PDA

View Full Version : Het Grote Tweedehands Tips Topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37

HaroldA
2 februari 2016, 15:52
Contant .

jutter
2 februari 2016, 16:00
Voor diegene die echt een goede LP willen: http://link.marktplaats.nl/m1017498675

Tupelo
2 februari 2016, 16:03
Nah, dat is een set neck. :stop: Ik heb liever een bolt-on. :ok:

D3nnis
2 februari 2016, 17:26
Voor diegene die echt een goede LP willen: http://link.marktplaats.nl/m1017498675
2000,-?
Of ik zit te slapen, of die verkoper denkt te positief?
Diverse gitaren, van verschillende gerenommeerde en gerespecteerde Nederlandse bouwers, gaan tweedehands voor ver onder de 2000,-. Soms zelfs onder de 1000,-.

Joost de Ruig
2 februari 2016, 17:31
Nu zijn de gitaren van Rosenau wel erg goed hoor. Ik zie ze te weinig op de markt om een prijs aan te kunnen koppelen, maar als ik er zelf een had ging die ook zeker niet onder de €1500 weg.

Joost de Ruig
2 februari 2016, 17:32
2000,-? Of ik zit te slapen, of die verkoper denkt te positief?

Heb je er wel eens een in je handen gehad? Zijn echt top.

jutter
2 februari 2016, 17:38
De meesten van ons kennen Rosenau (Rose) niet. Hij heeft al eens een proces van Gibson aan zijn broek gehad. Die man weet pas wat gitaar bouwen is. Akelig goed! Ik heb er ook al eens op gespeeld en nu hou ik niet echt van Les Pauls, maar deze was 'heaven'! En 2000,- is echt niet duur voor een Rose!

D3nnis
2 februari 2016, 17:39
Nee, een Rose gitaar nog nooit...
Maar zouden die twee keer zo goed zijn dan -noem eens wat- een PK of een Van der End?

jutter
2 februari 2016, 17:40
Nee, een Rose gitaar nog nooit...
Maar zouden die twee keer zo goed zijn dan -noem eens wat- een PK of een Van der End?

Hier praten we niet over '2x zo goed'. Is geen vergelijking.

Joost de Ruig
2 februari 2016, 17:57
Hier praten we niet over '2x zo goed'. Is geen vergelijking.

Eens met Jutter. Kleine nuance, het is uiteindelijk nooit tot een proces met Gibson gekomen. Daar hebben hun advocaten wel sterk mee gedreigd. Gibson stond tot op zekere hoogte kopieen toe in de jaren '80, maar als ze lucht kregen van echt goede kopieen, dan kwamen hun advocaten aan het front. Met een aantal aanpassingen en een tremelo heeft Rosenau nog enkele jaren LP-achtigen gebouwd, maar uiteindelijk de brui eraan gegeven. Inmiddels runt hij een verfzaak in Bolsward en bouwt alleen nog in opdracht zo af en toe een gitaar, maar dan alleen eigen modellen.

D3nnis
2 februari 2016, 18:01
Hier praten we niet over '2x zo goed'. Is geen vergelijking.
Hoezo geen vergelijking?
Zijn ze zó goed?

Joost de Ruig
2 februari 2016, 18:05
Hoezo geen vergelijking?
Zijn ze zó goed?

Ja..... :)

D3nnis
2 februari 2016, 18:07
Maar zijn jullie bekend met de gitaren van PK?

Joost de Ruig
2 februari 2016, 18:13
Maar zijn jullie bekend met de gitaren van PK?

De stelling over het vergelijk is van Jutter, niet van mij ;)

Ik kan niet oordelen over een PK, maar heb wel een aantal Rose's in mijn handen gehad en hun bouwproces gevolgd. Daar was ik nogal onder de indruk van.

jutter
2 februari 2016, 18:21
Maar zijn jullie bekend met de gitaren van PK?

Patrick zijn gitaren zijn fabeltastisch! Ook daar heb ik mee gespeeld. Patrick is de enige bouwer die aan mijn gitaren mag komen. Hij woont een eind uit de buurt maar het ritje heb ik er graag voor over.

D3nnis
2 februari 2016, 18:30
Patrick zijn gitaren zijn fabeltastisch!

Dat bedoel ik dus eigenlijk...
Vorig jaar ergens stond er nog een tweedehands PK gitaar op MP, model les paul ongeveer, voor minder dan 1000,- vraagprijs, waarvan ik overigens spijt heb dat ik hem heb laten schieten.
Nu is het zo dat ik Rose niet ken en Patrick wel enigszins, en daardoor misschien gekleurd ben in mijn mening, maar die 2000,- kan ik niet zo plaatsen; voor dat geld wil ik op zijn minst block inlays :D

jutter
2 februari 2016, 18:32
Dat bedoel ik dus eigenlijk...
Vorig jaar ergens stond er nog een tweedehands PK gitaar op MP, model les paul ongeveer, voor minder dan 1000,- vraagprijs, waarvan ik overigens spijt heb dat ik hem heb laten schieten.
Nu is het zo dat ik Rose niet ken en Patrick wel enigszins, en daardoor misschien gekleurd ben in mijn mening, maar die 2000,- kan ik niet zo plaatsen; voor dat geld wil ik op zijn minst block inlays :D

Ach,wat een hoer niet kent vreet ie niet!


boer bedoel ik

Joost de Ruig
2 februari 2016, 18:33
Patrick zijn gitaren zijn fabeltastisch!.

Kan je ook iets zeggen over het vergelijk met een Rose?

jutter
2 februari 2016, 19:14
Kan je ook iets zeggen over het vergelijk met een Rose?

Nee. Zijn totaal verschillende gitaren. Zet een Rose en een PK naast elkaar en dan weet je wel wat ik bedoel. (materialen, houtsoorten, bouw, pickups, hardware, etc) Maar als je het hebt over hoe een echte 'hoort' te klinken dan zou ik voor een Rose gaan (gatverderrie, moeilijk uit te leggen want PK kan er ook wat van!)

Joost de Ruig
2 februari 2016, 19:18
Nee. Zijn totaal verschillende gitaren. Zet een Rose en een PK naast elkaar en dan weet je wel wat ik bedoel. (materialen, houtsoorten, bouw, pickups, hardware, etc) Maar als je het hebt over hoe een echte 'hoort' te klinken dan zou ik voor een Rose gaan (gatverderrie, moeilijk uit te leggen want PK kan er ook wat van!)

Ok thanks. Ik heb dus nog nooit op een PK gespeeld. Ik zal Ronald eens vragen hoeveel Rose LP's zonder tremelo hij gebouwd heeft. Aangezien ik er zelden een op de 2de hands markt zie, ga ik er een beetje vanuit dat de gelukkige bezitters een blijvertje hebben.

arjanb01
2 februari 2016, 19:44
Deze Rose dus?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1017498675-rose-les-paul.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

2000 eu is stevig aan de prijs vind ik. Ook de positie stippen ipv blocks vind ik er erg goedkoop uitzien.
Deze stond vorig jaar en dat jaar ervoor al bij verschillende verkopers te koop, dus er zal wat aan mankeren. Voor dat geld koop ik liever een nieuwe Maybach of tokai met een mooiere headstock.

D3nnis
2 februari 2016, 19:48
Deze stond vorig jaar en dat jaar ervoor al bij verschillende verkopers te koop, dus er zal wat aan mankeren.

Ik wíst dat ik de gitaar herkende!

Hoeft niet per se wat aan te markeren, maar als het zo'n fantastisch geweldige gitaar is zou je denken dat men hem langer dan een jaar in het bezit heeft.

jutter
2 februari 2016, 19:59
Deze Rose dus?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1017498675-rose-les-paul.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

2000 eu is stevig aan de prijs vind ik. Ook de positie stippen ipv blocks vind ik er erg goedkoop uitzien.
Deze stond vorig jaar en dat jaar ervoor al bij verschillende verkopers te koop, dus er zal wat aan mankeren. Voor dat geld koop ik liever een nieuwe Maybach of tokai met een mooiere headstock.

Niet zo kort door de bocht Arjan :seriousf:

postbus31
2 februari 2016, 20:36
acoustic model 164 buizenversterker
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1017615381

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

arjanb01
2 februari 2016, 21:50
Ik wíst dat ik de gitaar herkende!

Hoeft niet per se wat aan te markeren, maar als het zo'n fantastisch geweldige gitaar is zou je denken dat men hem langer dan een jaar in het bezit heeft.

Die Rose les Paul stond in 2013 al im Brabant bij jou in de buurt te koop, dus gaat het hele land rond. Volgens mij is dit al de 3e of 4e verkoper die hem aanbiedt. Het kan verkeren....🙈

Midwolda
2 februari 2016, 23:45
Dan toch liever een The Heritage (http://link.marktplaats.nl/m1002815088)...

Joost de Ruig
2 februari 2016, 23:49
Dan toch liever een The Heritage (http://link.marktplaats.nl/m1002815088)...

Op de headstock na, niet veel mis met een The Heritage, maar mocht ik de keuze hebeen ging ik toch echt voor een Rose. Misschien niet die van MP, maar in het algemeen.

Midwolda
3 februari 2016, 00:05
Op de headstock na, niet veel mis met een The Heritage, maar mocht ik de keuze hebeen ging ik toch echt voor een Rose. Misschien niet die van MP, maar in het algemeen.

Gelukkig maar, anders staan we misschien ooit nog tegen elkaar op te bieden. :D

Joost de Ruig
3 februari 2016, 00:17
Gelukkig maar, anders staan we misschien ooit nog tegen elkaar op te bieden. :D

No worries, de kans dat ik een LP koop, is ongeveer net zo groot al de kans dat FC Groningen kampioen wordt :)

BamBuFan1
3 februari 2016, 01:15
No worries, de kans dat ik een LP koop, is ongeveer net zo groot al de kans dat FC Groningen kampioen wordt :)

Kortom: er is dus een kans.

arjanb01
3 februari 2016, 06:27
Fc Twente is ook ooit kampioen geworden als provincie club dus het kan wel 😂

munkie
3 februari 2016, 10:10
http://link.marktplaats.nl/m1017579780

Is deze Tokai origineel? Mechanieken? Twijfel...:dontgeti:

Pepe
3 februari 2016, 10:50
Fc Twente is ook ooit kampioen geworden als provincie club dus het kan wel 

Welke niet provincie clubs worden dan wel kampioen?

@Munkie, vraag detail foto's als je het niet vertrouwd. Ziet er zo op het oog goed uit maar onmogelijk uitsluitsel te geven zonder binnenkant en kopse kant neck.

Hotpepper01
3 februari 2016, 10:51
Geen idee of die origineel is. Het is wel stoer en origineel om daar het podium mee op te gaan.

Joost de Ruig
3 februari 2016, 11:47
Er staat bij dat de kleur niet origineel is, maar dat zal niet verrassen.

HaroldA
3 februari 2016, 11:50
Is deze Tokai origineel? Mechanieken? Twijfel...:dontgeti:

Ja, echt? Maakt een (mogelijke) upgrade aan de tuners dat je 'm niet wil?!?

munkie
3 februari 2016, 12:11
Ik heb een GS gehad, die tuners zijn IMHO niet origineel.

HaroldA
3 februari 2016, 12:33
Ik heb een GS gehad, die tuners zijn IMHO niet origineel.

Ok ... en nu?

Pepe
3 februari 2016, 12:48
Patstelling.

Joost de Ruig
3 februari 2016, 20:14
Ik zal Ronald eens vragen hoeveel Rose LP's zonder tremelo hij gebouwd heeft. Aangezien ik er zelden een op de 2de hands markt zie, ga ik er een beetje vanuit dat de gelukkige bezitters een blijvertje hebben.

Ik heb even navraag gedaan bij Ronald Rosenau naar het aantal LP's dat hij gebouwd heeft zonder tremelo. Hij wist het niet precies, maar het gaat volgens hem om enkele honderden. Na de strubbelingen met Gibson, heeft hij in aangepaste vorm nog LP's met tremelo gebouwd.

Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik zie ze zelden 2de hands voorbij komen. Daaruit trek ik de voorzichtige conclussie dat het blijvertjes zijn bij hun blije baasjes.

Erik de Perik
3 februari 2016, 20:24
Ik heb een GS gehad, die tuners zijn IMHO niet origineel.

Ik vind het moeilijk. Een imitatie Strat die niet eens de originele tuners heeft. De kleur is geen probleem? ;)

muffstuff
4 februari 2016, 10:56
Fc Twente is ook ooit kampioen geworden als provincie club dus het kan wel 😂
Dat breekt ze nu dus op. wat een teringzooi heeft die joop er van gemaakt. Heb ooit mogen werken in het bedrijf van zijn, verbaasd me dus allemaal niets.

D3nnis
4 februari 2016, 11:07
Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik zie ze zelden 2de hands voorbij komen. Daaruit trek ik de voorzichtige conclussie dat het blijvertjes zijn bij hun blije baasjes.

Dat kan natuurlijk heel goed.
Bouwt/bouwde hij op bestelling (halsprofiel e.d. naar wens klant) of zijn eigen interpretatie van de les paul in "serie"?

Wel opvallend dat juist deze ene Rose les paul, zoals arjan reeds opmerkte, dan zo vaak van eigenaar wisselt.

Joost de Ruig
4 februari 2016, 11:21
Bouwt/bouwde hij op bestelling (halsprofiel e.d. naar wens klant) of zijn eigen interpretatie van de les paul in "serie"?

Wel opvallend dat juist deze ene Rose les paul, zoals arjan reeds opmerkte, dan zo vaak van eigenaar wisselt.

Geen idee waarom juiste deze Rose nu voor de 3de keer te koop zou staan.

Ronald bouwde volgens mij met name op bestelling. Hij zal er vast altijd wel een paar op voorraad hebben gehad, maar de meeste klanten willen natuurlijk graag de kleur, halsprofiel en pu's graag in overleg ingevuld zien.

Vandaag de dag bouwt Ronald hoegenaamd niet meer. Zijn schilderswinkel vraag al zijn tijd, maar ik denk als je aandringt dat hij de zaag en vijlen misschien nog wel eens af wil stoffen :) (maar dus geen LP's meer met Gibson headstock)

D3nnis
4 februari 2016, 11:52
Geen idee waarom juiste deze Rose nu voor de 3de keer te koop zou staan.

We zullen het nooit weten denk ik!

Joost de Ruig
4 februari 2016, 12:06
We zullen het nooit weten denk ik!

Tis bij jou in de buurt, dus je zou hem ff kunnen checken en ons een mooi verslagje daarvan doen :)

D3nnis
4 februari 2016, 12:20
Theoretisch zou dat kunnen, maar ik ben niet geneigd een afspraak voor een gitaar bezichtiging te maken als ik niet van plan ben dat ding te kopen ;)

Pter
4 februari 2016, 12:58
Iemand deze al gezien. Het betreft geen Gibson maar een replica gemaakt door Hugo? Zegt me persoonlijk niets, behalve een voor mijn gevoel een veel te hoge prijs voor een replica....wil uiteraard niet zeggen dat het geen fantastische gitaar kan zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1018107290-gibson-les-paul-52-58-conversion.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

D3nnis
4 februari 2016, 13:02
Best veel geld inderdaad, €10.000 voor een overgespoten nepgibson :D

Bernardduur
4 februari 2016, 13:03
rare plaats van het trussrod afdekplaatje

Als ik op die HUGO zoek krijg ik alleen een oude ad van TFOA; die prijzen zijn daar altijd zo belachelijk

D3nnis
4 februari 2016, 13:14
Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?

Pter
4 februari 2016, 13:18
Ik kwam ook uit bij TFOA, maar je mag bieden vanaf 8000 euro. Wellicht moet je het zien als bijdrage in de faillissementskosten:soinnocent:

Pter
4 februari 2016, 13:25
Stukje tekst van TFOA, als dit inderdaad dezelfde bouwer is(Hugo Jokercreek): Velen kennen Hugo nog wel uit het verleden (Befaamde single-cut modellen die inmiddels in kleine cirkel wereldfaam hebben gekregen maar hij durft ze niet meer te bouwen).
Het is en blijft een replica, dus naar mijn idee mag hier ook geen Gibson op staan...

Da Vinci
4 februari 2016, 13:39
Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?

Vanaf een bepaald bedrag spreken we ook niet meer over een vervalser maar een Ghostbuilder (niet te verwarren met een Ghostbuster).

arjanb01
4 februari 2016, 13:48
Hugo les Pauls verkocht tfoa inderdaad, maar niet voor die 10k die in de ad genoemd worden. Die dingen gingen voor rond de 5k.
Of ze te duur zijn weet ik niet, maar ze zien er erg gaaf uit!

Joost de Ruig
4 februari 2016, 14:10
Als ik op die HUGO zoek krijg ik alleen een oude ad van TFOA; die prijzen zijn daar altijd zo belachelijk

Ik denk dat dat meevalt. Hoge prijzen? Ja. Maar kijk wat ze daarvoor leveren en daarvoor doen. Duur is niet hetzelfde als belachelijk. Ik denk dat de markt de prijs bepaalt en niet zij. TFOA had geen bestaansrecht als ze zichzelf uit de markt zouden prijzen. Als je je een beetje in de marktprijzen zou verdiepen, dan zou je zien dat hun prijzen niet zo raar zijn. Ze hebben alleen voornamelijk mooi en duur spul en dat valt op. Maar dat zegt niet dat ze te duur zijn. Ik vind het wel mooi dat iemand in dat segment durft te gaan. In NL is geen shop waar altijd wel meerdere jaren '60 Tele's, Strats en Gibsons te vinden zijn. Kies er maar eens een willekeurige uit en ga die eens googlen. Via bv Ebay zul je waarschijnlijk vergelijkbare prijzen vinden. Trouwens, ook in het segment tussen €750 en €2000 hebben ze gitaren en daarnaast zijn ze ook dealer van een aantal merken en volgen daarin gewoon de gangbare prijzen.

Hun PS onderaan de MP-advertentie vind ik wel een vreemde. Niet alleen komt deze belerend over, maar ik vraag mij oprecht af of het handig is om mee te doen aan naammisbruik. Volgens hen is deze gitaar beter dan Gibson. Als dat zo is, dan wil je als bouwer toch je eigen naam hieraan geven? Daarnaast zou ik als Gibson zijnde ook niet blij zijn hiermee. Vreemd :-/

Da Vinci
4 februari 2016, 15:35
Ik snap het 'te koop ivm. faillissement' niet zo goed maar ik vermoed dat hij nog wel wat water bij de wijn moet doen.

Joost de Ruig
4 februari 2016, 15:50
Ik snap het 'te koop ivm. faillissement' niet zo goed maar ik vermoed dat hij nog wel wat water bij de wijn moet doen.

Vermoed dat het een verkoop in consignatie is.

Pter
4 februari 2016, 16:52
Hun PS onderaan de MP-advertentie vind ik wel een vreemde. Niet alleen komt deze belerend over, maar ik vraag mij oprecht af of het handig is om mee te doen aan naammisbruik. Volgens hen is deze gitaar beter dan Gibson. Als dat zo is, dan wil je als bouwer toch je eigen naam hieraan geven? Daarnaast zou ik als Gibson zijnde ook niet blij zijn hiermee. Vreemd

Vermoed dat het een verkoop in consignatie is.

De gitaar wordt gewoon door een particulier aangeboden, ik krijg het idee dat je denkt dat deze door TFOA aangeboden wordt...of vergis ik me...

Joost de Ruig
4 februari 2016, 16:57
De gitaar wordt gewoon door een particulier aangeboden, ik krijg het idee dat je denkt dat deze door TFOA aangeboden wordt...of vergis ik me...


Oeps, dat meende ik gelezen te hebben, maar ik zal verward zijn geweest. Excuus.
Ik was al verbaasd van de rol en tekst van TFOA.

Da Vinci
4 februari 2016, 17:19
Vandaar (de verkoop van een particulier) dat ik niet snap wat een faillissement van wie dan ook er mee te maken heeft....
Of het moet iemand zijn wiens bedrijf failliet is en die geld nodig heeft, maar dan is het vermelden daarvan niet goed voor je onderhandelingspositie en kan je 'm beter gewoon iets scherper dan marktconform (wat dat voor zo'n exoot dan ook is) wegzetten op de hoop 'm snel kwijt te zijn.

Joost de Ruig
4 februari 2016, 17:22
Een particulier kan toch ook "failliet" gaan? Tenminste, dat is mij overkomen na een scheiding..... :(. Toen heb ik ook 90% van mijn spullen moeten verkopen. Maar inderdaad niet handig dat dan te vermelden.

Swaag
4 februari 2016, 21:31
Hoe zit dat eigenlijk?
Omdat de vraagprijs van deze zo hoog is, mag er daarom wel gibson op de kop staan, in tegenstelling tot een aliexpress variant van €100,-?
Nope, blijft een gevalletje Wetboek van Strafrecht artikel 337. Gewoon niet toegestaan.

MikeD
5 februari 2016, 09:28
Ook een dure vervalsing blijft een vervalsing. voor dergelijk geld koop je een Gibson Collector's choice en dan heb je niet het spannende jongensboekverhaal van deze verkoper nodig.. overigens.... eerst was het een 52'er goldtop en dat zou nog te zien zijn in de pupcavities...die dus ook nog eens van P90 naar humbuckerformaat gerout zouden moeten zijn......hoeveel goud is er dan nog te zien??? de achterkant van de headstock laat ie niet zien, maar al van z'n leven dat daar ook nog 'een' serienummer in staat dat dat 'conversie' verhaal een zweem van geloofwaardigheid zou moeten geven. (naar ik heb begrepen, werden echte oude goldtops inderdaad wel vaker geconverteerd naar een Burst, waarmee de verifieerbaarheid van de 'oorsprong' van de gitaar alleen maar lastiger werd) oftewel in mijn cynische en achterdochtige geest rijst het vermoeden dat men oorspronkelijk minder nobele ideeen heeft gehad met de bouw van dit geval. Wat mij betreft mag (ook)deze van de markt verdwijnen en als afschrikwekkend voorbeeld blijvend in ketens opgehangen worden in The Hall of Fakes.

Edit..... met deze post heb ik the number of the beast bereikt.....666... toeval?

Joost de Ruig
5 februari 2016, 09:45
Ik heb geen idee van de waarde van een dergelijke gitaar, maar als ze vroeger nieuw voor €5000,- werden verkocht dan is vaak 2/3 daarvan wel een beetje de limiet, behalve als ze door schaarste (meer vraag dan aanbod) meer ipv minder waard zijn geworden. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat deze gitaar een bedrag boven de €5000,- waard zou zijn, laat staan boven de €10.000,- verhandeld zou worden. Behalve leuk voer voor dit topic, heb ik verder geen enkele interesse in vervalsingen, ook niet als het een ghostbuild wordt genoemd.

D3nnis
5 februari 2016, 12:14
Voor mij is ie even veel waard als een aliexpress gibsun. Zal ik €100,- bieden?

Joost de Ruig
5 februari 2016, 12:25
Voor mij is ie even veel waard als een aliexpress gibsun. Zal ik €100,- bieden?

Als er geen ondergrens is voor het bieden, moet je dat doen. Dan ga ik over je bod heen met €105 :)

MikeD
5 februari 2016, 12:33
Als er geen ondergrens is voor het bieden, moet je dat doen. Dan ga ik over je bod heen met €105 :)

ach ja we kunnen m even gaan dollen... wil ik nog wel 150 bieden ook voor de lol als ie m dan aan mij verkoopt, sluit ik m op in een flightcase en gooi ik de sleutel weg (die gitaar dan.. niet de verkoper)

D3nnis
5 februari 2016, 12:37
Als er geen ondergrens is voor het bieden, moet je dat doen. Dan ga ik over je bod heen met €105 :)
Jammer, kan niet lager dan €8000,- bieden..

Joost de Ruig
5 februari 2016, 12:42
Jammer, kan niet lager dan €8000,- bieden..

Bummer. En niemand kent P. Daal uit Lekkerkerk?

Pepe
5 februari 2016, 12:45
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat de prijs raar is. Ik ken het ook niet trouwens maar het zal best ooit op een of ander forum helemaal tha bomb geweest zijn. Hij mikt op de insiders dus flauwe biedingen is heel geestig enzo maar ook een beetje sukkelig.

Joost de Ruig
5 februari 2016, 12:46
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat de prijs raar is. Ik ken het ook niet trouwens maar het zal best ooit op een of ander forum helemaal tha bomb geweest zijn. Hij mikt op de insiders dus flauwe biedingen is heel geestig enzo maar ook een beetje sukkelig.

Sorry, vrijdagmiddag debiteuren/crediteuren humor......

Oranjeaap
5 februari 2016, 13:47
Die gitaar komt vrijwel zeker bij TFoA weg, dus dan weet je sowieso al dat hij er zelf 2x te veel voor betaald heeft. :hide:

Triggy
5 februari 2016, 14:12
Die gitaar komt vrijwel zeker bij TFoA weg, dus dan weet je sowieso al dat hij er zelf 2x te veel voor betaald heeft. :hide:

Daar is Rudi zelf veel te slim voor :soinnocent:

Joost de Ruig
5 februari 2016, 14:12
Die gitaar komt vrijwel zeker bij TFoA weg, dus dan weet je sowieso al dat hij er zelf 2x te veel voor betaald heeft.

Waarom denk je dat die gitaar daar weg komt? Als TFOA dubbele prijzen zou vragen, dan hadden ze geen bestaansrecht.

D3nnis
5 februari 2016, 16:32
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat de prijs raar is.

Ben ik met je eens.
Maar ik zie een nepgibson, dus gibson technisch geen historische waarde.
Dan is het een hugo, wat historische waarde zou kunnen hebben, maar niemand weet of het zo is, want er staat gibson op die nepperd.
Voor het historische hoef ik het dus niet te doen.
Voor een goede niet-gibson les paul, ga ik wel naar Hans Geerdink, of 1 van zijn gitaarbouwende collega's, dan heb ik voor minder dan de helft een steengoede nieuwe les paul.
Daarom zou ik mijn openingsbod van €100,- nog niet zo beroerd vinden. Nou ja, misschien wel een beetje. We maken er een paar honderd van, vooruit.

wietse
5 februari 2016, 16:48
Waarom denk je dat die gitaar daar weg komt? Als TFOA dubbele prijzen zou vragen, dan hadden ze geen bestaansrecht.
ik begrijp het ook niet dat ze nog bestaan met de prijzen die ze hanteren, ze richten zich toch vooral op het buitenland volgens mij en vergeleken daarbij is nederland een koopjesland voor vintage gitaren.
kijk maar eens op franse verkoop sites daar zakt je echt de broek van af.

Tupelo
5 februari 2016, 18:20
Ff voorbij deze dure namaak LP.
TFOA.
Ik sta soms ook te kijken van de prijzen daar ja.
Strat plus voor eenzelfde prijs als Jutter suggereert. :D
Then again, ze hebben vaak wel speciaal spul, dingen die je niet zomaar overal kunt krijgen.
Daarbij koop je bij een winkel, niet bij een particulier op MP.
Ergens begrijp ik het wel.
Als je echt iets wilt hebben, dan zeur je niet over een paar honderd euro meer, of meer.
Alles is relatief.
Als je van een minimum inkomen leeft moet je misschien ook niet voor een ES330 uit 1970 gaan.
Als je jezelf eenmaal zoiets kunt veroorloven, van plan bent zoiets aan te schaffen, bereid bent daar geld aan uit te geven, dan moet een mens ook niet moeilijk doen wanneer die misschien vier, vijfhonderd euro teveel neerpleurt, vergeleken met prijzen die die terugvindt op internet.
Vaak nog in het buitenland ook, want best speciaal spul, en ding is; we wonen niet in London, Oslo, Paris of NY.
Als je jezelf een 911 kunt veroorloven, moet je ook niet beginnen te jammeren over de prijs van het winterklaar maken, of een grote beurt; als ik naar de VW garage gaat kost het een fractie van; jammer dan. :ok:

Joost de Ruig
5 februari 2016, 18:26
Met als aanvulling: ze zijn ook dealer van een aantal merken en hanteren dan gewoon gangbare prijzen.

Hun gemiddelde aanbod is niet gemiddeld, dus de prijs ook niet. Daarnaast schijnen ze ook een bovengemiddelde service te verleden. Ik denk dat als je echt wat moois zoekt, hun prijzen echt niet zoveel hoger zijn als elders. Bovendien, elders is het vaak maar moeilijk te krijgen/vinden. Zij hebben altijd wel enkele jaren '60 Tele's, Strats, LP's en 335's op voorraad en ik ken geen andere shop die dat ook heeft.

D3nnis
5 februari 2016, 18:28
Daarnaast schijnen ze ook een bovengemiddelde service te verleden.

Wat is bovengemiddelde service? Dat je geholpen wordt als er iets met je gitaar is? :D

Joost de Ruig
5 februari 2016, 18:32
Wat is bovengemiddelde service? Dat je geholpen wordt als er iets met je gitaar is? :D

Ik ben er zelf nog nooit geweest, hoewel ik dat voor de gein wel een keer van plan ben.

Ik gebruik het woord schijnen, omdat ik het voor wat betreft hun service van horen zeggen hebben. Ging naast afstelling en garantie ook over een omruilgarantie en testperiode meen ik.

Tupelo
5 februari 2016, 18:34
Wat is bovengemiddelde service? Dat je geholpen wordt als er iets met je gitaar is? :D
Dat je geholpen wordt (bedenk maar iets fijns), terwijl er aan je gitaar gewerkt wordt. :D

arjanb01
5 februari 2016, 18:44
En vergeet niet dat er altijd onderhandelingsruimte is dus de prijzen die je op hun site ziet zijn niet de prijzen wat je er uiteindelijk voor neertelt. Factoren als inruil en korting zonder inruil worden hierbij vergeten.
Ik wil er echt nog een keer neuzen bij tfoa.

D3nnis
5 februari 2016, 18:54
Dat je geholpen wordt (bedenk maar iets fijns), terwijl er aan je gitaar gewerkt wordt. :D
Dat is altijd al wel 5 tientjes waard! :D

Midwolda
9 februari 2016, 14:13
Een '91er met ebben toets (http://link.marktplaats.nl/m1017670339)... betere Les Paul Studio's moeten nog gebouwd worden!

damn, ik heb er al eentje

Joost de Ruig
9 februari 2016, 15:37
Een '91er met ebben toets (http://link.marktplaats.nl/m1017670339)... betere Les Paul Studio's moeten nog gebouwd worden!

damn, ik heb er al eentje

Met als bonus een van de beste koffers allertijde. Tenminste, zolang de scharnierende sluitclips heel blijven. Ik heb al 30 jaar een van mijn Tele's in zo'n koffer en die kan je echt van de trap af gooien zonder dat er iets beschadigd, behalve de trap of de muur :-)

Tupelo
9 februari 2016, 16:36
Je moet er wel voor naar Drenthe toe, dat maakt weinig goed.

HaroldA
9 februari 2016, 16:47
Je moet er wel voor naar Drenthe toe, dat maakt weinig goed.

In die koffer kan hij gewoon op de post als ik JdR mag geloven ... ;)

Joost de Ruig
9 februari 2016, 16:48
In die koffer kan hij gewoon op de post als ik JdR mag geloven ... ;)

De meeste lompe pakketbezorger krijgt dat ding niet stuk :)

HaroldA
9 februari 2016, 16:50
De meeste lompe pakketbezorger krijgt dat ding niet stuk :)

... behalve de sloten/scharnieren?

Joost de Ruig
9 februari 2016, 17:10
... behalve de sloten/scharnieren?

Niet de scharnieren, maar de clips om de koffer te sluiten, zijn van kunststof en hoewel mijne het nog steeds prima uithouden, zag ik in de tijd dat deze koffers veel voor kwamen, mensen wel losse clips kopen, omdat het scharnierende deel van het kunststof was gescheurd.

macwilliams
9 februari 2016, 17:26
Die chainsaw koffers zijn eer stuk beter dan die bruine koffers met dat bordeelbekleding binnenin.
Ik zou 'm niet van een trap af pleuren met m'n custom er in, dat zou toch teveel van het goede zijn.

D3nnis
9 februari 2016, 17:56
Geen idee of het een tweedehands tip is, en zelfs geen idee of de prijs goed is, en al helemaal geen idee hoe deze les pauls zijn, maar dit vind ik wel een mooie:
http://link.marktplaats.nl/m1019936210

Joost de Ruig
9 februari 2016, 17:58
Geen idee of het een tweedehands tip is, en zelfs geen idee of de prijs goed is, en al helemaal geen idee hoe deze les pauls zijn, maar dit vind ik wel een mooie:
http://link.marktplaats.nl/m1019936210

Gelukkig dat smaken verschillen ;)

D3nnis
9 februari 2016, 18:01
Ja, ik heb geen smaak, kan het niet helpen.

arjanb01
9 februari 2016, 19:18
Lelijk is hij niet, maar de specs....allejezus, baked maple😳
Dat werd de zoveelste flop van Gibson. Of noem me conservatief maar dit vind ik hoogst apart.

Jasper.
9 februari 2016, 20:00
Met als bonus een van de beste koffers allertijde.

Ook wel de 'Protectorkeess' genoemd

Da Vinci
9 februari 2016, 20:22
Beetje een mislukte kruising tussen een Bonnamassa en iets wat door moet gaan voor een Custom...

Da Vinci
15 februari 2016, 13:03
Recent opgegraven Telecaster:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1021833964-fender-baja-telecaster-custom-relic-one-of-a-kind.html

Joost de Ruig
15 februari 2016, 13:05
Recent opgegraven Telecaster:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1021833964-fender-baja-telecaster-custom-relic-one-of-a-kind.html

Pfffffff, die is lelijk zeg.......

purplejohn
15 februari 2016, 13:37
Dat wordt poetsen tot je een ons weegt;)

Masod
16 februari 2016, 06:50
Koop een gitaar van 800 euro (baja), vernaggel hem en vraag er vervolgens 1000 voor haha

Dutch66
16 februari 2016, 09:06
'one of a kind', laten we het hopen...

Rogueny
16 februari 2016, 13:05
'one of a kind', laten we het hopen...

Hulde voor deze reactie.

Erik de Perik
16 februari 2016, 14:01
Grappig dat de verkoper "Sier" heet.

Tupelo
16 februari 2016, 16:58
Alle respect voor Mac zijn Mc. Flames, maar ik vraag mezelf soms af wat dat soort mensen bezielt.
Natuurlijk gun ik een ieder een hobby, dus het kan me verder mijn reet roesten, maar mijns inziens ben je toch wel een no-brainer als je zonder enige voorkennis vrijblijvend begint te torchen en slopen aan een toch wel prijzige gitaar.
Oefen lekker eerst op wat schroothout ofzo.
Sjees wat een idiot, die dat ding verkloot heeft. :roll:

MikeD
16 februari 2016, 18:28
Ja en dan ook nog een koffer met Custom Shop logo d'r tegenaan hangen..... Misschien wordt het tijd om naast een verkiezing van 'De Mooiste' ook een verkiezing van de Grootste Grafbak te lanceren? Of gevalletjes van 'Verkeerd Afgelopen Relic-jobs' ?

Da Vinci
16 februari 2016, 18:53
Nou vooruit dan: http://m.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/relic-stratocaster-ruilen-155742319.html

MikeD
16 februari 2016, 19:02
Nou vooruit dan: http://m.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/relic-stratocaster-ruilen-155742319.html

"Aaah.. meneer is een Liefhebber??" sprak de winkelverkoper huichelend gedienstig, licht voorovergebogen en handenwrijvend, intussen ook al kwijlend uit meer dan alleen zijn mondhoeken.....een klant....met smaak...... en een goedgevulde portemonnaie.....

almarvk
17 februari 2016, 08:43
Tering, wat een gedrocht.

Dutch66
17 februari 2016, 09:03
Nou vooruit dan: http://m.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/relic-stratocaster-ruilen-155742319.html

Nou ja, dit is er een uit de Squier 'Bullet' series, uit zo'n startersdoos met draagband en stemfluitje....

Maar op zich best knap, dat je een relic zo slecht kunt uitvoeren....

Da Vinci
17 februari 2016, 09:52
Maar op zich best knap, dat je een relic zo slecht kunt uitvoeren....

Geef me een gasbrander, een verbrander en een kwartiertje :-)

Wimvdb
19 februari 2016, 20:33
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/-95-gibson-les-paul-studio-262133307.html

Wat vinden jullie van deze (buiten de vraagprijs ;) ). Ik zou mijn mayones kunnen voor ruilen (een setius alpha, dus geen super dure mayones ) en vind het een prachtige gitaar, maar twijfel toch nog wat...

Oranjeaap
19 februari 2016, 20:43
Ziet er prima uit, mooi ding. Vraagprijs is wel veel te hoog

HaroldA
19 februari 2016, 21:43
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/-95-gibson-les-paul-studio-262133307.html

Wat vinden jullie van deze (buiten de vraagprijs ;)

Geen idee, nooit op dit exemplaar gespeeld. En "Bieden vanaf € 950,00"? :seriousf:

Joost de Ruig
19 februari 2016, 21:45
Ik vind deze versie met creme onderdelen fraaier. De prijs vind ik minder fraai.

HaroldA
19 februari 2016, 21:48
Het goud zit er ook nog perfect op na 20 jaar; daar is bijna niet op gespeeld. Vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

Midwolda
19 februari 2016, 23:12
Dan liever die '91 met ebben toets uit post 8085 hierboven.
Maar dat wijnrood blijft toch altijd wel erg mooi hoor.

D3nnis
20 februari 2016, 08:06
Geen idee, nooit op dit exemplaar gespeeld. En "Bieden vanaf € 950,00"? :seriousf:
€750,- zou ik al meer dan mooi genoeg vinden.
Ik kocht in 1996 een les paul studio. Die waren toen Fl1500,- nieuw :)
(over dit laatste moet je maar niet nadenken bij fenders en gibsons van de jaren 50 en 60......)

Joost de Ruig
21 februari 2016, 09:47
Klopt het dat er geen topic is om aanbiedingen van nieuwe gitaren te delen?

Ik zie bij Bax een B-stock aanbieding voor een G&L Tribute Legacy voor €360,- en da's echt weinig geld voor veel gitaar. Zie: http://www.bax-shop.nl/tweedehands-gitaar/b-stock-g-l-tribute-legacy-elektr-gitaar-v1

Een Indonesische gitaar met Amerikaanse hardware en pu's die je mag vergelijk met bv de Classic Vibe of een MIM Strat. Wat ik zelf een mooie optie bij G&L vind is het PBT-systeen (passive bass/treble controle), waarbij er een roll-off is van de hoge of lage tonen en alle standen van de tonecontrole bruikbaar zijn. Terwijl bij de meeste reguliere tonecontroles alles onder de pak-hem-beet standje 3 of 4 te dof wordt om bruikbaar te zijn.

Als ik op zoek was naar een Strat onder de €600,- dan zou ik deze heel serieus overwegen. "Just Nick" zijn video geeft een aardig beeld van deze Strat en ook een video van Samual C Lees raad ik aan om eens te bekijken.



http://youtu.be/rRJlDJGcSbw


http://www.glguitars.com/instruments/TributeSeries/guitars/Legacy_new/TI_LGY_120R20R20-1200.jpg

arjanb01
21 februari 2016, 10:09
Mooie aanbieding, zeker weten.
Alleen vraag ik me af of de hardware Amerikaans is, volgens mij niet hoor. Desondanks degelijk spul.

Joost de Ruig
21 februari 2016, 10:13
Mooie aanbieding, zeker weten.
Alleen vraag ik me af of de hardware Amerikaans is, volgens mij niet hoor. Desondanks degelijk spul.

Ik meen dat de hardware en pu's niet gelijk is aan die van de Amerikaanse G&L's, maar daar wel vandaan komen. Maar misschien gaat dat alleen op voor de MFD-pu's en vergis ik mij deels.

jutter
21 februari 2016, 11:22
Ik meen dat de hardware en pu's niet gelijk is aan die van de Amerikaanse G&L's, maar daar wel vandaan komen. Maar misschien gaat dat alleen op voor de MFD-pu's en vergis ik mij deels.

Joost, koop die gitaar! Amerikaans is ook niet zaligmakend... Ik heb de Fallout Tribute gehad, made in Indonesie. Nooit het idee gehad dat de hardware minder was dan de USA versie.

Joost de Ruig
21 februari 2016, 11:28
Joost, koop die gitaar!

Ik zoek geen Strat. Heb er al 2, waarvan 1 gelijksoortige als deze Lagacy, maar dan op alle punten beter :) :)

Wel wou ik deze aanbieding delen, want zoals gezegd: tot €600 echt een goede optie!

jutter
21 februari 2016, 11:30
Ik zoek geen Strat. Heb er al 2, waarvan 1 gelijksoortige als deze Lagacy, maar dan op alle punten beter :) :)

Wel wou ik deze aanbieding delen, want zoals gezegd: tot €600 echt een goede optie!

Je bedoeld je Kaufmann strat?

Joost de Ruig
21 februari 2016, 11:41
Je bedoeld je Kaufmann strat?

What else ;)

arjanb01
21 februari 2016, 11:41
Joost, koop die gitaar! Amerikaans is ook niet zaligmakend... Ik heb de Fallout Tribute gehad, made in Indonesie. Nooit het idee gehad dat de hardware minder was dan de USA versie.

Totdat je regelmatig gaat optreden, feesttent in en uit, warme zalen, vochtig of droge hallen. Wat ben ik blij met m'n duurdere gitaren....

jutter
21 februari 2016, 12:01
Totdat je regelmatig gaat optreden, feesttent in en uit, warme zalen, vochtig of droge hallen. Wat ben ik blij met m'n duurdere gitaren....

Ik merk het verschil niet, behalve dat mijn peperdure Fender Nocaster een hals had die begon te torderen.....(...' Totdat je regelmatig gaat optreden, feesttent in en uit, warme zalen, vochtig of droge hallen. Wat ben ik blij met m'n duurdere gitaren.... ') Nee, ik geloof er niet (meer) in dat duurdere gitaren beter zijn. Eigenlijk vind ik de goedkopere net zo goed of zelfs beter. Is het ergens ook niet een beetje snobisme dat er een geil merkje op staat? Want dan MOET het toch wel goed zijn??? :stop:

D3nnis
21 februari 2016, 12:48
De hals van mijn MM silhouette special is licht getordeerd. Heel weinig, maar toch. Die gitaar heb ik in 2000 nieuw gekocht en ziet er op de vergeelde pearl slagplaat zo goed als nieuw uit.
Mijn MM Morse, uit 2011, is qua lak ook nog netjes, maar het jackplaatje bladdert helemaal af.
Wat dat betreft maakt het geen ruk uit of je een dure of goedkope gitaar hebt.
Maar elke keer als ik (bijvoorbeeld) mijn MM's pak, dan zijn het toch wel érg lekkere gitaren. Lekkerder dan de meeste goedkopere gitaren.

Da Vinci
21 februari 2016, 14:40
ff een vraagje als ik zo vrij mag zijn; wat mag een OW 62 reissue strat kosten?

arjanb01
21 februari 2016, 15:05
De Amerikaanse versie iets van 2/2,2K nieuw. Tweedehands tussen de 900 en 1100 afhankelijk van de staat.
Maar Jezus, Lex, waar haalde jij die dure gitaren vandaan??? Getordeerde halzen op een Tele?? WTF 😳
Die dingen kun je onder water houden en doen het daarna nog steeds. Ook prima als honkbal knuppel....

Erik de Perik
21 februari 2016, 15:08
Blijft moeilijk om te oordelen over een gitaar die we zelf aangeschaft hebben. De prijs en het merk spelen nu eenmaal mee.

Da Vinci
21 februari 2016, 16:29
Thx. Men vraagt tegenwoordig rustig 1200 voor een USA standard strat dus begin soms aan mezelf te twijfelen :-)

Joost de Ruig
21 februari 2016, 16:39
Thx. Men vraagt tegenwoordig rustig 1200 voor een USA standard strat dus begin soms aan mezelf te twijfelen :-)

Daar begrijp ik dus ook nix van. Kosten nieuw €1500 en boven de 2/3 van de nieuwprijs zou echt uitzonderlijk moeten zijn. Maar om de een of andere reden zijn er verkopers die aan een 10 of 15 jaar oude USA-strat al mojowaarde toekennen en menen boven de €1000 te moeten vragen. No-go voor mij dan. Vintage reissues schat ik wel iets hoger in, maar niet boven de circa €1100,-

Hoe gaat het met de trilling in je Gigmaster trouwens?

Da Vinci
21 februari 2016, 17:54
10/15 jaar? Gewoon bij 2 jaar al hoor....

Gigmaster ranmelt nog steeds. Heb er weinig aan kunnen doen de laatste weken. Dinsdag eerste repetitie met dat ding, kijken of het dan storend is.

Ook uitgebreid contact gehad met Bax. Op zich staan ze niet onwelwillend tegenover garantie maar dat moet dan wel via de oorspronkelijke koper gaan. Het feit dat niet iedereen het rammeltje hoort geeft me ook de indruk dat ik beter daarheen kan gaan. Met een vrouw die veel in het weekend werkt en twee jonge kindjes is dat agenda-technisch wat lastig maar als het in de repetitie niet naar wens is rijd ik binnenkort tt naar Goed.

jutter
21 februari 2016, 19:15
De Amerikaanse versie iets van 2/2,2K nieuw. Tweedehands tussen de 900 en 1100 afhankelijk van de staat.
Maar Jezus, Lex, waar haalde jij die dure gitaren vandaan??? Getordeerde halzen op een Tele?? WTF ��
Die dingen kun je onder water houden en doen het daarna nog steeds. Ook prima als honkbal knuppel....

Waar ik dure gitaren vandaan haal? Nou, net zoals iedereen; verkoopsites of gitaarboerkes. Ik heb ook problemen gehad met Fender '62RI (hals stond enorm hol en was niet recht te krijgen) en een knetter Fender '57 RI. Beiden retour Fender. Met Fender MIM geen problemen gehad en de Chinese Classic Vibe Telecaster is super! Epiphone Sheraton Korea, ook een heerlijke gitaar! Zoals je ziet heb ik het wel gehad met die Amerikaanse troep!

Joost de Ruig
21 februari 2016, 19:23
Zoals je ziet heb ik het wel gehad met die Amerikaanse troep!

Maken ze daar nog steeds gitaren dan? Trump zijn toverwoord is toch niet voor niets Tjaina :)

Uit USA komen nauwelijks gitaren onder de €1500. Ga je één stapje hoger, kom je bv bij Fender op een signature, wat met alle respect, een gitaar blijft waaraan vele "bouwers" hun deeltje hebben bijgedragen. Voor dat geld koop ik 10x liever een nederlandse Gun of Smitty. Daar is pas echt aandacht aan gegeven en kan je bovendien je eigen wishlist voor aanleveren.

arjanb01
21 februari 2016, 19:40
Goede keuze. Zat goeie Nederlandse bouwers die voor rond 1500 eu echt mooie spullen maken waarvoor je bij fender 2 of 3x zoveel betaalt.
Klaar ben ik niet met US merken, tweedehands is er genoeg betaalbaars te kopen. Ik zie regelmatig fender cs 60s strats voor rond de 2K, beetje afdingen en je hebt voor een scherpe prijs een mooie customshopper.

jutter
21 februari 2016, 19:54
Goede keuze. Zat goeie Nederlandse bouwers die voor rond 1500 eu echt mooie spullen maken waarvoor je bij fender 2 of 3x zoveel betaalt.
Klaar ben ik niet met US merken, tweedehands is er genoeg betaalbaars te kopen. Ik zie regelmatig fender cs 60s strats voor rond de 2K, beetje afdingen en je hebt voor een scherpe prijs een mooie customshopper.

Ha, die CS60 heb ik ook gehad! Is wel een stapje 'hoger' dan de Standard maar om nou te zeggen 'wauw, wat een gitaar' ....nee!

arjanb01
21 februari 2016, 20:22
Heb jij zoiets gehad ooit? Deze lijkt me toch echt een paar stappen hoger dan een standard:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1020844375-fender-stratocaster-64-custom-shop-heavy-relic-zgan-2014.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Joost de Ruig
21 februari 2016, 20:26
Heb jij zoiets gehad ooit? Deze lijkt me toch echt een paar stappen hoger dan een standard:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1020844375-fender-stratocaster-64-custom-shop-heavy-relic-zgan-2014.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr


Jutter zegt toch niet dat hij ze gelijk stelt? Hij zegt dat zijn CS'er niet de topgitaar was die hij er van verwacht had. En ik stel daarnaast dat voor de prijs van een signature, wat nog onder de prijs van een CS'er ligt, je in NL een hele mooie custom kan laten bouwen.

jutter
21 februari 2016, 20:33
Heb jij zoiets gehad ooit? Deze lijkt me toch echt een paar stappen hoger dan een standard:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1020844375-fender-stratocaster-64-custom-shop-heavy-relic-zgan-2014.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20%20NOS%20Stratocaster/2012-08-15091415.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20%20NOS%20Stratocaster/2012-08-15091309.jpg

Voilà, een NOS,dus niet zo'n lelijke heavy relic

jutter
21 februari 2016, 20:37
Hier de Nocaster:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Nocaster/DSC02064.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Nocaster/DSC02055.jpg

arjanb01
21 februari 2016, 20:39
Gadverdamme wat een gitaar porno weer. En heb je nog foto's van die 60s customshopper?

jutter
21 februari 2016, 20:40
Hier de 62RI
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%2062/DSC01542.jpg

En hier mijn 'knetter' Hot Rod

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%2057%20hot%20rod/DSC01320.jpg


Allemaal bagger gitaren!

jutter
21 februari 2016, 20:41
Gadverdamme wat een gitaar porno weer. En heb je nog foto's van die 60s customshopper?

Dat is die NOS, hierboven

jutter
21 februari 2016, 20:45
Deze bijvoorbeeld, is echt goed; een Vintage Player, niet te verwarren met de Classic Player! Made in Mexico

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Vintage%20Player/12644955_911021545680672_5586710951649367291_n_zps hr1nl04b.jpg

Erik de Perik
21 februari 2016, 20:46
Schitterend.....!!!

arjanb01
21 februari 2016, 20:47
Van die 56er cs wist ik dat je die vrij snel verkocht hebt.
Dat dat allemaal bagger was? Dan heb je echt pech gehad. Want de kans dat je in die prijsklasse echt slechte gitaren koopt lijkt mij toch echt klein.

arjanb01
21 februari 2016, 20:48
Deze bijvoorbeeld, is echt goed; een Vintage Player, niet te verwarren met de Classic Player! Made in Mexico

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Vintage%20Player/12644955_911021545680672_5586710951649367291_n_zps hr1nl04b.jpg

Wat kost die nieuw? Rond de 1000 toch? Volgens mij verkoopt session die serie.

jutter
21 februari 2016, 20:51
Daarnaast heb ik nog een aantal Luke's gehad waar ik niet alle foto's meer van heb :(
Leuke gitaren, ontzettend goed gebouwd maar ik mis iets..
Luke I
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/MusicMan%20Luke1/DSC00150.jpg

Luke II
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Luke%20Blue/DSC01874.jpg

jutter
21 februari 2016, 20:55
Mijn PRS CE24
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20CE24/PRSCE24024_zps93ff507f.jpg

Mijn CU24
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20CU24%202011/prs015.jpg

Nog een CU24
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Custom%2024/2012-08-19175951.jpg

arjanb01
21 februari 2016, 20:55
Die luke 2 heb ik in het zwart en is m'n main gitaar voor gigs, al 13 jaar! Echt een Zwitsers zakmes zo veelzijdig.

arjanb01
21 februari 2016, 20:56
Prs, karakterloos, wel mooi gebouwd maar kan niks met het geluid en de platte wijde halzen. Niks voor mij.

jutter
21 februari 2016, 20:57
De McCarty
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20McCarty/2012-10-25141646.jpg

De Mira
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%20Mira/Mira2020_zpsb81a1ae0.jpg

jutter
21 februari 2016, 21:00
Ik kan zo wel even doorgaan maar het is volgens mij wel duidelijk dat ik ervaring genoeg heb... :seriousf: Dus voor mij is het duidelijk dat duur per definitie niet altijd goed hoeft te zijn. Ik ben blij met mijn Mexicaantje!

jutter
21 februari 2016, 21:03
Van die 56er cs wist ik dat je die vrij snel verkocht hebt.
Dat dat allemaal bagger was? Dan heb je echt pech gehad. Want de kans dat je in die prijsklasse echt slechte gitaren koopt lijkt mij toch echt klein.

Helaas moet ik je toch ongelijk geven Arjan. Ik ben veel dure gitaren tegen gekomen die zijn prijs bij lange na niet waard bleken te zijn.

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:03
Wat een bagger allemaal Jutter. Logisch dat je die weer rap verkocht heb :). :) :)

Maar die MIM surfgreen zou ik wel lusten. ;)

jutter
21 februari 2016, 21:04
Schitterend.....!!!

Dank je Erik, dit is echt een juweeltje!

jutter
21 februari 2016, 21:05
Wat een bagger allemaal Jutter. Logisch dat je die weer rap verkocht heb :). :) :)

Maar die MIM surfgreen zou ik wel lusten. ;)

Alleen voor mannen met baarden Joost! :D

jutter
21 februari 2016, 21:07
Die luke 2 heb ik in het zwart en is m'n main gitaar voor gigs, al 13 jaar! Echt een Zwitsers zakmes zo veelzijdig.

Ze zijn ook veelzijdig en ik vind ze ook hartstikke mooi, maar op de één of andere manier vervelen ze mij snel. Dat komt omdat ik iets mis.

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:10
voor mannen met baarden?

Joost is mijn roepnaam, maar in mij paspoort staat Jan Piet Joris Corneel!

jutter
21 februari 2016, 21:11
Deze begon te zeuren dat hij ook geplaatst moest worden. Nou vooruit dan maar; de 20th Anniversary
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/PRS%2020th/2012-10-05144113.jpg

jutter
21 februari 2016, 21:12
voor mannen met baarden?

Joost is mijn roepnaam, maar in mij paspoort staat Jan Piet Joris Corneel!

Als de versterkers getest worden dan neem ik hem wel mee!

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:13
Als de versterkers getest worden dan neem ik hem wel mee!

Een Mexicaantje in mijn huis? Joepie! Nu ff wachten wanneer Kim W. kan :)

jutter
21 februari 2016, 21:17
Ik vond nog een foto van mijn Black Luke
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Black%20Luke/LukeBlack023.jpg

En mijn EC Strat
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Eric%20Clapton/DSC00963.jpg

Ha, hier mijn Jaguar Japan, best wel een fijn ding!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Jaguar/DSC02349.jpg

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:22
Jutter, ik ben helemaal klaar met die vieze plaatjes van jou. Ga naar je Balkse bedje en hou op met posten!

jutter
21 februari 2016, 21:22
Hier de Shoreline
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Shoreline%20Gold%20Stratocaster%20USA/shorelinegold011.jpg

Hier de 54'er Japan. Niet onaardig maar ook niet het einde
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%2054%20Stratocaster%20Japan/Fender54StratocasterJapan041_zps216cf8f8.jpg

En de Standard Tele
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20American%20Standard%20Telecaster%202009/6-12-12097.jpg

jutter
21 februari 2016, 21:23
Sorry jongens, ik moet ophouden van Joost!

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:24
Lul, wat zeg ik nu net?

jutter
21 februari 2016, 21:27
Wat kost die nieuw? Rond de 1000 toch? Volgens mij verkoopt session die serie.

Nee die zijn niet meer te koop. In 2001 tot 2003 zijn er slechts 250 voor de Europese markt gemaakt. Dit is er één van.

jutter
21 februari 2016, 21:28
Lul, wat zeg ik nu net?

Dat ik naar bed moet en moet stoppen met posten :D

Joost de Ruig
21 februari 2016, 21:29
Nee die zijn niet meer te koop. In 2011 tot 2013 zijn er slechts 250 voor de Europese markt gemaakt. Dit is er één van.

Gelukkig heeft Jutter geen smaak en een bovenmatige behoefte aan HNGD's, dus dat groene Stratje komt vast snel op de markt. :)

D3nnis
21 februari 2016, 21:30
Waarom maken ze bij fender in de Customshop die set neck strats niet meer?
Tis alleen nog maar schroefhalzen en single coils, wat moet je met die shit? :D

jutter
21 februari 2016, 21:31
Gelukkig heeft Jutter geen smaak en een bovenmatige behoefte aan HNGD's, dus dat groene Stratje komt vast snel op de markt. :)

Alleen voor de juiste prijs is hij te koop!

arjanb01
22 februari 2016, 06:14
Jezus, Lex, op de vroege ochtend deze gitaar porno zien 😳
Wat moet dat trouwens een dure hobby zijn geweest, Staatsloterij gewonnen ofzo?? Voor een deel hele mooie gitaren.

arjanb01
22 februari 2016, 06:15
Alleen voor de juiste prijs is hij te koop!

700? Kom maar brengen, Lex!

jutter
22 februari 2016, 09:22
Dit was slechts een klein deel van mijn (ex)gitaren Arjan. Momenteel heb ik er slechts nog 4. En eigenlijk is 1 voldoende, maar dat is discutabel. ;-)

Maar ik hoop dat nu duidelijk is dat duur per definitie niet altijd goed hoeft te zijn. Dat is wat ik hier wou aangeven en ik hoop dat ik je aan het denken heb gezet.

Joost de Ruig
22 februari 2016, 09:40
Dit was slechts een klein deel van mijn (ex)gitaren Arjan. Momenteel heb ik er slechts nog 4. En eigenlijk is 1 voldoende, maar dat is discutabel. ;-)

Maar ik hoop dat nu duidelijk is dat duur per definitie niet altijd goed hoeft te zijn. Dat is wat ik hier wou aangeven en ik hoop dat ik je aan het denken heb gezet.

Ik ben het deels wel eens met Jutter. Zeker in het segment 750-1500 zijn prima gitaren te vinden en hoef je dus niet altijd in het +2000 segment te kijken. Waar ik het absoluut mee oneens ben is zijn downsize gedrag. Jut kickt af naar 4 en godverbeterhet misschien naar nog minder. Daar trek ik echt de grens. Vijf is voor mij het absolute minimum, maar om de honger echt te stillen kom ik liever niet onder mijn huidige acht. :) :) :)

arjanb01
22 februari 2016, 09:48
Dit was slechts een klein deel van mijn (ex)gitaren Arjan. Momenteel heb ik er slechts nog 4. En eigenlijk is 1 voldoende, maar dat is discutabel. ;-)

Maar ik hoop dat nu duidelijk is dat duur per definitie niet altijd goed hoeft te zijn. Dat is wat ik hier wou aangeven en ik hoop dat ik je aan het denken heb gezet.

Ik zal nooit meer dan 1500 eu voor een strat neertellen. Alles daarboven is belachelijk.
Sowieso ligt de grens voor een gitaar bij mij bij max. 1800.
Daarboven zijn de verschillen in kwaliteit en bespeelbaarheid minimaal.
Momenteel 2 elektrische gitaren die ik afwisselend gebruik met repetities en optredens. Liever een iets duurdere dan een goedkopere, vanwege het feit dat ik intensief optreed en repeteer, dus ik wil goeie kwaliteit hebben en echt wel iets meer betalen. Dus heb ik geen 5 gitaren of meer. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar...

jutter
22 februari 2016, 09:52
Ik zal nooit meer dan 1500 eu voor een strat neertellen. Alles daarboven is belachelijk.
Sowieso ligt de grens voor een gitaar bij mij bij max. 1800.
Daarboven zijn de verschillen in kwaliteit en bespeelbaarheid minimaal.
Momenteel 2 elektrische gitaren die ik afwisselend gebruik met repetities en optredens. Liever een iets duurdere dan een goedkopere, vanwege het feit dat ik intensief optreed en repeteer, dus ik wil goeie kwaliteit hebben en echt wel iets meer betalen. Dus heb ik geen 5 gitaren of meer. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar...

Zou jij een Chinese Fender Classic Vibe van 400,= kopen?

jutter
22 februari 2016, 09:57
Ik ben het deels wel eens met Jutter. Zeker in het segment 750-1500 zijn prima gitaren te vinden en hoef je dus niet altijd in het +2000 segment te kijken. Waar ik het absoluut mee oneens ben is zijn downsize gedrag. Jut kickt af naar 4 en godverbeterhet misschien naar nog minder. Daar trek ik echt de grens. Vijf is voor mij het absolute minimum, maar om de honger echt te stillen kom ik liever niet onder mijn huidige acht. :) :) :)

Nee, dit klopt niet. Ik heb ook nooit meer dan 4-5 gitaren gehad. Die voorbeelden die ik liet zien was bedoeld om aan te geven dat duurdere gitaren niet persé goed hoeven te zijn en dat er gitaren voor minder geld zijn die minstens zo goed, zo niet beter zijn, dan de dure.

Het betekent niet dat ik al die gitaren tegelijk had die ik hier liet zien hoor!

arjanb01
22 februari 2016, 10:14
Zou jij een Chinese Fender Classic Vibe van 400,= kopen?

Nee, want dan ga ik me aan dingen storen. Ik heb die dingen weleens vastgehad en nee... Het voelt gewoon goedkoop aan.

Joost de Ruig
22 februari 2016, 10:19
Dus heb ik geen 5 gitaren of meer. Kwaliteit voor kwantiteit zeg maar...

Mijn bedoelde vijf is inclusief een akoestische gitaar en een resonator gitaar :)

Joost de Ruig
22 februari 2016, 10:21
Nee, want dan ga ik me aan dingen storen. Ik heb die dingen weleens vastgehad en nee... Het voelt gewoon goedkoop aan.

OK, maar dan ben ik nieuwsgierig wat er bij een Classic Vibe voor jou goedkoop aanvoelt. Onder de €500 zou het namelijk mijn eerste keuze zijn.

jutter
22 februari 2016, 10:21
Nee, want dan ga ik me aan dingen storen. Ik heb die dingen weleens vastgehad en nee... Het voelt gewoon goedkoop aan.

Vast psychisch :D

jutter
22 februari 2016, 10:24
OK, maar dan ben ik nieuwsgierig wat er bij een Classic Vibe voor jou goedkoop aanvoelt. Onder de €500 zou het namelijk mijn eerste keuze zijn.

Zou ook mijn eerste keuze zijn :D Het weerhoudt misschien omdat er China op staat ben het lage prijskaartje. Een blinddoektest zou uitslag brengen!

jutter
22 februari 2016, 10:26
Ik zit me net te bedenken hoe verwent we eigenlijk zijn. Belachelijk gewoon!

Joost de Ruig
22 februari 2016, 10:36
Ik zit me net te bedenken hoe verwent we eigenlijk zijn. Belachelijk gewoon!

Eens. Ik heb momenteel 3 gitaren uit Tjaina en die bevallen echt uitstekend. Dat betreffen een Eastman, een Recording King en een Hagstrom en alle drie hebben een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En aan alle drie voelt echt helemaal niets goedkoop aan ;)

Er komen overigens ook gerust gitaren uit het 750-1500 segment uit China. Het is niet meer zo zeer de vraag of daar goed geproduceerd kan worden (want dat is gewoon zo), het is de vraag welke specificaties de opdrachtgever meegeeft. Zij vragen en de Chinezen draaien.

arjanb01
22 februari 2016, 10:49
Vast psychisch :D

Nee niet psychisch, gewenning.
Ben gewend aan geoliede halzen bijvoorbeeld en de meeste strats van fender zijn plakkerig. Dat is al 1 voorbeeldje, daarnaast voelen die potmetertjes iel aan, zeker als je de pots van een haar strat gewend bent. Daarnaast is de hals van een classic vibe te dun en plat, ergernis alom dus...

Joost de Ruig
22 februari 2016, 11:43
Nee niet psychisch, gewenning.
Ben gewend aan geoliede halzen bijvoorbeeld en de meeste strats van fender zijn plakkerig. Dat is al 1 voorbeeldje, daarnaast voelen die potmetertjes iel aan, zeker als je de pots van een haar strat gewend bent. Daarnaast is de hals van een classic vibe te dun en plat, ergernis alom dus...

Geoliede halsen kom je ook bij Fenders die 2-3x zo duur zijn niet tegen. Over de potmeters kan ik niet oordelen, maar de hals van de CV Tele voelt alles behalve dun en plat :-/ Degene die ik in mijn handen heb gehad, hebben een vrij ronde hals die ik als iets dikker dan gemiddeld zou omschrijven.

Da Vinci
24 februari 2016, 10:18
Daar begrijp ik dus ook nix van. Kosten nieuw €1500 en boven de 2/3 van de nieuwprijs zou echt uitzonderlijk moeten zijn. Maar om de een of andere reden zijn er verkopers die aan een 10 of 15 jaar oude USA-strat al mojowaarde toekennen en menen boven de €1000 te moeten vragen. No-go voor mij dan. Vintage reissues schat ik wel iets hoger in, maar niet boven de circa €1100,-


Hier weer ééntje.... bieden vanaf 1500...
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1024500765-fender-custom-telecaster-62-ri.html

humbucker
24 februari 2016, 10:25
Met niet-originele koffer dan ook nog...

Edit: wel een te gekke kleur!

arjanb01
24 februari 2016, 10:43
Grapjas. 800 euro hooguit, met koffer 900.... Gelukszoekers....

Joost de Ruig
24 februari 2016, 11:49
In goede staat geef ik nooit meer dan 2/3 van de nieuwprijs (maar biedt 1/2).

humbucker
24 februari 2016, 11:55
Grapjas. 800 euro hooguit, met koffer 900.... Gelukszoekers....

Dat is ook wel weer erg weinig. Dit is een Avri - 1.100-1.200 max.

Da Vinci
24 februari 2016, 12:44
800 zou ik nog wel voor een mooie standard geven idd. 1100 euro klinkt aannemelijk. Hij geeft aan dat de gitaar nooit bespeeld heeft en mikt daardoor wat hoger denk ik. Maargoed, 2e hands is 2e hands :-)
Vind het wel een mooi ding dus zal eens kijken hoe ver hij wil zakken.

arjanb01
24 februari 2016, 12:48
1100 indien het een Avri strat was ja, maar dit is een Tele.... Al kreeg ik geld toe, dan nog kocht ik geen tele🙈

Da Vinci
24 februari 2016, 12:51
Is dat zo? Het is toch een 62 ri en het serienummer begint met een V, dacht zelf dus dat het een AVRI is.

humbucker
24 februari 2016, 13:03
Is dat zo? Het is toch een 62 ri en het serienummer begint met een V, dacht zelf dus dat het een AVRI is.

Dit is een Avri hoor. Arjan wil gewoon geen geld geven aan Teles ;)

arjanb01
24 februari 2016, 13:05
Inderdaad, teles zijn alleen goed om iemand van het podium te meppen zoals ome Keef deed in de eighties tijdens een concert, of om de world series mee te honkballen 🙈

jutter
24 februari 2016, 14:20
Dit is een Avri hoor. Arjan wil gewoon geen geld geven aan Teles ;)


Inderdaad, teles zijn alleen goed om iemand van het podium te meppen zoals ome Keef deed in de eighties tijdens een concert, of om de world series mee te honkballen ��

Arjan heeft nog niet geleefd; Teles zijn zálig!

arjanb01
24 februari 2016, 14:24
Niet geleefd??? Jonge, ik heb echt veel podium uren gemaakt maar een Tele en ik zijn nooit vrienden geworden. Ik vind de sound dun en schel, en hou gewoon niet van dat geluid, gaan m'n trommelvliezen trillen en m'n vullingen vallen uit m'n bek van die sound🙈
Als ik er eentje in handen zou krijgen pak ik een tennisbal en ga er mee meppen 😂

Joost de Ruig
24 februari 2016, 14:50
Geeft nix Arjan, iedereen mag een paar zondes hebben, dus jij ook je afkeer voor Tele's. Ik heb hetzelfde, maar dan met LP's. Maar gelukkig zijn er Tele's :) :) :)

arjanb01
24 februari 2016, 14:51
Hahaha.... Jij hebt smaak Joost 😉

Hendriks
24 februari 2016, 14:52
Leuke Tokai: http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=23089

Joost de Ruig
24 februari 2016, 15:03
Leuke Tokai: http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=23089


Slechts €4.250,- pffffff

humbucker
24 februari 2016, 15:17
Haha, daar koop je toch ook een "echte" voor? :crazyhappy:

Joost de Ruig
24 februari 2016, 15:21
Haha, daar koop je toch ook een "echte" voor? :crazyhappy:

Dat hoeft niet echt een maatstaf te zijn. Voor een Tokai Springysound uit '82 in nitro betaal je ook ongeveer hetzelfde als voor een nieuwe USA Strat. Maar de genomende Tokai zou ik in geen 100 jaar kopen.

jutter
24 februari 2016, 15:22
Hahaha.... Jij hebt smaak Joost ��

Slijmerd! :seriousf:

Joost de Ruig
24 februari 2016, 15:26
Slijmerd! :seriousf:

Soms is GN net een lieve jaren '60 commune. Love & peace.
Maar Jut, jij hebt ook smaak hoor (en een grappige afkeer voor rammeltjes :) )

arjanb01
24 februari 2016, 15:33
Leuke Tokai: http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=23089

Gadverdamme loop ik hier weer de boel te besmeren, wat een porno weer! 😉
Lex is niet gek op rammeltjes, misschien minder hard aanslaan, Lex? Ik geef je graag gitaarles 😘

jutter
24 februari 2016, 15:35
Gadverdamme loop ik hier weer de boel te besmeren, wat een porno weer! 😉
Lex is niet gek op rammeltjes, misschien minder hard aanslaan, Lex? Ik geef je graag gitaarles 😘

Nee Arjan, geef mij maar geen les: dat escaleert! En ik kan hard slaan met een Tele!:seriousf:

jutter
24 februari 2016, 15:40
Soms is GN net een lieve jaren '60 commune. Love & peace.
Maar Jut, jij hebt ook smaak hoor (en een grappige afkeer voor rammeltjes :) )

Maar ff serieus, heeft nou elke gitaar wel wat last van 'stringrattle'?

arjanb01
24 februari 2016, 16:03
Jaaaaaahaaaaa....
Gewoon iets doen aan je techniek😉

jutter
24 februari 2016, 16:18
Jaaaaaahaaaaa....
Gewoon iets doen aan je techniek��

Heb ik niet

jutter
24 februari 2016, 16:20
maar heppie een tip?

arjanb01
24 februari 2016, 16:21
Snaren hoger zetten?

jutter
24 februari 2016, 16:41
Snaren hoger zetten?

Nee joh, dat helpt niet, ook al zet ik ze torenhoog. Het is vooral hoorbaar op de A snaar, en op alle gitaren die ik heb(gehad). Vooral bij singlecoil gitaren.

Joost de Ruig
24 februari 2016, 16:45
Tip: leef ermee. Je vrouw zal ook geen 90-60-90 figuur hebben, maar daarom kan ze nog wel gezellig zijn ;)

jutter
24 februari 2016, 16:50
Tip: leef ermee. Je vrouw zal ook geen 90-60-90 figuur hebben, maar daarom kan ze nog wel gezellig zijn ;)

Hahaha, dat is waar! Maar zoals Willem de R. ook al zei: het hoort bij Fender.

Joost de Ruig
24 februari 2016, 17:08
En Fender is er groot mee geworden. Dus? No worries mate, close enough for rock&roll :)

jutter
24 februari 2016, 17:10
En Fender is er groot mee geworden. Dus? No worries mate, close enough for rock&roll :)

Thanks bro!

arjanb01
24 februari 2016, 19:04
Dus les Pauls spelen, heb je nergens meer last van ! 😉
Gewoon kappen met strats!

jutter
24 februari 2016, 19:21
Dus les Pauls spelen, heb je nergens meer last van ! ��
Gewoon kappen met strats!

No way! Misschien wel een LP voor erbij maar het zal nooit mijn Nr1 worden...

jutter
24 februari 2016, 19:23
Dus les Pauls spelen, heb je nergens meer last van ! ��
!

Hier zit wel wat in, want met LP's hoor je de 'stringrattle' minder goed.

arjanb01
24 februari 2016, 19:33
Tuurlijk, Lex, een les Paul is voor echt goeie gitaristen, geen rattle maar alleen maar hum! 💪

jutter
24 februari 2016, 20:25
Tuurlijk, Lex, een les Paul is voor echt goeie gitaristen, geen rattle maar alleen maar hum! ��

Hmmm, heb jij je strat nog?

arjanb01
24 februari 2016, 20:57
Nee, die haar strat heb ik verkocht omdat ik cash nodig had voor m'n tokai les Paul. Jongetjes worden groot 😉

Jasper.
24 februari 2016, 20:59
Ik herken het wel een beetje haha. Ik kan heel lang bezig zijn met afstellen en na een paar uur krijg ik er genoeg van, dan maar een beetje rattle. Dan zit het me nog niet lekker voor een paar dagen maar dat gevoel ebt na een tijdje weer weg en dan zit ik weer even goed. Tot de volgende afstelbeurt.

jutter
24 februari 2016, 21:00
Nee, die haar strat heb ik verkocht omdat ik cash nodig had voor m'n tokai les Paul. Jongetjes worden groot ��

Oei, wat zonde! Wanneer koop je weer een strat?

jutter
24 februari 2016, 21:01
Ik herken het wel een beetje haha. Ik kan heel lang bezig zijn met afstellen en na een paar uur krijg ik er genoeg van, dan maar een beetje rattle. Dan zit het me nog niet lekker voor een paar dagen maar dat gevoel ebt na een tijdje weer weg en dan zit ik weer even goed. Tot de volgende afstelbeurt.

Gelukkig maar, ik ben blijkbaar niet de enigste!

arjanb01
24 februari 2016, 21:07
Oei, wat zonde! Wanneer koop je weer een strat?

Geen idee. Maar als ik weer een strat wil moet het wel weer zo eentje zijn, nitro lak, dikke c-hals, geoliede neck, rosewood toets.
Ik denk dat het dan weer custom made wordt of misschien wel een nieuwe tokai Japan strat, de st-100 of hoger.
Eerst dit jaar goed door komen met optredens en goed sparen.

jutter
24 februari 2016, 21:15
Geen idee. Maar als ik weer een strat wil moet het wel weer zo eentje zijn, nitro lak, dikke c-hals, geoliede neck, rosewood toets.
Ik denk dat het dan weer custom made wordt of misschien wel een nieuwe tokai Japan strat, de st-100 of hoger.
Eerst dit jaar goed door komen met optredens en goed sparen.

Ik gun je het van harte kerel!

arjanb01
24 februari 2016, 21:26
Thanx bro !

Joost de Ruig
24 februari 2016, 22:25
Gelukkig maar, ik ben blijkbaar niet de enigste!

Pfff, nog een Jut Pietlut....... ;)

jutter
24 februari 2016, 22:28
Pfff, nog een Jut Pietlut....... ;)

Voor jou meneer Jutter! :D

munkie
25 februari 2016, 22:46
Mijn strat met Allparts neck moet ik ook nog wel eens opnieuw afstellen. De neck zelf blijft wel recht maar de hals/body verbinding is de boosdoener.

jutter
25 februari 2016, 22:59
Mijn strat met Allparts neck moet ik ook nog wel eens opnieuw afstellen. De neck zelf blijft wel recht maar de hals/body verbinding is de boosdoener.

wat is daar loos mee?

Joost de Ruig
26 februari 2016, 20:13
Geef me een gasbrander, een verbrander en een kwartiertje :-)

Inmiddels twee biedingen op de verfbrander Tele: €800 en €850 via MP...... Mijn Telecasterhart bloed van dit gedrocht en meer dan de aanmaakhoutwaarde zou ik er niet aan toekennen.

arjanb01
26 februari 2016, 20:16
Temeer een teken dat de tweedehands markt helemaal op hol is geslagen...
Of dit zijn 2 biedingen van bekenden van de adverteerder ok de prijs omhoog te stuwen.

Da Vinci
27 februari 2016, 09:52
De verkoper van die groene Tele denkt nog steeds dat die 1500 moet opbrengen omdat het een Custom is.
Inmiddels ook een Baja 50's Telecaster voor 800 op MP.
Ga toch maar voor een nieuwe gitaar denk :-)

arjanb01
27 februari 2016, 10:28
Dat zijn gewoon bijna nieuwprijzen.
Gewoon allemaal geen tweedehands spul meer kopen maar nieuwe gitaren, zakken die tweedehands prijzen vanzelf wel. Een american standard strat deed een jaar of 3,4 geleden nog 650-700 eu, nu zie ik al vraagprijzen van 1100 en meer voorbij komen. Koekoek, gekke Henkie als je dat ervoor neerlegt.
Dat kan echt niet aan inflatie liggen 🙈

Joost de Ruig
27 februari 2016, 10:54
Ga toch maar voor een nieuwe gitaar denk :-)

Maar dan toch wel zo een die alvast een beetje oud is gemaakt met een K op de headstock he?!

jutter
27 februari 2016, 11:31
Maar dan toch wel zo een die alvast een beetje oud is gemaakt met een K op de headstock he?!

K van Kipson?

Joost de Ruig
27 februari 2016, 11:35
K van Kipson?

Jut, als je niet weet waar je het over hebt, moet je je mond houden :sssh:
Da Vinci heeft smaak en wilt graag een Tele (Clooney zou zeggen: what else?) aan zijn collectie toevoegen:)

jutter
27 februari 2016, 11:39
Jut, als je niet weet waar je het over hebt, moet je je mond houden :sssh:
Da Vinci heeft smaak en wilt graag een Tele (Clooney zou zeggen: what else?) aan zijn collectie toevoegen:)

Vandaar Kipson, snappie?

Da Vinci
27 februari 2016, 11:40
Maar dan toch wel zo een die alvast een beetje oud is gemaakt met een K op de headstock he?!

Dat sluit ik niet uit. Ik wacht op sonic blue met Indian rosewood ;-)

munkie
27 februari 2016, 19:19
De hoogste tijd voor een nieuwe kredietcrisis. Die is al in de maak trouwens...

Midwolda
28 februari 2016, 09:16
Epiphone Del Rey (http://link.marktplaats.nl/m1025481748) voor een matsprijsje.