PDA

View Full Version : Probleem/aanschaf versterker



Acoustic
2 december 2008, 17:27
Hallo iedereen,

Vorig jaar heb ik een Peavey Bandit 112 gekocht. Prima transistorbak, lekkere clean en kan loeihard. Nu zit ik met een paar dingen;

Hij staat bij mij boven, en eerlijk gezegd draai ik hem nóóit verder dan 2/3. Met me gitaargeluid vol open blaas ik me buren, de ramen en mezelf uit het deur. Dit klinkt misschien raar maar voor mij is de 100Watt optie dus vrij nutteloos.

Nu speel ik eigelijk clean, of anders gezegd. Ik heb 2 prima Overdrive/Disortion pedalen ( Bad Monkey, RAT ) die ik beter vind klinken dan de overdrive die op de versterker zit.

Ik overweeg de Peavey te verkopen, en te gaan voor een leuke buizen, denk aan een Vox, Orange, die niet per se loeihard hoeft te gaan ( ik speel meer thuis ) Mijn budget zal ( ligt eraan of ik de Peavey verkoop ) Rond de 600/700 euro liggen, wat de max is. Muziek style is Britpop, de grote bands zoals Oasis, maar ook de talloze engelse bandjes met een lekkere clean en rauw overdrive geluid.

Denken jullie dat ik hiermee een goede keuze maak, of is het overbodig? Ik heb al een aantal buizenversterkers geprobeerd maar een echte is er nog niet uitgesprongen? Tips?

Thanks,

the sure thing
2 december 2008, 17:33
Nou, je budget zou zeker toereikend moeten zijn. De Tiny terror van Orange is misschien wat, of anders de studiocage van CMW amps. Chris_Winsemius op dit forum bouwt ze, ik weet echter niet wat ze kosten.

Een 2e hands VOX AC15 zou ook prima zijn. Als je thuis speelt, heb je aan 5 Watt (tot 15 Watt) buizen een prima volume.

Renin
2 december 2008, 19:11
Ik weet ook niet wat de studiocage kost, maar ik gok toch op meer dan 6-700 euro.......

Orange lijkt me zeer geschikt inderdaad, misschien een vox ac15.

Denk er wel om dat buizenbakken een stuk harder geluid voortbrengen dan transistor.

bastiaanvanbeek
3 december 2008, 08:10
Een Vox AC15 zou een hele goed keuze zijn. Ik raad je wel aan om voor de Ac15 met de Celestion Blue speaker te gaan. die speakers zaten namelijk ook in de oude AC30's.

hier hebben ze er een bij Musicstore voor €775 (wel ietjes boven je budget)

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/VOX-AC-15-Custom-Classic-1x12-Blue-Bulldog-Speaker/art-GIT0007971-000

hendrix2
3 december 2008, 09:11
Als het met een transistor bak al snel té hard gaat, dan zullen de meeste buizenbakjes nog net iets harder gaan.

Je zou kunnen kijken naar enkele 5 watt amps. Gisteren was hier een topicje over de Blackstar HT5. Ook een 5 watter (als ik me niet vergis) en ziet er een erg interessant ampje uit. Ik denk/weet alleen niet of die het geluid heeft die je zoekt.

Ik raad je aan om je goed te orienteren, want als het alleen voor thuisgebruik op laag volume is, dan haal je vaak erg goede sounds uit een transistoramp terwijl veel buizenbakjes al gauw te hard moeten om degelijk te klinken.

Marc Oblivian
3 december 2008, 11:22
@ topicstarter: ckeck even het topic dat over de Blackstar loopt (ook onder moderne versterkers).
Lijkt me een geknipte optie voor jou.

sjaak1990
3 december 2008, 12:36
Wat je ook niet moet vergeten is dat veel buizenversterkers hard gaan maar dat niet heel clean doen. Bij veel versterkers krijg je dan al een randje zoals bij de TT. Vind ik zelf mooi (niet bij de TT), maar je moet er wel van houden natuurlijk. Zelf vind ik vooral dat buizen harder lijken te gaan, ze gaan ook wel harder natuurlijk. Als ik opneem met een mic overstuurd hij bij een transistor amp veel sneller als het net zo hard lijkt te gaan, maar die gaat dan dus toch wel harder.