PDA

View Full Version : Boss GT-8 vraag



robbie83
1 december 2008, 21:45
Mensen...

Ik heb een GT8 en nu wilde ik eens wat gaan expirimenteren met wah...
ik zoek een wah wah sound op...
maar als ik dan op het volume pedaal op of neer druk, gaat het volume alleen maar zachter... maar helemaal geen wah.. ???? :sneaky:

Nou zal ik vast niet de enige zijn hier die dat probleem heeft...

dus wie helpt me.

ik heb hem al over EXP SW gezet enzo, volume op 100 gelaten van min en max vol. werkt allemaal nie...

bedankt alvast

JohnLord
1 december 2008, 22:05
Read The F****** Manual!

mel-aers
1 december 2008, 22:10
druk een keer de CTL in of een keer goed op het pedaal duwen (naar voren) dan activeer je ook de wah

Henri H
1 december 2008, 22:25
Standaard staat het expressie pedaal ingesteld als volumepedaal.
Je moet programmeren m.b.v. de handleiding hoe je de wah aan wilt zetten.
Ook moet je op een erg omslachtige manier instellen hoe de Wah zich moet gedragen.
Ik ben hier wel 's een avondje mee bezig geweest en kreeg er na veel gepruts een redelijke wah sound uit maar het haalde het niet bij een echte Wah.
Ik heb er dan ook voor gekozen er een extra Wah bij te kopen.
Het expressie pedaal en ook de EXP SW(itch) kun je dan weer gebruiken voor CC's, en/of als expressie/volumepedaal.
De handleiding is trouwens niet erg volledig naar mijn mening dus je moet wel een beetje creatief zijn en veel proberen maar vooral geduld hebben.

JohnLord
1 december 2008, 22:50
De handleiding is inderdaad slechts een aanzet tot, maar ik heb dat altijd als voldoende ervaren. Bovendien is die handleiding al dik zat :satisfie:

Henri H
1 december 2008, 23:29
De handleiding is inderdaad slechts een aanzet tot, maar ik heb dat altijd als voldoende ervaren. Bovendien is die handleiding al dik zat :satisfie:Klopt! (als een zwerende vinger ;))

dacrow
2 december 2008, 12:37
read the f****** manual!

rtfm :)

*****

robbie83
2 december 2008, 21:40
dat word dus een avondje vrij plannen... hahahaha.
ik dacht die zet je er EVEN tussen.... maar dat gaat dus niet zo...

Thanx guys so far !

edje kadetje
2 december 2008, 22:37
is er helemaal geen preset waarbij de wah al ingeprogrammeerd is, met het pedaal als ...huh voetpedaal?

Bij de roland GP100 was dat destijds wel al voorgeprogrammeerd.

Henri H
2 december 2008, 22:58
Ja, die is er wel dacht ik maar die klinkt volgens mij behoorlijk brak.
Je kunt beter van scratch af zelf een preset in elkaar prutsen.
Nog beter is het om een apart Wah pedaal erbij te kopen...

Heynis
2 december 2008, 23:16
Die EXP SW bepaald alleen dat je wah aan gaat als je hem daarop instelt. Dat doe je met het menu onder de knop 'CTL/EXP'. Wil je hem onder een andere knop hebben zoals je CTL pedaal, dan kun je dat ook instellen. Wil je hem op een midi-CC hebben, dan moet je dat instellen onder de knop 'Variables'. Uit m'n hoofd moet je dan bij 'Source' je CC nummer kiezen, en 'Mode' instellen op 'Toggle' (tenzij die CC continu signaal geeft).

De functie van het volume pedaal zelf moet ingesteld staan op 'Auto' in het menu wat je vindt onder het knopje 'System'.

Als je wilt dat de wah vanzelf aanstaat in een patch moet je deze aan hebben staan op het moment dat je de patch opslaat. Dit heeft als nadeel dat wanneer je speelt en van patch wisselt, de stand van het volumepedaal in de oude patch ook voor de nieuwe geldt. Je kunt dus een veel te harde of veel te zachte patch niet zomaar corrigeren, waardoor je van te voren de volumes goed moet uitbalanceren.

Disclaimer: Ik heb dit allemaal uit m'n hoofd gedaan, dus het zou kunnen dat ik er een beetje tot volledig naast zit. Bij mij werkt de wah wel naar behoren, en klinkt op zich wel aardig (niet geweldig dus). Een externe wah heeft wel m'n voorkeur, om de functie van het volumepedaal te behouden, en omdat insturen met een midi expression pedal maar een iele klank geeft om de een of andere reden.

ShereKahn
3 december 2008, 23:18
Wel erg late reactie maar ik had de DVD niet eerder en wist er ook niet van. Deze DVD is voor de vele Boss GT-8 bezitters bijna een must. Ook dit genoemde probleem komt aan de orde. Ik heb het apparaat (nog) niet maar ben wel nieuwsgierig naar de capaciteiten er van, vandaar wel de aankoop van de DVD.

Zie de link: http://www.speelgitaar.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=2402

Plus als extra een staaltje van het kunnen van Michael Casswell.

Riky
4 december 2008, 12:10
had dan ook gewoon een vox tonelab gekocht;)

sugarfish
4 december 2008, 19:39
Die DVD is niets bijzonders. Net zo standaard als de boss-filmpjes op de site. Je kunt dan beter kiezen voor de DVD van een gebruiker van www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum) kopen (gebruiker is tian jay). Hij heeft een uitgebreide GT-8 DVD samengesteld, een voorbeeld van deze dvd kun je op de site terugvinden. Ook is deze site een hele grote bron van info voor de GT-8 en ook andere GT's.

Henri H
4 december 2008, 20:04
Klopt, als je echt het uiterste uit je GT-8 wilt halen moet je daar wezen, bossgtcentral dus.
http://bossgtcentral.com/forum/showthread.php?t=11121
Hier staat b.v. een goede beschrijving hoe je de 4 kabel methode (4CM) het beste kunt toepassen zodat je de GT-8 optimaal gebruikt.

robbie83
6 december 2008, 21:20
De DVD heb ik hier ook liggen ja...
is erg standaard te noemen moet ik wel zeggen hoor ! hihi..

Maar er staan genoeg reacties bij, ik ga maar eens op internet neuzen.