PDA

View Full Version : Hoe is de sound?



Solidkick
1 december 2008, 21:23
ruw rock mixje: alhier! (http://www.lowbottomizer.com/mixje.mp3)

schwalbe
1 december 2008, 21:36
Mag wel ietsje meer laag en laagmid in, maar voor de rest best OK

vincent136
2 december 2008, 11:24
Ik mis het laag heel erg. De kick kan veel vetter, de bas ook. Geld ook voor de gitaren. Dan wordt de productie/sound veel voller en mooier.

Solidkick
2 december 2008, 12:21
De kick kan veel vetter, de bas ook. Geld ook voor de gitaren. Dan wordt de productie/sound veel voller en mooier.

Maw knap kut dus :seriousf:
Doe me maar wat concrete productie tip dan.
Ipv alleen wollige termen
Om ut mooier te maken, zeg maar...

@Schwalbe: bedankt voor het checken.

Rexx
2 december 2008, 13:19
Zit er een basgitaar in? want er mist inderdaad veel laag. (ook de drums)
Verder wel een lekker strakke mix hoor.

Solidkick
2 december 2008, 14:34
Zit er een basgitaar in?
Heb je oren? :dance:
rond 0.23 komt ie erin.

Ok, dus tussenstand: te weing laag/ mid laag
Da's te verhelpen.
Ik heb de kit nogal strak ge-gate om een zo schoon mogelijk resultaat te krijgen. Dan verlies je idd wel in het laag.
Het doordreunen van de kick in de grote floor, dat idee.
het wordt er ook een beetje steriel van op deze manier.

Gitaren en bas zijn trouwens via Toneport erop gezet.
Verder niks aan bewerkt. Was om te kijken of de kit overeind bleef.

Rexx
2 december 2008, 22:53
Sorry.. laptopspeakertjes. Kon alleen horen dat er een 2e gitaar bij kwam.
(en ja veel hoog/laag verschil kan met vergelijkingsmateriaal wel te horen zijn.)

edit: de drum klinkt trouwens wel erg schoon, iets te naar mijn smaak.

Han S
2 december 2008, 23:12
Ik vind het helemaal niet zo verkeerd hoor, mag iets meer vet in maar ik hoor hier veel mindere dingen, zelfs als die de hemel in worden geprezen.

Het is een mooie open mix en als je de kick wat vetter maakt en de bas wat harder en zwaarder dan ben je er.

Merijnvdb
3 december 2008, 21:40
Ik vind de snare drum wat afgedempt klinken , maar dat kan ook aan mij liggen :)

Solidkick
4 december 2008, 09:01
@Rexx: no sweat, bedankt voor je commentaar. Ik had ook nog een roommic staan dus kan de drums nog wel wat minder droog/schoon maken.
Dit is idd een nogal "afgeknepen" versie maar dat was ook min of meer de taak die ik mezelf had gesteld. Eerst alles wegkappen en daarna naar smaak toevoegen, dat idee.

@Han: Han, bedankt voor je reactie. Ik had zelf het gevoel dat ik redelijk in de buurt kwam. Met kick en bas ga ik nog even aan de slag. To get sum meat on them bones.

@Merijn: Vrij korte releasetijd op de gate waardoor het zingen van de ketel minder doorkomt. Verder geen additionele demping op de snare zelf gebruikt tijdens de opname. Daarna beetje eq en spaarzame plate reverb.
Ik ging voor een snare als een zweepslag.