PDA

View Full Version : Waar zittend spelen?



Dj_Tuning
2 december 2008, 17:41
Ik lees hier vaak over hoe verschillende mensen op de bank zitten, en onder het tv kijken een beetje pingelen op de gitaar.

Nu heb ik dat ook wel eens geprobeerd, maar het ging echt voor geen meter. Op verschillende bankstellen niet trouwens.

Nemen jullie een andere speeltechniek of houding aan als je lekker op de bank wat zit te pingelen, of moet je er gewoon aan wennen? Ik speel nu zelf pas een maand of 8, en ben dus een beginner. Maar ik baal er een beetje van dat ik altijd overal op zo'n a-relaxte kamer stoel moet gaan zitten...

aaronstonebeat
2 december 2008, 18:18
Een rechte keukenstoel is naar mijn idee het beste, liefst nog iets zonder leuning. Er gaat maar één ding boven goed recht zitten met je kruin boven je stuit en beide voeten op de grond: staand spelen.
Ik hang ook wel eens in de bank te pingelen tijdens het tv kijken, maar da's nooit echt serieus spelen, meer onderdeeltjes oefenen. Het valt hoe dan ook niet mee om zelfs daarvoor achteroverhangend of ineengedoken een goede houding voor te vinden.

EDIT:
De ontspanning moet uit jezelf komen, niet uit je stoel.

Dj_Tuning
2 december 2008, 18:22
Dat bedoelde ik ook, een keukenstoel zonder leuningen. Staand spelen gaat wel een beetje, maar rechtop zittend nog altijd het beste.

Strak spelen op de luie bank kan ik dus (sowieso voorlopig) uit mijn hoofd zetten...

Jongen
2 december 2008, 20:33
Ik plof gewoon ergens neer en ik speel, het best is wel om geen hoge leuningen om je heen te hebben. Dat is iiritant, omdat je dan zegmaar niet erin past met je gitaar. :seriousf:

jasper159
3 december 2008, 13:59
het makkelijste is voor mij nog steeds een goedkoop krukje van bij ikea. Maar meestal speel ik rechtstaand :)

HaroldA
3 december 2008, 14:04
het makkelijste is voor mij nog steeds een goedkoop krukje van bij ikea. Maar meestal speel ik rechtstaand :)

http://www.ikea.com/PIAimages/45284_PE141015_S3.jpg

Ikea for president! :rockon:

beruk
3 december 2008, 15:07
Ik speel zittend op een klapstoel, maar over weeg sterk om zoiets:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ZFZ6KF4TL._SS500_.jpg
te kopen
Tja, ik ben ook geen veertig meer...

Mischien is dit een optie voor mij:
http://www.vitalis.nl/foto's%20en%20flash/Melody.jpg:seriousf:

Pais
3 december 2008, 15:14
Ik zit het liefst laag, zodat mn knie hoog genoeg is om mn gitaar op te zetten. Als ik op een rechte stoel zit, moet ik mn benen over elkaar slaan om de gitaar in de goede positie te krijgen en daar gaat mn been van slapen.

Azrael
3 december 2008, 15:14
't Maakt mij allemaal geen zak uit. 'k Speel gewoon.

Tim..
3 december 2008, 15:21
ach, als het allemaal strak zou moeten zou iedereen wel gaan staan toch? :P

dus gewoon chill gaan zitten, en er niet teveel op letten dat je onderuitgezakt in de bank totaal chaotisch speelt :)

Wiellem
3 december 2008, 17:01
Ik sta of ik zit op een bureaustoel op een bank zitten vind ik ook geen probleem maar wel minder comfortabel.