ooit iemand instinkt. Wie hier een dikke 8k voor neertelt is ...(ik doe even aan zelfcensuur)

BamBuFan1
1 maart 2016, 23:50
Wie hier een dikke 8k voor neertelt is ...(ik doe even aan zelfcensuur)

Doe vooral niet aan zelfcensuur, dat doet PRSgitaar/P.Daal ook niet.

HaroldA
1 maart 2016, 23:54
Doe vooral niet aan zelfcensuur, dat doet PRSgitaar/P.Daal ook niet.

Ik heb echt een schurfthekel aan dat soort "mensen".

mattihafler
8 maart 2016, 08:09
Voor de prs-stijl gitaar liefhebber..

London City Hurricane 4 met en zonder tremolo
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1024627994

Rafke Pafke
8 maart 2016, 09:33
Het is voor de meesten van jullie waarschijnlijk erg (te?) ver. Maar anderzijds is dit toch wel een erg mooi prijsje:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/guitaar-gibson-les-paul-studio-280545232.html

MikeD
8 maart 2016, 12:47
Het is voor de meesten van jullie waarschijnlijk erg (te?) ver. Maar anderzijds is dit toch wel een erg mooi prijsje:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/guitaar-gibson-les-paul-studio-280545232.html

ja daar moet ik meteen een overnachting op Mont Saint Aubert bijboeken .. wordt ie alsnog duur....

MjS
9 maart 2016, 12:16
Als het legit is, is t een goede deal: http://link.marktplaats.nl/m1029471602

SG voor 300. Verkoopster 1 dag actief op marktplaats. Ik wil niet van het slechtste uitgaan, misschien is het echt. Maar het kan ook een fake zijn (lijkt me stug, dan kopieer je een R8 toch?) of gestolen. Thoughts? Ik werk redelijk in de buurt dus twijfel om ff te gaan kijken.

dagrim1
9 maart 2016, 12:24
De cube 15 xl voor 40 is ook niet slecht lijkt me zo..

Dunno, misschien geen idee van de waarde? Moet weg ivm verhuizing staat er, maar verder staat er niets wat weg moet op marktplaats.

floydian666
9 maart 2016, 15:26
Reageren en telefoonnummer en email adres vragen en die beide even door google gooien . als het fout is komt er vanzelf wel wat boven drijven.

Thiez
9 maart 2016, 15:30
Zou een mooie deal zijn, maar inderdaad wel een beetje verdacht. Zeker omdat er nadrukkelijk vermeld wordt "echt volgnummer". Ik zou er nooit aan denken om dat te vermelden in mijn advertentie, en anders zou ik er een foto van bijvoegen.

Even langsgaan en vragen of je controlcavity mag open schroeven, dan zie je het snel genoeg.

ccc
15 maart 2016, 09:36
Hamer Sunbursts - heel soms duiken ze hier wel eens op.
Als ik er al geen 2 had...
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1030612646-hamer-sunburst.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

BorisA
22 maart 2016, 12:54
PRS 513:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1033621596-prs-513.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Je ziet ze niet vaak 2de hands en zeker niet aan een aanvaardbare prijs (1900). De huidige eigenaar heeft hetzelfde probleem als ik ermee heb (gitaar is wat aan de zware kant), maar ik doe de mijne er toch niet voor weg. Daarvoor is ze veel te goed!

Philippe
29 maart 2016, 12:20
'T is dat ik hem niet nodig heb, maar voor 950 een koopje:

Linkshandige Ibanez JS1200: http://link.marktplaats.nl/m1035880589



(http://link.marktplaats.nl/m1035880589)

Da Vinci
31 maart 2016, 13:33
veel gitaar voor weinig denk....

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/chapman-guitars-ml-1-cap10-283028632.html?utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=Muziek_BENL&utm_content=234x104

Joost de Ruig
8 april 2016, 16:42
Mocht je op zoek zijn naar een erg goede 335-kloon, dan kan ik deze Epiphone Elite van harte aanbevelen! De prijs is zeker niet raar, zeker niet als je bedenkt dat deze Dot uit Japan in 2002 iets van €1850,- kostte. Ik ken niet de huidige eigenaar, maar wel de vorige en die gaf er hoog over op.

Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1038726055


http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/gxcAAOSwOfxXBP5v/$_85.JPG

arjanb01
8 april 2016, 16:46
Mooie prijs, ik snap niet dat die elite epiphones zo impopulair zijn. Je ziet die dingen echt goedkoop aangeboden worden. Zeker niveau tokai Japan!

Joost de Ruig
8 april 2016, 16:53
Mooie prijs, ik snap niet dat die elite epiphones zo impopulair zijn. Je ziet die dingen echt goedkoop aangeboden worden. Zeker niveau tokai Japan!



Helemaal eens. Als ik een 335 zocht, stapte ik NU in de auto. :)

arjanb01
8 april 2016, 16:57
Ik ook! Dan zouden we wedstrijdje houden wie het eerst over is!
😉
Mooie gitaar, maar heb al genoeg mooie gitaren en eerst maar eens met de band genoeg verdienen zodat ik geld op zij kan leggen voor een nieuwe gitaar😉

Da Vinci
8 april 2016, 17:00
Leuk ding! Onder een Strat en Tele staat een ES335 op m'n verlanglijstje. Ik zie die Epiphone Elite's vaak voor prijzen gaan waarvoor je een Gibson koopt. Door merkgeilheid en onbekend maakt onbemind snap ik wel dat ze dan niet zo hard gaan.


Ik ken niet de huidige eigenaar, maar wel de vorige en die gaf er hoog over op.



Dat doen eigenaren vaak. Helemaal als ze ergens vanaf willen.

"Deze Mexicaanse strat speelt iedere USA eruit en verbleekt zelfs niet een vergelijking met veel duurdere strats uit de Custom Shop"
"[...] zeer resonant exemplaar [...]"
"Geselecteerd uit diverse exemplaren waarbij deze er op geluid/bespeelbaarheid/afwerking/alle genoemde opties (doorhalen wat niet van toepassing is) uit sprong"

Joost de Ruig
8 april 2016, 17:15
Dat doen eigenaren vaak. Helemaal als ze ergens vanaf willen. I]

Euhh, ik had het over de vroegere eigenaar die er vandaag hoog over op gaf. Dus geen verkooppraatje, maar oprechte mening.

lcvanderhelm
8 april 2016, 18:51
Mooi,dan kan die hem voor een mooie prijs terugkopen!

Joost de Ruig
8 april 2016, 19:03
Mooi,dan kan die hem voor een mooie prijs terugkopen!

Euhh, ik denk dat zijn Gibson 345 uit 2016 toch nog net boven die Elite uitstijgt. :D

jutter
8 april 2016, 19:39
Euhh, ik denk dat zijn Gibson 345 uit 2016 toch nog net boven die Elite uitstijgt. :D

Of juist niet...

Tupelo
8 april 2016, 21:09
Dat is in Friesland, daar is alles goedkoop, je moet er immers trek in hebben om 'm op te halen.
Normaliter ontmoedigt FR bij een add alleen maar, dus gaat er steevast iets van de prijs af; anders raak je het nooit kwijt, in Friesland...
Serieus !
Mensen denken, moet ik gaan kijken, moet ik een dag vrij voor pakken, een tank benzine tanken, of veertig pleuri op mijn OV kaart gooien; lunchpakketje meenemen etc.
Als verkoper zal je een koper tegemoet moeten komen... anders komt die niet eens kijken.

Joost de Ruig
8 april 2016, 21:22
Als rechtgeaarde Rotterdammer zou ik ook zo'n kop hebben :D
volgens mij willen we beide niet ruilen :)

Pter
8 april 2016, 22:20
Dat is in Friesland, daar is alles goedkoop, je moet er immers trek in hebben om 'm op te halen.
Normaliter ontmoedigt FR bij een add alleen maar, dus gaat er steevast iets van de prijs af; anders raak je het nooit kwijt, in Friesland...
Serieus !
Mensen denken, moet ik gaan kijken, moet ik een dag vrij voor pakken, een tank benzine tanken, of veertig pleuri op mijn OV kaart gooien; lunchpakketje meenemen etc.
Als verkoper zal je een koper tegemoet moeten komen... anders komt die niet eens kijken.


Eh...in Friesland wonen toch ook mensen die gitaar spelen....

wietse
8 april 2016, 22:31
Dat is in Friesland, daar is alles goedkoop, je moet er immers trek in hebben om 'm op te halen.
Normaliter ontmoedigt FR bij een add alleen maar, dus gaat er steevast iets van de prijs af; anders raak je het nooit kwijt, in Friesland...
Serieus !
Mensen denken, moet ik gaan kijken, moet ik een dag vrij voor pakken, een tank benzine tanken, of veertig pleuri op mijn OV kaart gooien; lunchpakketje meenemen etc.
Als verkoper zal je een koper tegemoet moeten komen... anders komt die niet eens kijken.

toch vreemd dat het vanuit het zuiden en het westen naar friesland altijd veel verder is dan andersom, met de auto ben ik in een dik uur in amsterdam voor een amsterdammer is naar friesland een wereldreis waar ze zich terdege op voor moeten bereiden.

Tupelo
8 april 2016, 22:36
Eh...in Friesland wonen toch ook mensen die gitaar spelen....
Ja, en die boffen, want de gitaren zijn er goedkoop, en je hoeft er niet voor op expeditie. :ok:

Tupelo
8 april 2016, 22:38
toch vreemd dat het vanuit het zuiden en het westen naar friesland altijd veel verder is dan andersom, met de auto ben ik in een dik uur in amsterdam voor een amsterdammer is naar friesland een wereldreis waar ze zich terdege op voor moeten bereiden.
Het is meer het wat-te-doen-als-de-koop-niet-door-gaat-gehalte ?
Wanneer je naar Maastricht, Nijmegen, Amsterdam of Rotterdam reist, en je besluit de gitaar niet mee te nemen, dan maak je er een leuk dagje van, beetje over de wallen slenteren, koffieshopje bezoeken, museumpje pakken, misschien een touristje; dat soort uitwijkmogelijkheden die je reis toch nog de moeite waard maken, heb je in Friesland vat ook, maar dat weten wij elders in het land niet. :ok:

Pter
8 april 2016, 22:38
toch vreemd dat het vanuit het zuiden en het westen naar friesland altijd veel verder is dan andersom, met de auto ben ik in een dik uur in amsterdam voor een amsterdammer is naar friesland een wereldreis waar ze zich terdege op voor moeten bereiden.

Dat is wel zo...denk ik...die keren dat ik naar Harlingen ga vanuit brabant duurt de reis veel langer voor mijn gevoel dan de terugreis...:D

Tupelo
8 april 2016, 22:40
Doen jullie daar eigenlijk ? :dontgeti:

Midwolda
8 april 2016, 22:43
Doen jullie daar eigenlijk ? :dontgeti:

Niet veel... twee keer per dag een kwartiertje gitaarspelen...

Pter
8 april 2016, 22:48
Doen jullie daar eigenlijk ? :dontgeti:

Ik ga en ging daar een weekendje zeilen op een klipper en in de buurt bij Lauwersoog een keertje wad gelopen.

RoelSmoel
8 april 2016, 22:54
Ik rijd regelmatig van Zuid-Limburg richting Soest/Amersfoort, puur omdat mijn vriendin daar woont. (dingen kunnen raar lopen)
Voor een marktplaats advertentie had ik dat zelf nooit in mijn hoofd gehaald.

Mr.Fingers
21 april 2016, 22:25
Voor de liefhebbers, Squiers versie van de Guild Bluesbird...

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/squier-m77-epiphone-killer-287110373.html

D3nnis
29 april 2016, 23:02
Mooie les paul, vind ik in ieder geval:
http://link.marktplaats.nl/m1045191543

arjanb01
30 april 2016, 06:54
Zeker een mooie lp. Scherpe prijs ook. Mooie kleur, enig nadeel vind ik dattie chambered is, vind ik toch anders klinken.

D3nnis
30 april 2016, 08:27
Zou best kunnen dat dat anders klinkt, anders zou een ES hetzelfde klinken als een LP?
Ik heb te weinig ervaring met chambered gitaren om er iets zinnigs over te zeggen, en of de onderlinge verschillen tussen lp's niet groter zijn dam wel of niet chambered.
Ik weet wel dat mijn music man reflex ook chambered is, en dat is eigenlijk mijn best klinkende gitaar vwb resonantie, sustain en tone.

marco v
30 april 2016, 08:30
Mooie kleur en een aantrekkelijke prijs. Al ben ik persoonlijk geen fan van een rimburst.

D3nnis
30 april 2016, 08:34
rimburst.

Ik leer woorden op dit forum....en dan zelfs al op dit tijdstip... :D

Ash ketchum
4 mei 2016, 13:19
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1043778432-fender-60-s-player-stratocaster.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f 31&previousPage=lr
Geen geld voor een Classic Player 60's strat. De versterker kan je wel doorverkopen, dan heb je h'm voor nog een zachter prijsje.

Joost de Ruig
4 mei 2016, 15:15
Die CP'strats zijn echt prima (ik heb zelf de fifties) en kosten nieuw €900,-. Je zou bijna gaan denken dat er iets niet in de haak is. Als ik naar de foto's kijk, dan is die op de advertentie wat roder dan bv de foto bij Bax. Maar dat kan gerust aan de foto liggen. Serienummer, kop en neckplate zijn voor mij niet goed genoeg zichtbaar om er echt iets van te vinden.

Masod
5 mei 2016, 09:49
Kan ook een classic series zijn, is mij een keer overkomen.. Wezen kijken voor een player, bleek het een series te zijn. Zo'n lekker gitaartje dat ik deze gewoon meenam. Maar de verkoper kan ook gewoon geen idee van de prijs hebben of denken dat het geen populair model is.

the sure thing
5 mei 2016, 09:53
Wat is het verschil tussen een Classic Player en Classic series?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Masod
5 mei 2016, 09:55
Series is 1 niveautje eronder. De player heeft een 2 point bridge, Amerikaanse pickups en een gelakte hals. Sommige 60s players hebben ook een nitro lak maar deze niet.

De frets zijn jumbo frets waarbij die van de classic kleiner zijn. Beide super gitaartjes. Heb meteen even geboden op deze, hij woont om de hoek :D

deefke666
5 mei 2016, 09:58
De classic series zijn zo dicht mogelijk bij de originele specs gebleven, dunne frets, 7.25 radius ect...

De classic players zijn voorzien van wat modernere "gemakken", twee punts tremolo, 12 of 9,5 inch radius, medium jumbo frets, en betere pickups.

Naar mijn mening zijn de classic players zwaar onderschatte gitaren, ik heb een usa deluxe en twee classic players en verkies de classic players boven mijn deluxe.

the sure thing
5 mei 2016, 10:33
Dank! Op de foto's van de MP ad is wel duidelijk een 2 punts tremolo te zien.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

deefke666
5 mei 2016, 10:36
Ja dat klopt, dat is een classic player 60's.
Er zitten normaal gezien cs69 pickups in, imho de beste fender pickups.

Als deze gitaar technisch in orde is dan is het echt een weg geef prijs in mijn ogen.
Kosten nieuw tussen de 900 en 1000 euro.

Masod
5 mei 2016, 14:14
Het was inderdaad een CP60s, super conditie op 1 butsje na. Man had hem gekocht met de intentie te gaan spelen maar was er nooit van gekomen.

0 fretwear en door meerdere afzeggingen voor deze prijs. Morgen of zaterdag maar een nieuwe post, nu eerst bevrijdingspop!

telerocker
5 mei 2016, 14:21
Het was inderdaad een CP60s, super conditie op 1 butsje na. Man had hem gekocht met de intentie te gaan spelen maar was er nooit van gekomen.

0 fretwear en door meerdere afzeggingen voor deze prijs. Morgen of zaterdag maar een nieuwe post, nu eerst bevrijdingspop!

Dat is een nice catch!

Joost de Ruig
5 mei 2016, 14:28
Ja dat klopt, dat is een classic player 60's.
Er zitten normaal gezien cs69 pickups in, imho de beste fender pickups.

In de eerste jaren (2011-2012) zaten er nog echte custom shop pu's in. Daarna werden het cs designed pu's. Ik ben ook erg tevreden over mijn CP fifties uit 2011.

deefke666
5 mei 2016, 15:56
Damn da's echt een super deal hoor.

MikeD
5 mei 2016, 18:55
Het was inderdaad een CP60s, super conditie op 1 butsje na. Man had hem gekocht met de intentie te gaan spelen maar was er nooit van gekomen.

0 fretwear en door meerdere afzeggingen voor deze prijs. Morgen of zaterdag maar een nieuwe post, nu eerst bevrijdingspop!

klinkt als koopje van de maand ! bofkont !

Masod
6 mei 2016, 07:41
Thanks! Zeker een nice catch! Nu even bedenken of ik zowel de 50s als de 60s kan aanhouden of dat ik er 1 weg moet doen... Dan kan ik een van de twee zo weer kwijt voor een dergelijk prijsje.

(Haat/liefde-verhouding met mijn CP50 blijft altijd)

LRS
16 mei 2016, 10:59
Vraagje: ik heb mijn oog laten vallen op onderstaande Jazzmaster. Nou geeft de verkoper aan op mijn vraag omtrent de frets, dat deze gitaar niet herfret is. De laatste foto (close upje van de frets) doet bij mij vermoeden dat dit in elk geval geen vintage style frets zijn. Ik dacht: ik leg het hier eens voor. Bij voorbaat dank voor de feedback!

http://link.marktplaats.nl/m1047767844


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HaroldA
16 mei 2016, 12:09
Vraagje: ik heb mijn oog laten vallen op onderstaande Jazzmaster. Nou geeft de verkoper aan op mijn vraag omtrent de frets, dat deze gitaar niet herfret is. De laatste foto (close upje van de frets) doet bij mij vermoeden dat dit in elk geval geen vintage style frets zijn. Ik dacht: ik leg het hier eens voor. Bij voorbaat dank voor de feedback!

http://link.marktplaats.nl/m1047767844


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Uit 2012 en dan al een refret? Klinkt heel onlogisch.

Da Vinci
16 mei 2016, 13:13
Gaaf ding hoor!

LRS
16 mei 2016, 14:26
Uit 2012 en dan al een refret? Klinkt heel onlogisch.


Klopt, maar nogmaals, die frets zien er naar mijn idee te groot uit voor een gitaar die standaard met vintage style frets komt af fabriek. Iemand?

Tupelo
16 mei 2016, 14:54
Puur op zicht vind ik het ook nogal joekels van frets.
Then again, kan de lens zijn o.i.d. soms komen dingen weirder over op foto dan ze zijn.
Dit gaat ook door voor vintage style frets, kijk en vergelijk..?

http://iheartguitarblog.com/wp-content/uploads/2011/02/frets-600x450.jpg

Bijkomstig lijkt het me geen slechte deal, mits die een goede fretjob gehad heeft. :D

BamBuFan1
24 mei 2016, 14:21
http://bit.ly/1TTXPXu

Voor de liefhebbers. En niet eens tweedehands, maar VOS! (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-toebehoren/m1054024762-bassie-en-adriaan-gitaar-platrums.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)

Ash ketchum
24 mei 2016, 15:16
http://bit.ly/1TTXPXu

Voor de liefhebbers. En niet eens tweedehands, maar VOS! (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-toebehoren/m1054024762-bassie-en-adriaan-gitaar-platrums.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)

Haha, die had net zo goed in het "twijfel over een advertentie" topic worden gepost :crazyhappy:

purplejohn
24 mei 2016, 15:40
Jammer, heb net een setje platrums van Kabouter Plop besteld.

Da Vinci
21 juni 2016, 11:30
http://link.marktplaats.nl/m1059154999

Niet duur voor een relic custom shopper toch???

jutter
21 juni 2016, 11:41
Inderdaad niet duur en lijkt 100% in orde.

telerocker
21 juni 2016, 11:44
http://link.marktplaats.nl/m1059154999

Niet duur voor een relic custom shopper toch???

Ja, da's niet duur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

arjanb01
21 juni 2016, 12:08
Mooie strat. Die time machine serie was destijds de meest betaalbare customshop strat. Prijs is vrij laag, ik zie ze weleens voor 2000-2200 aangeboden worden.

Da Vinci
21 juni 2016, 12:11
Oké interessant :-)
Helaas reageert de verkoper niet al te hard...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
21 juni 2016, 12:14
....en een mailtje gestuurd. Puur als test, vraagje over de toetsradius gesteld?
Krijg ik een bull shit antwoord, is hij zo goed als fake...
Let op: 1 week actief op marktplaats. Ik zal zsm z'n antwoord via de mail posten!

Da Vinci
21 juni 2016, 12:45
Ik had ook een vraag gesteld over de radius. Gisteren al, nog geen reactie....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
21 juni 2016, 12:50
Ik denk niet dat deze advertentie echt is. Heb deze gast nog nooit spullen zien kopen op mp en ik check er regelmatig.
Zonder heel kort door de bocht te zijn zou ik m'n 1500 euro ergens anders aan besteden.

Da Vinci
21 juni 2016, 12:54
Haha ja dat gevoel begin ik ook te krijgen.

Ik wil nog graag een goede strat en hou erg van relic en dit leek te mooi om waar te zijn (anders kom je boven de 2500 uit of je moet naar bijv. Nash ofzo). En als iets te mooi lijkt om waar te zijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
21 juni 2016, 13:00
Ik zou deze kopen dan als ik jou was:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1062150334-haar-strat-relic-body-met-fender-hals.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=12

Gewoon 700 bieden, kom je uit op 750 en heb je een top strat!

Pepe
21 juni 2016, 13:02
Serial Number: R19776 vervaardigd 02/2005 Model Naam: '56 Stratocaster Relic met Gouden Hardware Model nummer: 015-0612- (Kleur #) Serie: Time Machine-serie

Mijn eerste indruk is vertaalmachine. Je zegt "uit"of "van" 2006. Maar het is slim genoeg om het Nederlands te beperken tot waar het kan. Gekoppeld aan een recent account plus te lage prijs.. hier gaan alle bellen wel over hoor...

Pepe
21 juni 2016, 13:07
Ik zou deze kopen dan als ik jou was:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1062150334-haar-strat-relic-body-met-fender-hals.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=12

Gewoon 700 bieden, kom je uit op 750 en heb je een top strat!

Ik gok dat de eigenaar het Haar logo verwijderd heeft en er een Fender op geplakt heeft en nou zit ie met de gebakken peren. Die neck lijkt toch eerder op iets wat bij Erik vandaan komt dan bij Fender (en als dat zo zou zijn dan is het een zwaar bewerkte Fender neck want CS is het niet)

Da Vinci
21 juni 2016, 13:11
Ik zou deze kopen dan als ik jou was:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1062150334-haar-strat-relic-body-met-fender-hals.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=12

Gewoon 700 bieden, kom je uit op 750 en heb je een top strat!

Hmmm.... Op zich niet verkeerd nee, maar meestal loop ik met een boogje om dat bij elkaar geraapte spul heen want het is doorgaans niet echt courant.

Deze lijkt me ook niet verkeerd, moet echter wel fors naar beneden met de prijs m.i.

http://link.marktplaats.nl/m1058319331

arjanb01
21 juni 2016, 13:23
Die nash is gaaf ja.
Ik denk dat je echt wel 1400 mag neertellen voor deze.
En die samengeraapte strat verkoop je echt wel weer voor 700-750 als hij niet bevalt. Qua prijs kwaliteit kan je je hier geen buil aan vallen.
Die Nash heeft vooral de naam en Amerikaanse Mojo waarvoor je lapt. Wil je boutique, zou ik 1400 bieden, grote kans dat je hem voor 1500 mag ophalen hoor.

Tabula Rasa
21 juni 2016, 13:32
Nash mag dan een grote naam zijn, maar deze strat? Wtf? Die relic kan veel beter. Nog nooit zo'n slechte Nash gezien op het net. Is het wel een Nash?

arjanb01
21 juni 2016, 13:37
Ik ben niet zo into nash, dus kan daar niet over oordelen. Je zou hooguit de factuur kunnen opvragen dan weet je het.
Haar had bij mijn strat die ik heb gehad ook niks geen papieren of serie nummers. Enige bewijs was m'n aankoop factuur van de winkel, waar ik hem destijds gekocht had. Wel zo handig voor de door verkoop.

Da Vinci
21 juni 2016, 13:42
Er zit iig een hoop Nash in. Wat me opviel is dat er niks op de headstock staat....
En 1500 vind ik nog aan de prijs. Zit ook met een schuin oog te kijken naar een Eric Johnson. Die zijn nieuw duurder dan zo'n Nash en zie er gebruikt al enkele een hele tijd voor 1450 te koop.
http://m.speurders.nl/overzicht/page/6/fender-eric-johnson-made-in-usa-2007-158469877.html?query=Stratocaster
Wat mij betreft hele mooie specs. Alleen ze zijn zo puntgaaf 😎


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Joost de Ruig
21 juni 2016, 14:21
@ Leonardo:

Schuin oog of met vergrootglas? ;)

Puntgaaf? gewoon de body ff achter het fietsje van je oudste zoon binden en hem de straat op en neer laten rijden. Niet vergeten halverwege de body om te draaien :D

Da Vinci
21 juni 2016, 16:33
@ Leonardo:

Schuin oog of met vergrootglas? ;)

Puntgaaf? gewoon de body ff achter het fietsje van je oudste zoon binden en hem de straat op en neer laten rijden. Niet vergeten halverwege de body om te draaien :D

Dat is bij gitaristen toch eigenlijk hetzelfde 😁


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
21 juni 2016, 19:39
Oké interessant :-)
Helaas reageert de verkoper niet al te hard...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inmiddels al reactie gehad van onze vriend Vio?

Da Vinci
21 juni 2016, 20:21
Nope, zwijgt in alle toonaarden. Dus als hij iemand wil tillen pakt hij het niet erg enthousiast op.

arjanb01
21 juni 2016, 20:25
Of hij heeft het door dat wij hem door hebben?
Waarom doen mensen dit toch? Ga gewoon eerlijk werken voor je geld ipv geld van anderen te jatten 😡
Door dit soort mensen koop ik gewoon geen gitaren op marktplaats. Dan maar iets duurder en nieuw kopen.

Da Vinci
21 juni 2016, 20:34
Weet niet... had 'm gisteren al wat gestuurd voordat er hier over gerept was dus had voldoende tijd om te reageren.
Meestal zijn oplichters er als de kippen bij.

Jan Buurman
30 juni 2016, 22:22
Komt niet vaak voorbij. Voor de liefhebber. Gibson Flying V V2
http://link.marktplaats.nl/m1065276784

(Niet van mij)

Joost de Ruig
30 juni 2016, 22:37
Niet mijn smaak, wel cool (door met name Albert King en Lonnie Mack) en wel duur......

MikeD
1 juli 2016, 08:38
die V2's zijn een compleet andere ketel vis dan de 'gewone' V's en al helemaal niet te vergelijken met de Albert King en Lonnie Mack V's… hoewel ik liefhebber ben van V's, andere puntige en offset gitaren.. voor mij hoeven deze niet….

IL76
1 juli 2016, 08:56
Prachtig ding, jammer van de enkelspoels elementen. 'Men' zegt dat hij een beetje Telecaster twang heeft. Toch ook niet mijn cuppa tea, ben zelf een grote fan van de E/2. Maar die zie ik nooit op Marktplaats...:(

Joost de Ruig
1 juli 2016, 09:05
@mike: het ging mij om de shape, niet zozeer om de specs.

Agent_Smith
7 juli 2016, 12:19
Prachtig ding, jammer van de enkelspoels elementen. 'Men' zegt dat hij een beetje Telecaster twang heeft. Toch ook niet mijn cuppa tea, ben zelf een grote fan van de E/2. Maar die zie ik nooit op Marktplaats...:(

Volledig mee eens. Ziet er goed uit. Ken ook iemand die er al eeuwen 1 heeft (was erbij toen hij m kocht), maar die elementen....Zien er ook leuk uit maar je kunt er verder totaal nisk mee (qua evt vervanging ofzo).
Ik ben ook een explorer liefhebben en heb eigenlijk niks met een V (al zou een wit/zwarte Schenker wel gaaf staat aan de muur ;-) ). Een E/2 zie je weinig idd maar toch heb ik heb wel eens ergens te koop gezien meen in recentelijk.

IL76
7 juli 2016, 13:55
Een E/2 zie je weinig idd maar toch heb ik heb wel eens ergens te koop gezien meen in recentelijk.
Op www.tweedehands.nl toevallig?

Agent_Smith
7 juli 2016, 14:04
Op www.tweedehands.nl toevallig?

Nou, dat zou ik echt niet meer weten. Ik denk het eigenlijk niet op tweedehands.nl. Ik denk eerder op ebay ofzo. Maar met recentelijk bedoel ik trouwens iets in de orde van het afgelopen jaar ofzo.

MikeD
7 juli 2016, 18:29
IL 76... doe voor agent Smith even een paar foto's van jouw E/2 !

IL76
7 juli 2016, 20:03
Agent Smith heeft 'm al gezien in het 'collectie'-topic. 😁

MikeD
10 juli 2016, 11:57
Agent Smith.. in Duitsland *Guitar Point) staat een E2 te koop... http://www.vintageandrare.com/product/Gibson-Explorer-E2-CMT-1981-Sunburst-48778

gelukkig is het geen sunburst....en ik vind m pr8ig.... en zulke fine tuners vind ik ook eeg.... heel fijn.....helaas een beetje veel geld....

IL76
10 juli 2016, 16:15
Yep, een E/2 CMT (curly maple top) staat op mijn GAS-lijst. Voor mij wel een sunburst als ik kan kiezen.

Agent_Smith
11 juli 2016, 08:34
Agent Smith.. in Duitsland *Guitar Point) staat een E2 te koop... http://www.vintageandrare.com/product/Gibson-Explorer-E2-CMT-1981-Sunburst-48778

gelukkig is het geen sunburst....en ik vind m pr8ig.... en zulke fine tuners vind ik ook eeg.... heel fijn.....helaas een beetje veel geld....

Hoho jongens, even voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een E/2. ;-) Ik vind ze mooi maar zoek er geen.
Heb 2 explorers gehad (nu nog 1) en dat is goed. En oh, wat haat ik die grote koffers... Ze zijn maar voor 1 ding goed: als behangtafel :D

MikeD
11 juli 2016, 17:15
Hoho jongens, even voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een E/2. ;-) Ik vind ze mooi maar zoek er geen.
Heb 2 explorers gehad (nu nog 1) en dat is goed. En oh, wat haat ik die grote koffers... Ze zijn maar voor 1 ding goed: als behangtafel :D

Fijn.. dan ga ik nou sparen.... hopelijk is ie er over een jaartje nog.. by the way een Sammy Hagar Red Rocker Explorer is ook leuk... ja ik heb ook een 'extreme' case bij m'n Charvel star.... comes with the territory.... wie geen strat/tele/LP/SG figuur wil zijn, loopt daar tegenop... I don't care... drie van m'n gitaren sleep ik zelfs rond in flight cases dus die 'extreme case' is een vedergewicht in vergelijking daarmee

MikeD
11 juli 2016, 19:32
Tokai LS 50.... uit 1985.... per moment van posten al 800 geboden........ 't wordt steeds leuker....http://link.marktplaats.nl/m1068902101

Erik de Perik
11 juli 2016, 19:51
Mooi gitaartje voor wehnâg http://www.ebay.com/itm/PRS-Collection-Series-119-McCarty-408-Tiger-Eye-Smoked-Burst/252401133045?_trksid=p2047675.c100013.m1986&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D1%26 asc%3D35389%26meid%3Df7497fecb6a84e52b72dbff7044ca 97b%26pid%3D100013%26rk%3D5%26rkt%3D11%26sd%3D3307 47430491

arjanb01
11 juli 2016, 19:59
Tokai LS 50.... uit 1985.... per moment van posten al 800 geboden........ 't wordt steeds leuker....http://link.marktplaats.nl/m1068902101

800 eu is een mooie prijs, zeker gezien de dikke deuk in de hals.
Deze heb ik vaker voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar.

MikeD
11 juli 2016, 20:03
800 eu is een mooie prijs, zeker gezien de dikke deuk in de hals.
Deze heb ik vaker voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar.

oftewel 't is geen blijvertje gebleken ....maar 't drijft wel lekker de prijs iedere keer op ???

Erik de Perik
11 juli 2016, 20:05
800 eu is een mooie prijs, zeker gezien de dikke deuk in de hals.
Deze heb ik vaker voorbij zien komen de afgelopen 2 jaar.

Naam van de verkoper komt me ook bekend voor. Maar zo'n deukje kun je opvullen zonder veel moeite.

wietse
11 juli 2016, 21:10
Naam van de verkoper komt me ook bekend voor.

was vroeger een zeer actief forumlid, sinistral, maar dat is al lang geleden uit de tijd dat dit forum nog echt ruig was.

Joost de Ruig
11 juli 2016, 21:24
maar dat is al lang geleden uit de tijd dat dit forum nog echt ruig was.

Uit de tijd dat er nog geen Ruige Joost was :D

vulvasonic
11 juli 2016, 21:54
was vroeger een zeer actief forumlid, sinistral, maar dat is al lang geleden uit de tijd dat dit forum nog echt ruig was.
WIETSE!!!!!
Hè gelukkig, een 'bekend gezicht'. :D

Agent_Smith
13 juli 2016, 08:47
Fijn.. dan ga ik nou sparen.... hopelijk is ie er over een jaartje nog.. by the way een Sammy Hagar Red Rocker Explorer is ook leuk...

Ja die Sammy Hagar was 1 van mijn 2 Explorer. Die is dus weg en heb nu een Xplorer FR die me veel beter bevalt (nee, niet degene op MP maar wel exact dezelfde). Toen de Hagar uitkwam was ik echt helemaal verliefd zeg. Hij zier er echt fantastisch uit! Er zijn er maar iets van 20 of 25 naar Europa gekomen. Dus gekocht en iets van anderhalf jaar gehad, maar ik had helaas toch geen klik en pakte veel liever een Les Paul. Dus weggedaan maar deze explorer gebruik ik heel vaak en is ook meer variatie tov een LP.

Hotpepper01
13 juli 2016, 13:43
Een Tim Shaw.... een echte aanrader...

http://link.marktplaats.nl/m1069578336

Oranjeaap
13 juli 2016, 20:16
Flinke prijs

HaroldA
13 juli 2016, 20:42
Flinke prijs

Nogal. Alhoewel ik mijn Gibson Tar Back ook wel voor die prijs aan wil bieden ;)

wietse
20 juli 2016, 13:04
voor de noorderlingen, de kringloop in gorredijk heeft de complete inboedel van het gitaar atelier uit wolvega in de verkoop, van alles dus,
nog lang niet alles ligt in de winkel en ze weten zelf amper wat ze hebben, er lag in ieder geval een bc rich bich masterpiece voor 175 euro plus nog een paar andere koreaanse bc riches voor rond die prijs ( nieuwe gitaren!), koffers voor 20 euro, gigbags vanaf 5 euro, setje drumstokjes 2,50, banjo vellen en drumvellen vanaf2,50 per stuk allemaal remus vellen, fastfret 1,50 ( paar flesjes mee genomen.) telecaster bouwpakketje nieuw 50 euro, floyd rose strat 250,- lelijk ding met die kop maar wel goed.
ook p.a spul, nieuwe EL34 buizen van marshall voor 20 euro per stuk.
kabels, onderdelen, snaren etc moeten allemaal de winkel nog in.
dus jasper sla je slag!! jij woont er dichtbij .
ik hou in ieder geval het pad warm daar de komende tijd.

MikeD
20 juli 2016, 15:13
potjandorie en dan hebben ze ook nog geen website..... die kringloop gorredijk..... Friese GNforumleden....doe eens sportief; koop de hele zooi tegen een mooie lump sum van ze op en verkoop het met een pietsie winst voor de moeite hier op GN-net danwel over een paar maanden in Veenendaal ( nieuwe locatie !) ....... aan ons, jullie grote gitaarvrienden.....

Rogueny
20 juli 2016, 15:15
telecaster bouwpakketje had ik wel leuk gevonden voor deze zomer. jammer genoeg woon ik er niet in de buurt...

Misery Signals
20 juli 2016, 15:38
http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/mesa-boogie-road-king-ii-298885180.html

Nette prijs als hij in goede staat is.

MS

almarvk
20 juli 2016, 15:41
voor de noorderlingen, de kringloop in gorredijk heeft de complete inboedel van het gitaar atelier uit wolvega in de verkoop, van alles dus,
nog lang niet alles ligt in de winkel en ze weten zelf amper wat ze hebben, er lag in ieder geval een bc rich bich masterpiece voor 175 euro plus nog een paar andere koreaanse bc riches voor rond die prijs ( nieuwe gitaren!), koffers voor 20 euro, gigbags vanaf 5 euro, setje drumstokjes 2,50, banjo vellen en drumvellen vanaf2,50 per stuk allemaal remus vellen, fastfret 1,50 ( paar flesjes mee genomen.) telecaster bouwpakketje nieuw 50 euro, floyd rose strat 250,- lelijk ding met die kop maar wel goed.
ook p.a spul, nieuwe EL34 buizen van marshall voor 20 euro per stuk.
kabels, onderdelen, snaren etc moeten allemaal de winkel nog in.
dus jasper sla je slag!! jij woont er dichtbij .
ik hou in ieder geval het pad warm daar de komende tijd.

Ook voor mij nog net niet op de route...
Als jij nog een leuke gitaarkoffer kan fixen of gigbag hou ik me aanbevolen. Goed excuus om de afslag Grou te pakken.

wietse
20 juli 2016, 15:53
potjandorie en dan hebben ze ook nog geen website..... die kringloop gorredijk..... Friese GNforumleden....doe eens sportief; koop de hele zooi tegen een mooie lump sum van ze op en verkoop het met een pietsie winst voor de moeite hier op GN-net danwel over een paar maanden in Veenendaal ( nieuwe locatie !) ....... aan ons, jullie grote gitaarvrienden.....

op vintage veenendaal staan met drumvellen jij bent lekker :D, als ik geld als water had dan had ik alles gewoon gekocht, maar goed de soos wil mij niet meer geven.


Ook voor mij nog net niet op de route...
Als jij nog een leuke gitaarkoffer kan fixen of gigbag hou ik me aanbevolen. Goed excuus om de afslag Grou te pakken.
misschien dat ik er morgen weer kijk als ik uit meppel en hoogeveen weg kom (kinderrommelmarkten) , maar waren volgens mij vooral koffers voor akoestische gitaren.

EdJ
20 juli 2016, 19:58
Ik had een leuke artec distortion en een marshall vlve ooo66 preamp buis voor drie tientjes.
Niet écht kringloopprijzen maar ben er blij mee.

Vond het wel grappig dat het vanmorgen om half 11 al best druk was zonder dat er,voor zover ik weet,reclame voor is gemaakt.
Tele bouwpakket zag ik ook maar vond het niet de moeite waard.
Is dat wat,fast fret?Heb het al zo vaak zien staan maar me altijd netjes ingehouden(alleen die naam al)maar voo 1,50...
Er waren in wolvega altijd wat leuke gitaren van music man en italia maar ik denk dat die al weg zijn,evenals de marshall tops.
Vrouw achter de toonbank zei dat er nog veel ingepakte dozen staan die nog geprijsd moeten worden maar dat dat allemaal verhuisdozen zijn.Geen grote items meer dus.
Ik herinner me uit wolvega vooral baspedalen.basschorus,basswah etc.

Jasper.
20 juli 2016, 21:23
Ben er even geweest. Vind zo'n BC rich Bich een tof model maar ik zit nog wat te twijfelen. Vind hem in het echt niet zo mooi als op de fotos op google en hij was niet echt in nieuwstaat meer (flinke buts voor op de body).

Die tele bouwpakket heb ik trouwens niet gezien. Die zal wel al weg zijn haha. Marshall buisjes zijn me ook niet opgevallen.
Was die Floyd Rose strat niet 350eu? Grappig ding met waarschijnlijk een goede trem maar wat een lelijke headstock (en zijn die speedloader snaren wel wat verkrijgbaar?).

EdJ
20 juli 2016, 21:33
Tele pakketje lag om de hoek,in het "hifi"gedeelte.Stonden ook nog een paar koffers die er wel goed uitzagen.
Buisjes van marshall waren voornamelijk el 84`s voor 12 euro het stuk en de eerder genoemde el34`s.
Ik had de enige ecc 83 maar daarvan zullen er ongetwijfeld meer te voorschijn komen.

no 1 hops
27 juli 2016, 15:45
voor de noorderlingen, de kringloop in gorredijk heeft de complete inboedel van het gitaar atelier uit wolvega in de verkoop, van alles dus,


Wil even Wietse in het zonnetje zetten.
in deze tijden van het grote graaien en egoïsme is het gewoon hartverwarmend dat er nog steeds mensen zijn die iets leuks met anderen willen delen in plaats alles voor zichzelf bij elkaar te harken.

ben vanmorgen ook even geweest, wat goedkope snaren, een behringer V tone pedaal en wat gitaar pluggen gevonden.
stond interessant spul. o.a een soort van opname desktop van roland geloof ik met ingebouwde cdbrander als mini home studio.
digitech vocalist, maar ook mensen die het onderste uit de kan wilde hebben m.b.t de gitaren. maar gelukkig hield het personeel de poot stijf

Wietse, bedankt!!!!!

wietse
27 juli 2016, 16:05
geen dank, had ik geld als water gehad had ik vorige week gelijk alles gekocht :D.
ik had vandaag mazzel dat ze er iets bij hadden gezet wat er maandag toen ik er eerder was nog niet lag score vandaag 3 ashdown baseffect pedalen voor 25 euro per stuk, dualband compressor, sub octaver plus en een chorus plus.
maandag had ik ook al ingekocht, 2 nieuwe gitaarsnoeren van VOX van 5 meter class a 10 euro per stuk, wat footswitches voor versterkers randall, peavey en universeel, randall is wel om te bouwen natuurlijk voor 1 en 5 euro per stuk kon ik ze niet laten liggen en ook wat snaren 1 euro per setje helaas alleen voor electrische gitaar terwijl ik nu net een paar setjes western nodig heb, zal je altijd zien.
ik wou vandaag een deal maken voor alle snaren in één keer ca 130 pakjes maar toen zag ik die pedalen en dan moet je keuzes maken.
beide leuke handel dus dat scheelt.
jammer dat het geen snelle handel is op een rommelmarkt, moet dus wachten op gitaarbeurzen.

BamBuFan1
27 juli 2016, 16:57
geen dank, had ik geld als water gehad had ik vorige week gelijk alles gekocht :D.
ik had vandaag mazzel dat ze er iets bij hadden gezet wat er maandag toen ik er eerder was nog niet lag score vandaag 3 ashdown baseffect pedalen voor 25 euro per stuk, dualband compressor, sub octaver plus en een chorus plus.

Gloeiende!

Jasper.
27 juli 2016, 20:19
Waren die bc riches er nog steeds?

wietse
27 juli 2016, 20:23
Waren die bc riches er nog steeds?

die rode bich en de stagg waren verkocht de rest van de gitaren zijn er nog, maar het kan nu wel lonend voor je zijn om effe snaren in te slaan daddario en ernie ball 2,50 per set de rest 1,00 per set.

Jasper.
27 juli 2016, 20:34
Ok, weet je welke string gauges? ik gebruik tegenwoordig d'addario 009 in E en 011 in C/B.

Ik vond de rode Bich een beetje net niet. Ik zou ooit nog wel eens zo'n oude BC Rich in zo'n foute kleur willen hebben en zo'n 10 string lijkt me ook super gaaf.

wietse
27 juli 2016, 21:32
zit van alles tussen veel 009 sets en 010 maar ook 011 en zelfs een set waar ik me samen met no1hops over heb verbaasd 0.095.
als je niet merkvast bent kwa snaren dan kan je je lol op.

Jasper.
27 juli 2016, 22:10
Mwa, ik was nooit zo'n d'addario fan, maar deze snaren bevallen me prima. Wel de NYXL versie. Ernie Ball beviel me ook altijd wel. Helaas moet ik de hele week verder werken.

telerocker
28 juli 2016, 01:21
Ik heb jarenlang op d'Addario 00.95 sets gespeeld, totdat ik de overstap maakte naar 0.10 Ernie Ball. Daar speel ik nog steeds mee. Fijne snaren, iets soepeler dan d'Addario voor mijn gevoel.

postbus31
29 juli 2016, 12:06
Fenix Strat bij pandjeshuis in Emmen.

http://link.marktplaats.nl/m1073713458


Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Rogueny
16 augustus 2016, 23:03
1000 euro voor een prachtige goldtop LP, niet duur lijkt me

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1079470778-gibson-les-paul-classic-custom-gold-top.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=7

Joost de Ruig
16 augustus 2016, 23:06
Gelukkig is het -volgens de advertentie- een Amerikaanse Gibson :)

D3nnis
17 augustus 2016, 07:28
Twijfel jij, Joost?

Da Vinci
17 augustus 2016, 08:52
Is gewoon deze toch....
http://global.rakuten.com/en/store/k-gakki/item/gib-lpclctm-gt/?s-id=borderless_recommend_item_en

Tupelo
17 augustus 2016, 08:55
Geen idee.
Ik vind die Goldtops nog moeilijker te onderscheiden dan welke andere Gibson ook, zelfs van Gibson zelf.
Een poos geleden was er een Goldtop studio ofzo, in ieder geval eentje van 800 pleurie ofzo, nieuw.
En op zicht het verschil zoeken tussen zo een exemplaar en bijvoorbeeld die uit de advertentie, of zoeentje van Dons ofzo, van circa 2000 pleurie of meer; dat is gewoon mierenneuken, moet je onder een vergrootglas doen, wanneer je 't met foto's te stellen hebt.
En dan doen die Chinezen ook nog mee ! :o

Joost de Ruig
17 augustus 2016, 09:12
Twijfel jij, Joost?

Nee hoor, want geen Gibsonkenner. Vond het gewoon grappig dat er bij stond dat het om een Amerikaanse Gibson ging. Ik zal mijn Peugeot straks ook gaan aanbieden als een Franse Peugeot, dat trekt vast extra publiek :)

D3nnis
17 augustus 2016, 09:15
Nou, misschien dat een Duitse peugeot nog meer publiek trekt! ☺

HaroldA
17 augustus 2016, 09:15
Twijfel?
* Serienummer zit onder de lak
* Koffer is een echte TKL
* Geen Epiphone-hardware
* Fret-edge-nibs

Da's nun echte.

D3nnis
17 augustus 2016, 09:16
Vind het wel een mooie, zo'n goldtop custom.

Joost de Ruig
17 augustus 2016, 09:23
Zo'n €800 goldtop had ik laatst -nieuw- in mijn hand. De halsbinding was net ff te diep ingefreesd, dus over de hele onderzijde van de hals liep je langs een richel te spelen.....

arjanb01
17 augustus 2016, 09:28
1000 euro voor die GT vind ik aan de hoge kant.
Vorig jaar heb ik ze op mp voorbij zien komen voor 600-650.

D3nnis
17 augustus 2016, 09:29
Joh? Dit zijn toch gitaren van €1600 ongeveer? Dan is €600,- wel laag, tweedehands.

dimi19
17 augustus 2016, 10:28
Dit is een echte hoor, inderdaad zoals Da Vinci aanhaalt: een Classic Custom.

Ik vind het jammer van het baked maple fretbord. Alleen al voor de kleur! Hier moet toch een zwart (ebony of vooruit, richlite) fretbord op!

En ergens heb ik ook de bedenking dat het "willen maar niet kunnen is". Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een prachtige gitaar (los vh fretbord) en ja, je hebt dan een Gibson. Maar indien ik deze dagelijks zou vastnemen denk ik dat ik altijd de bedenking zou maken "het is geen echte custom..."

D3nnis
17 augustus 2016, 17:24
Ik zou liever een customshop standard hebben, dan een usa standard custom ☺

BamBuFan1
17 augustus 2016, 17:31
Nog liefhebbers? (http://link.marktplaats.nl/m1079679065)

Da Vinci
17 augustus 2016, 18:31
Lijkt me maar lastig als je moet schijten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BamBuFan1
17 augustus 2016, 23:01
Lijkt me maar lastig als je moet schijten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nooit aan gedacht, maar als je inderdaad nagaat wat Elvis in die jaren allemaal at op een dag....

Rogueny
17 augustus 2016, 23:42
Nog liefhebbers? (http://link.marktplaats.nl/m1079679065)

hahaha trek je wel aandacht mee op t podium!

Jaffster
18 augustus 2016, 15:13
Een bekende van mij doet zijn in nieuwstaat zijnde witte Les Paul Custom van de hand....
Hij is meer een strat meneer... z'n kamer hangt er redelijk vol mee....

Link: http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-custom-white-304848499.html

Misschien wel leuk voor iemand hier :)

grt

Alex

D3nnis
18 augustus 2016, 15:18
Witte LP custom...dat vind ik zó sexy!

Da Vinci
18 augustus 2016, 16:07
Ja die doen het voor mij ook altijd wel.... En de prijs is volgens mij nog niet zo verkeerd voor een Custom.

D3nnis
18 augustus 2016, 16:14
Tja...waarom een custom zoveel duurder moet zijn dan een standard blijft voor mij een vraag ☺

Da Vinci
18 augustus 2016, 16:20
Tja.... ik snap het ook niet. En een R9, dat is feitelijk ook een omhoog gevallen Standard en die kost dan 5k.
https://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_59_stb_vos_2.htm?offid=5&affid=1&subid=339155NL&subid2=Gibson+Std+Historic+LP+59+STB+VOS&origin=boost&gclid=CLfu6uKTy84CFWMz0wodSH0HLQ

Dan vraag je je af; kan het nog gekker. Maar natuurlijk kan het gekker. Valt ie nog iets verder omhoog tik je 8,5k achter. Zit dan weer een complete Custom tussen.
https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Gibson-True-Historic-1959-Les-Paul-Reissue-Vintage-Lemon-Burst-96182/art-GIT0039131-000;pgid=n4mgYmsduuVSRpHQI.25QlOd0000rEE7EXTz?gcli d=COKW2IeUy84CFdaRGwodmnEKzQ&campaign=GBase%2FNL

Ik zou ook wel een relic HSS Fender strat willen maar dan ben je ook 4500 kwijt terwijl je een USA Standard voor 1600 koopt.

D3nnis
18 augustus 2016, 18:42
Tja.... ik snap het ook niet. En een R9, dat is feitelijk ook een omhoog gevallen Standard en die kost dan 5k.



Nou, ik heb nog niet heel ervaring met customshop gibsons, maar die paar die ik tot nu toe, recentelijk, bespeeld heb, waren toch wel van een hoger niveau dan de normale standards.
Dus even buiten prijs en prijs/kwaliteit is mijn beperkte ervaring dat -om wat voor reden dan ook- een customshopper wel de betere gitaar is, terwijl een "normale" custom niks beter is dan een "normale" standard..

Da Vinci
18 augustus 2016, 19:08
Nouja... Zit natuurlijk wel wat extra werk aan met gelakte achterkant, dubbele binding op de body, binding langs de headstock, custom shop inlay. Dat moet allemaal betaald worden. Ebben zal ook wel iets duurder zijn. Hoewel dat euro werk is, is het 3 - 4 keer over de kop gegaan op moment van afrekenen.
Bij ons betaald een klant ook € 100 voor wat onze leverancier voor € 25 inkoopt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
18 augustus 2016, 19:10
Als ik in tapatalk berichten kon aanpassen zou ik er 'dollars' en 'betaalt' van maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
18 augustus 2016, 20:54
Zeker, maar wat zal een custom vwb kostprijs duurder zijn dan een standard? €100,-? Dus na 4x over de kop €400,-, nieuw?

Da Vinci
18 augustus 2016, 22:24
Wellicht. En alle gebakken lucht die je er bij kan verpatsen is lekker meegenomen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
31 augustus 2016, 21:12
Rebel Relic strat met Smitty pups voor 949 bij Kauffmann op Facebook

GAS!!!!!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Da Vinci
31 augustus 2016, 21:13
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160831/630e6464d651337e5818297226e2edd1.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rogueny
31 augustus 2016, 21:33
Voor dat geld dan toch liever een originele Fender. Ik vind het ook geen extreem mooie relic als ik eerlijk ben. Maar goed, schijnen wel erg goede gitaren te wezen!

arjanb01
1 september 2016, 06:27
Tsja relic of niet, mij maakt het niet zoveel uit. Voor 949 een buitenkansje, als je nagaat dat de meeste Rebel Relics voor 12-1400 gaan tweedehands en nieuw zelfs 2000 euro kosten.
Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik hem meegenomen.

D3nnis
1 september 2016, 07:24
Tsja relic of niet, mij maakt het niet zoveel uit. Voor 949 een buitenkansje, als je nagaat dat de meeste Rebel Relics voor 12-1400 gaan tweedehands en nieuw zelfs 2000 euro kosten.
Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik hem meegenomen.

Voor een paar tientjes wordt ie vast wel verzonden :)

arjanb01
1 september 2016, 08:50
Ik hoop toch gratis verzenden dan?
Bovendien wil ik zo'n gitaar eerst bespelen. Ondanks dat zij zeggen dat deze strat een 9,5 inch radius heeft, lijkt het een 7,5 inch toetsradius te zijn. De meeste rebel relic s modellen hebben een 7,5 inch en dat is voor mij geen optie.

Da Vinci
1 september 2016, 08:57
Thx voor de tip. Ik ben nog steeds best geintresseerd maar op 7,25 zit ik ook niet te wachten. Zie op de site van RR (waar een S-model overigens 2595 moet kosten) ook alleen maar 7,25 inch.

arjanb01
1 september 2016, 09:01
Precies, dat dus.... En ook zit er geen koffer bij.
Het aanbod strats is zo groot, dat je echt goed moet opletten welke specs aangeboden worden.

D3nnis
1 september 2016, 09:13
Ik hoop toch gratis verzenden dan?



Jij bent wel een echte hollander!
Eerst zeggen dat het spotgoedkoop is, en nu moet het verzenden ook nog gratis
😁

arjanb01
1 september 2016, 09:17
Het verzenden is gratis zag ik in de advertentie.

Da Vinci
1 september 2016, 09:17
idd. Ben wel echt fan van mijn strat overigens. Prachtige cleans met net die sprankeling die ik in de singles van m'n Luke mis (overdrive mag ie wat vetter dus ga nog een keer een nieuwe brugpup proberen).
Maargoed, ben ook een sucker voor relic. Dus Dit lijkt me wel een mooi ding, maar niet met 7,25.

Kan ook m'n EJ Strat (12" radius :))achter m'n auto hangen maar dat gaat maar voor alsnog wat ver ;)

D3nnis
1 september 2016, 09:19
Ah, ok!

Wat maakt die RR gitaren volgens velen zo goed eigenlijk?
Ik heb er nooit op gespeeld maar zie zo op het eerste gezicht weinig bijzonders.

Joost de Ruig
1 september 2016, 11:15
Ah, ok!

Wat maakt die RR gitaren volgens velen zo goed eigenlijk?
Ik heb er nooit op gespeeld maar zie zo op het eerste gezicht weinig bijzonders.

Van zijn relicstijl moet je houden, maar de RR die ik ben tegengekomen waren stuk voor stuk boven gemiddeld, oftewel gewoon goed.

LRS
3 september 2016, 15:25
Vraagje: zouden jullie een goed geprijsde ES335 kopen met een headstock reparatie? Ik heb altijd een (wellicht onterecht) unheimisch gevoel hierbij. Heb een mooie gezien bij een kerel waar ik ook ooit eens een fijne LP heb gekocht. Ik maak me over de persoon geen zorgen, puur en alleen vraagtekens bij een Gibson met een head crack.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hotpepper01
3 september 2016, 15:29
De befaamde LP van Gary Moore/Peter Green had ook een headcrack. Hoor je niets van..


https://youtu.be/UHOdXWLrxPk

Joost de Ruig
3 september 2016, 17:57
Vraagje: zouden jullie een goed geprijsde ES335 kopen met een headstock reparatie? Ik heb altijd een (wellicht onterecht) unheimisch gevoel hierbij. Heb een mooie gezien bij een kerel waar ik ook ooit eens een fijne LP heb gekocht. Ik maak me over de persoon geen zorgen, puur en alleen vraagtekens bij een Gibson met een head crack.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er is eigenlijk geen headcrack die een goede bouwer niet kan herstellen. De gitaar is na herstel minder waard, maar net zo sterk en klinkt ook net zo goed. Ik heb reparaties van o.a. Vox Humana gezien, die zo goed als onzichtbaar waren hersteld.

jutter
4 september 2016, 20:36
Greco SG, 395,-
http://link.marktplaats.nl/m1085035439

vulvasonic
4 september 2016, 23:05
Afgaande op de afbeeldingen kan ik er weinig zinnigs over zeggen, behalve dat ze er jaloersmakend begeerlijk uitziet. :)

Wel geinig trouwens. Mijn eerste elektrische gitaar was een SG kopie en die heeft me destijds (dat zal in '81 of '82 geweest zijn) ook 395 gekost. Guldens weliswaar, maar toch. Dat ding was trouwens aanzienlijk minder in kwaliteit, dat mag je van me aannemen.

Tupelo
4 september 2016, 23:41
Ben geen SG fan, heeft veelal te maken met de combinaties hardware, slagplaatjes, veel voorkomende kleur van de gitaren.
Vaak zie ik alleen maar die idiote mislukte symetrische horentjes.
En ik houd niet van horentjes.
En soundwise doen ze me ook niet zoveel; gaat ik liever aan de telecaster.
Wellicht ben ik de enige die die vergelijking soundwise denkt te kunnen maken, maar ach...
Maar goed.
Die Greco, die heerscht !!
Als Gibson ook maar enigszins verstandig geweest was, dan hadden ze deze transparante groene kleur als default genomen, in plaats dat stomme net niet rode lakje dat op geen enkele wijze te plaatsen valt.

humbucker
5 september 2016, 08:42
Die ziet er wel heel erg nieuw uit voor +40 jaar oud te zijn. Iemand die kan verifieren of de leeftijd echt klopt?

MikeD
5 september 2016, 08:46
ziet er best wel gaaf uit voor een seventies Greco...slechts een paar kleine beschadigingetjes, maar wat doet die verkleuring van de lak bij de hiel van de hals? dat is curieus. BTW 395 piek zou geen gekke prijs zijn, Mark Fletcher vraagt meer voor z'n jaren 80 Greco SG (maar dat is dan ook een custom order in wine red met tijgerstreep...)
en ik twijfel toch ook wel vanwege de andere overgang tussen body en hals ten opzichte van die jaren 80 Greco SG van Mark...
http://i765.photobucket.com/albums/xx291/generalunrest2/Greco/Greco%20SG%20Custom%20order/DSCF8772_zps12647f46.jpg (http://s765.photobucket.com/user/generalunrest2/media/Greco/Greco%20SG%20Custom%20order/DSCF8772_zps12647f46.jpg.html)

Mark Fletcher heeft z'n prijzen overigens stevig opwaarts aangepast.. zal wel met de Brexit en de koers van het Pond Sterling te maken hebben???

Joost de Ruig
5 september 2016, 08:53
Het is dat de kleur mij totaal niet aanspreekt, maar ware deze rood geweest, dan had ik er serieus GAS voor gehad.

Pepe
5 september 2016, 09:01
Als je echt interesse hebt kan je de gitaar voorleggen aan de Facebook Greco groep, die storten zich daarop als wolven met een vergrootglas.

MikeD
5 september 2016, 09:03
gepikt van sevenstring.org:

Greco guitars have been made by Matsumoku, Fuji-Gen Gakki, Dyna Gakki and others.

Greco Gibson replicas started using serial numbers around 1975 and pre 1975 models had a Greco logo that looked like "Gneco".

From the mid-1970s to the mid-1990s Greco models have mostly used 2 serial number formats for non Acoustic models.

The first format is MYYPPPP.

M = production month (A=January B=February ... K=November L=December).
YY = year (79=1979).
PPPP = production number.
The second format is YPPPP.

Y = year (9=1979 0=1980 or 1990).
PPPP = production number.
Sometimes a month letter is used in an MYPPPP format.

Erik de Perik
5 september 2016, 10:50
Wat zou het serienummer zijn?

postbus31
5 september 2016, 12:10
Wat zou het serienummer zijn?

Goeie vraag, nergens op de foto's te zien.
Maar hey, gereserveerd........ dus waarschijnlijk zullen we nooit de details weten.


------------------------------------------
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad

Stoffel43
5 september 2016, 20:31
Koopje gespot...: http://www.kapaza.be/nl/elektrische-gitaren/fender-stratocaster-1992-fenderl-case-usa-111376480.htm
Mexicaanse Fender uit hét topjaar van de Mexicaanse makelij! Voor sléchts 580€!!! :seriousf:

Enkele eurootjes erbij en je hebt een nieuwe! :sssh:

Joost de Ruig
5 september 2016, 20:41
Koopje gespot...: Mexicaanse Fender uit hét topjaar van de Mexicaanse makelij! Voor sléchts 580€!!! :seriousf: Enkele eurootjes erbij en je hebt een nieuwe! :sssh:

Niet zo onaardig: zeer resonante player met mojo (want 25 jaar oud, dus mojo!) en een ander fenomeen komt hier ook om de hoek kijken: de eerste gitaren uit een nieuwe serie blijken 10-20 jaar later ALTIJD de beste te zijn. Dus die prijs lijkt mij meer dan logisch!

Stoffel43
5 september 2016, 20:43
Ok... Mijn nederigste excuses. Ik heb niets gezegd.... :hide:

Joost de Ruig
5 september 2016, 20:49
Ok... Mijn nederigste excuses. Ik heb niets gezegd.... :hide:

Terecht, maar excuus aanvaard. Volgende keer 2x nadenken :D

jutter
5 september 2016, 21:01
Niet zo onaardig: zeer resonante player met mojo (want 25 jaar oud, dus mojo!) en een ander fenomeen komt hier ook om de hoek kijken: de eerste gitaren uit een nieuwe serie blijken 10-20 jaar later ALTIJD de beste te zijn. Dus die prijs lijkt mij meer dan logisch!

Geldt dat ook bij gitaren van 8 jaar oud.....?

Joost de Ruig
5 september 2016, 21:04
Geldt dat ook bij gitaren van 8 jaar oud.....?


8 jaar is als een mooi gerijpte chique wijn: prima! De mojo begint, de natural relic komt door en de hals is lekker ingespeeld (en dus snel!). Kortom potentieel een echte player, die nauwelijks afschrijving kent t.o.v. de nieuwprijs.

jutter
5 september 2016, 21:05
8 jaar is als een mooi gerijpte chique wijn: prima! De mojo begint, de natural relic komt door en de hals is lekker ingespeeld (en dus snel!). Kortom potentieel een echte player, die nauwelijks afschrijving kent t.o.v. de nieuwprijs.

Mooie rode wijn is niet lelijk......

Erik de Perik
5 september 2016, 21:07
8 jaar is als een mooi gerijpte chique wijn: prima! De mojo begint, de natural relic komt door en de hals is lekker ingespeeld (en dus snel!). Kortom potentieel een echte player, die nauwelijks afschrijving kent t.o.v. de nieuwprijs.

Lekker ingespeeld, maar weer niet teveel, want de frets zijn nog als nieuw. Professioneel afgesteld uiteraard en om de laatste twijfel weg te nemen.......... met een fonkelnieuwe set snaren....!!!!

Joost de Ruig
5 september 2016, 21:10
en om de laatste twijfel weg te nemen.......... met een fonkelnieuwe set snaren....!!!!

Dan toch wel Elixers mag ik hopen? :D

pasqual
5 september 2016, 22:26
Lekker ingespeeld, maar weer niet teveel, want de frets zijn nog als nieuw. Professioneel afgesteld uiteraard en om de laatste twijfel weg te nemen.......... met een fonkelnieuwe set snaren....!!!!

En altijd binnen gestaan.......:ok:

MikeD
6 september 2016, 09:29
nou nog een leuke dan.. heb de munten niet liquide maar oh wat had ik graag zo'n MIJ Tokai LP Goldtop .. de vette bucklerash neem je voor lief
http://link.marktplaats.nl/m1084342547
jump on it zou ik zeggen.

arjanb01
6 september 2016, 09:38
Ik zeg: buitenkansje. Zeker voor die prijs !

JGD
6 september 2016, 10:28
Wat mensen toch in een Les Paul zien.....
Ik zal het wel nooit begrijpen.

Rogueny
6 september 2016, 10:38
Haha tja, ik zie er wel wat in en snap ook niet waarom! Misschien is de liefde voornamelijk begonnen doordat al mijn grote helden er op speelden. Het is eigenlijk maar een lomp instrument. Een strat ligt beter op de schoot, is niet zo loeizwaar, duwt geen randen in je buik, laat je onderarm mooi over de Body glijden, voelt fijner aan de achterkant van de hals en laat je beter bij de hoogste fretten komen. En toch, pak ik vaker mijn les paul. :D

MikeD
6 september 2016, 11:10
Haha tja, ik zie er wel wat in en snap ook niet waarom! Misschien is de liefde voornamelijk begonnen doordat al mijn grote helden er op speelden. Het is eigenlijk maar een lomp instrument. Een strat ligt beter op de schoot, is niet zo loeizwaar, duwt geen randen in je buik, laat je onderarm mooi over de Body glijden, voelt fijner aan de achterkant van de hals en laat je beter bij de hoogste fretten komen. En toch, pak ik vaker mijn les paul. :D

bijan alles wat je schrijft daar kan ik het mee eens zijn en toch kon ik niet wennen aan een strat.... Nota Bene: m'n Fender MIM Strat classic 60's heb ik ingeruild voor een 'Burst' Tokai Love Rock LS 75 die jaloerse blikken opwekte bij mijn muziekvrienden.... Edoch waar vind ik een gitaar met de ergonomie van een Strat en de 'beleving' van een Les Paul? kwam ik zomaar bij de SG 60's tribute terecht.... niet loeizwaar, geen randen in m'n pens, onderarm valt lekker over body.... supernekkie.... heerlijk geluid .... nu ligt er dus 'ter aanvulling' van het SG-arsenaal met PAF-kloontjes ene 2008 Tokai SG te wachten op z'n verbouwing.. (en daarom wordt het budget daaraan opgestookt) vandaar geen Tokai Love Rock Goldtop voor mij deze keer....

Tabula Rasa
6 september 2016, 11:14
Wat mensen toch in een Les Paul zien.....
Ik zal het wel nooit begrijpen.
Had ik ook ongeveer 30 jaar en nu pak ik bijna uitsluitend de Junior.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Da Vinci
6 september 2016, 11:17
Wat mensen toch in een Les Paul zien.....



Ik ben sowieso te lelijk om mee te doen aan modeshows, dus het gaat er bij mij vooral om wat ik er in hoor.

D3nnis
6 september 2016, 19:24
nou nog een leuke dan.. heb de munten niet liquide maar oh wat had ik graag zo'n MIJ Tokai LP Goldtop .. de vette bucklerash neem je voor lief
http://link.marktplaats.nl/m1084342547
jump on it zou ik zeggen.


Ook al een gibson killer...lees je vaak, lang niet altijd waar.
Wel interessant, jammer dat het een goldtop is.

Erik de Perik
6 september 2016, 20:16
Ook al een gibson killer...lees je vaak, lang niet altijd waar.
Wel interessant, jammer dat het een goldtop is.

Koop je toch andere schoenen...??

Braml
8 september 2016, 09:31
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1086067468-grote-waaier.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=2

Staat in de categorie gitaareffecten: Wees er snel bij!

LRS
8 september 2016, 15:12
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1086067468-grote-waaier.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=2

Staat in de categorie gitaareffecten: Wees er snel bij!


Vorige eigenaar:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160908/0cc71d0076f48ff2fddf48bdb2bbaac9.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
8 september 2016, 15:13
Da's niks. Niet true bypass ☺

Da Vinci
8 september 2016, 15:24
Wel handig als je graag op de foto wil met een fan.

Joost de Ruig
8 september 2016, 15:26
Da's niks. Niet true bypass ☺

Wel organisch, analoog en transparant..... :)

D3nnis
8 september 2016, 15:30
Wel handig als je graag op de foto wil met een fan.

Scherp ☺



Wel organisch, analoog en transparant..... :)


En je broekspijpen gaan ervan wapperen!

telerocker
8 september 2016, 16:53
Van waaibomendraad... Kan niks zijn.

Joost de Ruig
19 september 2016, 19:52
Tja, en dan staat er een erg mooie Gibson Les Paul Junior uit 1957 op Marktplaats. Op de twee knoppen na volledig origineel volgens de advertentie. Benieuwd waarvoor die van eigenaar gaat wisselen. Ik gok dat dat er al gauw 5.5K voor neergelegd moet worden. En als de huidige bezitter hebberig is zou hij wel eens 6.5K kunnen vragen. En dat voor het instapmodelletje :)

D3nnis
19 september 2016, 19:59
Nee, voor dat geld liever een normale LP met een fred-waardige top 😀

Pepe
19 september 2016, 20:15
Sja, hij heeft mooie gitaren maar stevige prijzen. Die junior heeft ie al heel lang, gooit hem af & toe in de verkoop. Was ooit 3500 maar dat is minstens 15 jaar geleden, daar koop je nu de CS voor.
Maar instap modelletje... het verschil tussen de junior en een Les Paul was in 1959 een paar honderd dollar.:D