PDA

View Full Version : goeie upgrade??



frankiiee
1 december 2008, 19:19
hoi,

Ik ben van plan om mijn beginnerssetje te verkopen, het eerste idee was om enkel mijn roland cube 15 te verkopen en daarvoor in de plaats een Fender superchamp te kopen. Daar zou ik dan met mijn huidige Squier affinity strat op kunnen spelen.

Maar nu was ik wat rond aan het kijken op thomann en zag ik de Squier vintage modified stratocaster staan. Dan zou mn nieuwe set dus de superchamp samen met de vintage modified strat zijn.

Mijn vraag is dus zit er erg veel verschil tussen affinity en vintage modified of is dat niet de moeite en zou ik beter op marktplaats rondkijken voor een goede 2dehands Fender?

Ik ben ook al naar de gitaarwinkel gegaan om de superchamp eens te testen. Daar raadde de verkoper me aan om mijn roland te houden en gewoon een effectenbakje te kopen van +- 80 euro en zo nog wat verder te doen tot ik meer geld wil spenderen.
Ik heb de superchamp niet kunnen testen want er waren problemen met het leversysteem van Fender ofzo. Maar bij Thomann zag ik dat hij wel nog op voorraad was. Uit reviews en youtube filmpjes denk ik wel dat deze amp iets voor mij is.


Er zijn dus een viertal opties:
1) Fender superchamp xd + Squier affinity (kost mij +- 220 euro)
2) Roland cube 15 + effectenbakje (kost mij +- 80 euro)
3) Fender superchamp xd + Squier vintage modified (kost mij +- 400 euro)
4) Fender superchamp xd + Fender mim (kost mij +- 650 euro)
5) ????

Jullie mening hierover of nog andere adviezen zouden me wat vooruit kunnen helpen want ik weet niet wat te kiezen. Ik weet dat er veel van dit soort topics passeren maar raak er echt niet uit.
Ik heb wel het geld om voor gelijk welke optie te gaan, maar zou niet graag geld spenderen waar ik dan later weer spijt van krijg. Ik ben laatstejaars student en heb het dus niet zo breed, daarbij houden mijn ouders er niet zo van als ik te veel geld aan gitaargear spendeer. Ik zou dus graag een goeie keuze maken zodat ik voor een tijdje verder kan.

Met vriendelijke groet Frankiiee

Edit: Ik heb mn post wat proberen aanpassen zodat ze wat overzichtelijker is en minder fouten tegen de nederlandse taal bevat. Ik hoop nu wat reacties op mijn eigenlijke vraag te krijgen.

groet

humbucker
1 december 2008, 19:28
ik zou gaan voor een 5de optie met de Roland Cube en de Squier vintage modified. Dit zijn (naar horen zeggen) toch wel erg goede gitaren en gaan zeker een upgrade zijn ten opzichte van de squier affinity serie.

Nino1110
1 december 2008, 19:55
Ik zou gaan voor een cursus Nederlands!

pasqual
1 december 2008, 22:28
Ik zou gaan voor een cursus Nederlands!

dat zijn er wel meer, met name .. + ,, ( leestekens dus ).

groeten Pasqual.

Man in Black
2 december 2008, 12:16
+1 voor die gast van je shop!
Als t goed is ga je komend jaar wat meer pegels binnen krijgen...mits je gaat werken.

dan kun je meteen iets nemen zonder weer consessies te moeten doen en voor een tussenstap te gaan.
uiteindelijk geef je te veel geld uit aan spullen die je dalijk weer wilt vervangen.

als ik ooit eens een goeie tip gekregen heb was t wel om meteen for the real deal te gaan...
houdt je gas ook een beetje binnen de perken ;)

frankiiee
2 december 2008, 12:43
Dan is het misschien niet slecht om voor een mutli effecten bakje zoals dit te gaan?

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=100633&taal=0

en dan te wachten tot ik wat meer geld aan gitaar en amp kan spenderen.

Jurgen_79
2 december 2008, 13:36
Ik gebruik zelf ook de combinatie Squier vintage modified gitaar (HSS versie) met een Fender superchamp xd en ben er erg tevreden mee! Verschil tussen een Affinity en een Vintage modified is enorm groot, niet alleen in geluid maar ook afwerking en kwaliteitsgevoel.

Als je die set voor maar 400 euro kunt aanschaffen en de sound is wat je zoekt zou het zeker geen verkeerde aankoop zijn! doen Adviesprijs van alleen de vintage modified is normaal al 400 euro en de superchamp ergens rond de 350, dan is de door jouw genoemde prijs een superdeal.

frankiiee
2 december 2008, 14:48
Idd, maar ik reken op 200 euro voor mn oude gitaar en roland cube15. Er blijft dan nog 400 euro over dat ik uit eigen zak moet betalen. Maar dat heb ik er wel voor over als er een degelijk kwaliteitsverschil is.
Zit er dan veel verschil tussen vintage modified en classic vibe?

De vintage modified is 300
http://www.thomann.de/be/fender_sq_vint_modified_strat_sss_csb.htm

de fender superchamp is 300
http://www.thomann.de/be/search_dir.html?xsid=32e79b74e7af0e1102321e810c5af 78b&sw=superchamp&x=0&y=0&gk=&bn=

groet

Jurgen_79
2 december 2008, 15:29
Classic vibe hoor je ook goede dingen over inderdaad, maar zelf nooit in de handen gehad. Heb wel even gespeeld op een Squier standard hss en dat beviel erg goed, qua klank en afwerking iets minder dan de vm serie maar speelde super (kan ook aan afstelling liggen natuurlijk).

frankiiee
21 december 2008, 20:11
Hier ben ik weer met nieuwe keuzemogelijkheden.

Ik ben nu aan het twijfelen om ofwel meest geld in de gitaar te steken ofwel meest geld in de amp.
Ik kan dus ofwel een squier vintage modified kopen samen met een epiphone blues custom.
Ofwel een fender classic series en een fender super champ.

Ik weet dat je best niet online koopt maar met de goedkope mogelijkheden om in Engeland te kopen ga ik me er toch aan wagen.

Wat zouden jullie doen?

insp.clouseau
30 december 2008, 22:48
...zeker eens tweede hands zoeken.
Thomann is idd niet duur.
Maar een tweedehands is ook niet altijd slecht :dance:

frankiiee
3 januari 2009, 12:03
yep heb ik gedaan, ik heb een tweedehands vox ac15 voor 400 euro gereserveerd. Dat lijkt me al een goede keuze, nu alleen nog de juiste gitaar voor erbij zoeken.