PDA

View Full Version : Nirvana - Smells like teen spirit (akoestisch instrumentaal)



chris c
2 december 2008, 10:27
Mijn bewerking van dit nummer voor solo akoestische gitaar :

http://www.youtube.com/watch?v=QowMrrAxmGI

vincent136
2 december 2008, 11:23
tof gedaan hoor!

charles
2 december 2008, 11:35
Ik hou niet eens van Nirvana, maar vind het heel mooi!

soup
2 december 2008, 11:39
Knap!!!

Heb je 5 sterren gegeven, klinkt goed.

Heb je dit zelf gemaakt?

chris c
2 december 2008, 11:41
Bedankt !
Ja, ik heb dit zelf bewerkt.

soup
2 december 2008, 11:44
Ik zie juist je andere filmpjes, dumb klinkt ook zeer goed.

:o

Pais
2 december 2008, 11:53
Wow te gek!! :cheerup:

Tho
2 december 2008, 12:46
fucking goed!!

Rocket_Sauce
2 december 2008, 16:48
Mooi gedaan hoor, klinkt heel goed.

rocker_71
2 december 2008, 17:52
Beter dan Kurt!

kenx
2 december 2008, 18:03
heel goed!

Herman
2 december 2008, 19:07
Heel erg gaaf!

Hoelang ben je met zo'n bewerking bezig?

chris c
2 december 2008, 20:16
Hartelijk bedankt voor de reacties !



Heel erg gaaf!

Hoelang ben je met zo'n bewerking bezig?


Vrij lang in dit geval, een paar maanden zelfs maar niet constant en ik heb ook niet zoveel tijd om te spelen, bovendien kwam er altijd iets tussen, dus het heeft toch een tijdje geduurd voor het op iets begon te lijken.

Borus van den Brand
2 december 2008, 21:45
Klinkt erg lekker, vijf sterren! Jammer dat je geen tab hebt.:satisfie:

The Miracle
2 december 2008, 22:07
Beter dan Kurt!


Dat is het al snel :satisfie:


Trouwens wel leuk gedaan :)

Riky
3 december 2008, 23:29
ja daar is ie weer!! Altijd tof! Je speelt echt heel goed! Heel knap ook dit weer!

rickert
3 december 2008, 23:31
Fucking gaaf, WAUW!!!

Don Capo
4 december 2008, 08:51
Knap gedaan hoor, petje af!

Slevin
5 december 2008, 17:37
Verdomme man, wat goed! :cheerup:

Dio
5 december 2008, 18:55
Dit is gestoord goed...

davidof
5 december 2008, 19:09
Ik zie juist je andere filmpjes, dumb klinkt ook zeer goed.

:o

+1 !!!

echt super gitaarwerk !

Han S
5 december 2008, 20:19
Ik wil de pret niet bederven, maar een rocknummer op een akoestische gitaar heb ik altijd wat moeite mee. Ik vind het knap gespeeld, maar er is in die vier en een halve minuut maar weinig variatie en eigenlijk zie ik een aantal malen hetzelfde gebeuren. Verder is gitaar spelen altijd goed, maar er zitten wel wat slordigheidjes in en ik heb het gevoel dat je er meer 'ziel' in kan leggen.

Maar wel doorgaan hoor.

chris c
6 december 2008, 12:00
Bedankt voor alle reacties !


Ik wil de pret niet bederven, maar een rocknummer op een akoestische gitaar heb ik altijd wat moeite mee. Ik vind het knap gespeeld, maar er is in die vier en een halve minuut maar weinig variatie en eigenlijk zie ik een aantal malen hetzelfde gebeuren. Verder is gitaar spelen altijd goed, maar er zitten wel wat slordigheidjes in en ik heb het gevoel dat je er meer 'ziel' in kan leggen.

Maar wel doorgaan hoor.

Ik luister het meeste naar rock, maar speel altijd op een akoestische, dus vond ik het wel een uitdaging om de twee te combineren. Ik vind zelf dat Nirvana zich goed leent tot een akoestische bewerking, er zit soms een sterk folk element in als je een beetje onder de oppervlakte kijkt...
Dat van die weinig variatie, begrijp ik wel... het hele nummer is op slechts 4 akkoorden gebaseerd, en er is natuurlijk een refrein en zo, maar als die zich niet zou herhalen heb je toch geen refrein meer ? Heb wel geprobeerd de melodie af en toe anders te spelen.
Dat van die slordigheidjes, daar heb je gelijk in. Het is ook slechts een amateursvideo, zonder verdere pretentie.

soup
6 december 2008, 14:13
Ik vind het leuk om zoiets te horen, net zoals de cover van Tori Amos.

Mufftin
6 december 2008, 15:49
je bent vanaf nu mijn held vet gedaan.

Arvoitus
9 december 2008, 22:26
Heel mooi ... !

ponq
17 december 2008, 20:36
fantastisch!

Genoten van je Neil Young songs!

Chow
17 december 2008, 21:56
Tsja, rock op akoustisch?? Volgens mij deed Nirvana dat zelf ook dus zie het bezwaar zelf niet zo. Vind het erg mooi wat je hier laat zien. Welke gitaar speel je dit op??

chris c
19 december 2008, 10:18
Nog bedankt !

De gitaar is een Martin OMC Jacques Stotzem, de beste gitaar die ik ooit gehad heb.

RobertoL
19 december 2008, 10:19
Rocknummers met alleen een akoestische gitaar gecoverd vind ik altijd geweldig. Heel mooi gedaan! Net als al je andere covers.


Tsja, rock op akoustisch?? Volgens mij deed Nirvana dat zelf ook dus zie het bezwaar zelf niet zo. Vind het erg mooi wat je hier laat zien. Welke gitaar speel je dit op??

Played on a Martin OMC Jacques Stotzem (zo heet hij toch??) and recorded with a Zoom H2 portable recorder.

stond erbij

VHsologitarist
19 december 2008, 11:03
Ik reageer zo laat, omdat ik de post niet wilde lezen omdat ik dacht: oh nee niet weer zo'n slechte nirvana cover. Maar dit is super gespeeld! Diepe buiging!

Respect!

Don Capo
19 december 2008, 18:00
Jij met je vooroordelen ook altijd!!! ;)

TDZH
29 augustus 2009, 16:56
Ik heb dit al weet ik vele hoelang geleden gedownload vna youtube! staat zefls op me mp3 speler! wirst niet dat het dor iemand van het forum was gespeelt! Prachtig!

Nemo
30 augustus 2009, 19:05
Dit is geweldig!

TimmU
4 september 2009, 19:02
kooel! Jouw versie van Cinnamon girl is ook erg gaaf!

Mathidal
6 september 2009, 02:04
Nice, maar de brug van 1.15 klinkt precies alsof het door Chinese invloed is gemaakt. :)

Ik merk dat je vingerplectrums gebruikt. Bij mij is dat veel afstelwerk en begin ik er niet echt aan. x)

Wat vind je zelf beter, vingernagels of vingerplectrums?
Want ik vind het vervelend dat mijn nagels steeds breken. Niet dat het vaak gebeurd, maar als je het eenmaal voorheb, ben je toch zes weken "speelonbekwaam". Vooral mijn wijsvingernagel wilt wel snel scheuren.

chris c
9 september 2009, 19:50
euh... chinese invloed ? Zal wel gewoon een beetje vals zijn ;)

Ik speel inderdaad liever met vingerplectrums. Het is wennen, maar je krijgt daardoor een eigen sound, met veel dynamiek, volume, helderheid, en geen gedoe meer met nagels :-)

Mathidal
9 september 2009, 22:49
en geen gedoe meer met nagels :-)

Heel belangrijk. Nagels zijn grote miserie. Maar omdat ik nu een liedje kent dat je perse met nagels moet spelen en je vingertop, kan ik niet meer zonder. =]

Maar in het dagelijkse leven zitten ze me ook in de weg. Bijvoorbeeld als ik een pen vastpak of wil typen op een klavier. Details dat vaak onderschat worden.
:stop:

VHsologitarist
10 september 2009, 07:36
Valt reuze mee hoor,

Ik denk dat je voor een staalsnarig instrument altijd vingerplectrums/plectrum moet gebruiken, en voor een nylonsnarig instrument je nagels. Ik ben zelf flamenco gitarist en spreek uit ervaring betreft nagels dus. Heb overigens geen last van een pen vasthouden of dergelijke soorten nadelige allerdaagse dingen. Nagels hoeven namelijk niet lang te zijn, je aanslag is veel belangrijker.
Scheuren kun je voorkomen door ze niet te lang te houden en regelmatig groefjes glad vijlen. Eventueel een nagelverharder gebruiken.

Mathidal
10 september 2009, 11:09
Mijn leerkracht gitaar, dat met vingernagels speelt zegt dat ik er katoen op moet plakken met seconde-lijm als ze scheuren. Zo moet ik zes weken laten zitten, zodat mijn gescheurde nagel kan uitgroeien.

Alleen snap ik één ding niet: katoen is zacht, hoe kan dat dan ervoor zorgen dat mijn nagel weer steviger wordt?

Heb het hem proberen te vragen, maar hij is me altijd te snel af. :(

Riky
10 september 2009, 11:11
misschien omdat het katoen de seconde lijm opzuigd waardoor je dus een stuk hard seconde lijm krijgt?

ieme
14 september 2009, 18:55
Knap gespeeld! erg netjes!

Ritchiefan
14 september 2009, 19:11
Ja erg mooi! Nu begin ik beter te snappen waarom ik dat een goed nummer vind :-D

Enrico :)

Sultanofswing
29 oktober 2009, 15:33
Zooooo goed, rock on :noob: