PDA

View Full Version : Het Grote Tweedehands Tips Topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Weeble
5 juli 2011, 21:58
Ik denk dat hij toch wel een (iets) beter bod gaat krijgen of al heeft gekregen.... ;)

Ik had hem gemaild om wat voor Epiphone het ging.
Hierover zei hij niets, wel dat de gitaar deze vanavond zal worden opgehaald (en gezien het bijna 22u is, zal ie wel zijn opgehaald intussen).

BobvanKempen
6 juli 2011, 00:33
Ik kreeg de volgende mail:

Hoi Bob,

Ik heb heel veel reacties gehad op de gitaar. Vind het wel zo eerlijk om op volgorde van reactie te handelen. Jij bent nummer 2. Als de eerste hem onverhoopt niet komt halen straks, bericht ik je nog!

Vriendelijke groeten, Tegan

Niet meer gehoord maar goed ... voor dat geld gaat iedereen nog op de fiets als het nodig is.

spykie
7 juli 2011, 13:26
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/london-city-stratocaster-96975617.html?sort=prijs&qq=fender+maple&list_cat=elektrische-gitaar&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar

lijkt mij ook een goede deal

mikeyaxeman
7 juli 2011, 14:17
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/london-city-stratocaster-96975617.html?sort=prijs&qq=fender+maple&list_cat=elektrische-gitaar&afd=muziek%2Fmuziekinstrumenten%2Felektrische-gitaar

lijkt mij ook een goede deal

Da's een hele goeie deal! :ok:

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:35
ook leuk!
http://link.marktplaats.nl/462966503

lijkt mij een redelijke prijs

Zeker een mooie deal, ik zoek nog iets met 90's maar he er het geld nu niet voor. Anders zat ik nu al lang in de auto richting Opperdoes.


kwijl kwijl kwijl....

spirit
11 juli 2011, 18:13
't Is dat ik net een strat gekocht heb, maar dit is volgens mij wel een koopje.
http://link.marktplaats.nl/465013921
Er is al over de vraagprijs heen geboden, maar dan nog.

xaviervr
11 juli 2011, 18:31
't Is dat ik net een strat gekocht heb, maar dit is volgens mij wel een koopje.
http://link.marktplaats.nl/465013921
Er is al over de vraagprijs heen geboden, maar dan nog.

Is volgens mij een highway ipv standaard versie. Maar desalniettemin een sterke prijs

Platyhelminthes
13 juli 2011, 23:37
http://link.marktplaats.nl/463460029

Dit lijkt me een hele aardige prijs als het inderdaad een USA Vintage '57 betreft.

Epiphoneee
15 juli 2011, 23:46
Niet tweedehands, maar ik vind het een beetje zonde om er een nieuwe topic voor te openen, en het is zeker een prachtige deal:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Gibson-Les-Paul-Studio-SE-Satin-Ebony/art-GIT0020970-000;pgid=U29AGLqM85JSR0USh_2O4iFQ00001ZECcwrY;sid= EWasluTJx3yslqrppewncuoKm6cHG3rctRU=

Les Paul Studio, satin ebony, inclusief case. Prachtig toch?

refused199
15 juli 2011, 23:49
leuk, maar ik zie het voordeel er niet in?
De meeste studio's kosten nu rond de 700 tot 1000 nieuw. Niks nieuws of bijzonders aan dus..
Bovendien vind ik hem nog foeilelijk ook, maar dat is een kwestie van smaak.

Epiphoneee
15 juli 2011, 23:51
leuk, maar ik zie het voordeel er niet in?
De meeste studio's kosten nu rond de 700 tot 1000 nieuw. Niks nieuws of bijzonders aan dus..
Bovendien vind ik hem nog foeilelijk ook, maar dat is een kwestie van smaak.

De meeste studio's rond deze prijsklasse zijn slechter en komen met een gigbag.

TimS
15 juli 2011, 23:52
Dat is toch gewoon een Studio Faded met een enkele laag verf er op? Zal niet "hoogglans" zijn zoals normale studio's.

macwilliams
15 juli 2011, 23:57
De meeste studio's rond deze prijsklasse zijn slechter en komen met een gigbag.

Hoe weet je dat andere studio's rond die prijsklasse slechter zijn?

refused199
15 juli 2011, 23:58
De meeste studio's rond deze prijsklasse zijn slechter en komen met een gigbag.

Mag ik hieruit opmaken dat je deze serie al in handen hebt gehad? Overigens zegt dat nog niet veel want met studio's bestellen bij bijvoorbeeld musicstore is het maar afwachten wat je toegestuurd krijgt want daar kunnen grote kwaliteitsverschillen tussen zitten.

Maargoed, al met al zit het voordeel dus niet in de brol van een gitaar maar in de koffer die je er 'gratis' bij krijgt? ik speel niet op koffers maar op gitaren...

Epiphoneee
16 juli 2011, 00:37
Mag ik hieruit opmaken dat je deze serie al in handen hebt gehad? Overigens zegt dat nog niet veel want met studio's bestellen bij bijvoorbeeld musicstore is het maar afwachten wat je toegestuurd krijgt want daar kunnen grote kwaliteitsverschillen tussen zitten.

Maargoed, al met al zit het voordeel dus niet in de brol van een gitaar maar in de koffer die je er 'gratis' bij krijgt? ik speel niet op koffers maar op gitaren...

Als je gaat giggen koop je uiteindelijk tóch wel een koffer, en een koffer van Gibson kost al gauw 125 euro.

En ja, ik heb de meeste van de Studio's bespeeld. Ook deze en de faded series. Aangezien ze maar 50 euro verschillen, de body van de Faded ziet er wat goedkoper uit en de gitaar voelt lichter aan, en dus tegelijkertijd ook wat goedkoper. Verder verschillen de pickups (burstbuckers op de Faded, 490R en 498T op de satin ebony). Ook ziet de satin ebony er wat duurder uit en was de klank iéééts beter.

En natuurlijk, de hardshell case. Voor het prijsverschil van 50 euro is het een goede deal voor mensen die de Faded wouden kopen.

En hey, ik post het alleen maar. Ook al vinden jullie het geen toevoeging, de wereld vergaat niet.

Kakihara
16 juli 2011, 08:56
Grand Suzuki voor €450 (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zeldzame-grand-suzuki-les-paul-97519048.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=21)

Midwolda
16 juli 2011, 09:39
Les Paul Studio Dot, 1999. (http://link.marktplaats.nl/459991052)Niet getipt om de prijs, maar om de rariteit.
Deze zijn unchambered en wegen (en klinken) dus iets meer.
Standaard met Grover tuners en marker dots i.p.v. blocks.
Ja, een Studio, maar net even anders, lekker eigenwijs.
Dit is de derde in NL voorzover bij mij bekend.
Serieus gereedschap! :rockon:

geert1976
16 juli 2011, 14:01
Grand Suzuki voor €450 (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zeldzame-grand-suzuki-les-paul-97519048.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=21)

Das niet echt een koopje.

Ik weet nog een hele mooie te liggen, voor zeker de helft van de prijs.
En die is erg goed, ik heb dat ding namelijk afgesteld en de frets weer ok gemaakt:ok:

Epiphoneee
16 juli 2011, 23:19
Les Paul Studio Dot, 1999. (http://link.marktplaats.nl/459991052)Niet getipt om de prijs, maar om de rariteit.
Deze zijn unchambered en wegen (en klinken) dus iets meer.
Standaard met Grover tuners en marker dots i.p.v. blocks.
Ja, een Studio, maar net even anders, lekker eigenwijs.
Dit is de derde in NL voorzover bij mij bekend.
Serieus gereedschap! :rockon:

Ik vind hem niet eens zóo duur :soinnocent:

wietse
16 juli 2011, 23:22
Grand Suzuki voor €450 (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/zeldzame-grand-suzuki-les-paul-97519048.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=21)
voor een bolt on grand suzuki vind ik dat een forse prijs, met een set neck was het wel een realistische prijs geweest. (ook nog wat aan de hoge kant)

beruk
16 juli 2011, 23:30
Lefty lekkertje van de week:
http://link.marktplaats.nl/463455828
Merkwaardig stukje tekst:
Gezien de vragen: geen idee hoe het met de draaiknoppen zit.... de gitaar is nooit ingeplugged geweest

iWishmaster
17 juli 2011, 11:23
Les Paul Studio Dot, 1999. (http://link.marktplaats.nl/459991052)Niet getipt om de prijs, maar om de rariteit.
Deze zijn unchambered en wegen (en klinken) dus iets meer.
Standaard met Grover tuners en marker dots i.p.v. blocks.
Ja, een Studio, maar net even anders, lekker eigenwijs.
Dit is de derde in NL voorzover bij mij bekend.
Serieus gereedschap! :rockon:

Ik vind chambered LP's beter klinken dan massief mahony ...

Wiellem
17 juli 2011, 20:52
Les Paul Studio Dot, 1999. (http://link.marktplaats.nl/459991052)Niet getipt om de prijs, maar om de rariteit.
Deze zijn unchambered en wegen (en klinken) dus iets meer.
Standaard met Grover tuners en marker dots i.p.v. blocks.
Ja, een Studio, maar net even anders, lekker eigenwijs.
Dit is de derde in NL voorzover bij mij bekend.
Serieus gereedschap! :rockon:

Heb je mijn dot studio al meegerekend? :soinnocent:

JeroenP
20 juli 2011, 00:35
Heb je mijn dot studio al meegerekend? :soinnocent:

En die van mij?:crazyhappy:

Midwolda
20 juli 2011, 06:20
Heb je mijn dot studio al meegerekend? :soinnocent:

Ja, die van jou was nummer drie.


En die van mij? :crazyhappy:

Vier! :cheerup:

Oranjeaap
20 juli 2011, 13:05
De Gibson les paul studio kwam soms met dot-inlays.
Het is dan gewoon een doodnormale les paul studio alleen met andere inlays. Dat betekend dus dat niet elke lp studio met dot inlays plotseling een solid body is. Alle gitaren na 1984 zijn weight relieved, uitzondering zijn de traditional en re-issues.
Ik wil wel eens wat bewijs zien dat die gitaar niet weight relieved is

TimS
20 juli 2011, 13:08
Alle gitaren na 1984 zijn weight relieved, uitzondering zijn de traditional en re-issues.
Ik wil wel eens wat bewijs zien dat die gitaar niet weight relieved is
Valt die Classic van mij ook onder een reissue?

Het wordt overigens tijd voor een NGD draadje als iemand nog geïnteresseerd is..

Oranjeaap
20 juli 2011, 13:10
Daarnaast gebruikt Gibson al geen brazilian rosewood meer sinds de jaren 60.
Ook daar zijn uitzonderingen op maar die zijn niet van toepassing op les paul studios
Beetje gebakken lucht allemaal.

Oranjeaap
20 juli 2011, 13:11
Valt die Classic van mij ook onder een reissue?


Nee. Afhankelijk van het bouwjaar heeft jou gitaar van die kaas gaten, of is chambered

TimS
20 juli 2011, 13:18
Nee. Afhankelijk van het bouwjaar heeft jou gitaar van die kaas gaten, of is chambered
2005. Zal wel kaas gaten zijn, hij is alsnog 5kg zwaar.

HaroldA
20 juli 2011, 13:38
Alle gitaren na 1984 zijn weight relieved, uitzondering zijn de traditional en re-issues.

Als je toch gaat zeuren, doe het dan goed:


the Les Paul Traditional starts with a Grade-A mahogany body and adds nine strategically placed traditional weight-relief holes for a beefy tone that maintains the resonance of modern Les Pauls, while losing a large portion of the weight.

Morio66
20 juli 2011, 13:54
2005. Zal wel kaas gaten zijn, hij is alsnog 5kg zwaar.

Hier een LP studio uit 1995 die ik eerst juist weg wilde doen vanwege het behoorlijke gewicht. En als die van voor 1984 dan nog zwaarder zijn..... :confused:

Oranjeaap
20 juli 2011, 14:10
Als je toch gaat zeuren, doe het dan goed:

Ik heb het niet goed verwoord. Alle Gibson USA modellen zijn weight relieved. Eerst met gatenkaas, daarna 'chambered'. Beide valt onder de noemer weight-relief
Chambering begon eind 2006. Voor alle modellen behalve de traditional die gatenkaas bleef. De traditional is dus de uitzondering.


Ik wilde ook niet zeuren eigenlijk. Ik had alleen twijfels over de opmerking dat die gitaar volledig massief is.
Die gatenkaas is minder gewild dan een volledig massieve en de prijs is dan ook meestal hoger. Als je zo'n claim maakt moet je daar bewijs voor hebben vind ik. Aangezien hij ook zegt dat het brazilian rosewood is (terwijl dat niet zo is) ga ik dus nog meer twijfelen.

Ok ik stop nu met zeuren.

JohnLord
20 juli 2011, 14:41
Alleen de gatenkaas Gibby's heten weight relieved. De echt holle Gibsons, zoals de Std. vanaf 2007/2008 zijn heten chambered.

Epiphoneee
20 juli 2011, 19:08
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/467466849-epiphone-gibson-les-paul-standard-gitaar-1994.html?return=eJwtissOwiAQRf%2BlSbvkIYkLCDF143d gi4FAYcLQaDT%2Bu2N0d86512mpX1ELg1qqox7Qu7YEE3oHzXm q4AvbXEsdsnMdWcn8d2EQ4PTIVk4r2l5HNctRnXMneEYgxNuK% 2FwrfKgg2Guayb77FhTTdSS%2FxirWQVYykhwlgt2Iw7w9rKDF z&df=1&fta=eNotkMluwzAMRP9Fh5ytxVoo5NxbfyEgtbRGncSInMRokH %2BvJPf2xBlyhEEw8Cpggd1v8%2BmBc2G%2BgFbAtvnID7Ec1y twP6%2FwOy2%2B5Fjqa1lh8OcFLvdzuk3B%2FzzhY6JyvfhrmU AcluV%2BHNqdembBr8T8VLcKSGBT7AHCamCS0IrR4CbJBUNabZ xwGJxtEKNKskGonoh9ItCkCloOJHGXUNkmhYyad8CY9olVuZlD EJxEn0gdzW4WOXcQQcUOPKXdww21O5TjGKuEgauBuyYRKbevc0 z9h4SC1DZmk0an%2B0Bm18OxRjTAkUbXt13CQB3I8KEDOt0SUl Za7x5lVahgBHFrW028NrZeF4zlNKfL1%2FrdmhRVcMDOuJ1aub XPCEK1UoHhk%2FnPf3wwjzDA6%2F3%2BA6v7mE0%3D&fta_ind=9&fs=1

Koreaanse Epi uit 1994, bieden vanaf 350 euro. Huidige bod is 200 euro, als je hem voor 300 kan meenemen is dat best een goede gitaar voor 't geld.

bat
20 juli 2011, 20:19
Waarom denk je dat ie bieden vanaf 350 euro in z'n ad heeft gezet? Niet slim dat ie dat ook bij de biedoptie heeft angegeven, maar ik denk dat ie voor minder dan dat ook niet weggaat.

wietse
20 juli 2011, 20:29
Waarom denk je dat ie bieden vanaf 350 euro in z'n ad heeft gezet? Niet slim dat ie dat ook bij de biedoptie heeft angegeven, maar ik denk dat ie voor minder dan dat ook niet weggaat.
je bent me voor, als iemand bieden vanaf zegt dan is dat ook vanaf.
sommige mensen denken altijd zelfs nog onder een laagste prijs te kunnen, maak dit op de rommelmarkt ook vaak mee, geef ik ze mijn uiterste prijs gaan ze nog weer daar onder bieden.
helaas voor hun hou ik dan voet bij stuk, en als ze doorzeuren dan gaat mijn laagste prijs weer omhoog.

Epiphoneee
20 juli 2011, 20:39
je bent me voor, als iemand bieden vanaf zegt dan is dat ook vanaf.
sommige mensen denken altijd zelfs nog onder een laagste prijs te kunnen, maak dit op de rommelmarkt ook vaak mee, geef ik ze mijn uiterste prijs gaan ze nog weer daar onder bieden.
helaas voor hun hou ik dan voet bij stuk, en als ze doorzeuren dan gaat mijn laagste prijs weer omhoog.

Aangezien het bod tot nu toe nog maar 200 euro is had ik hem eventjes gezet bij de tips. 350 euro minimaal is een beetje aan de hoge kant voor een Epi, ook voor een Koreaanse. Misschien ziet die man dat in en gaat hij voor minder weg. Overigens had ik hem er niet bij gezet om de prijs, maar omdat je dit soort Epi's niet erg vaak ziet.

robert-gitarist
20 juli 2011, 20:49
Niet zo vaak ziet? Nou, Epi's uit Korea zie je nog bij bosjes hoor ;) Echt zeldzaam zijn ze dus niet. Er zitten wel zeldzame exemplaren bij uit bepaalde series. Bieden vanaf 350 vind ik ook wat te duur. 300 euro is een normaal bedrag vind ik.

Mr. Dynamite
20 juli 2011, 23:02
Niet zo vaak ziet? Nou, Epi's uit Korea zie je nog bij bosjes hoor ;) Echt zeldzaam zijn ze dus niet. Er zitten wel zeldzame exemplaren bij uit bepaalde series. Bieden vanaf 350 vind ik ook wat te duur. 300 euro is een normaal bedrag vind ik.

Precies, voor een koreaan hoef je echt niet veel meer neer te leggen dan een chinees. Over het algemeen zijn ze wel beter maar het is echt niet de holy grail ofzo..

robert-gitarist
20 juli 2011, 23:12
Nja doorgaans is de kwaliteit van een Koreaan wel beter maar je kunt ook genoeg goede chinese Epiphone's vinden hoor ;) Ik heb een hele fijne chinees die echt niet onder zal doen dan een Koreaan, welke ik ook genoeg heb :D
Maar goed, dit is weer dé eindeloze discusie tussen Koreaanse en Chinese Epi's :seriousf:

BobvanKempen
21 juli 2011, 00:36
Hij is al eerder genoemd hier en niet alleen ik maar bijvoorbeeld ook Geert hebben ervaring met die Ard maar als hij het verkoopt is het op zeker geen TIP. Hij koopt op MP heel goedkoop in bij mensen die geld nodig hebben en verkoopt voor de hoofdprijs + inruil. Als er iets bij je thuis staat wat hij graag hebben wil (in mijn geval een Guild Gad 30pce) blijft hij nog dagen bellen en mailen om die voor weinig te pakken te krijgen.

geert1976
21 juli 2011, 01:03
Bij Ard ga je inderdaad geen koopjes vinden.

Het is een MP handelaartje die zo goedkoop mogelijk probeert in te kopen en zonder ook maar iets na te kijken/repareren/af te stellen, gitaren gelijk weer in de verkoop doet.

Niet al zijn gitaren zijn even fris en koopjes ga je bij hem niet vinden.

Ik heb toevallig deze week iemand gesproken die ook al een slechte ervaring met hem heeft gehad

Henri H
21 juli 2011, 09:16
..... Overigens had ik hem er niet bij gezet om de prijs, maar omdat je dit soort Epi's niet erg vaak ziet.Is idd een erg mooie uitvoering. Meestal zijn de burst en de stripes minder mooi, of ronduit lelijk.

De verkoper ken ik niet, maar de minimum prijs is redelijk aan de forse kant idd.

Willi@m
21 juli 2011, 13:32
Bij Ard ga je inderdaad geen koopjes vinden.

Het is een MP handelaartje die zo goedkoop mogelijk probeert in te kopen en zonder ook maar iets na te kijken/repareren/af te stellen, gitaren gelijk weer in de verkoop doet.

Niet al zijn gitaren zijn even fris en koopjes ga je bij hem niet vinden.

Ik heb toevallig deze week iemand gesproken die ook al een slechte ervaring met hem heeft gehad

Deze gitaar incl marshall amp die hij heeft staan stond dees week op MP voor €350 , bij mij in de buurt vandaar dat ik die set herken. Er stond een bod op van €250 er daarna was ie eraf. Jammer dat mensen overal aan willen verdienen...

BobvanKempen
21 juli 2011, 15:19
Nou, dat je er geld op wil verdienen vind ik nog tot daar aan toe. Ik koop vrij vaak gitaren en als ik daar minder voor heb betaald als de gangbare 2de hands prijs ben ik toch ook geen dief van mijn eigen portomonnee. Maar, als ik een gitaar koop, wordt de gitaar wel eerst volledig nagelopen, stel ik hem opnieuw af, komen er nieuwe snaren op en wordt de gitaar helemaal opgepoetst en schoongemaakt en wordt de toets geolied. Dat ik er dan wat winst oppak omdat de gitaar me toch niet bevalt moet dan ook kunnen.

Denk dat Geert hier het zelfde over denkt.

Mensen als die Ard, die MP afschuimen naar mensen die dringend geld nodig hebben of gewoon domweg niet weten wat ze hebben om het vervolgens direct (vaak ongezien) weer voor de hoofdprijs op MP te zetten vind ik wat makkelijk. Zeker als je weet dat zijn standaard verhaal is dat hij bij een beginnende band zit en ze niet het geld hebben om dure intrumenten te kopen blablablablabla.

geert1976
21 juli 2011, 16:24
Nou, dat je er geld op wil verdienen vind ik nog tot daar aan toe. Ik koop vrij vaak gitaren en als ik daar minder voor heb betaald als de gangbare 2de hands prijs ben ik toch ook geen dief van mijn eigen portomonnee. Maar, als ik een gitaar koop, wordt de gitaar wel eerst volledig nagelopen, stel ik hem opnieuw af, komen er nieuwe snaren op en wordt de gitaar helemaal opgepoetst en schoongemaakt en wordt de toets geolied. Dat ik er dan wat winst oppak omdat de gitaar me toch niet bevalt moet dan ook kunnen.

Denk dat Geert hier het zelfde over denkt.

Mensen als die Ard, die MP afschuimen naar mensen die dringend geld nodig hebben of gewoon domweg niet weten wat ze hebben om het vervolgens direct (vaak ongezien) weer voor de hoofdprijs op MP te zetten vind ik wat makkelijk. Zeker als je weet dat zijn standaard verhaal is dat hij bij een beginnende band zit en ze niet het geld hebben om dure intrumenten te kopen blablablablabla.

Mee-eens inderdaad.

Die bruine Tele die hij nu op MP heeft staan, vind ik ook een vreemd ding.
De persoon die ik ken, heeft op deze Tele gespeeld en die vond het een vreemde gitaar, die voor geen meter afgesteld stond en ook niet lekker klonkt.
Bij hem bekroop een beetje het gevoel dat de body en hals niet bij elkaar hoorden.

Die Epi die hij aanbiedt is ,met E 350,00 echt te duur, voor het zelfde bedrag scoor je rustig een Koreaanse LP Custom uitvoering.

Een prijs van E 275,00, inclusief de koffer is gezien de huidige markt realistischer.

BobvanKempen
21 juli 2011, 16:59
Een kennis van me is ook naar de Rosewood Tele gaan kijken en vond het ook niet juist aanvoelen. Hij heeft aangegeven hem best te willen kopen maar pas nadat een gitaarwinkel de gitaar nagekeken had en het zal geen verassing zijn maar daar ging Ard niet op in.

The Unforgiven
21 juli 2011, 17:02
Weet niet of hij al langs is gekomen, maar dit is mischien het volgen waard.
http://link.marktplaats.nl/466881715

Trecion
21 juli 2011, 17:52
is dezelfde die een half jaar geleden er ook al opstond. destijds was het niet de moeite waard qua prijs. wilde meen ik 300 ervoor en voor 400 had je een nieuwe.

marter544
21 juli 2011, 21:20
Die dingen zijn idd een tijdje erg goedkoop geweest omdat een bepaalde muziekwinkel ze voor een bodemprijs verkocht.. Normaal zijn ze wel wat duurder, je bent al gauw 600-700 kwijt.

BobvanKempen
22 juli 2011, 14:36
Ik zit nog te dubben maar voor de liefhebber is dit zeker geen verkeerde prijs voor deze gitaar:

http://link.marktplaats.nl/467769920

macwilliams
22 juli 2011, 14:43
Ik zit nog te dubben maar voor de liefhebber is dit zeker geen verkeerde prijs voor deze gitaar:

http://link.marktplaats.nl/467769920

Een LP achtige met een oude verchroomde wieldop...
Mooi hoor :seriousf:

BobvanKempen
22 juli 2011, 14:55
Een LP achtige met een oude verchroomde wieldop...
Mooi hoor :seriousf:

Ik vind dat soort planken geweldig maar normaal gesproken gaan die vanaf de 500 euro ofzo. Moet alleen mijn vrouw nog zien te overtuigen van het feit dat ik er echt een nodig heb en dat wordt lastig. Daarbij zie ik dat deze net gereserveerd is.

Epiphoneee
22 juli 2011, 18:15
Ik vind dat soort planken geweldig maar normaal gesproken gaan die vanaf de 500 euro ofzo. Moet alleen mijn vrouw nog zien te overtuigen van het feit dat ik er echt een nodig heb en dat wordt lastig. Daarbij zie ik dat deze net gereserveerd is.

Voor de prijs zeker niet verkeerd nee, en al helemaal niet als je kijkt hoeveel euro er waarschijnlijk in de bouw van de gitaar is gegaan.

Maar 'nodig' :seriousf:?

BobvanKempen
22 juli 2011, 19:34
Voor de prijs zeker niet verkeerd nee, en al helemaal niet als je kijkt hoeveel euro er waarschijnlijk in de bouw van de gitaar is gegaan.

Maar 'nodig' :seriousf:?

Nodig is een groot woord maar ik speel veel Joe Bonamassa en dan is zon plank in D wel grappig. Probleem is dat ik net een Gibby LP Standard en een Fender Tele Thinline (de laatste komt zeer binnenkort nog een HNGD topic voor) heb gekocht.

In my defence, ik had een paar maanden terug erg last van anti gas en ik heb toen heel veel verkocht met het idee een of twee mooie customs te halen maar ik ben nog niet echt een tegen gekomen.

Overigens, deze Resonator zal ook zondag een HNGD van komen ;)

Mr. Dynamite
22 juli 2011, 19:43
In my defence, ik had een paar maanden terug erg last van anti gas en ik heb toen heel veel verkocht met het idee een of twee mooie customs te halen maar ik ben nog niet echt een tegen gekomen.


Ik weet nog een hele mooie, van forumlid Bass Blom :sssh:

bass blom
22 juli 2011, 19:45
:seriousf:

BobvanKempen
22 juli 2011, 19:47
Ik weet nog een hele mooie, van forumlid Bass Blom :sssh:


Die had een hele mooie te koop staan die me serieus aan het dubben heeft gemaakt maar toen was tie ineens niet meer te koop. Een LP custom wil ik perse zwart hebben.

Epiphoneee
22 juli 2011, 20:25
Nodig is een groot woord maar ik speel veel Joe Bonamassa en dan is zon plank in D wel grappig. Probleem is dat ik net een Gibby LP Standard en een Fender Tele Thinline (de laatste komt zeer binnenkort nog een HNGD topic voor) heb gekocht.

In my defence, ik had een paar maanden terug erg last van anti gas en ik heb toen heel veel verkocht met het idee een of twee mooie customs te halen maar ik ben nog niet echt een tegen gekomen.

Overigens, deze Resonator zal ook zondag een HNGD van komen ;)

Mooi! Die resonator heeft inderdaad wel wat!

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461479244-gibson-les-paul-custom-plus-1990.html?return=eJwtjcsKwjAQRf%2Bl0C7TJEWElCLVhRs X%2FkJsIw3NY%2BgkKIr%2F7rS6OufOvTBaCfW2ireoxF6qAo1 ehqmdUgJV13MEE5jXy5zAaZ2QBVf%2FJgwmODxdJ6oRuxTLphd lcxwtCdEl4ssCKd5H%2FLewXjmJp6IP2ZvFDhTnB8WzvWEMpdx JfjG48aqz2%2BSUMUVPy4jrA1kB5I4X7ecL54s7bg%3D%3D&df=1&fta=eNotjstqwzAQRf9F0Kwlx47lEV510U0p%2FQOjZyoq2yIj J6Yh%2F95R2s3M4TLMPRp6uCNIYNslTVedkCmEgQPb0ygODsey glAugkoFfmJWGBxSkgtwNWdYttlfolXfN3iLBtflpeHvHml%2B 6i3Ret2wrLNaMUJzyHkbeW1ogWV99kxF%2BoVwBBbdXzWpCOPb YLphF6aXXSM9gTuZdqiJ7UOnNYHmNlhJYLwxTb0xnW1t%2F4Qu NCeCwfAQbIVeHp0jkGJwra1NgkrLmrXDKfnlXL6qDK8KwGa9T9 WPlNxTsAGmb0x9%2FOOVKQ0c7o%2FHLxAXZKc%3D&fta_ind=11&fs=1

En dit is toch die van bass blom?

bass blom
22 juli 2011, 20:40
En dit is toch die van bass blom?

ja, ik had eerst mijn zwarte van 1975 te koop staan.
maar die kan ik niet wegdoen, gaat teveel pijn doen.
dan die nieuwere maar :dontgeti:

macwilliams
22 juli 2011, 20:54
Die had een hele mooie te koop staan die me serieus aan het dubben heeft gemaakt maar toen was tie ineens niet meer te koop. Een LP custom wil ik perse zwart hebben.

Ik bedoel dit niet lullig Bob,
Er staat een hele mooie vroege '70er te koop bij tfoa voor maar €3800,- en als dat ding echt goed is/ gelijkwaardig aan de mijne dan is dat een goede prijs. (de mijne krijg je nog niet voor het dubbele van dat bedrag !)

Jasper.
22 juli 2011, 21:30
Ik bedoel dit niet lullig Bob,
Er staat een hele mooie vroege '70er te koop bij tfoa voor maar €3800,- en als dat ding echt goed is/ gelijkwaardig aan de mijne dan is dat een goede prijs. (de mijne krijg je nog niet voor het dubbele van dat bedrag !)

Ik bied €7601,-

SRV2000
22 juli 2011, 21:32
Ik bied €7601,-

Vooruit bij deze 7602,-

bass blom
22 juli 2011, 21:35
kijk, dat zijn fatsoenlijke biedingen :D

Jasper.
22 juli 2011, 21:37
Vooruit bij deze 7602,-

Ja, moet je niet hoger dan mij gaan, €7603

BobvanKempen
22 juli 2011, 22:08
Ik was meer op zoek naar een wat jongere in een iets meer haalbare prijsklasse (zo tussen de 2000 en 2500 euro). Maar gezien mijn recente aankopen zal dat even moeten wachten.

macwilliams
22 juli 2011, 22:22
Ik bied €7601,-


Vooruit bij deze 7602,-

Jullie kennen me nu allebeide toch al een tijdje, zelfs wanneer je deze twee bedragen bij elkaar optelt dan doe ik hem nog niet weg. Een nier of een halve long wel trouwens, want rijk ben ik niet.


kijk, dat zijn fatsoenlijke biedingen :D
Ik zou zeggen, neem maar contact met ze op. Ze zijn zeer kredietwaardig :D :D :D

Epiphoneee
22 juli 2011, 22:26
Ik was meer op zoek naar een wat jongere in een iets meer haalbare prijsklasse (zo tussen de 2000 en 2500 euro). Maar gezien mijn recente aankopen zal dat even moeten wachten.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/466089386-gibson-les-paul-classic-custom-p90-gotw.html?return=eJwtjcsKgzAQRf9F0KUmkVKISLGbbvoTq aYYzGNwJrS09N872q7OuXMvjNFSv50WHWp5VLpAa9Zx7mYi0E2 zJLCxDmZdCLwxhHX0zW9Swwynp%2B9lNWFPqWwHWbbnybEwPTF fDljxPuG%2Fhe0qWAIXQ8zBrm7kuDw4XtwNUyzVQYmrxZ1gst9 lzEgp8DLh9kBVALkXRff5Au7rO64%3D&df=1&fta=eNotjktuwzAMBe8ioFlLih3LFLzupugVDH1TobIthHISNM jdS6XdkIMHgm8MDPBAUMD2S56vJiPTCCMHds%2BTOHic6gZC%2 BwQ6V%2FhJRWP0SEmpwPVSYN2XcElOf9%2FgPVnc1jfJPwLSLG bPtNyOdVv0hgnkoZR94q2hA1bMOTCd6BfCEVjyf9WkImzoou3H u7CD6qUKBP5ku7Elboi9MQSGu%2BgUgQ3WynZje9e54QV9lCeC 0fIYXYNBHb0nUGL0nWtNgkrrVozHOYf1XL%2BaDG8KwBZzn5sf KfmXoARmbkx%2F%2FuOVaQMcHs%2FnL0i3ZOc%3D&fta_ind=4&fs=1

Wat vind je van zoiets? Welliswaar een Classic Custom zonder block inlays of de custom inleg in de headstock, maar wel prachtige binding in crémekleur op de headstock en body.

BobvanKempen
22 juli 2011, 22:28
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/466089386-gibson-les-paul-classic-custom-p90-gotw.html?return=eJwtjcsKgzAQRf9F0KUmkVKISLGbbvoTq aYYzGNwJrS09N872q7OuXMvjNFSv50WHWp5VLpAa9Zx7mYi0E2 zJLCxDmZdCLwxhHX0zW9Swwynp%2B9lNWFPqWwHWbbnybEwPTF fDljxPuG%2Fhe0qWAIXQ8zBrm7kuDw4XtwNUyzVQYmrxZ1gst9 lzEgp8DLh9kBVALkXRff5Au7rO64%3D&df=1&fta=eNotjktuwzAMBe8ioFlLih3LFLzupugVDH1TobIthHISNM jdS6XdkIMHgm8MDPBAUMD2S56vJiPTCCMHds%2BTOHic6gZC%2 BwQ6V%2FhJRWP0SEmpwPVSYN2XcElOf9%2FgPVnc1jfJPwLSLG bPtNyOdVv0hgnkoZR94q2hA1bMOTCd6BfCEVjyf9WkImzoou3H u7CD6qUKBP5ku7Elboi9MQSGu%2BgUgQ3WynZje9e54QV9lCeC 0fIYXYNBHb0nUGL0nWtNgkrrVozHOYf1XL%2BaDG8KwBZzn5sf KfmXoARmbkx%2F%2FuOVaQMcHs%2FnL0i3ZOc%3D&fta_ind=4&fs=1

Wat vind je van zoiets? Welliswaar een Classic Custom zonder block inlays of de custom inleg in de headstock, maar wel prachtige binding in crémekleur op de headstock en body.

Ik heb over die nagedacht maar nu vind ik het verschil met mijn Standard te klein en het is de verkeerde hals. Wil er dan toch echt een met een 50's nek.

rpl
22 juli 2011, 22:30
Jullie kennen me nu allebeide toch al een tijdje, zelfs wanneer je deze twee bedragen bij elkaar optelt dan doe ik hem nog niet weg. Een nier of een halve long wel trouwens, want rijk ben ik niet.


Ik zou zeggen, neem maar contact met ze op. Ze zijn zeer kredietwaardig :D :D :D
Je bedoelt Ja$per & $RV2000 !

macwilliams
22 juli 2011, 22:52
Ik heb over die nagedacht maar nu vind ik het verschil met mijn Standard te klein en het is de verkeerde hals. Wil er dan toch echt een met een 50's nek.

Als of de Duvel dr met speult.


Je bedoelt Ja$per & $RV2000 !

Ghehehe,
£a$p€r & $rv :D

bass blom
23 juli 2011, 12:20
hondo les paul voor weinig

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=145237

caliban
23 juli 2011, 14:35
hondo les paul voor weinig

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=145237

100 euro is echt wel heel erg weinig. Dimarzio pickups kosten waarschijnlijk al zoveel.

MarkS
23 juli 2011, 14:40
Dat is dan ook het enige interessante aan die plank.

grayfink
23 juli 2011, 15:45
30 jaar geleden was Hondo al troep, nu is het oude troep. Maar die DiMarzio's zijn the real deal? Of een budgetversie?

wietse
23 juli 2011, 16:34
30 jaar geleden was Hondo al troep, nu is het oude troep. Maar die DiMarzio's zijn the real deal? Of een budgetversie?
zijn meestal super distortions de dimarzio's die ze gebruikten, deze hondo is vreemd, volgens mij heeft iemand er een keer een f gat in gehakt, dat is met die losse holle triplex top niet zo moeilijk.
trouwens dit is een hondo II, die zijn al weer stukken beter dan de voorgaande hondo's, ik persoonlijk heb een zwak voor de halzen die ze gebruikten, erg prettig profiel en dikte en blijven ook goed recht.

HaroldA
25 juli 2011, 14:15
Zwarte Gibson LP Studio uit 1994 met ebben toets voor €550,- :ok:

http://link.marktplaats.nl/468779198

BobvanKempen
25 juli 2011, 14:17
Zwarte Gibson LP Studio uit 1994 met ebben toets voor €550,- :ok:

http://link.marktplaats.nl/468779198


Damn die zet ik er net op, jij bent wel heel erg snel. Overigens is het bieden vanaf 550 (om die knaakbieders voor te zijn) want ik twijfel zoals gewoonlijk nog een beetje.

HaroldA
25 juli 2011, 14:20
Damn die zet ik er net op, jij bent wel heel erg snel. Overigens is het bieden vanaf 550 (om die knaakbieders voor te zijn) want ik twijfel zoals gewoonlijk nog een beetje.

Ghehe, €550,- is inderdaad een mooie en eerlijke prijs. Niet te veel, en zeker niet te weinig!

BobvanKempen
25 juli 2011, 14:22
Ghehe, €550,- is inderdaad een mooie en eerlijke prijs. Niet te veel, en zeker niet te weinig!

Er is laatst nog exact de zelfde met ebony fretboard voor 750 verkocht. Dus ik vond dit wel een nette prijs hoewel ik ook geen haast heb en deze ook niet verkocht hoeft te worden maar ik begin weer te veel gitaren te krijgen en heb gewoon een ruimtelijke beperking als het daar op aan komt.

edit: die had overigens wel een originele gibson koffer en die zit hier niet bij.

Willi@m
29 juli 2011, 15:12
http://link.marktplaats.nl/469794983

Leuk prijsje toch?

caliban
29 juli 2011, 16:10
http://link.marktplaats.nl/469794983

Leuk prijsje toch?

Echt goedkoop vind ik dat niet. En vreselijk irritante ad-tekst.

Epiphoneee
29 juli 2011, 20:38
Lefty lekkertje;

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/468264240-linkshandige-epiphone-gibson-les-paul-custom-black-beauty.html?return=eJwtjEEKwyAQRe8SiEuNCaVgkJJueg4 bUyIxOjhKS0vv3pFm9d%2B8%2FxmjpPo41Y2o5OmsGlxMmtdxz RmUEFuEJfDdpC2DNyYjD178JxxWuLy8lsyizrEdJtkOV%2BsIK H2mfDsgxIfFo4VqO4KdiimUfUlurr4cfnsS3NwdY6ArYv3WM4C iOwa6b8bvD4gKNsM%3D&df=1&fta=eNotkctuAyEMRf%2BFRdY8BzDKurv%2BQgQG2lEnCQqTNm rVf68h3R1fP%2FA1ESz8dHDA7rft9Bm3zkIHa4E9tqM45H7cry BCXiFsO3yvLfSaOyltBx7ODS73c7mtGNqd4o8veFlTv17Cta8g D63dj%2FzQjnIM1cBafCssUIZCBWzN8zUliVXyKfrKHwRZ%2BW QGxKplGoDcLnKCTYsiiNxo1A%2BRail%2BMRNSyvYJ2qYJUS1P 0M6XCSqJSlC0XcpT4drnoXhpFCdAJ02OI5WRpwFoq9Z%2B1KiK eijWGelme%2BZOjDVoZY9iKFis4ROyc3MfxCRmMUYUcx90Gccc zQ3PfiqmpDyBbI0acshx%2BkKe62yPVaU5MBaaMMGSD4JYo%2F Ru3FLQKfdri7mftnJ529%2FHuRdKeGDn%2BDiNH6CjZ5CaRAks frHw%2Bo%2BfLETg8PP7%2BwcL9akd&fta_ind=15&fs=1

Normaal kost hij 525 euro, nu ongeveer de helft én hij is linkshandig, waar je meestal ook nog wat extra's voor betaald. Inclusief kabel en standaard. Met Dimarzio pickups!

sbms97
30 juli 2011, 21:55
Lefty lekkertje;

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/468264240-linkshandige-epiphone-gibson-les-paul-custom-black-beauty.html?return=eJwtjEEKwyAQRe8SiEuNCaVgkJJueg4 bUyIxOjhKS0vv3pFm9d%2B8%2FxmjpPo41Y2o5OmsGlxMmtdxz RmUEFuEJfDdpC2DNyYjD178JxxWuLy8lsyizrEdJtkOV%2BsIK H2mfDsgxIfFo4VqO4KdiimUfUlurr4cfnsS3NwdY6ArYv3WM4C iOwa6b8bvD4gKNsM%3D&df=1&fta=eNotkctuAyEMRf%2BFRdY8BzDKurv%2BQgQG2lEnCQqTNm rVf68h3R1fP%2FA1ESz8dHDA7rft9Bm3zkIHa4E9tqM45H7cry BCXiFsO3yvLfSaOyltBx7ODS73c7mtGNqd4o8veFlTv17Cta8g D63dj%2FzQjnIM1cBafCssUIZCBWzN8zUliVXyKfrKHwRZ%2BW QGxKplGoDcLnKCTYsiiNxo1A%2BRail%2BMRNSyvYJ2qYJUS1P 0M6XCSqJSlC0XcpT4drnoXhpFCdAJ02OI5WRpwFoq9Z%2B1KiK eijWGelme%2BZOjDVoZY9iKFis4ROyc3MfxCRmMUYUcx90Gccc zQ3PfiqmpDyBbI0acshx%2BkKe62yPVaU5MBaaMMGSD4JYo%2F Ru3FLQKfdri7mftnJ529%2FHuRdKeGDn%2BDiNH6CjZ5CaRAks frHw%2Bo%2BfLETg8PP7%2BwcL9akd&fta_ind=15&fs=1

Normaal kost hij 525 euro, nu ongeveer de helft én hij is linkshandig, waar je meestal ook nog wat extra's voor betaald. Inclusief kabel en standaard. Met Dimarzio pickups!

kan je bij lefty's niet gewoon de brug aanpassen, en m voor rechtshandige maken?, netzoals jh met z'n strat.
ben een groentje op dat gebied. :D

Epiphoneee
30 juli 2011, 22:03
kan je bij lefty's niet gewoon de brug aanpassen, en m voor rechtshandige maken?, netzoals jh met z'n strat.
ben een groentje op dat gebied. :D

Ik zie wel eens linkshandigen op een rechtshandige gitaar spelen vanwege de kleine keus, maar dat lijkt me niet zo handig vanwege de switch en de knobs...

sbms97
30 juli 2011, 22:32
Ik zie wel eens linkshandigen op een rechtshandige gitaar spelen vanwege de kleine keus, maar dat lijkt me niet zo handig vanwege de switch en de knobs...

ja dat klopt ook welweer, maar linkshandige worden in het algemeen goedkoper op de 2dehands markt verkocht dan rechtshandige, dacht ik.
en raar genoeg vindt ik het wel wat hebben, zo'n omgedraaide gitaar.

Epiphoneee
1 augustus 2011, 18:54
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/470589109-gibson-sg-special-1983-incl-koffer.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C6TxnaVUKRu% 2FI7YRBLyGjIpiuK%2FO0VX95x7h9FSyLeXo0Ip5ll2aHXdnHK tgeQ8FLCZJV1Dg6h1Q5Yj%2F50wcHB%2BxkUMBpdW%2BmkV%2F XQxnoAyNsqXB0K8G%2FyvcLQjQaJhzXuy1W%2Bk4UF69Tcsmaz g8eQ0AOzL2KnPF9%2BZM3I%3D&df=1&fta=eNpNkMtywyAMRf%2BFRdY8DYjJurv%2BQka8Wk%2Bd2BOc xNNM%2Fr1AvOjucK8kpIug4VnAALldp9Mdp0JcgaG%2Bt%2BnI DrEc1xmYiyO4aYXfcXElx1KVZQXqzgtcbud0HYP7ecDH6Mt8cX MZgR%2BW5XakbZYEsuBXIm6sXQUEkDH2T7jRQIS3QftBbizQqI 3KG%2FODEhqrggmTEf6f1UAKXWs8UhpUV6TcawRPHUII7A0oEu 1gk6%2FFPokcJHZFS%2Fu2hgGr4qWyGVNXeMimA5U29K4oc2uX VNFom1XL9Q5y8Duwvg96obqCXKl%2Bl42U94FW5Bzb8nUPydvk HFMU3WLo9RtM6JdaaqhpObEa2TovGMtpSpev9btFyathgZxxO7 V0a6ARuGypAsEHcZ873olDoPB8vf4ABfOVXA%3D%3D&fta_ind=12&fs=1

Mooie natuurlijk gerelicte SG uit '83 met andere elementen voor mooie prijs. Inclusief koffer.

JohnLord
1 augustus 2011, 19:31
http://link.marktplaats.nl/469794983

Leuk prijsje toch?

Nieuwprijs 859 euro??

bass blom
1 augustus 2011, 19:36
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/470589109-gibson-sg-special-1983-incl-koffer.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C6TxnaVUKRu% 2FI7YRBLyGjIpiuK%2FO0VX95x7h9FSyLeXo0Ip5ll2aHXdnHK tgeQ8FLCZJV1Dg6h1Q5Yj%2F50wcHB%2BxkUMBpdW%2BmkV%2F XQxnoAyNsqXB0K8G%2FyvcLQjQaJhzXuy1W%2Bk4UF69Tcsmaz g8eQ0AOzL2KnPF9%2BZM3I%3D&df=1&fta=eNpNkMtywyAMRf%2BFRdY8DYjJurv%2BQka8Wk%2Bd2BOc xNNM%2Fr1AvOjucK8kpIug4VnAALldp9Mdp0JcgaG%2Bt%2BnI DrEc1xmYiyO4aYXfcXElx1KVZQXqzgtcbud0HYP7ecDH6Mt8cX MZgR%2BW5XakbZYEsuBXIm6sXQUEkDH2T7jRQIS3QftBbizQqI 3KG%2FODEhqrggmTEf6f1UAKXWs8UhpUV6TcawRPHUII7A0oEu 1gk6%2FFPokcJHZFS%2Fu2hgGr4qWyGVNXeMimA5U29K4oc2uX VNFom1XL9Q5y8Duwvg96obqCXKl%2Bl42U94FW5Bzb8nUPydvk HFMU3WLo9RtM6JdaaqhpObEa2TovGMtpSpev9btFyathgZxxO7 V0a6ARuGypAsEHcZ873olDoPB8vf4ABfOVXA%3D%3D&fta_ind=12&fs=1

Mooie natuurlijk gerelicte SG uit '83 met andere elementen voor mooie prijs. Inclusief koffer.

ziet er wat fishy uit achterop de headstock.
de kleur onderuit de vervangen tuners is exact hetzelfde als dat vage rechthoekige vlak..
en zie ik daar ook gaten?

Mr.Fingers
1 augustus 2011, 19:40
Da's van iemand hier op GN, die had er zo twee. Die tuners zijn wel vervangen, maar die verkleuring van de lak is zo, is eigen aan die lakken die Gibson gebruikte in de Norlin-periode (barsten als de malle, en snel vergelen).

bass blom
1 augustus 2011, 19:58
Da's van iemand hier op GN, die had er zo twee. Die tuners zijn wel vervangen, maar die verkleuring van de lak is zo, is eigen aan die lakken die Gibson gebruikte in de Norlin-periode (barsten als de malle, en snel vergelen).

mijn (norlin) les paul custom heeft nergens barsten in de lak.
de lak op de binding en headstock is vergeeld, maar dat komt meer door mijn rookgedrag :D

geert1976
2 augustus 2011, 22:40
http://link.marktplaats.nl/470901063

Mooie jaren 80 Ibanez Roadstar II, uit Japan.

jutter
2 augustus 2011, 23:12
http://link.marktplaats.nl/470901063

Mooie jaren 80 Ibanez Roadstar II, uit Japan.

Maar niet origineel...

JeroenP
4 augustus 2011, 20:27
Vintage hofner jazbak voor 155 euro. Ziet er nog erg goed en mooi uit! Jammergenoeg woon ik er te ver van af...

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/vintage-hofner-gitaar-aangeboden-92491375.html?fh_sort_by=-sort_tijd

wietse
4 augustus 2011, 21:07
dank u, heb hem een mail gestuurd, is absurd goedkoop voor een 447, al is hij door de electrificatie wel wat minder waard dan normaal.

bass blom
4 augustus 2011, 21:18
brug zal wel niet origineel zijn?

wietse
4 augustus 2011, 22:27
helaas hij is al verkocht, en niet aan mij.

bass blom
5 augustus 2011, 11:09
wat een gevecht om iets te posten vandaag :chicken:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=145808

voor mensen in het heel hoge noord'n niet gek, mooie gitaar :p

robert-gitarist
5 augustus 2011, 16:23
Heerlijke rag plank voor weinug geld!

http://link.marktplaats.nl/471527447

Ik heb zelf ook een LP junior (sunburst) en zijn echt lekkere gitaartjes zonder poespas of wat.

Jasper.
5 augustus 2011, 16:43
wat een gevecht om iets te posten vandaag :chicken:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=145808

voor mensen in het heel hoge noord'n niet gek, mooie gitaar :p

Hey, ik heb precies zo'n LC :p
Alleen is die van mij wat verbouwd.

bass blom
5 augustus 2011, 16:46
Hey, ik heb precies zo'n LC :p
Alleen is die van mij wat verbouwd.

die kleur verzorgt kwijl hier :D

Jasper.
5 augustus 2011, 16:47
die kleur verzorgt kwijl hier :D

Komt bij je buurman vandaan :)

bass blom
5 augustus 2011, 16:49
Komt bij je buurman vandaan :)

ah dan heb ik er wel eens op zitten spelen :D

Oranjeaap
7 augustus 2011, 18:47
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/471968115-fender-stratocaster-1965.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6FITbZFGpOim0FsEE zEYkyEz0tLSu3ekXb3v%2FfC0kurtlOhQybZVGVqdpqVbiEBV1 RrBhnLTaSXwWhOWwVe%2FSQkLXJ%2B%2Bl4XBnmLeDDJvRuMYW D2xvhww4mzw38KRCoaNiyHsm01uYrs%2B2M42GJvy%2BlwLpKQ pThqJg2aMeLzWBcDeiwIi0hSN7dvLSd5vWff5AmKdPsE%3D&df=1&fta=eNo1kctuwyAQRf8FqVnzMphBWVfqor8QjWHcWnViy5CHGu XfCyTdHc3jzuWCYOGeoAd23ubDBefEfALngN3mvdjFtM8LCB8n 8HOG32n1aYypVNYM3B9XOJ2PtE3B%2F1xhpFOk7U3ylDfMS8CU afNLmkDu1vW857t1STkskfbWafHxXk9pYCt%2BEfNTEU2ggE2x eZC2mBJB8p5MuImBArqRKsSIkt9E4KazQRcQTnOtSmtQQaMpML p%2BqMNB6tGErkFQxj1Bm2fL8EFVUL0dWkUJpKos5aiEbUBxaK BVVG1dxmCHciLo3pFofgxpUW0ES9QEpYjUBCXHvppH68ZOVmPF BWFtCXS2DRf3Q2ggTWeajhtdW3%2B9vUJn%2Bnq0t1JjjUeUpP KyYkyHmU5f%2Bfs%2FwfJ1R7wdaqglxwimZgkMr8x%2FvvDCPA KH%2B%2BPxB7TunIY%3D&fta_ind=25&fs=1

Jammer van die schakelaartjes. Prijs is veel te hoog, maar wat een ongelofelijk mooi ding.

BamBuFan1
7 augustus 2011, 18:51
Jammer van die schakelaartjes. Prijs is veel te hoog, maar wat een ongelofelijk mooi ding.

Ik zou gewoon es kijken wat hij zegt als je €400 biedt.

Mr.Fingers
7 augustus 2011, 18:53
16000 voor een sunburst strat, zelfs geen met spaghettilogo, die eruit ziet alsof hij door alle ringen van Dante's inferno is gegaan?





:seriousf:

bass blom
7 augustus 2011, 18:55
dat is vet kansloos ja

Buzzel
7 augustus 2011, 19:03
En schakelaars zijn stront vervelend! Ik kan het weten wat heb een gitaar met schakelaars voor elk element.

robert-gitarist
7 augustus 2011, 19:08
En als je dat zo vervelend vind, waarom heb je dat dan?

*edit, ik zie net je witte superstrat, mooi ding! Snap inderdaad nu waarom je het hebt, je kunt ook niet zonder. Ik dacht dat het misschien een extra mod was ;)

Buzzel
7 augustus 2011, 19:11
En als je dat zo vervelend vind, waar heb je dat dan?

Een erfenis wijs je niet af :soinnocent:

robert-gitarist
7 augustus 2011, 19:13
Ik heb mijn berichtje al gewijzigd ;) Ik zag net pas om wat voor gitaar het gaat.
Ik heb zelf ook een superstrat en superstrats gehad en daar was het slechts een extra mod om meer combi's te kunnen maken. Ik vind het ook niet echt geweldig hoor maar gelukkig zitten ze bij jou nog niet op een hele storende plaats, of wel?

Buzzel
7 augustus 2011, 19:18
Het is niet storend, dat is ook niet het probleem. Maar als ik snel van brug naar hals element wil schakelen dan ben ik weer een paar tellen verder. das niet handig :seriousf:. Inderdaad wel vet dat je zo veel verschillende schakelmogelijkheden hebt, maar praktisch is het niet.

robert-gitarist
7 augustus 2011, 19:21
Haha nee klopt, snap wat je bedoeld ;)
Ik had eens een superstrat en die had precies 3 schakelaartjes zitten bij het stuk waar je zeg maar met je hand uit komt tijdens het spelen. Zeg maar het gedeelte waar een slagplaat ook zit. Bloedirritant want van tijd tot tijd beuk je gewoon of de schakelaar naar de klote of je hand... :seriousf:

Buzzel
7 augustus 2011, 19:23
Oe das slecht denk werk :seriousf:

robert-gitarist
7 augustus 2011, 19:29
Yep, totaal niet handig! Bij een superstrat die ik nu nog heb zitten ze netjes op een rijtje naast de volume/ton knoppen :ok:

HaroldA
10 augustus 2011, 13:38
Gibson SG Special Faded Worn Brown voor rond de €400,-

http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/db/+XMC7CL/3RvAX3btsJXRlA==.jpg
http://link.marktplaats.nl/473039352

Jambi
10 augustus 2011, 14:48
Gibson SG Special Faded Worn Brown voor rond de €400,-

http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/db/+XMC7CL/3RvAX3btsJXRlA==.jpg
http://link.marktplaats.nl/473039352


Aparte manier van rekenen wel; gitaar is 400, koffer is los 100, maar in combinatie met gitaar 70. Voor 500 is alles voor jou. Of in het geval vand e advertentie; voor jouw.

De gitaar heb je dus voor 430 als ik het goed begrijp...niet verkeerd op zich toch?

BamBuFan1
10 augustus 2011, 15:49
Aparte manier van rekenen wel; gitaar is 400, koffer is los 100, maar in combinatie met gitaar 70. Voor 500 is alles voor jou. Of in het geval vand e advertentie; voor jouw.

De gitaar heb je dus voor 430 als ik het goed begrijp...niet verkeerd op zich toch?

Nee, los is de gitaar €400 en de case €100. Maar koop je de combinatie dan kost de gitaar je €430 en de case €70. Dus sla je slag!

Koeloe
10 augustus 2011, 15:55
Zo had ik het ook al gelezen, dacht dat het al aan mij lag:seriousf:

Jambi
10 augustus 2011, 15:59
Nee, los is de gitaar €400 en de case €100. Maar koop je de combinatie dan kost de gitaar je €430 en de case €70. Dus sla je slag!

Heb al een SG (geen Gibson, maar El Maya uit 74) en ben daar erg tevreden mee. Ben meer van de oudere gitaren, maar kan me voorstellen dat er iemand met veel plezier deze gaat halen!

Midwolda
11 augustus 2011, 19:52
Oudere Ibanez Les Paul (http://link.marktplaats.nl/472798044), ziet er goed uit, voor een prima prijs.
Heb nog steeds GAS voor die planken maar ja... 'k heb al zoveel planken. :dontgeti:

Mr. Dynamite
11 augustus 2011, 20:04
Oudere Ibanez Les Paul (http://link.marktplaats.nl/472798044), ziet er goed uit, voor een prima prijs.
Heb nog steeds GAS voor die planken maar ja... 'k heb al zoveel planken. :dontgeti:

Bolt on? Is het het dan waard?

Kakihara
11 augustus 2011, 20:06
Iemand zin in een DeArmond, maar dan met Squier (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/les-paul-squier-crafted-in-99436917.html?p=be-18&list_cat=elektrische-gitaar) op de kop ?
OLP Axis (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/olp-mm1-musicman-elektrische-gitaar-99386085.html?p=be&list_cat=elektrische-gitaar&start=41), bieden vanaf €100

macwilliams
11 augustus 2011, 20:21
Dit is een voor mij bekende telecaster. http://link.marktplaats.nl/473005168

jutter
11 augustus 2011, 20:25
Dit is een voor mij bekende telecaster. http://link.marktplaats.nl/473005168

Zit hij nog wel op dit forum?

macwilliams
11 augustus 2011, 20:30
Zit hij nog wel op dit forum?

Nee, al een jaar niet meer.

Oranjeaap
11 augustus 2011, 20:31
Dit is een voor mij bekende telecaster. http://link.marktplaats.nl/473005168

Nondeju, wat een schavuit :seriousf:

macwilliams
11 augustus 2011, 21:32
Nondeju, wat een schavuit :seriousf:

Hoe bedoel je?

Nb,
Dit is een hele fijne tele welke door mij is gerefinished met de befaamde McBBQgtdlx finish. Als de hals mij meer gelegen had dan kocht ik hem meteen.

Oranjeaap
11 augustus 2011, 21:38
Hoe bedoel je?

Nb,
Dit is een hele fijne tele welke door mij is gerefinished met de befaamde McBBQgtdlx finish. Als de hals mij meer gelegen had dan kocht ik hem meteen.

Ik bedoel, heb je zo'n vette gitaar, die ga je toch niet verkopen.

Midwolda
11 augustus 2011, 21:58
Bolt on? Is het het dan waard?

Excuse me? Ik weet dat de hype over is, maar ooit ving ik voor mijn bolt-on Ibbie LP Custom €650,-
Dus ja, ik vind 300 een nette prijs voor deze "standard".

geert1976
11 augustus 2011, 22:02
Excuse me? Ik weet dat de hype over is, maar ooit ving ik voor mijn bolt-on Ibbie LP Custom €650,-
Dus ja, ik vind 300 een nette prijs voor deze "standard".

E 300,00 is een nette prijs:ok:

macwilliams
11 augustus 2011, 22:09
Ik bedoel, heb je zo'n vette gitaar, die ga je toch niet verkopen.

Ik denk dat er maar 1 gitaar is die hij nooit zou verkopen. Dat is een ibanez LP die hij heeft. Dat is de enige gitaar die ik nooit op MP gezien heb.

Mr. Dynamite
12 augustus 2011, 10:24
Excuse me? Ik weet dat de hype over is, maar ooit ving ik voor mijn bolt-on Ibbie LP Custom €650,-
Dus ja, ik vind 300 een nette prijs voor deze "standard".

Hmm oke, ik ging een beetje uit van die andere bolt on copy's die vaak voor 200 gaan :hide: 't is wel een mooi plankje :)

BobvanKempen
12 augustus 2011, 13:55
Ik weet niet of het een normale prijs is maar mooi is tie wel:

http://link.marktplaats.nl/473596941

Mr. Dynamite
12 augustus 2011, 14:24
Ik weet niet of het een normale prijs is maar mooi is tie wel:

http://link.marktplaats.nl/473596941

Ehmm.. ieder zijn smaak zullen we maar zeggen :D
Lijkt me niet echt duur voor zo'n plank, maar ik heb er weinig verstand van.
Kans op fretware lijkt me we hoog..

bass blom
12 augustus 2011, 14:37
Ehmm.. ieder zijn smaak zullen we maar zeggen :D
Lijkt me niet echt duur voor zo'n plank, maar ik heb er weinig verstand van.
Kans op fretware lijkt me we hoog..

hehe, geert.. 300

caliban
12 augustus 2011, 16:12
Ik vind het best wel een mooie gitaar.

Oranjeaap
12 augustus 2011, 16:42
Super vet ding

Jasper.
12 augustus 2011, 16:47
Ja, MOJO..

geert1976
12 augustus 2011, 17:53
Ik weet niet of het een normale prijs is maar mooi is tie wel:

http://link.marktplaats.nl/473596941


hehe, geert.. 300

Nou ik heb gebeld en het brugelement is niet origineel en de body is overgeschilderd en dit was volgens de eigenaar wel zichtbaar.

De gitaar had ook wel enig onderhoud nodig.

Ik heb telefonisch een hoger bod gedaan en ik wacht rustig af:)

Dus een lot uit de loterij is het beslist niet

Pepe
12 augustus 2011, 18:07
Moet je horen Geert, een pickup kan je op Ebay scoren en misschien als je de witte laag verwijdert dat daar de originele LPB met racing stripes uit tevoorschijn komt.
Ben je ineens spekkoper.

Edit, de competition serie liep tot 73 meen ik en zijn de meest gewilde mustangs, maar dan moet die laag er nog onder zitten. Dat lijkt me heel relevant voor de prijs.
De pickguard hoort pearl te zijn bij een competition however...

geert1976
12 augustus 2011, 18:33
Moet je horen Geert, een pickup kan je op Ebay scoren en misschien als je de witte laag verwijdert dat daar de originele LPB met racing stripes uit tevoorschijn komt.
Ben je ineens spekkoper.

Edit, de competition serie liep tot 73 meen ik en zijn de meest gewilde mustangs, maar dan moet die laag er nog onder zitten. Dat lijkt me heel relevant voor de prijs.
De pickguard hoort pearl te zijn bij een competition however...

Ik weet het, daarom heb ik de verkoper goed bod gedaan(veel hoger als mijn eerste bod).
Volgens hem was de slagplaat wel origineel.

Hij heeft de gitaar zelf gekocht in 1978, 2e hands.

Zo'n element krijg ik inderdaad wel te pakken.:ok:

BobvanKempen
12 augustus 2011, 19:15
Ik zeg niets meer over prijzen :stop: heb ik het weer gedaan.

Pepe
12 augustus 2011, 19:16
"Is Origineel"...
Dat neem ik alleen maar serieus van mensen die de gitaar nieuw hebben gekocht, ieder ander kan nooit weten wat ermee uitgevroten is, hoe lekker hun gevulde koeken bij de koffie ook smaken.

Het zou een '73 kunnen zijn, dat ze al waren overgegaan op de blancs en nog een paar competition bodys hadden liggen, het kan..

maar dan moet het serienummer uit '73 komen evenals de codes op de pots, dat weer wel

Pepe
12 augustus 2011, 19:21
Kom Bob, niet zo flauw, 150 euro toch? :seriousf:

geert1976
12 augustus 2011, 19:24
"Is Origineel"...
Dat neem ik alleen maar serieus van mensen die de gitaar nieuw hebben gekocht, ieder ander kan nooit weten wat ermee uitgevroten is, hoe lekker hun gevulde koeken bij de koffie ook smaken.

Het zou een '73 kunnen zijn, dat ze al waren overgegaan op de blancs en nog een paar competition bodys hadden liggen, het kan..

maar dan moet het serienummer uit '73 komen evenals de codes op de pots, dat weer wel

het is inderdaad koffiedik kijken, het kan meevallen, maar ook tegenvallen.

Ik heb effe gezocht op het WWW en inderdaad, indien het een competition-uitvoering zou moeten zijn, had het een pearl slagplaat moeten zijn.

Thanx voor je oplettendheid Pepe

BobvanKempen
12 augustus 2011, 19:29
Zonder dat iedereen over de mik vliegt, ik had hem gebeld omdat ik dus dacht dat die 300 de vraagprijs was. Maar dat was niet zo :S

geert1976
12 augustus 2011, 20:49
Moet je horen Geert, een pickup kan je op Ebay scoren

Zojuist een setje uit de jaren 60 gekocht:ok:

Pepe
12 augustus 2011, 21:07
Good for you

geert1976
14 augustus 2011, 12:47
http://link.marktplaats.nl/469154321

Gibson LP Studio voor E 450,00:ok:

HaroldA
14 augustus 2011, 13:17
http://link.marktplaats.nl/469154321

Gibson LP Studio voor E 450,00:ok:

En een mooie ook nog!

Midwolda
14 augustus 2011, 13:24
En een mooie ook nog!

Hmnja. 'k Heb er ook al even aan zitten denken, het is hier niet ver vandaan en de prijs is niet duur.
Maar wat moet ik met nog een Studio... 't is ja alleen voor de heb dan. :chicken:

Mooi ding.

geert1976
14 augustus 2011, 13:26
Hmnja. 'k Heb er ook al even aan zitten denken, het is hier niet ver vandaan en de prijs is niet duur.
Maar wat moet ik met nog een Studio... 't is ja alleen voor de heb dan. :chicken:

Mooi ding.

Als jij die BMW 3er reihe even de sporen geeft ben je binnen een uurtje weer thuis en het is weinig geld....

Misschien een leuke knutselGibson:chicken:

Midwolda
14 augustus 2011, 13:28
Als jij die BMW 3er reihe even de sporen geeft ben je binnen een uurtje weer thuis en het is weinig geld....

Misschien een leuke knutselGibson:chicken:

I know. Maar ik heb een ander knutsel-object in het vizier... :sssh:
Misschien in de loop van volgende week meer nieuws.

DemolitionColorScheme
14 augustus 2011, 13:52
http://link.marktplaats.nl/469154321

Gibson LP Studio voor E 450,00:ok:
Prima prijs! Als ik het extra geld had wist ik het wel.

BobvanKempen
14 augustus 2011, 14:18
Prima prijs! Als ik het extra geld had wist ik het wel.

Alleen ga je die volgens mij niet mee krijgen voor 450, ik heb die man gesproken en hij wil 550 hebben. Of hij moet in de afgelopen dagen gezakt zijn.

DemolitionColorScheme
14 augustus 2011, 14:27
Alleen ga je die volgens mij niet mee krijgen voor 450, ik heb die man gesproken en hij wil 550 hebben. Of hij moet in de afgelopen dagen gezakt zijn.
Er staat €450,- bij z'n ad ... dus, zou lame van 'em zijn om er dan opeens meer voor te vragen.

bass blom
14 augustus 2011, 14:28
Er staat €450,- bij z'n ad ... dus, zou lame van 'em zijn om er dan opeens meer voor te vragen.

zulke gasten heb ik ook vaak genoeg gesproken :chicken:

GlobalWarming
14 augustus 2011, 14:41
zulke gasten heb ik ook vaak genoeg gesproken :chicken:

Wat een losers dan :stop:

BobvanKempen
15 augustus 2011, 01:07
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=146289

Dit is ook wel een erg mooie prijs voor een erg mooie gitaar volgens mij. Helaas voor mij wil ik geen rode.

caliban
15 augustus 2011, 03:26
Ik heb een wine red LP, mooie kleur vind ik. En deze is qua prijs ook wel geweldig, vraag me af wat het addertje onder het gras is..

DemolitionColorScheme
15 augustus 2011, 08:17
Ik heb een wine red LP, mooie kleur vind ik. En deze is qua prijs ook wel geweldig, vraag me af wat het addertje onder het gras is..
Ja, ik ook ...
Dit is nogal erg cheap! I'd go for it, though - mits hij okay is!

BobvanKempen
15 augustus 2011, 09:25
Ja, ik ook ...
Dit is nogal erg cheap! I'd go for it, though - mits hij okay is!

Ik heb voor de komende maand helaas al 2 gitaren op de planning staan dus helaas pindakaas, ik kan niet.

Oranjeaap
15 augustus 2011, 13:53
Ik heb de verkoper een bericht gestuurd. Is wel een einde rijden maar ben al lang niet aan zee geweest ;)

INOXROX
15 augustus 2011, 14:47
Ik heb de verkoper een bericht gestuurd. Is wel een einde rijden maar ben al lang niet aan zee geweest ;)

DENK EROM HE ? Zout water en gitaren ....;)

Oranjeaap
15 augustus 2011, 15:16
DENK EROM HE ? Zout water en gitaren ....;)

Mijn jeugdige gewrichten maken ruimschoots goed voor de roestige draaiknopjes.

INOXROX
15 augustus 2011, 16:23
Mijn jeugdige gewrichten maken ruimschoots goed voor de roestige draaiknopjes.

Ha ha ! Mooi man . Succes ermee !

Oranjeaap
15 augustus 2011, 18:55
Nederlands enige 'electronische' gitaar

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/474691764-gibson-les-paul-bigsby-electronische-gitaar-imitatie-zwart.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Ef yL2EQbmsfQmaIo%2FrtTdHXPuXcYo6R6eyU6VHInVIHOzMPYjU SgmmbK4FIdzTwRBGMI6xSa30kNIxyfQcvKoqZctr0s25P1DJyB OF8eGPFm8b%2FC2gqGyEOfluhmP7BOD9a7v2JObBnXJ5sKYNGi gow0ZOv0%2FrCVl3PRfb5MhTi6&df=1&fta=eNpNkMluwyAURf%2BFRdaAMcNDWVfqor8QPabUqhOj4CRW o%2F57AXdRsTncN18EBa8CGsj9Np8eOBdi61cA2eYjO4RyXBdg Nkxg5xW%2Bp2xLCqUqeQVqLxmu90u8Td5%2BPeE8ubJc7VIm4I ec70d6yEtZ%2FRLiURnB3t9a79o64zkSO9UuBQYgU%2BhDuVZA Bme8clJszAvpUFdwcqBuwKa4QbseQuW52wGl2mEUqcPIPN8Yxi SkNE0xKaVebiKTfk%2FmsYMJUQ4dPN3LTX1d0QHH2sfTgHEfoZ 1OO1CKtIHyKvYqpWPsQzHqoS7mUl2esX5FFEx3CNyNNeRHSSn% 2Fd6DnwqAIXaHI66rOIaW%2BJvvBC%2B96%2BSiMpM0nVi1bl4 yhnOZ4Pa%2BfzUpeAwbIBbdTc7caGoCL5ioQfBL78YcPYhEovH 5%2BfgGh55nU&fta_ind=4&fs=1

Wat is hij denkende?

BobvanKempen
15 augustus 2011, 19:03
Er zal toch niemand intrappen voor dat geld koop je een studio.

Hendriks
15 augustus 2011, 19:42
Nederlands enige 'electronische' gitaar

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/474691764-gibson-les-paul-bigsby-electronische-gitaar-imitatie-zwart.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Ef yL2EQbmsfQmaIo%2FrtTdHXPuXcYo6R6eyU6VHInVIHOzMPYjU SgmmbK4FIdzTwRBGMI6xSa30kNIxyfQcvKoqZctr0s25P1DJyB OF8eGPFm8b%2FC2gqGyEOfluhmP7BOD9a7v2JObBnXJ5sKYNGi gow0ZOv0%2FrCVl3PRfb5MhTi6&df=1&fta=eNpNkMluwyAURf%2BFRdaAMcNDWVfqor8QPabUqhOj4CRW o%2F57AXdRsTncN18EBa8CGsj9Np8eOBdi61cA2eYjO4RyXBdg Nkxg5xW%2Bp2xLCqUqeQVqLxmu90u8Td5%2BPeE8ubJc7VIm4I ec70d6yEtZ%2FRLiURnB3t9a79o64zkSO9UuBQYgU%2BhDuVZA Bme8clJszAvpUFdwcqBuwKa4QbseQuW52wGl2mEUqcPIPN8Yxi SkNE0xKaVebiKTfk%2FmsYMJUQ4dPN3LTX1d0QHH2sfTgHEfoZ 1OO1CKtIHyKvYqpWPsQzHqoS7mUl2esX5FFEx3CNyNNeRHSSn% 2Fd6DnwqAIXaHI66rOIaW%2BJvvBC%2B96%2BSiMpM0nVi1bl4 yhnOZ4Pa%2BfzUpeAwbIBbdTc7caGoCL5ioQfBL78YcPYhEovH 5%2BfgGh55nU&fta_ind=4&fs=1

Wat is hij denkende?

Is dit een tip?

BobvanKempen
15 augustus 2011, 22:31
http://link.marktplaats.nl/474778794

Het enige vreemde is dat de woonplaats al een paar verandert is volgens mij. Zou goed dezelfde kunnen zijn als op gitaarmarkt maar goed, is nog steeds een leuke prijs.

BamBuFan1
15 augustus 2011, 22:47
Is dit een tip?

Misschien wordt het tijd voor een 'ik twijfel of een advertentie een tweedehands tip is'-topic?

TimS
16 augustus 2011, 00:41
http://link.marktplaats.nl/474778794

Het enige vreemde is dat de woonplaats al een paar verandert is volgens mij. Zou goed dezelfde kunnen zijn als op gitaarmarkt maar goed, is nog steeds een leuke prijs.
Is dat niet de nieuwe eigenaar die even snel 200 euro hoopt te verdienen?

Agent_Smith
16 augustus 2011, 07:17
Is dat niet de nieuwe eigenaar die even snel 200 euro hoopt te verdienen?

Lijkt mij ook idd.

Dhengis
16 augustus 2011, 08:24
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-mustang-99784414.html?list_cat=elektrische-gitaar

'k Mag niet van mijn vriendin... dus ga je gang...

Fireburst
16 augustus 2011, 10:21
http://link.marktplaats.nl/474778794

Het enige vreemde is dat de woonplaats al een paar verandert is volgens mij. Zou goed dezelfde kunnen zijn als op gitaarmarkt maar goed, is nog steeds een leuke prijs.

Staat ook op 2ehands.be, woonplaats Kapellen ?
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-60tis-classic-99816499.html?list_cat=elektrische-gitaar

Mr.Fingers
16 augustus 2011, 11:25
Da's hier 10 minuutjes fietsen vandaan, dus als iemand interesse heeft.

(vaak heb je op marktplaats dat je geen buitenlandse locatie kunt ingeven. Als ik iets op marktplaats verkoop, zeg ik dat ik van woensdrecht ben van locatie, da's hier net naast).

Oranjeaap
16 augustus 2011, 16:25
Is dat niet de nieuwe eigenaar die even snel 200 euro hoopt te verdienen?

Dat zou je wel denken. Gitaar stond eerst in Den Helder, nu in Sint-Maarten en dat is 20km verderop ofzo. Wel een super mooi gitaartje trouwens.

macwilliams
16 augustus 2011, 21:56
http://link.marktplaats.nl/471890092

Gibson LP studio uit 2010 met P90's voor €500,-
Ik dacht dat dit wel een goede tip is.

Oranjeaap
16 augustus 2011, 22:07
http://link.marktplaats.nl/471890092

Gibson LP studio uit 2010 met P90's voor €500,-
Ik dacht dat dit wel een goede tip is.

Valt wel mee, het is zo'n 50's tribute. Je ziet ze alleen nog niet zo vaak te koop omdat ze net nieuw zijn. Kosten iets meer dan 700 nieuw. In tegenstelling tot de reguliere studios die rond de 1000 euro nieuw kosten, die zie je ook voor 500 euro op marktplaats.

TimS
16 augustus 2011, 22:21
Valt wel mee, het is zo'n 50's tribute. Je ziet ze alleen nog niet zo vaak te koop omdat ze net nieuw zijn. Kosten iets meer dan 700 nieuw. In tegenstelling tot de reguliere studios die rond de 1000 euro nieuw kosten, die zie je ook voor 500 euro op marktplaats.

Het is dat hij het er bij zet, maar ik zou bij die foto eerder denken aan een Gem met die glimmende lak en gouden hardware. Gems worden toch al een heleboel jaar niet meer gemaakt?

macwilliams
16 augustus 2011, 22:26
Valt wel mee, het is zo'n 50's tribute. Je ziet ze alleen nog niet zo vaak te koop omdat ze net nieuw zijn. Kosten iets meer dan 700 nieuw. In tegenstelling tot de reguliere studios die rond de 1000 euro nieuw kosten, die zie je ook voor 500 euro op marktplaats.

Dus een mooie studio uit 2010 met P90's en bovenal de vette '50 neck voor €500,- is geen goede tip? Is het omdat hij zwart is en niet de GT?
Zijn we echt al zo goedkoop geworden?http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon9.png
Temeer reden geen gitaren op MP te zetten.

macwilliams
16 augustus 2011, 22:27
Het is dat hij het er bij zet, maar ik zou bij die foto eerder denken aan een Gem met die glimmende lak en gouden hardware. Gems worden toch al een heleboel jaar niet meer gemaakt?

De gem serie is toch uit de mid '90?

TimS
16 augustus 2011, 22:44
De gem serie is toch uit de mid '90?

Dat dacht ik ook, maar die tributes zijn niet met gouden hardware gemaakt. Daarnaast glimt hij ook wel erg voor een tribute.

macwilliams
16 augustus 2011, 23:03
Dat dacht ik ook, maar die tributes zijn niet met gouden hardware gemaakt. Daarnaast glimt hij ook wel erg voor een tribute.

Maar als deze nieuw in 2010 is gekocht heeft hij misschien 20 jaar in de winkel gehangen?

Oranjeaap
17 augustus 2011, 11:32
Het is dat hij het er bij zet, maar ik zou bij die foto eerder denken aan een Gem met die glimmende lak en gouden hardware. Gems worden toch al een heleboel jaar niet meer gemaakt?

Foto's zijn allemaal van internet. Ik heb de verkoper om foto's gevraagd, ik ga ze hier niet plaatsen maar het gaat zeker om een 50's tribute. Matte lak, chromen hardware. En van die rare roze plastic.


Dus een mooie studio uit 2010 met P90's en bovenal de vette '50 neck voor €500,- is geen goede tip? Is het omdat hij zwart is en niet de GT?
Zijn we echt al zo goedkoop geworden?http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon9.png
Temeer reden geen gitaren op MP te zetten.

Tja, dat bepaal ik niet. Iedereen met gezond verstand weet toch dat je op marktplaats niet de hoofdprijs gaat krijgen? Ach, en je weet toch wat ze zeggen over Hollanders? Als je de hoofdprijs wilt hebben voor een gitaar, dan hang je hem in de gitaarwinkel en kan je een jaar wachten voordat ie een keer verkocht wordt.

INOXROX
17 augustus 2011, 13:24
Vindt niemand het triest ( vooropgesteld dat het allemaal klopt ) , dat er er sprake is van in ieder geval 3 nieuwe gitaren , gekocht in de wat - afgelopen anderhalf jaar - en dan ? In 1 keer over ?
Stopt ie in 1 keer met spelen ? Of heeft ie er nog -ik-weet-niet-hoeveel achter de hand ?


.... vroeg ik me af ....

bat
17 augustus 2011, 13:38
Tsja, wat zijn de beweegredenen voor iemand om ineens meerdere gitaren van de hand te doen. Wellicht heeft ie inderdaad zat gitaren, misschien ook heeft ie zijn droomgitaar gekocht en verkoopt hij deze om die deels te financieren en misschien ook heeft ie er tabak van of heeft ie het geld gewoon nodig. Daar kom je alleen achter door het te vragen, maar eerlijk gezegd doet het er wat mij betreft eigenlijk niet zo heel erg toe.

Het hoeft ook helemaal niet zoveel te zeggen, er zijn ook mensen die hun enige gitaar moeten verkopen om de huur van volgende maand te kunnen betalen, maar dat zie je aan een advertentie voor 1 gitaar ook niet echt af... ;)

Oranjeaap
17 augustus 2011, 13:53
Vindt niemand het triest ( vooropgesteld dat het allemaal klopt ) , dat er er sprake is van in ieder geval 3 nieuwe gitaren , gekocht in de wat - afgelopen anderhalf jaar - en dan ? In 1 keer over ?
Stopt ie in 1 keer met spelen ? Of heeft ie er nog -ik-weet-niet-hoeveel achter de hand ?


.... vroeg ik me af ....

Ja dat vraag ik me dan ook meestal af. Verkoper zei tegen mij dat hij 9 gitaren had en dus niet overal op speelt en dus een deel verkoopt.

BobvanKempen
17 augustus 2011, 14:20
Of doet hetzelfde als zoveel doen, koopt iets om te proberen en komt er vervolgens achter dat het niet zijn gitaar is en doet hem weer van de hand. Beetje dom alleen omdat met nieuwe gitaren te doen.

bat
17 augustus 2011, 14:22
Ja dat vraag ik me dan ook meestal af. Verkoper zei tegen mij dat hij 9 gitaren had en dus niet overal op speelt en dus een deel verkoopt.
Maareuh... jij hebt een bod gedaan?

INOXROX
17 augustus 2011, 15:09
" De rede verkoop is dat ik haast niet meer speel. " Daar heb ik me misschien een beetje door laten afleiden . 't is multi-interpreteerbaar ..
Hij kan nog wat achter de hand hebben , maar 't klinkt alsof ie er zowat helemaal de brui aangeeft .

En het blijft toch iets 'jammers' in zich dragen , vind ik . Een zo kort daarvoor nieuw gekochte gitaar - zo snel alweer op de markt .. En niet de minste ook nog eens .. Hoeveel geld je ook te spenderen hebt ..

Oranjeaap
17 augustus 2011, 16:18
Maareuh... jij hebt een bod gedaan?

Had ik ja. Ik had wel belang bij die stratocaster. Maar die bleek veel minder mooi te zijn dan op de foto in de advertentie. Maar nog belangrijker: Hij heeft sporen van een locking nut op de headstock, en na even verder vragen bleek mijn vermoeden te kloppen dat er ook een full size humbucker in heeft gezeten. Het heeft me flink wat moeite gekost om mijn '79 strat te verkopen i.v.m. humbucker route, dus ja daar wilde ik niet weer aan beginnen.

stikel
17 augustus 2011, 20:30
En het blijft toch iets 'jammers' in zich dragen , vind ik . Een zo kort daarvoor nieuw gekochte gitaar - zo snel alweer op de markt .. En niet de minste ook nog eens .. Hoeveel geld je ook te spenderen hebt ..

Daar lopen er hier ook wel een paar van rond en vaak daarna ook nog een hoop gezeik over verkoopsites omdat ze hun eigen miskoop niet snel genoeg of te goedkoop weer van de hand moeten doen. Veel wisselen kost veel geld, weet ik uit ervaring, take it like a man. ;)

Oranjeaap
17 augustus 2011, 23:20
Voor de lefty's onder ons:

Les Paul custom:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/475296687-gibson-les-paul-custom-linkshandig-1974.html?return=eJwtjMsKwjAQRf%2Bl0C7bxIpiSpC6Kfg XsYk0NI%2BhM0VR%2FHen6Oqec%2B8wRkn19kp0qORBqAKdWca pm4hANc2cwaU6mmUmCMYQ1ik0v5MaJjg%2Fg5aVRU25bHtZthf rGTgDcb48MOLd4n%2BFrRUMkYc%2BrdEtfmSdH6yDv2FObBm3J 7sKYNWigow0Zuv08bSX16HoPl9HZTia&df=1&fta=eNot0M2OwiAUBeB3YeGaf8olrk1mMa9ggAtOM9U2UrUZ47 sPoLuvXHqA48HAs8AA5Hadjnc%2FFeLqpwSyTXu2w7JfZ2AOR3 DTCn%2Fj4krGUleWFag7L3C5ndN1jO73AYcxlPni5jIC3y3LbU 93y1zWOGPaGyvZ16Fl1%2BjFnxJxY00pIICM2A%2FlVgMRwUYT tNxYlDr4oSNEa0IFUxSl3ljQggbhKyKNWtM6UkphMA2MsdShBA 5vMBpTB80WGySqllNhc5Adg%2Ba5wwj%2FAc1tj8xII28rdaDV G4aHDhPehwqZUx%2FxJDjrCIhvCDS%2B7%2BHJ9hzO7TDUywdP aex%2FsUGbemhIKnnbL8aUyT2ZxgH7A2mmOXbYzHUrjNXu1nnx WI5TupzWn9apqAML5Oy3Y6u5NovAVasXiH8Q9%2F3hnTgPFJ6v 1z%2FbKZpb&fta_ind=15&fs=1

HUESSEN
18 augustus 2011, 00:16
Wat een GEZEIK:???:

bass blom
18 augustus 2011, 08:09
:dontgeti:

http://link.marktplaats.nl/475255767

wat kostte zoiets in die tijd?
3, 4, 5, a 600 gulden ofzo?
:dontgeti:

Triggy
18 augustus 2011, 11:08
Had ik ja. Ik had wel belang bij die stratocaster. Maar die bleek veel minder mooi te zijn dan op de foto in de advertentie. Maar nog belangrijker: Hij heeft sporen van een locking nut op de headstock, en na even verder vragen bleek mijn vermoeden te kloppen dat er ook een full size humbucker in heeft gezeten. Het heeft me flink wat moeite gekost om mijn '79 strat te verkopen i.v.m. humbucker route, dus ja daar wilde ik niet weer aan beginnen.

Strat komt bij mij vandaan. Ik ken de verkoper en weet dat hij gewoon koopt wat ie leuk vindt. Heb destijds de Strat (overigens een originele '83 USA Dan Smith maar wel met bodyroute en sporen van lockingnut maar wel met originele koffer en casecandy) samen met een Godin LGX ingeruild tegen een Duesenberg Starplayer TV en Gretsch 3156. Is een aardige vent met een stevige doorloopsnelheid qua spulletjes.

Oranjeaap
18 augustus 2011, 11:12
Strat komt bij mij vandaan. Ik ken de verkoper en weet dat hij gewoon koopt wat ie leuk vindt. Heb destijds de Strat (overigens een originele '83 USA Dan Smith maar wel met bodyroute en sporen van lockingnut maar wel met originele koffer en casecandy) samen met een Godin LGX ingeruild tegen een Duesenberg Starplayer TV en Gretsch 3156. Is een aardige vent met een stevige doorloopsnelheid qua spulletjes.

Ik twijfelde ook nergens aan. Die body route was alleen een deal-breaker voor mij.

jutter
18 augustus 2011, 11:15
:dontgeti:

http://link.marktplaats.nl/475255767

wat kostte zoiets in die tijd?
3, 4, 5, a 600 gulden ofzo?
:dontgeti:

Kreeg je gratis bij een pak wasmiddel :D

Triggy
18 augustus 2011, 11:19
@Oranjeaap
Ik was er ook via inruil aangekomen en de Strat was, zoals je zelf al had ervaren met een andere, moeilijk te slijten. Ben zelf meer een Gretschman/(semi)acoustische speler, dus ik was uiteindelijk blij dat ik er een redelijk goede deal mee kon maken.

zoon van Piet
18 augustus 2011, 11:50
:dontgeti:

http://link.marktplaats.nl/475255767

wat kostte zoiets in die tijd?
3, 4, 5, a 600 gulden ofzo?
:dontgeti:

ietsje meer..begin jaren 70 stond de $$ hoog. Halverwege de 70's kon ik een 2ehandse als deze kopen voor 450 ( en dat had ik moeten doen), in 1976 was de dollarkoers lager en kostte een telecaster 895 gulden..

het lijkt weinig geld, maar ik verdiende destijds als werkende jongere 510 gulden in de maand.. dus het was toch wel duur...

bass blom
18 augustus 2011, 12:03
ietsje meer..begin jaren 70 stond de $$ hoog. Halverwege de 70's kon ik een 2ehandse als deze kopen voor 450 ( en dat had ik moeten doen), in 1976 was de dollarkoers lager en kostte een telecaster 895 gulden..

het lijkt weinig geld, maar ik verdiende destijds als werkende jongere 510 gulden in de maand.. dus het was toch wel duur...

flink overrated in ieder geval.
vergeleken met mijn oude (1975) zwarte les paul zou die nu dus ongeveer 8000 euro moeten doen.
degene die dat ervoor geeft mag hem vandaag komen halen :D
morgen ook goed :satisfie:

Oranjeaap
18 augustus 2011, 12:10
Ik geef je er een ¼ van dat voor :soinnocent:

bass blom
18 augustus 2011, 12:13
Ik geef je er een ¼ van dat voor :soinnocent:

..................../´¯/)
...................,/¯../
................../..../
............/´¯/'...'/´¯¯`·¸
........./'/.../..../......./¨¯\
.......('(...´...´.... ¯~/'...')
........\.................'.../
.........''...\.......... _.·´
...........\..............(
.............\.............\....

Oranjeaap
18 augustus 2011, 12:25
U wint het internet :dance:

bass blom
18 augustus 2011, 12:26
U wint het internet :dance:

ha fijn dank u :D

grayfink
18 augustus 2011, 12:48
Is toch een aardige prijs voor zo'n ouwe bak?

Pepe
18 augustus 2011, 12:55
:dontgeti:

http://link.marktplaats.nl/475255767

wat kostte zoiets in die tijd?
3, 4, 5, a 600 gulden ofzo?
:dontgeti:

Zie ik daar 4 handelaren tussen zitten? Maar zelfs met internationale klanten is het langzaam een stevig bedrag geworden.
Vorige week vroeg iemand wat zijn '69 tele waard was en de bedragen kwamen niet boven de 2000 uit volgens de kenners :seriousf:

maar dit is ook raar

bass blom
18 augustus 2011, 12:56
ja dat meurt aan alle kanten :D

Venlonaer
18 augustus 2011, 13:32
ik ruik niks.....;)

bass blom
18 augustus 2011, 13:33
ik ruik niks.....;)

dan heb jij nog geen geurprocessor in je pc

Venlonaer
18 augustus 2011, 13:35
Klopt mijn PC is nog zoooooooo 2010:(

Epii
18 augustus 2011, 17:41
http://tinyurl.com/3sjzd66

is dat niet erg goedkoop, zelfs voor eentje met een gerepareerde breuk? als ik het geld had zou ik hem denk ik zo kopen, of is dat niet verstandig?

DemolitionColorScheme
18 augustus 2011, 17:57
http://tinyurl.com/3sjzd66

is dat niet erg goedkoop, zelfs voor eentje met een gerepareerde breuk? als ik het geld had zou ik hem denk ik zo kopen, of is dat niet verstandig?
Inderdaad, prima prijs! Ik denk ook wel dat dat netjuist door die kopbreuk komt. Maakt niet uit hoe goed zoiets gerepareerd is, de marktwaarde zakt dan toch.

mattihafler
18 augustus 2011, 18:06
Ik heb dus zelf een gitaar te koop staan...en dacht zelf wel een redelijke prijs te vragen. Ik heb biedingen gehad van rond de 150 eruo..en daar willen ze dan én de gitaar én de versterker voor.

Ben ik nou gek?

:???: :???: :???:

De advertentie in kwestie... (http://link.marktplaats.nl/465971012)

Oranjeaap
18 augustus 2011, 18:18
http://tinyurl.com/3sjzd66

is dat niet erg goedkoop, zelfs voor eentje met een gerepareerde breuk? als ik het geld had zou ik hem denk ik zo kopen, of is dat niet verstandig?

Ik was er niet aan begonnen. Gitaar met kopbreuk raak je aan de straatstenen nog niet kwijt

robert-gitarist
18 augustus 2011, 18:23
Waarom niet? Als je een goede gitaar zoekt om lekker op te rammen en je geeft niks om de looks en de waarde dan is dit toch een prima plank? Als de kopbreuk maar fatsoenlijk gemaakt is :)

Epii
18 augustus 2011, 19:55
Nouja als er een Les Paul studio of zo'n sg opduikt met goed gerepareerde kopbreuk (als de verkoper iets van een factuur van een gerespecteerde bouwer kan laten zien) dan zal ik het wel doen.

Looks zijn voor mij niet het allerbelangrijkste en als het gitaar voor het leven is (gibson, fender, prs etc.) die heerlijk speelt, zal ik hem ook niet snel wegdoen.

Hoef ik me dan geen zorgen te maken dat er meer kans is op nóg een breuk?

bass blom
18 augustus 2011, 19:59
Ik was er niet aan begonnen. Gitaar met kopbreuk raak je aan de straatstenen nog niet kwijt

zou de gier blij zijn met die foto van die gerepareerde breuk?

lcvanderhelm
18 augustus 2011, 20:51
Ik denk dat de klant voor de goedkoopste optie is gegaan.Dus alleen lijmen.
Lakreparatie valt een pak duurder uit.

bass blom
18 augustus 2011, 20:55
Ik denk dat de klant voor de goedkoopste optie is gegaan.Dus alleen lijmen.
Lakreparatie valt een pak duurder uit.

ik lees het nog eens en wellicht heeft de gier het niet gedaan..


Gitaar heeft kopbreuk gehad, die vakkundig is gerepareerd. Afgesteld door De Gier Gitaarbouw in Schiedam.

BamBuFan1
18 augustus 2011, 21:06
ik lees het nog eens en wellicht heeft de gier het niet gedaan..

Zo lees ik het inderdaad ook.

bass blom
18 augustus 2011, 21:07
Zo lees ik het inderdaad ook.

kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een fatsoenlijk bouwer het zo doet.
als dat later op het net staat sta je mooi voor lul :chicken:

BobvanKempen
18 augustus 2011, 21:11
kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat een fatsoenlijk bouwer het zo doet.
als dat later op het net staat sta je mooi voor lul :chicken:

Ik heb die jongen toen gesproken, is een forumlid. Hij had idd niet het geld de reparatie goed te laten doen en heeft hem alleen laten lijmen. Ik heb hem toen niet gekocht omdat hij op advies van dit forum (zie "wat is deze gitaar waard" topic) aan de 500 vast bleef houden en dat vond ik te veel idd.

Epii
18 augustus 2011, 21:35
Goed om te weten. Als ik zoiets ga doen zal ik zeker checken of de reparatie vakkundig gedaan is!

gertgert
18 augustus 2011, 21:51
bekijk foto 3:

http://link.marktplaats.nl/475490596

'voor de rest is hij helemaal in orde' :) :) :)

langun
18 augustus 2011, 21:54
Heeft die nu een moer door de hals gestoken??? :dontgeti:

G.G.
18 augustus 2011, 21:56
Heeft die nu een moer door de hals gestoken??? :dontgeti:

Yep, een zogenaamde halspen.

of bolt-on neckconstructie

bass blom
18 augustus 2011, 21:59
:seriousf: VOOR DE REST IN PRIMA STAAT :seriousf:

BobvanKempen
18 augustus 2011, 22:47
:seriousf: VOOR DE REST IN PRIMA STAAT :seriousf:

Je merkt er bijna niets van als je er niets mee doet.

geert1976
18 augustus 2011, 23:38
Ik heb die jongen toen gesproken, is een forumlid. Hij had idd niet het geld de reparatie goed te laten doen en heeft hem alleen laten lijmen. Ik heb hem toen niet gekocht omdat hij op advies van dit forum (zie "wat is deze gitaar waard" topic) aan de 500 vast bleef houden en dat vond ik te veel idd.

Das niet teveel E 500,00 is een hele gangbare prijs, als die bij een gitaarbouwer is gelijmd is er niets meer mee aan de hand.

Een SG Standard met koffer en candy en met batlescars voor E 500,00, lijkt mij heel redelijk.

Je moest eens weten hoeveel SG's er worden verkocht met gerepareerde pocketbreuken, die vakkundig zijn bijgespoten, waarvan je niets ziet, maar ook niet verteld wordt.

Pepe
19 augustus 2011, 00:00
Alleen lijmen is niet de best way, bij een goede reparatie worden er dowels gebruikt.

geert1976
19 augustus 2011, 00:05
Alleen lijmen is niet de best way, bij een goede reparatie worden er dowels gebruikt.

Die metalen pinnetjes bedoel je?

Die zijn wel gebruikt in mijn 67er SG en die is ook netjes bijgespoten.
Bij mij is de breuk nauwelijks zichtbaar, ondanks de transparante lak.
Met een blauwe lamp kun je hem net zien.

Maar de mijne is gerepareerd in de USA:rockon:

Maar ik vraag mij af of die vaak worden gebruikt en niet elke breuk leent zich voor het gebruik van pinnetjes.

BobvanKempen
19 augustus 2011, 00:37
Das niet teveel E 500,00 is een hele gangbare prijs, als die bij een gitaarbouwer is gelijmd is er niets meer mee aan de hand.

Een SG Standard met koffer en candy en met batlescars voor E 500,00, lijkt mij heel redelijk.

Je moest eens weten hoeveel SG's er worden verkocht met gerepareerde pocketbreuken, die vakkundig zijn bijgespoten, waarvan je niets ziet, maar ook niet verteld wordt.

Als ik die gitaar zou kopen zou die linea recta naar de gitaarbouwer gaan en zou ik hem helemaal bijlaten werken en spuiten. Dit kost me dan ongeveer 150 euro plus die 500 is 650 en dat vond ik te veel voor een SG met nekbreuk. Ik denk dat je nu voor 750 een hele mooi standaard in nieuwstaat koopt op mp.

mattihafler
19 augustus 2011, 05:43
Ik heb dus zelf een gitaar te koop staan...en dacht zelf wel een redelijke prijs te vragen. Ik heb biedingen gehad van rond de 150 eruo..en daar willen ze dan én de gitaar én de versterker voor.

Ben ik nou gek?

:???: :???: :???:

De advertentie in kwestie... (http://link.marktplaats.nl/465971012)

Iemand een idee?

bass blom
19 augustus 2011, 07:55
Iemand een idee?

onbekend = onbemind denk ik

BobvanKempen
19 augustus 2011, 08:09
Iemand een idee?

Ook compleet de verkeerde tijd om een gitaar te verkopen dus daar zal het ook aan liggen denk ik.

mattihafler
19 augustus 2011, 08:13
Ook compleet de verkeerde tijd om een gitaar te verkopen dus daar zal het ook aan liggen denk ik.

Verkeerde tijd? Wist niet dat daar een 'seizoen' voor was?

BobvanKempen
19 augustus 2011, 08:15
Verkeerde tijd? Wist niet dat daar een 'seizoen' voor was?

Vakantie en Festival tijd geven veel mensen graag hun centjes uit aan .... vakantie en festivals.

mattihafler
19 augustus 2011, 08:25
klinkt eigenlijk best logisch inderdaad... :)

Midwolda
19 augustus 2011, 08:28
Nog even, dan is het weer Sinterklaas, en Kerst... ;-)

HaroldA
19 augustus 2011, 09:34
Als ik die gitaar zou kopen zou die linea recta naar de gitaarbouwer gaan en zou ik hem helemaal bijlaten werken en spuiten. Dit kost me dan ongeveer 150 euro plus die 500 is 650 en dat vond ik te veel voor een SG met nekbreuk. Ik denk dat je nu voor 750 een hele mooi standaard in nieuwstaat koopt op mp.

Een SG met goed gerepareerde kopbreuk en een repaint? Waarde: €0,-
Een SG met goed gerepareerde kopbreuk? Waarde: €400,- tot €500,-

BobvanKempen
19 augustus 2011, 10:11
Een SG met goed gerepareerde kopbreuk en een repaint? Waarde: €0,-
Een SG met goed gerepareerde kopbreuk? Waarde: €400,- tot €500,-

Kan allemaal best zo zijn maar ik zou me er aan irriteren dus ik zou dat laten spuiten. Restwaarde van de gitaar interesseerd me dan niets.

HaroldA
19 augustus 2011, 10:13
Kan allemaal best zo zijn maar ik zou me er aan irriteren dus ik zou dat laten spuiten. Restwaarde van de gitaar interesseerd me dan niets.

Een kopbreuk is overdreven, maar ik vind het ontdekken van alweer een buts in de lak van mijn SG helemaal niet erg.

BobvanKempen
19 augustus 2011, 10:14
Een kopbreuk is overdreven, maar ik vind het ontdekken van alweer een buts in de lak van mijn SG helemaal niet erg.

Mijn LP's zitten vol met butsen, kleine krassen en meer van dat soort spul en dat vind ik niet erg maar een complete breuk vind ik dan toch echt wat anders.

Agent_Smith
19 augustus 2011, 12:15
Alleen lijmen is niet de best way, bij een goede reparatie worden er dowels gebruikt.

Nou, dat hangt helemaal van de breuk af. Deuvels (hout welteverstaan) zijn lang niet altijd nodig. Alleen als er te weinig 'vlees' aanwezig is tpv de breuk gebruik ik deuvels. Bij een 'lange/platte' breuk die weer perfect op elkaar past is het zelfs niet wenselijk omdat deze breuken zonder deuvels vaak nagenoeg onzichtbaar gerepareerd kunnen worden (zonder lakken).

Henri H
25 augustus 2011, 01:26
Ik MOET hem posten, gewoon omdat het "the real deal" is denk ik.
Wat een gaaf ding!

73/74 Telecaster (http://link.marktplaats.nl/477311935)

Ronald.ZaZ
25 augustus 2011, 01:37
Da's best veel geld voor een broodplank!
Ik zeg niet dat ie duur is overigens...