PDA

View Full Version : Vraag Buitenkansjes ?



Kakihara
2 december 2008, 20:25
Mag je je mede-forummers via een topic attent maken op (een) tweedehands buitenkansje(s) (op speurders, marktplaats, kapaza, 2dehands of andere sites), ervanuitgaande dat de aangeprezen goederen niet verkocht worden door de poster ?

sjoerd5
2 december 2008, 20:49
Volgens mij is spam spam.
Of het nou door de poster verkocht wordt of niet.

Geoffrey
2 december 2008, 20:51
Dit lijkt me toch intressant zolang het niet door diegene die het post zelf verkocht wordt.
Maar waar trek je natuurlijk de grens?

bert k
2 december 2008, 21:43
Een goeie tip is nooit weg lijkt me.

Kakihara
2 december 2008, 21:50
Het probleem is natuurlijk hoe je zoiets moet verpakken zonder dat je verdacht wordt van spam, want inderdaad, waar is de grens tussen spam en geen spam ?

bert k
2 december 2008, 21:54
Spam is bedrijfsmatig ongevraagde reclame, met een financieel oogmerk. Een tip op Marktplaats ligt wel effe anders, zolang het je eigen spullen niet zijn.

Mr.Fingers
2 december 2008, 21:59
op basgitaarforum.nl is er een topicdeeltje dat heet: "gezien op marktplaats", en daar worden alle potentieel interessante advertenties gepost. Het topic blijft zuiver van zichzelf (geen spammers), en is echt wel een gouden tip voor sommigen die al een eeuwigheid op zoek zijn naar iets. (vanmiddag iemand nog aan een rickenbacker 4003 voor 1250€ geholpen door dat topic, door gewoon een MP-advertentie te laten zien)

Mitch
2 december 2008, 22:07
Spam is bedrijfsmatig ongevraagde reclame, met een financieel oogmerk. Een tip op Marktplaats ligt wel effe anders, zolang het je eigen spullen niet zijn.

En zo is het. Sterker nog, als iemand in een topic een gericht advies geeft over iets dat een topic starter zoekt, zelfs al zijn het wel de spullen van de poster zelf maak ik daar geen enkel probleem van. Of iemand moet alleen mar posten met zijn koopwaar, dan wordt het anders.

Het onterechte geouwehoer over spam moet gewoon echt een keer afgelopen zijn.

Nielsje
3 december 2008, 00:53
Zonder in de reet te willen kruipen van de mods: Ik ben het met Bert && (Matlab syntax) Mitch eens.

Ik vind het persoonlijk erg fijn als ik iets zoek, en een mede-forumlid wijst me op een advertentie; prachtig! iedereen wordt er beter van!

Dat hele spam gebeuren is inderdaad wat overtrokken, alhoewel het natuurlijk nog wel eens voorkomt dat een forumlid ongevraagd z'n waar te koop aanbiedt. Een echt zakelijke spam-boodschap kan ik me alleen wat herinneren van de bots, niet iets van forumleden..

almarvk
3 december 2008, 09:48
Ik heb er totaal geen problemen mee. Sterker nog; het geopende topic in 'Elektrische gitaren' vind ik een prima idee.

FNaRK
3 december 2008, 14:43
was er laatst niet iemand op zoek naar een in goede staat verkerende DIGITECH 2120, met zo'n Control One floorboard ??

bert k
3 december 2008, 15:45
Om een of andere reden denk ik dat sommige mensen dit toch een beetje als spam gaan zien...:D

FNaRK
3 december 2008, 16:31
Om een of andere reden denk ik dat sommige mensen dit toch een beetje als spam gaan zien...:D


nee joh, doe niet zo raar :listen:

zeiler
3 december 2008, 20:39
nee joh, doe niet zo raar :listen:

zie je signature :P....

vindt het eigenlijk wel meevallen, en als het niet voor diegene is of ermee gerelateerd wordt... :)!

Jeroen76
4 december 2008, 22:12
was er laatst niet iemand op zoek naar een in goede staat verkerende DIGITECH 2120, met zo'n Control One floorboard ??

Fnark je bent het einde :seriousf::seriousf::seriousf:

AART
8 december 2008, 16:38
En zo is het. Sterker nog, als iemand in een topic een gericht advies geeft over iets dat een topic starter zoekt, zelfs al zijn het wel de spullen van de poster zelf maak ik daar geen enkel probleem van. Of iemand moet alleen mar posten met zijn koopwaar, dan wordt het anders.

Het onterechte geouwehoer over spam moet gewoon echt een keer afgelopen zijn.

+1 voor Mitch en Bert K.

Zo is het.

guitarkid
9 december 2008, 16:50
Zonder in de reet te willen kruipen van de mods: Ik ben het met Bert && (Matlab syntax) Mitch eens.

Ik vind het persoonlijk erg fijn als ik iets zoek, en een mede-forumlid wijst me op een advertentie; prachtig! iedereen wordt er beter van!

Dat hele spam gebeuren is inderdaad wat overtrokken, alhoewel het natuurlijk nog wel eens voorkomt dat een forumlid ongevraagd z'n waar te koop aanbiedt. Een echt zakelijke spam-boodschap kan ik me alleen wat herinneren van de bots, niet iets van forumleden..


Hallo Nielsje.

Ben het met je eens. Maar je hebt ook mensen die een advertentie plaatsen in hun signature....:) Vind ik ook geen probleem!
Overigens, iedereen biedt zijn waar natuurlijk "ongevraagd" te koop aan, denk je niet?

Gr. C.

Nielsje
18 december 2008, 14:30
Overigens, iedereen biedt zijn waar natuurlijk "ongevraagd" te koop aan, denk je niet?



Ja, daar heb je eigenlijik wel gelijk. Er zou een knop met 'wel of geen signature' op dit forum moeten zitten :)

Kan je mooi zelf kiezen of je de lokale koop wel of niet wil zien.

Mithrandir
18 december 2008, 14:43
Ja, daar heb je eigenlijik wel gelijk. Er zou een knop met 'wel of geen signature' op dit forum moeten zitten :)

Kan je mooi zelf kiezen of je de lokale koop wel of niet wil zien.

Het is mogelijk om de signature wel of niet te tonen hoor, dat heb ik een tijd gedaan tot ik het idee had van alles te missen.

Nielsje
18 december 2008, 14:57
Inderdaad!

Even geprobeerd, en verrek, het werkt :)
Maar ik heb er niet zo'n last van hoor.. alleen die handtekening van FnarK is wel wat groot.. maar vooruit..

FNaRK
18 december 2008, 15:04
Inderdaad!

alleen die handtekening van FnarK is wel wat groot.. maar vooruit..

landverrader :sneaky: ... je hebt zeker ook meteen aan de moderator-bel getrokken

Nielsje
18 december 2008, 15:07
landverrader :sneaky: ... je hebt zeker ook meteen aan de moderator-bel getrokken

Nee, nog niet eigenlijk. Wil ik wel doen hoor, als ik daarmee aan je verwachtingen voldoe..

bert k
18 december 2008, 15:40
landverrader :sneaky: ... je hebt zeker ook meteen aan de moderator-bel getrokken
Nee, dat had nog geen moderator in de gaten, goed dat dat ff gemeld werd...

Saf
19 december 2008, 20:22
wist niet dat je die sigs uit kunt zetten, sommige topic zoude ner wel wat overzichtelijker van worden. Maar ja van de andere kant stoor ik me er niet aan.

Vind het hele spam gebeuren idd ook een beetje overtrokken. Van mij zou er ook gewoon een vraag en aanbod topic mogen komen. Dan heb je al die sigs en sluik reclame niet meer nodig en zie je dat niet meer terug in allerhande andere topics.

bert k
19 december 2008, 21:25
Er is een plek voor vraag en aanbod, www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl) Dat is gewoon onderdeel van gitaarnet, en daar kan je handelen, simpel.
Het zou weinig uitmaken als er ook nog een verkoopforum zou zijn. Mensen zetten toch rustig van alles te koop op de gekste plaatsen.

Saf
20 december 2008, 00:04
dat weet ik, bert. Maar vind gitaarmarkt net wat anders.

bert k
20 december 2008, 00:10
Nou ja, in dat geval bedankt voor je overtuigende argumenten...

macwilliams
20 december 2008, 00:15
Er zou een knopje moeten zijn speciaal voor de sig van fnark....



Ik vond de omschrijving van de wel of geen spam informatief.
Een beetje reclameren met een eigendom dat je kwijt wilt is
dus in eerste instantie ok zolang het maar on topic is/ om gevraagd
word door de topic starter. Heel helder:)

Roel#1
30 december 2008, 00:52
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116787

is volgens mij de oplossing

rickert
30 december 2008, 00:58
Echt? Zou je denken?