PDA

View Full Version : JCM800 Full Stack



VanMeekeren
2 december 2008, 00:13
Misschien een ongepaste titel in dit stukje forum denk je?

Mijn vraag is daarentegen: Welke gitaar verkies je als je over zo'n monster van een versterker moest spelen? Mits je misschien in een classic 80s metal cover band zou spelen (niet om speelgemak, maar om looks :dance:)

Optie 1 : Gibson Les Paul (classic cherry-burst)

Optie 2 : Gibson Flying V (white)


Ben benieuwd :)

Orpheo
2 december 2008, 00:17
ligt aan mijn mood. heb ik een 'orpheo'mood (pseudoniem voor mijzelf dus), pak ik de les paul. heb ik een 'michael schenker' mood, pak ik de vee. omdat ik het meest zin heb in een LP, pak ik dus de les paul. niet een cheesy standard hoor, maak je geen zorgen, ik pak dit beest:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/03042008037.jpg


nja een van beiden. ik heb op beiden 011 liggen, maar ze spelen als 009. elastiekjes dus. moet eens er 012 op gaan proberen denk ik zo.

frankpaul1
2 december 2008, 00:22
Gibson Les Paul Classic Cherry Sunburst uiteraard.

mod-edit: spam

Jay75
2 december 2008, 00:26
ligt aan mijn mood. heb ik een 'orpheo'mood (pseudoniem voor mijzelf dus), pak ik de les paul. heb ik een 'michael schenker' mood, pak ik de vee. omdat ik het meest zin heb in een LP, pak ik dus de les paul. niet een cheesy standard hoor, maak je geen zorgen, ik pak dit beest:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/03042008037.jpg


nja een van beiden. ik heb op beiden 011 liggen, maar ze spelen als 009. elastiekjes dus. moet eens er 012 op gaan proberen denk ik zo.

Je hebt die gitaren zelf in elkaar gezet toch? Maar bij een LP zijn de halzen gelijmd toch?
Moet je deze schroeven of hoe moet ik dat zien?

Als ik bijvoorbeeld zelf een SG wil laten maken bij Warmoth...dan zal ik moeten schroeven toch?

Orpheo
2 december 2008, 01:22
Je hebt die gitaren zelf in elkaar gezet toch? Maar bij een LP zijn de halzen gelijmd toch?
Moet je deze schroeven of hoe moet ik dat zien?

Als ik bijvoorbeeld zelf een SG wil laten maken bij Warmoth...dan zal ik moeten schroeven toch?
jep, schroeven. geen probleem. bij een SG..tja, ik zou geen warmoth SG nemen, vanwege de simpele reden dat er weinig hout contact is. bij een LP is dat probleem niet aanwezig, de hele heel zit vast in t hout. enorm stevig. de body kan rustig aan de hals hangen zonder schroeven. zo strak is de frezing dus.

zie 't anders: als bolt on LP's echt zo slecht zouden zijn, zou ik dan 4 gibson les pauls ervoor weg gedaan hebben?

het zelf in elkaar zetten klinkt meer ikea dan het is trouwens. ik vervang zovaak topkammetjes, pickups, knoppen, tuners, bruggen, dat 't makkelijker is om een blank doek te hebben. gaat alles veel makkelijker en mooier. Dat van de hals schroeven, tja, joh, warmoth boort 't voor. das het werkje dat het minst tijd in beslag neemt ghehe. Tuners erop zetten, recht, DAT kost tijd.

almarvk
2 december 2008, 07:30
Optie 1 : Gibson Les Paul (classic cherry-burst)

Optie 2 : Gibson Flying V (white)


Maakt denk ik vrij weinig uit. Gewoon uitproberen en kijken welke het beste bij jou en jou sound past.

VanMeekeren
2 december 2008, 09:09
Maakt denk ik vrij weinig uit. Gewoon uitproberen en kijken welke het beste bij jou en jou sound past.

Almar,

Gelieve even het hele startbericht lezen. Gaat 'em niet om mij, maar wat JIJ stoerder/ruiger/schattiger vindt lijken op een podium. Doel een beetje 'The Classic Rock/Metalist'.

almarvk
2 december 2008, 09:10
Aha, het is algemeen? Wat moeten we dan met dit topic? Ik dacht dat jij wat zocht, maar blijkbaar niet. En dan gaat ie op slot, want verder dan geneuzel en gezeur komen we dan niet.

Vragen? -> PM!