PDA

View Full Version : Blackstar HT-5 al geprobeerd ?



Pagina's : [1] 2

Dude
1 december 2008, 19:12
http://images7.thomann.de/pics/prod/216097.jpg

ik heb nu 2 filmpjes op youtube gevonden waar ik zwaar onder de indruk van was alleen de commerciele prietpraat van de makers vertroebeld mijn mening (lees gas) wat.

Zijn dr al mensen hier die dat ding getest hebben, en zo ja deel je bevindingen eens met ons ?

kunk
1 december 2008, 20:04
Nee, maar ben ook benieuwd!!!

DaTa
1 december 2008, 20:51
:gitarist:Ik krijg deze week mijn Blackstar binnen.
Ben erg benieuwd. De clips op internet klonken erg goed.
Als het klinkt zoals ik in mijn hoofd heb, wordt het echt te gek:cheerup:

Eko
1 december 2008, 21:43
In Aalten zit een dealer er van. Heeft heads en combo`s. Is trouwens ook een dealer van wel meer dan alleen dit boutiquemerk. Backline heet de zaak en Gilbert de eigenaar. Hij heeft in grote en kleine bands gespeeld en dus ervaring zat om te weten wat je bedoeld.
Tal van Grote Nederlandse bands en artiesten halen bij Gilbert spullen. Ik heb er geen aandelen in , Gilbert is gewoon een hele fijne goser die weet waar je het over hebt als je over spullen lult.

skabouter
2 december 2008, 10:25
dat ziet er nu eens leuk uit! meerdere filmpje gechecked en klinkt heel lekker idd! leuk alternatief voor een studiotone lijkt me....wat mag die headversie kosten dan, dat kna ik niet vinden.

almarvk
2 december 2008, 10:27
In de Gitarist stond er een klein stukje over. Kleine amp met daarbij (en dat vond ik vreemd) alleen 1x10 kastjes.

Het zal wel in de hoek van Marshall zitten aangezien Blackstar is opgericht door ex-werknemers van Jim.

skabouter
2 december 2008, 10:32
ok, bij thomann kost de head E295,- leuke prijs! vooral alle onboard features spreken me aan! jammer dat er geen reverb opzit alleen....Lijkt me wel lekker juist met een 4x12 cab, lekker 5 watt open pushen! en zo te horen heeft ie aardig wat breakup, dus dat klinkt vast lekker!

hoofd
2 december 2008, 11:17
jammer dat er geen reverb opzit alleen

Maar wel een effects-loop.. Dat heb ik nog niet gezien bij andere kleine kloteampjes.

Dio
2 december 2008, 11:19
Wow, dat ding klinkt leuker dan een tiny terror :listen:

Orpheo
2 december 2008, 11:35
Wow, dat ding klinkt leuker dan een tiny terror :listen:

is 't waarschijnlijk ook. ik heb een combotje van blackstar getest bij max' ooit, en die klonk enorm volwassen voor zijn sound. beter dan hoest en knetter zeg maar. een H&K die tegen de 1000 liep, bedoel ik dan, terwijl deze de 600 nog niet eens haalde. maar een 5w ampie met full tonestack, fx loop. te gek toch

skabouter
2 december 2008, 12:03
Maar wel een effects-loop.. Dat heb ik nog niet gezien bij andere kleine kloteampjes.

precies, dat ivnd ik een hele grote plus!! zie je niet vaak. Kan heel leuk compact setje opleveren met mn G-mjor erbij...
onboard reverb had ik alleen ook heel leuk gevonden...

Iemand een idee hoe de switching verloopt? Gewoon via jack-relais neem ik aan?

DaTa
3 december 2008, 09:32
Hij is binnen!!!

Eerste indruk:
Clean is heerlijk sprankelend en genoeg headroom voor mij. Op standje 5 begint ie lekker tot leven te komen; met mijn FD2 ervoor krijg je een heerlijke crunch. De ISF knop werkt ook erg prettig; van US gevoiced naar UK gevoiced, en dat redelijk smooth zal ik maar zeggen. Ik heb de HT5 nu op een 4x10 aangesloten, maar zal in de toekomst vervangen worden door een 2x12. Het cleane kanaal reageert goed op stompboxes.
Lead Yup, hij doet precies wat ze zeggen dat hij doet: een vol 100 watt gevoel / dynamiek/ sound op kamerniveau. Het is echt verbazend hoeveel oempf dit ding geeft. Het leadkanaal blijft echter wel gedefinieerd.
Enige nadeel vind ik toch wel de shared eq, daar moet ik nog wat mee stoeien denk ik. Lead kanaal reageert ietsje minder goed op stompboxes. Klinkt al snel iets te snerperig en hifi, maar dat kan ook aan de 4x10 liggen.
Hoofdtelefoon/ emulated speaker: Goed, overtuigend genoeg voor opnames en denk ook wel rechtstreeks in FOH. De optie 4x12 is misschien ietsje te bassig, maar daar moet ik misschien nog even wat mee tweaken.
effectsloop goed, handig dat je 2 verschillende levels hebt 4db en -10db.
De footswitch doet het prima, maar er zit wel een vervelende soort vertraging in als je schakelt van kanaal en je delay aan hebt via de loop, dan hoor je ineens een soort "slik" in je delay (dat had ik tenminste)

Conclusie na een uurtje te hebben gespeeld: Geweldig ding. Voor mij is het ideaal om kleine gigs mee te doen, op te nemen en om thuis te freaken.

Foto's zal ik vanavond posten als ik weer thuis ben. en kijken of ik wat soundjes kan plaatsen

skabouter
3 december 2008, 14:53
gefeliciteerd! :) veel plezier ervan! en helemaal leuk als je wat dingen kan opnemen/posten!
WAar had je hem eigenlijk gekocht/besteld?

DaTa
3 december 2008, 16:37
gefeliciteerd! :) veel plezier ervan! en helemaal leuk als je wat dingen kan opnemen/posten!
WAar had je hem eigenlijk gekocht/besteld?

Ik heb 'm gekocht bij THomann

kunk
6 december 2008, 19:52
Hij is binnen!!!


Conclusie na een uurtje te hebben gespeeld: Geweldig ding. Voor mij is het ideaal om kleine gigs mee te doen, op te nemen en om thuis te freaken.

Foto's zal ik vanavond posten als ik weer thuis ben. en kijken of ik wat soundjes kan plaatsen

Begin toch wel nieuwsgierig te worden naar de beloofde soundjes.

ACSlater
6 december 2008, 20:24
Lijkt me een leuk kastje. Hoe reageert ie op humbuckers? De Valve jr vind ik alleen met singlecoils mooi klinken.

(typisch, dat heerlijke cliché "sprankelend clean" :) )

DaTa
8 december 2008, 07:57
photos

http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/DSCN1209.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc137/DaTa1981/DSCN1211.jpg

Dude
8 december 2008, 10:41
foto's ??? geluidssamples willen we !!!

is dat een 4x10 kast ?

DaTa
8 december 2008, 11:01
foto's ??? geluidssamples willen we !!!

is dat een 4x10 kast ?


Komt er aan hoor, ben er nog niet aan toegekomen

en dat is idd een 4x10 kast

Nils47
9 december 2008, 08:53
@ DATA:

Ik vraag me af, zou je er gigs mee kunnen spelen? Gaat ie nog een beetje hard? :blast:

DaTa
9 december 2008, 10:00
@ DATA:

Ik vraag me af, zou je er gigs mee kunnen spelen? Gaat ie nog een beetje hard? :blast:


Hee Nils,

Ik ga er zondag voor het eerst mee giggen (neem voor de zekerheid wel mijn peavey head mee) Ik verwacht dat ie zich wel staande houdt op het podium. Aangezien wij redelijk zacht spelen en vaak met inear. Ik verwacht met de 4x10 dat ik geen moeite heb om mee te komen. Maar we zullen dus zien.

Groet
DaTa

Nils47
9 december 2008, 10:26
Oke ik ben benieuwd! De blackstar ziet er echt verdomd goed uit, en de samples op youtube klinken te gek (voor de kwaliteit). Het enigste waar ik dus benieuwd naar ben is of er beetje volume inzit...

Aangezien je op de meeste podia je 100 watt buizentop toch niet loeihard kunt zetten, is deze amp misschien wel een relaxte oplossing. Mits er een beetje volume inzit natuurlijk.

DaTa
9 december 2008, 10:30
Oke ik ben benieuwd! De blackstar ziet er echt verdomd goed uit, en de samples op youtube klinken te gek (voor de kwaliteit). Het enigste waar ik dus benieuwd naar ben is of er beetje volume inzit...

Aangezien je op de meeste podia je 100 watt buizentop toch niet loeihard kunt zetten, is deze amp misschien wel een relaxte oplossing. Mits er een beetje volume inzit natuurlijk.

Inderdaad. Daarom heb ik'm ook gekocht omdat mijn overige amps altijd te hard waren voor op het podium. Zelf een 18 watter kon ik niet helemaal optimaal gebruiken.

Nils47
9 december 2008, 10:34
Toch maar eens zo'n ding testen ergens ofzo... :) maar waar? Jij hebt hem van Thomann toch?

DaTa
9 december 2008, 10:35
Ik heb ;m inderdaad van Thomann.

ALs je in de buurt van Groningen woont, mag je 'm natuurlijk ook bij mij thuis komen testen:strat:

marc_o
9 december 2008, 10:56
Ik ben zeer tevreden over het HT-Dual pedaal en zeker als je 'm direct inplugt voor opnames of repetities. Van de head verwacht ik ook veel en vind het een goede kanshebber voor repetities. Ik gooi 'm regelmatig als overdrive voor een Epiphone Valve jr head over m'n Rivera 212 cab en dan heb je ook echt een te gekke sound.

Nils47
9 december 2008, 11:49
Ik zat net wat te brainstormen... Wat wanneer deze amp gewoon superrelaxt is maar het volume net te zacht is.

Kun je dan bijv. een cleanboost tussen de amp uitput en de speakerkast plaatsen? :listen:

marc_o
9 december 2008, 11:54
Ik zat net wat te brainstormen... Wat wanneer deze amp gewoon superrelaxt is maar het volume net te zacht is.

Kun je dan bijv. een cleanboost tussen de amp uitput en de speakerkast plaatsen? :listen:


Zal geen nut hebben, je maakt er niet een meer-wattage versterker van namelijk, je geeft alleen de pre-amp meer op z'n donder, wat thuis zal lijken als meer volume, maar op oorlogsvolume ga je alleen iets meer gain krijgen.

Nils47
9 december 2008, 12:10
Lees mijn post nog eens :) ik bedoel na de versterker (tussen de amp en de speaker)

marc_o
9 december 2008, 12:12
Lees mijn post nog eens :) ik bedoel na de versterker (tussen de amp en de speaker)

Oh, dat is compleet af te raden, de output van je pedaaltje is geen goede match voor je speakerkast en de input van je pedaaltje is geen match voor de output van een gitaarversterker.

Magic Bean
9 december 2008, 12:32
Lees mijn post nog eens :) ik bedoel na de versterker (tussen de amp en de speaker)

Geeft vast mooie rookeffecten...

TimmU
9 december 2008, 12:57
Nou en of!

Magic Bean
10 december 2008, 14:08
Ik vraag me af of je ook alleen de speaker emulated output kan gebruiken zonder speakerload.
Ik heb al op de blackstar site en diverse reviewsites gekeken, maar daar staat hierover niets.
Het zou voor mij een ideale oplossing zijn totdat ik mijn 1x12 cab heb...

Staat er iets over in de manual, DaTa?

marter544
10 december 2008, 14:36
Lees mijn post nog eens :) ik bedoel na de versterker (tussen de amp en de speaker)

Magische blauwe rook...

skabouter
10 december 2008, 15:25
5 watt is wel aardig, zal best hard gaan, maar het is mss niet voldoende voor overtuigend clean, op een podium. maar wel kan je de lineout gebruiken via de mixer, en terugsturen via de monitor. dan heb je evengoed je volume! (en een mic ervoor doet natuurlijk ook wonderen). maar in deze gevallen moet er natuurlijk wel een PA zijn.

hole
10 december 2008, 22:07
Ik vraag me af of je ook alleen de speaker emulated output kan gebruiken zonder speakerload.
Ik heb al op de blackstar site en diverse reviewsites gekeken, maar daar staat hierover niets.
Het zou voor mij een ideale oplossing zijn totdat ik mijn 1x12 cab heb...

Staat er iets over in de manual, DaTa?

op de achterkant staat " Connect speakers before use" , dus ik denk dat het met moet
Manual, p23 (http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-5%20handbook.pdf)

Magic Bean
10 december 2008, 23:00
op de achterkant staat " Connect speakers before use" , dus ik denk dat het met moet
Manual, p23 (http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-5%20handbook.pdf)

Leek me ook logisch, helaas...
Bedankt voor de link naar de manual!

taylor
11 december 2008, 10:58
met een koch loadbox kun je wel silent(dus zonder speakerverbinding) opnames maken maarja dat ding is waarschijnlijk net zo duur als deze amp.

vond trouwens de clips die ik heb gehoord van de ht-5 niet zo heel bijzonder maar(clips) dat zegt meestal ook niet zo veel.

J-sus Rulez
11 december 2008, 11:37
Weet iemand een verdeler in Belgie van deze amps? Heb enorme gas voor een kleine buizenamp, het is daarmee ....

hole
11 december 2008, 13:21
DaTa, ik ben heel erg benieuwd hoe de blackstar zich tijden het optreden houdt. Wil je hier even laten weten hoe het ging.

Ben wel geïnteresseerd in dit Ampje (voor in ons repetitie hok)

DaTa
12 december 2008, 09:45
DaTa, ik ben heel erg benieuwd hoe de blackstar zich tijden het optreden houdt. Wil je hier even laten weten hoe het ging.

Ben wel geïnteresseerd in dit Ampje (voor in ons repetitie hok)

Ik ben net zo benieuwd als jij, morgen doe ik nog een klein bruiloftje met de amp, maar zondag wordt echt de proef op de som met mijn vaste band.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb overigens nog geen tijd gehad:( om geluidsopnames te maken, komen ook zodra ik tijd heb:listen:

The red Strat.
13 december 2008, 21:14
hey DaTa,

kan dit ampje mooi een overstuurde marshall bluesbreaker/jtm 45 imiteren mits de juiste settings ?

klinkt het cleane kanaal overstuurd door 'm luid te zetten trouwens beter dan het overdrive kanaal ?

bedankt :)

VanBiLL.com
14 december 2008, 18:25
Ik zit me dan juist weer af te vragen als je 'm met ISF (Infinite Shape Feature) circuit meer richting Brits voiced zet, krijg je er dan een AC-15 / 30 achtige sound uit maar dan op een volume dat je er ook thuis wat aan hebt zonder gelijk de buren op stang te jagen?

Prijs is ook wel om vrolijk van te worden. Ik zal deze amp ook eens gaan testen, oef GAS...

Ik wil al heel lang een AC-30 (15 is qua klank net niet helemaal mijn ding - misschien ook wel, ben ik nog niet goed over uit), maar met 295,- euro bij de meeste grote i-shops is deze HT-5 een interessante optie. AC-30 blijft toch mijn holy grale maar oech, dat volume, moet er weer een hotplate bij, geld groeit me nou ook niet bepaalt op de rug - klote krediet crisis...:(

Gjalt
14 december 2008, 19:00
Heey,

Ik denk dat de britse voicing meer Marshall gericht is inplaats van Vox.
De amerikaanse stand zal wel mesa boogie zijn oid.

Lijkt me een goeie opvolger voor mijn roland Cube 15. 112 cabje eronder en gaan. iemand een goed idee voor een goede, goedkope 1x12 cab?

The red Strat.
14 december 2008, 19:21
Heey,

Ik denk dat de britse voicing meer Marshall gericht is inplaats van Vox.
De amerikaanse stand zal wel mesa boogie zijn oid.

Lijkt me een goeie opvolger voor mijn roland Cube 15. 112 cabje eronder en gaan. iemand een goed idee voor een goede, goedkope 1x12 cab?
avatar cabs ;)

VanBiLL.com
14 december 2008, 19:27
Heey,

Ik denk dat de britse voicing meer Marshall gericht is inplaats van Vox.
De amerikaanse stand zal wel mesa boogie zijn oid.

Nou je het zegt, zijn de Blackstar medewerkers toevallig ex medewerkers van Jim? Dan zou je wel een Marshall achtige voicing kunnen verwachten ja. Ook mooi maar ben ik niet helemaal naar op zoek...

Toch ga'k deze amp eens testen, wie weet is het wel wat voor me...

Magic Bean
14 december 2008, 20:20
avatar cabs ;)

En waar haal je die?

Ik ga denk ik voor een orange PPC 112. Mooie kleur ;) en goede constructie

DaTa
15 december 2008, 10:33
Gisteren opgetreden en ik moet zeggen ik ben blij:dance:
Genoeg headroom voor mij, ik had 'm eerlijk gezegd nog niet eens op helft en het was al hard genoeg met mijn 4x10. Ik gebruik veel pedalen en mijn volume knop om nuances aan te brengen en dat werkt erg fijn bij deze versterker

De ISF werkt goed, en is idd met de knop richting 10 wat meer Marshall gevoiced. Hoewel het cleane kanaal met ISF op 5 en wat meer hoog een aardig Vox soundje benaderd. Hij haalt 't echter niet om een overstuurde Vox na te bootsen. De overdrive kant gebruik ik eerlijk gezegd niet in mijn huidige bands. Thuis weet ik een redelijk overtuigende Marshall (van JTM 45 tot een opgefokt 800) er uit te toveren op mijn headphones.
Ik denk met de juiste speakercabs (2x12 of misschien 1x12, en dan wat vintage gevoiced) ik helemaal tevreden ben en voorlopig mijn zoektocht naar de amp wel kan staken...:dontgeti:

Oh nee toch niet, want ik wil nog een mooie oude marshall en een handwired vox en een ...dit en een dat..:seriousf:

Magic Bean
15 december 2008, 11:03
Klinkt veelbelovend!!
Ik heb er een besteld :D

Nils47
15 december 2008, 11:06
Hey data,

Wat voor gig was het precies? :) dat ik een beetje een feeling krijg hoe hard je de amp had staan?

DaTa
15 december 2008, 11:36
Hey data,

Wat voor gig was het precies? :) dat ik een beetje een feeling krijg hoe hard je de amp had staan?

Hee Nils,
Het was een optreden met Irma (zie www.findirma.com)
Heb je een beetje een idee van de stijl muziek

Groet

Nils47
15 december 2008, 11:44
Oke niet echt om loeihard te knallen met een rockband dus :P

DaTa
15 december 2008, 11:45
Oke niet echt om loeihard te knallen met een rockband dus :P

Nope, niet echt hoewel er wel echte rock nummers bij zitten.
Ik denk idd dat de blackstar te kort komt als het gaat om beuk 'm erop los rock.

:rockon:

Nils47
15 december 2008, 11:48
Precies, maar daar is ie tenslotte niet voor gebouwd.

skabouter
15 december 2008, 13:46
Oh nee toch niet, want ik wil nog een mooie oude marshall en een .... en een ...dit en een dat..:seriousf: Heb ik voor je, en daar mag je die Blackstar best op inruilen, ik geef je de nieuwprijs ;)

frankpaul1
15 december 2008, 20:09
Heb net de combo binnen gekregen. Erg leuke versterker voor het geld. Heel veelzijdig, van mooi clean naar een goed blues geluid, tot een redelijke harde rock sound. Ik verbaas me over de hoeveelheid gain in de versterker, zonder dat het fizzy (kan het moeilijk anders omschrijven) wordt. Tevens klinkt hij erg goed op een fatsoenlijk volume. Maar hij kan ook nog eens flink hard, je kan er een kroegoptreden met een man of 50 publiek zeker mee kan trekken, mits de drummer niet te hard mept.

Alleen een beetje een gemis dat er geen reverb op zit, maar ik vermoed dat er vast nog wel een HT-5R uitkomt.

Sj03rd
17 december 2008, 02:39
heb m vandaag ook getest...fantastisch ding! ben behoorlijk onder de indruk, voor die prijs ook!!
denk dat ik m wel aan ga schaffen, mn HOOK moet vaak toch ERG hard en dit moet gewoon fantastisch klinken met bijv een bogner cube kastje...(had m nu op een bogner 2x12, super!)

DaTa
17 december 2008, 09:14
heb m vandaag ook getest...fantastisch ding! ben behoorlijk onder de indruk, voor die prijs ook!!
denk dat ik m wel aan ga schaffen, mn HOOK moet vaak toch ERG hard en dit moet gewoon fantastisch klinken met bijv een bogner cube kastje...(had m nu op een bogner 2x12, super!)


Hee Sjoerd, Ben zelf op zoek naar een 2x12 voor bij de HT5. Die Bogner 2x12 klonk dus goed? Welke speaker zater daarin in (standaard V30?)
Ik zit een beetje te dubben of 2x12 niet te veel van het goede zal zijn, en of je dan niet teveel speaker hebt voor het vermogen van de HT5. Daarbij is de vraagof de HT5 een cab van ruim 700 euro's recht aandoet.
Hmm...what to do... what to doo...:???::???::???::???::???:

Sj03rd
17 december 2008, 10:57
Hee Sjoerd, Ben zelf op zoek naar een 2x12 voor bij de HT5. Die Bogner 2x12 klonk dus goed? Welke speaker zater daarin in (standaard V30?)
Ik zit een beetje te dubben of 2x12 niet te veel van het goede zal zijn, en of je dan niet teveel speaker hebt voor het vermogen van de HT5. Daarbij is de vraagof de HT5 een cab van ruim 700 euro's recht aandoet.
Hmm...what to do... what to doo...:???::???::???::???::???:


ja lastig lastig...eerlijk gebied te zeggen dat ik m alleen maar over de bogner 2x12 heb gehoord. dit klonk dus wel te gek! en voor mij zou dit al een ideale combi zijn maar ik heb zelf al diezelfde bogner kast dus dat is ook ideaal. Ik ben sowieso ook van plan om nog een bogner cube kast te kopen voor kleinere optredens en ik denk dat de blackstar hier ook erg goed mee overweg zal kunnen maar dat heb ik dus nog niet geprobeerd. Maar qua afmetingen lijkt het me ideaal, die cube heeft ook nog bijzonder veel bas voor het formaat....dus dat zou ik zeker eens gaan testen dan!
succes...

Mukkez
21 december 2008, 14:07
Dit lijkt me een prachtig ampje! zeker na het zien de filmpjes op youtube. Ik vroeg me af of je icm een 4x12 dit zou kunnen gebruiken in een coverbandje. En dan eventueel thuis op een 1x12 oid.

Hoe gebruik jij hem DaTa? en is dat wat gelukt met je optreden?

guitarkid
22 december 2008, 10:49
Hallo allen.

Ik zit er dus ook hard over te denken om een HT-5 te kopen. Alleen twijfel ik over alleen de top of toch het combo met 10" speaker. Ik wil 'm vooral gebruiken voor kleine klussen en dan is het combo natuurlijk ideaal, want klein...! Ik heb echter ook een 2x12 V30 cab die er denk ik perfect bij past, maar ja, weer meer meenemen...! Of toch een 1x12 cab met top i.p.v een combo?
Iemand ervaring met meerder varianten?

B.v.d. C.

Nitefly7
6 januari 2009, 11:33
Hee Nils,
Het was een optreden met Irma (zie www.findirma.com)
Heb je een beetje een idee van de stijl muziek

Groet

is ie hard genoeg om (zonder PA of monitor) de drummer je amp te laten horen (als hij aan't drummen is uiteraard..) ?

en heb je Fender-achtige (Blackface) tonen eruit kunnen toveren?

hoe 'clean' blijft het clean kanaal live, headroom e.d. ?

marc_o
6 januari 2009, 13:53
Ik heb de top getest met 2 Blackstar cabinetjes, oftewel, de mini-full-stack....ministeck, oh nee, dat was weer wat anders..


Ik vond 'm best leuk klinken, maar zeker niet toereikend voor een beetje band hoor. De overdrive is echt goed, zowel qua full-distortion als de moeilijkere mid-gain, en het volume was best redelijk hard.
Het cleane kanaal schiet tekort. Klank is redelijk, maar het volume is te laag.

Betere resultaten bereik je met de Pedaalvorm in combinatie met bijvoorbeeld een Epiphonetopje van 5 watt.
Ten eerste kun je op het pedaal beide kanalen oversturen, wat ik handig vind, en het volume van de top is harder. Je hebt dan 3 kanalen....het clean van de top, en 2 overstuurde kanalen. Afijn, dat is mijn mening.


Wil je echter voor niet al teveel geld een heel tof speledingetje voor thuis hebben wat er ook nog eens leuk uitziet, kun je dat gerust aanschaffen. Maar alle waar naar z'n geld, verwacht geen wall of doom en een customshop fender clean.

Mukkez
6 januari 2009, 21:32
Ik heb de combo inmiddels geprobeerd. Erg leuk dingetje vooral voor de prijs, maar hij gaat het niet redden in een bandje (zeker de combo niet) daar gaatie simpelweg niet hard genoeg voor.

guitarkid
31 januari 2009, 20:54
Ik heb de top getest met 2 Blackstar cabinetjes, oftewel, de mini-full-stack....ministeck, oh nee, dat was weer wat anders..
Ik vond 'm best leuk klinken, maar zeker niet toereikend voor een beetje band hoor. De overdrive is echt goed, zowel qua full-distortion als de moeilijkere mid-gain, en het volume was best redelijk hard.
Het cleane kanaal schiet tekort. Klank is redelijk, maar het volume is te laag.
Betere resultaten bereik je met de Pedaalvorm in combinatie met bijvoorbeeld een Epiphonetopje van 5 watt.
Ten eerste kun je op het pedaal beide kanalen oversturen, wat ik handig vind, en het volume van de top is harder. Je hebt dan 3 kanalen....het clean van de top, en 2 overstuurde kanalen. Afijn, dat is mijn mening.
Wil je echter voor niet al teveel geld een heel tof speledingetje voor thuis hebben wat er ook nog eens leuk uitziet, kun je dat gerust aanschaffen. Maar alle waar naar z'n geld, verwacht geen wall of doom en een customshop fender clean.

Hallo Marc (en anderen).

Ik heb de HT-5 onlangs aangeschaft (combo) en moet zeggen dat ik 'm erg overtuigend vind. Zowel mijn Strat als mijn Les Paul kunnen er erg goed mee overweg. Ik ben het met je eens dat hij het in een beetje band qua volume moeilijk zal hebben, maar het is zeker meer dan een "speledingetje"...!
Ik heb 'm in mijn studio al diverse keren gebruikt voor talloze verschillende sounds en iedereen is verbaasd over de veelzijdigheid en het volwassen geluid.
Jij stelt dat je met de pedaalvorm (HT Dual, neem ik aan) en een Epiphone Jr. beter resultaten krijgt. Dat ben ik, met alle respect, ernstig met je oneens. Ik heb de Epiphone hier ook en die kan clean zeker niet zo hard als de Blackstar. Komt door het feit dat hij precies 1 volumeknop heeft en eerder gaat "crunchen".... Ik heb een A/B kastje er tussen gezet en ben gaan switchen. Overigens klinkt de Epi lekker, maar 't is zeker geen HT-5.
Ik vind ook de 10" Celestion speaker erg aangenaam klinken. Kortom, een heerlijke aanwinst naast mijn bestaande set-up en heerlijk voor repetities en in de studio. Ik vind alleen het snoer van de footswitch belachelijk kort, dus die moet verlengd. En ik mis som wel een beetje reverb..... Verder een aanrader.

Gr. C.

marc_o
31 januari 2009, 22:04
Hallo Marc (en anderen).

Ik heb de HT-5 onlangs aangeschaft (combo) en moet zeggen dat ik 'm erg overtuigend vind. Zowel mijn Strat als mijn Les Paul kunnen er erg goed mee overweg. Ik ben het met je eens dat hij het in een beetje band qua volume moeilijk zal hebben, maar het is zeker meer dan een "speledingetje"...!
Ik heb 'm in mijn studio al diverse keren gebruikt voor talloze verschillende sounds en iedereen is verbaasd over de veelzijdigheid en het volwassen geluid.
Jij stelt dat je met de pedaalvorm (HT Dual, neem ik aan) en een Epiphone Jr. beter resultaten krijgt. Dat ben ik, met alle respect, ernstig met je oneens. Ik heb de Epiphone hier ook en die kan clean zeker niet zo hard als de Blackstar. Komt door het feit dat hij precies 1 volumeknop heeft en eerder gaat "crunchen".... Ik heb een A/B kastje er tussen gezet en ben gaan switchen. Overigens klinkt de Epi lekker, maar 't is zeker geen HT-5.
Ik vind ook de 10" Celestion speaker erg aangenaam klinken. Kortom, een heerlijke aanwinst naast mijn bestaande set-up en heerlijk voor repetities en in de studio. Ik vind alleen het snoer van de footswitch belachelijk kort, dus die moet verlengd. En ik mis som wel een beetje reverb..... Verder een aanrader.

Gr. C.


Het ligt er wel aan op wat voor speakerkast je die epiphone aansluit. In mijn geval is dat een 212 Rivera V-30 cab en dan issie wel zeker mooier, voller en harder dan de HT-5...maar hey, smaken verschillen in ieder geval en dit is mijn ervaring.

guitarkid
1 februari 2009, 13:51
Het ligt er wel aan op wat voor speakerkast je die epiphone aansluit. In mijn geval is dat een 212 Rivera V-30 cab en dan issie wel zeker mooier, voller en harder dan de HT-5...maar hey, smaken verschillen in ieder geval en dit is mijn ervaring.


Hallo Marc.

Kan ik me iets bij voorstellen. Ik vind (vond...?:) ) dat de Epiphone toch wel wat snel gaat vervormen, maar V30's zijn natuurlijk wel vrij harde (lees: luide) speakers. Ik zal de Epiphone zeker nog aansluiten op mijn eigen 2x12 V30. Ik heb hem alleen geprobeerd over een 1x12 cab omdat ik dus de boel compact wil houden. Maar dat (2 x 12) doe ik ook zeker nog met de HT-5. Voordeel van de HT-5 is dat je alles in één hebt. Ik heb de top overwogen i.c.m. mijn 2x12, maar dan kan ik bijna net zo goed mijn Peavey top meenemen. En ik wil ook iets kleins dat toch wel erg lekker klinkt....

Gr. C.

Edit: Ik heb net de Epiphone op mijn Framus 2x12 V30 aangesloten en dat klinkt absoluut overtuigend. Maar niet veel harder dan de cleane Blackstar, wel voller. Als ik de Blackstar aansluit op de 2x12 klinkt hij clean zeker niet minder (en minder hard) dan de Epiphone.
Voor mij is de Blackstar in die zin toch interessanter, want veelzijdiger.... Ik heb twee kanalen, meer gain en bij de Epiphone moet er een extra cab mee. Kortom: tevreden met de Blackstar, maar die Epiphone blijft een heerlijk versterkertje...

marc_o
3 februari 2009, 14:46
Hallo Marc.

Kan ik me iets bij voorstellen. Ik vind (vond...?:) ) dat de Epiphone toch wel wat snel gaat vervormen, maar V30's zijn natuurlijk wel vrij harde (lees: luide) speakers. Ik zal de Epiphone zeker nog aansluiten op mijn eigen 2x12 V30. Ik heb hem alleen geprobeerd over een 1x12 cab omdat ik dus de boel compact wil houden. Maar dat (2 x 12) doe ik ook zeker nog met de HT-5. Voordeel van de HT-5 is dat je alles in één hebt. Ik heb de top overwogen i.c.m. mijn 2x12, maar dan kan ik bijna net zo goed mijn Peavey top meenemen. En ik wil ook iets kleins dat toch wel erg lekker klinkt....

Gr. C.

Edit: Ik heb net de Epiphone op mijn Framus 2x12 V30 aangesloten en dat klinkt absoluut overtuigend. Maar niet veel harder dan de cleane Blackstar, wel voller. Als ik de Blackstar aansluit op de 2x12 klinkt hij clean zeker niet minder (en minder hard) dan de Epiphone.
Voor mij is de Blackstar in die zin toch interessanter, want veelzijdiger.... Ik heb twee kanalen, meer gain en bij de Epiphone moet er een extra cab mee. Kortom: tevreden met de Blackstar, maar die Epiphone blijft een heerlijk versterkertje...

Meer gain?
Ehm, ik hoop wel dat je m'n post goed hebt gelezen. Het gaat erom dat ik de Epi-head gebruik voor het clean en daarop de HT-dual aansluit, oftewel de pre-amp waar ze nu een head van hebben gemaakt. Zo heb ik 3 kanalen, het clean van de Epiphone en de 2 overdrives van het Blackstar-pedaal. De head van de blackstar heeft clean en drive, dus dat is 1 kanaaltje minder op deze manier.
Maar om te zien is het een stuk mooier natuurlijk, die Blackstar-head.

guitarkid
3 februari 2009, 15:33
Meer gain?
Ehm, ik hoop wel dat je m'n post goed hebt gelezen. Het gaat erom dat ik de Epi-head gebruik voor het clean en daarop de HT-dual aansluit, oftewel de pre-amp waar ze nu een head van hebben gemaakt. Zo heb ik 3 kanalen, het clean van de Epiphone en de 2 overdrives van het Blackstar-pedaal. De head van de blackstar heeft clean en drive, dus dat is 1 kanaaltje minder op deze manier.
Maar om te zien is het een stuk mooier natuurlijk, die Blackstar-head.

Hallo Marc.

Ik heb goed begrepen wat je bedoelde, hoor. Maar ik kan de Blackstar (ik heb niet de head, maar het combo) op zijn cleane kanaal vrijwel geheel open draaien en dan toch de boel behoorlijk clean houden, zeker met mijn Strat. De Epiphone gaat dan toch eerder "crunchen". Vandaar (mede) mijn keuze voor de Blackstar. Op het leadkanaal stel ik de max. gain in en regel de rest met mijn gitaar. Werkt heerlijk en een verademing om niet steeds op allerlei pedaaltjes te moeten trappen... :) Ik denk dat die sound vergelijkbaar is met jouw combinatie, maar ik ben wel benieuwd hoe ver jij de volumeknop dan open zet van de Epiphone.

Ik overweeg nog wel om een galm in de loop te zetten en die in de versterker te monteren, zodanig dat hij nog wel bedienbaar is. Ik denk aan de EHX Holy Grail (of waarschijnlijker, de Plus,) maar wil op het forum nog even de ervaringen daarmee polsen.
Ik moet overigens zeggen dat ik de Epiphone ook wel erg leuk vind om te zien...!

Gr. C.

marc_o
3 februari 2009, 19:49
Hallo Marc.

Ik heb goed begrepen wat je bedoelde, hoor. Maar ik kan de Blackstar (ik heb niet de head, maar het combo) op zijn cleane kanaal vrijwel geheel open draaien en dan toch de boel behoorlijk clean houden, zeker met mijn Strat. De Epiphone gaat dan toch eerder "crunchen". Vandaar (mede) mijn keuze voor de Blackstar. Op het leadkanaal stel ik de max. gain in en regel de rest met mijn gitaar. Werkt heerlijk en een verademing om niet steeds op allerlei pedaaltjes te moeten trappen... :) Ik denk dat die sound vergelijkbaar is met jouw combinatie, maar ik ben wel benieuwd hoe ver jij de volumeknop dan open zet van de Epiphone.

Ik overweeg nog wel om een galm in de loop te zetten en die in de versterker te monteren, zodanig dat hij nog wel bedienbaar is. Ik denk aan de EHX Holy Grail (of waarschijnlijker, de Plus,) maar wil op het forum nog even de ervaringen daarmee polsen.
Ik moet overigens zeggen dat ik de Epiphone ook wel erg leuk vind om te zien...!

Gr. C.

Daar heb je wel een punt, ik zet met een strat het volume rond het midden, maar gebruik het alleen thuis hoor, voor het echte werk vertrouw ik op m'n Rivera's.
De Holy Grail heb ik ook en die doet het goed in een loop. Wanneer je 'm voor je versterker zet vind ik 'm nogal wat attack weghalen. Niet duur en een echte aanrader die ik ook gebruik in de loop van m'n Koch Pedaltone.

guitarkid
3 februari 2009, 20:30
De Holy Grail heb ik ook en die doet het goed in een loop. Wanneer je 'm voor je versterker zet vind ik 'm nogal wat attack weghalen. Niet duur en een echte aanrader die ik ook gebruik in de loop van m'n Koch Pedaltone.

Hallo Marc.

Dat is wel heel toevallig... Heb jij ook de Plus? Die schijnt toch wel veel interessanter te zijn dan de gewone HG. Daar hoor ik ook over dat die mechanisch zwak is. Morgen dan maar de Plus bestellen ? :)

Gr. C.

marc_o
4 februari 2009, 12:56
Hallo Marc.

Dat is wel heel toevallig... Heb jij ook de Plus? Die schijnt toch wel veel interessanter te zijn dan de gewone HG. Daar hoor ik ook over dat die mechanisch zwak is. Morgen dan maar de Plus bestellen ? :)

Gr. C.


Nee, ik heb de originele Holy Grail, die is ruim voldoende voor mij en ik vind 'm erg mooi voor hoe ik 'm gebruik. Ben in principe geen reverb-fan, maar soms is die extra dimensie wel aardig. Qua sound doet ie niet onder voor de duurste en beste originele reverbs, ook al issie digitaal.....

Magic Bean
5 februari 2009, 16:40
Afgelopen dinsdag eventjes geprobeerd in een bandsituatie met drummer en bassist.

Helemaal opengedraaid en ik bleef toch nog redelijk overeind in de mix.
Ik miste wel wat ballen (zeker vergeleken met de 100 watt Head van onze leadgitarist, maar die was er nu niet), maar soundwise was het prima.

Ik vond wel de sound zeer 'los' en wollig worden, maar later bleek de H&K 4x12 waarop ik speelde greenbacks te hebben ipv de V30's die ik gewend ben, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Als je nagaat dat wij een zware stijl spelen (progressive metal) denk ik dat de blackstar in elke bandsituatie zijn mannetje zal staan. Ik heb het hier dan wel over de head met een cabinet. Combo kan ik niets over zeggen.

Volgende keer is de andere gitarist er ook bij, en zal ik ff kijken hoe hij het houd tegenover een 100watt halfstack. Zal waarschijnlijk geen sprake van competitie zijn;-)
Ach, dan gooi ik hem wel over de PA via de speakersim.

Liquid_Metal
7 maart 2009, 12:05
Ik vroeg me af, in navolging van Magic Bean, hoe goed deze amp het doet bij metal. Ik heb een 100 watt buizenamp (Engl E530 + Peavey Classic 50/50) die in de studio staat, maar ik wil ook graag een buizenversterker voor de slaapkamer. Die moet absoluut metal kunnen (Dream Theater, Opeth, Lamb of God, Metallica, vooral Amerikaans (ISF naar links)) en niet te hard gaan. 5 watt lijkt me daarom wel fijn, en de prijs is er ook naar. Ik hoorde op youtube wat clips waarbij de HT-5 toch wel overtuigend metal aankan. Zijn daar ook gebruikerservaringen mee? Want dan wil ik wel gaan testen..

guitarkid
7 maart 2009, 12:29
Ik vroeg me af, in navolging van Magic Bean, hoe goed deze amp het doet bij metal. Ik heb een 100 watt buizenamp (Engl E530 + Peavey Classic 50/50) die in de studio staat, maar ik wil ook graag een buizenversterker voor de slaapkamer. Die moet absoluut metal kunnen (Dream Theater, Opeth, Lamb of God, Metallica, vooral Amerikaans (ISF naar links)) en niet te hard gaan. 5 watt lijkt me daarom wel fijn, en de prijs is er ook naar. Ik hoorde op youtube wat clips waarbij de HT-5 toch wel overtuigend metal aankan. Zijn daar ook gebruikerservaringen mee? Want dan wil ik wel gaan testen..

Hallo Liquid Metal.

Ik heb de HT-5 (combo) nu een kleine 2 maand en ik vind hem fantastisch. Zeer allround en heb in de studio niets anders meer gebruikt, maar ik speel beslist niet in de stijl van de door jou genoemde bands, dus ik weet niet of je voldoende gain hebt. Voor mij zeker wel en ik "AC-DC" er ook af en toe lustig op los. Ik ga 'm volgende week voor het eerst echt "on stage" proberen, maar neem wel een alternatief mee.......
Het grappige is dat ik eigenlijk door deze amp met steeds minder gain speel en veel meer de toon van mijn gitaren zoek. M.n. met mijn LP Standard speel ik veel a la Peter Green etc. Mooi...!!
Ik denk dat je de HT-5 gewoon moet gaan testen omdat, zoals je aangeeft, in de filmpjes op YouTube overtuigende geluiden te horen zijn. Ik was ook erg enthousiast n.a.v. één bepaald filmpje en helemaal na een half uurtje in de winkel...: inpakken en meenemen dus !!!
Het gekke is echter wel dat ik het combo "stand alone" mooier vind klinken dan met mijn 2x12 V30 cab, iets wat ik niet verwacht had.
Meer mensen met die ervaring?
Ik ben ook erg benieuwd naar de Series One van Blackstar: o.a. 45 Watt met 2x12. Maar wanneer en waar? Iemand?

@Marc Odijk: ik heb de Holy Grail+ nu standaard in de loop en ik moet zeggen, wel erg fijn. Het geeft de amp toch wat extra... Gewoon achter in de kast gemonteerd met een extra stopcontactje, dus alles in één keer aan. Ik kan er nog wel bij, maar gebruik in principe maar een soort galm. Ideaal.

Gr. C.

marc_o
7 maart 2009, 16:13
@Marc Odijk: ik heb de Holy Grail+ nu standaard in de loop en ik moet zeggen, wel erg fijn. Het geeft de amp toch wat extra... Gewoon achter in de kast gemonteerd met een extra stopcontactje, dus alles in één keer aan. Ik kan er nog wel bij, maar gebruik in principe maar een soort galm. Ideaal.

Gr. C.


Hey, tof hoor, goed idee ook om 'm in de kast te monteren, lekker uit de weg.

JTB
8 maart 2009, 10:06
Ik vroeg me af, in navolging van Magic Bean, hoe goed deze amp het doet bij metal. Ik heb een 100 watt buizenamp (Engl E530 + Peavey Classic 50/50) die in de studio staat, maar ik wil ook graag een buizenversterker voor de slaapkamer. Die moet absoluut metal kunnen (Dream Theater, Opeth, Lamb of God, Metallica, vooral Amerikaans (ISF naar links)) en niet te hard gaan. 5 watt lijkt me daarom wel fijn, en de prijs is er ook naar. Ik hoorde op youtube wat clips waarbij de HT-5 toch wel overtuigend metal aankan. Zijn daar ook gebruikerservaringen mee? Want dan wil ik wel gaan testen..

Ik heb em zelf ook (oja joh) en ik speel ook regelmatig een stukje zware metalen en ik moet zeggen dat ik de distortion van de HT5 heerlijk vind. Ze hadden hem 2 kanaals moeten maken want de distortion klinkt ook heerlijk op 9 uur.

Liquid_Metal
8 maart 2009, 10:58
Ik heb em zelf ook (oja joh) en ik speel ook regelmatig een stukje zware metalen en ik moet zeggen dat ik de distortion van de HT5 heerlijk vind. Ze hadden hem 2 kanaals moeten maken want de distortion klinkt ook heerlijk op 9 uur.

Dan denk ik dat 'm gewoon maar moet proberen. Ik heb een aanbod gekregen van iemand om een Engl Thunder over te nemen. Da's een 50Watt buizencombo. Ik vraag me af of dat niet véél te hard gaat voor thuis. Kan iig nooit voluit.
Verder ben ik bezig met m'n rack en hoop binnenkort een stereo mixer aan te kunnen schaffen. Dan kan ik dus in stereo spelen, maar ik heb maar 1 (2x12) cabinet. Voor effectief stereo zou er nog een cabinet bij moeten. Dan zou dus de combi van een HT-5 en een Harley Benton G112 Vintage worden (die heb ik nu ook). Kost me nieuw ongeveer 500 euro (de max van m'n budget) terwijl de Engl Thunder 400 gaat kosten.
Voor in de studio heb ik een rack dat loeihard kan, voor thuis op dit moment een Marshall 8080 met Blackstar Distortion X. Niet helemaal tevreden over de 8080, daarom op zoek naar iets nieuws voor thuis.
Het halen van een extra cab om in stereo te kunnen spelen klinkt érg mooi, maar ik betwijfel hoe vaak ik dat ga gebruiken... We hebben al een jaar geen gig meer gehad. Koninginnedag wordt de eerste, daarna hopelijk wat regelmatiger.
Het is absoluut mijn eigen beslissing en overwegingen, maar heeft iemand een rationeel oordeel/advies?

Magic Bean
8 maart 2009, 22:14
Dat je aangeeft zelf te twijfelen over de keuze voor stereo geeft al aan dat je het niet nodig hebt.
Dat gezegd hebbende: voor de sound zou ik zeker de HT-5 head en cab pakken.
5 watt is al te hard voor thuis, dus die Engl Thunder zou je niet fatsoenlijk kunnen gebruiken.
Dingen ala Dream Theater redt hij makkelijk, vooral met een 7-snaar, maar de zware sound van Lamb of God vergt een pedaaltje, aangezien je al een Dist-X hebt zal dat geen probleem zijn.
Persoonlijk ben ik niet zo kapot van die HB cabs. Ik zou eerder kijken naar een cab van orange o.i.d.

JvD.
9 maart 2009, 08:46
5 watt is wel aardig, zal best hard gaan, maar het is mss niet voldoende voor overtuigend clean, op een podium. maar wel kan je de lineout gebruiken via de mixer, en terugsturen via de monitor. dan heb je evengoed je volume! (en een mic ervoor doet natuurlijk ook wonderen). maar in deze gevallen moet er natuurlijk wel een PA zijn.
idd. hard clean. dat willen we ook kunnen. kan dat ding dat?

Liquid_Metal
9 maart 2009, 09:21
Het wil niet zozeer zeggen dat ik geen stereo nodig heb, maar ik heb het nog nooit gehad. Het klopt inderdaad dat ik in de studio niet in stereo over 2 cabs zou gaan spelen. Op een optreden lijkt me dat wel supergaaf :D.
En voor thuis heb ik ook iets nodig, dus dan zou de aanschaf van een cab verstandig zijn.
Ik hoop dat ik binnenkort ergens een HT-5 kan testen.
Het was wel de bedoeling om het Blackstar pedaal weg te doen :P. Anders is mijn budget wss niet toerijkend genoeg voor een GT-5 EN cabinet.

Daemon
9 maart 2009, 10:31
Ik kwam afgelopen zaterdag achter het bestaan van deze series van blackstar (ja ik leef in een grot). Gelijk naar de lokale muziekboer gegaan en eens rustig uitgetest. Dit resulteerde in de aanschaf van de combo (argh, gas is soms lastig) aangezien ik toch nog een oefen combo wilde die iets makkelijker mee te slepen is als m'n top in flightcase voor gebruik bij vrienden/repetities.

Zoals iedereen al zegt klinkt de amp uitstekend. Ik kan wel eerder gezegde feiten herhalen, maar ik zal ff kort zijn:
Clean: klinkt prima! Niet de beste clean die je ooit hebt gehoord (mis wat "volheid en warmte" die m'n triamp's clean wel heeft), maar desondanks nog steeds prima!.
De overdrive: ik speel zelf nogal vlotte metal en was ook blij met de conclusie dat deze amp genoeg gain en punch heeft om lekker een stukje los te shredden. Ik moet de amp nog doorlussen op m'n 4x12 bogner cab om eens te kijken hoe dat klinkt kwa sound en dan direct vergelijken met m'n triamp.

Volume: ik heb hem gisterenavond gelijk meegesleept naar de repetitie ruimte om te kijken hoe die het zou houden. Wij spelen op een nogal erg hard volume, dus ik kneep 'm een beetje van tevoren. In de repetitie ruimte had ik 'm aangesloten op een 4x12 cab. (note: de cab is lage kwaliteit en puur bedoelt om hard te blazen in een repetitieruimte)
Met de cab, kon ik mezelf behoorlijk goed horen... met het volume vol open. Jawel, goed gelezen: VOL open. Op vol volume kon ik onze drummer net bijbenen maargoed, meestal heb ik de 4x12 op hoofd hoogte staan zodat ie veel makkelijker te horen is ipv dat het geluid onder me door raast, dus dat moet ik volgende keer ff anders doen.
Nadeel op vol volume was uiteraard dat de clean niet helemaal clean meer bleef (goh) maar 't overdrive kanaal klonk nog steeds uitstekend.
Voor de mensen die nu denken dat ie niet genoeg volume kan uitstoten: Bij onze repetities gaat het volume loei hard. Life op een podium staat de boel een stukje zachter dus daar zal de amp geen problemen mee hebben mits je a) een goede geluidsman hebt en b) de combo doorlust op een 4x12.
Maargoed, life gebruik ik toch altijd m'n triamp :P

Overal conclusion: erg leuke amp voor repetities en thuis gebruik.

Laatste note: Vanmiddag ga ik eens ff wat opnames met de amp uitproberen.
- Emulated out met 1x12 en 4x12 modes, allebei clean en distorted.
- Mics voor de amp (shure sm57 sennheiser md421)
- Doorlussen op m'n bogner cab en micen met de hierboven genoemde mics.

Nu heb ik 2 problemen:
1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)
2) een plaats vinden op internet waar ik de opnames online kan gooien.

Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.

guitarkid
9 maart 2009, 12:25
Ik hoop dat ik binnenkort ergens een HT-5 kan testen.


Als je in de buurt van Zuidbroek woont... Wees welkom!

Gr. C.

guitarkid
9 maart 2009, 12:28
Nu heb ik 2 problemen:
1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)
2) een plaats vinden op internet waar ik de opnames online kan gooien.

Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.

http://www.downloadplaats.nl/33/download/Free-Mp3-Wma-Converter-1.4.html

Anders even googlen op MP3-convertor.

Gr. C.

Liquid_Metal
9 maart 2009, 19:11
Als je in de buurt van Zuidbroek woont... Wees welkom!

Gr. C.

Da's niet bepaald in de buurt helaas :(. Ik woon in Almere, dus zoek n winkel hier in de buurt die de Head heeft. Feedback heeft m volgens mij niet, Nederland Muziek ook niet. Volgens de site heeft Dirk Witte ook geen HT-5 heads :(.
Daemon, je kunt je files wel op netmusicians.org plaatsen, dan kunnen anderen er ook van genieten. Tevens een aanrader voor mensen die geen kans hebben de HT-5 (of welke andere amp ook) te testen: http://www.netmusicians.org/?value=Blackstar%20HT-5&section=amp
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat een HT-5 kan wat ik thuis wil.

Kaïn
9 maart 2009, 21:05
Ik kwam afgelopen zaterdag achter het bestaan van deze series van blackstar (ja ik leef in een grot). Gelijk naar de lokale muziekboer gegaan en eens rustig uitgetest. Dit resulteerde in de aanschaf van de combo (argh, gas is soms lastig) aangezien ik toch nog een oefen combo wilde die iets makkelijker mee te slepen is als m'n top in flightcase voor gebruik bij vrienden/repetities.

Zoals iedereen al zegt klinkt de amp uitstekend. Ik kan wel eerder gezegde feiten herhalen, maar ik zal ff kort zijn:
Clean: klinkt prima! Niet de beste clean die je ooit hebt gehoord (mis wat "volheid en warmte" die m'n triamp's clean wel heeft), maar desondanks nog steeds prima!.
De overdrive: ik speel zelf nogal vlotte metal en was ook blij met de conclusie dat deze amp genoeg gain en punch heeft om lekker een stukje los te shredden. Ik moet de amp nog doorlussen op m'n 4x12 bogner cab om eens te kijken hoe dat klinkt kwa sound en dan direct vergelijken met m'n triamp.

Volume: ik heb hem gisterenavond gelijk meegesleept naar de repetitie ruimte om te kijken hoe die het zou houden. Wij spelen op een nogal erg hard volume, dus ik kneep 'm een beetje van tevoren. In de repetitie ruimte had ik 'm aangesloten op een 4x12 cab. (note: de cab is lage kwaliteit en puur bedoelt om hard te blazen in een repetitieruimte)
Met de cab, kon ik mezelf behoorlijk goed horen... met het volume vol open. Jawel, goed gelezen: VOL open. Op vol volume kon ik onze drummer net bijbenen maargoed, meestal heb ik de 4x12 op hoofd hoogte staan zodat ie veel makkelijker te horen is ipv dat het geluid onder me door raast, dus dat moet ik volgende keer ff anders doen.
Nadeel op vol volume was uiteraard dat de clean niet helemaal clean meer bleef (goh) maar 't overdrive kanaal klonk nog steeds uitstekend.
Voor de mensen die nu denken dat ie niet genoeg volume kan uitstoten: Bij onze repetities gaat het volume loei hard. Life op een podium staat de boel een stukje zachter dus daar zal de amp geen problemen mee hebben mits je a) een goede geluidsman hebt en b) de combo doorlust op een 4x12.
Maargoed, life gebruik ik toch altijd m'n triamp :P

Overal conclusion: erg leuke amp voor repetities en thuis gebruik.

Laatste note: Vanmiddag ga ik eens ff wat opnames met de amp uitproberen.
- Emulated out met 1x12 en 4x12 modes, allebei clean en distorted.
- Mics voor de amp (shure sm57 sennheiser md421)
- Doorlussen op m'n bogner cab en micen met de hierboven genoemde mics.

Nu heb ik 2 problemen:
1) cubase wil bij mij de files alleen als wave exporteren en niet als mp3, dus ik moet ergens een wave converter downloaden (of als iemand er 1 kan doorsturen: let me know)
2) een plaats vinden op internet waar ik de opnames online kan gooien.

Als ik deze 2 problemen heb opgelost gooi ik de opnames online zodat iedereen kan horen hoe de geluidskwaliteit van de amp is.

Live, kerel live! (of bedoelde je het zo :chicken:?)

Ik heb trouwens toch maar dat pedaal gekocht. Jebus what a sound!

Liquid_Metal
9 maart 2009, 21:53
Live, kerel live! (of bedoelde je het zo :chicken:?)

Ik heb trouwens toch maar dat pedaal gekocht. Jebus what a sound!

Welk pedaal is dat? Een Blackstar Distortion X? Ik vind m ook érg gaaf, maar toen ik aan m'n Engl E530 gewend was geraakt was de toon toch niet helemaal meer wat ik zocht. Ik kan lastig uitleggen wat het is, maar het karakter van de Engl spreekt me veel meer aan. Da's trouwens gelijk een reden waarom ik nog twijfel over aanschaf van een HT-5. Jammer dat Engl geen laag vermogen buizentops heeft... (die betaalbaar zijn)

guitarkid
9 maart 2009, 23:05
Live, kerel live! (of bedoelde je het zo :chicken:?)

Ik heb trouwens toch maar dat pedaal gekocht. Jebus what a sound!

Jezus, kerel, Jezus..! Of bedoelde jíj het zó...??? ;)

Gr. C.

Magic Bean
10 maart 2009, 12:20
Welk pedaal is dat? Een Blackstar Distortion X? Ik vind m ook érg gaaf, maar toen ik aan m'n Engl E530 gewend was geraakt was de toon toch niet helemaal meer wat ik zocht. Ik kan lastig uitleggen wat het is, maar het karakter van de Engl spreekt me veel meer aan. Da's trouwens gelijk een reden waarom ik nog twijfel over aanschaf van een HT-5. Jammer dat Engl geen laag vermogen buizentops heeft... (die betaalbaar zijn)

Met de trent die er gaande is, zal het niet lang duren voordat Engl die stap ook maakt.
De 'echte ENGL saus' heeft de blackstar niet, maar een lekkere sound heeft-ie zeker.
Persoonlijk vind k m wel n beetje iets weghebben van een MKIIC+ met iets minder gain.
hier wordt ik vast voor afgeschoten:D

Ik heb wel gemerkt dat ik iets meer moet werken voor mijn tone. Waarschijnlijk omdat ik normaal met iets meer gain speel. Maar ik zie het als een uitdaging, niet als n last ;-)
Pick-ups maken ook veel verschil bij deze amp!

Liquid_Metal
10 maart 2009, 16:58
Met de trent die er gaande is, zal het niet lang duren voordat Engl die stap ook maakt.
De 'echte ENGL saus' heeft de blackstar niet, maar een lekkere sound heeft-ie zeker.
Persoonlijk vind k m wel n beetje iets weghebben van een MKIIC+ met iets minder gain.
hier wordt ik vast voor afgeschoten:D

Ik heb wel gemerkt dat ik iets meer moet werken voor mijn tone. Waarschijnlijk omdat ik normaal met iets meer gain speel. Maar ik zie het als een uitdaging, niet als n last ;-)
Pick-ups maken ook veel verschil bij deze amp!

De Mark series van Mesa vind ik ook érg de moeite waard. Die zijn alleen nog wat te duur. Anders had ik wellicht een Mark ipv een Engl (maar nu vind ik Engl ook steeds gaver worden :D). Bij Nederland Muziek (de dichtstbijzijnde gitaarboer) hebben ze de HT-5 helaas niet. Weet iemand een shop in de buurt van Almere/Amsterdam waar ze 'm wel hebben? Ik wil m uiteraard zelf horen :D.

Liquid_Metal
11 maart 2009, 23:26
Weet niemand een winkel in de buurt waar ik kan testen?

Daemon
20 maart 2009, 12:54
Sorry voor de slome reactie, ik heb wat problemen gehad met m'n opname programma's & drum plug ins (long story). Ik gooi deze middag of uiterlijk morgen wel wat samples online maar onthou wel: ik weet net zo veel van recording als van de relativiteits theorie van einstein :P Dus de opnames doen de klank van de amp irl niet helemaal eer aan, maar het gaat om een idee te krijgen.
Als Uden niet te ver reizen is kan de blackstar hier ook worden uitprobereerd btw

a darker shade of grey
22 maart 2009, 14:58
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk wat gas begin te krijgen voor dit dingetje, is wat handzamer dan mijn gigantische engl-stack....
misschien, misschien :sssh:

Op de samples op internet klinkt ie in ieder geval heerlijk, echt alsof je er ALLE kanten mee op kan, van sprankelend clean, tot jazzy duisternis, tot britse crunch tot een mesa wall of sound....erg leuk allemaal!

Liquid_Metal
22 maart 2009, 16:48
Ja ik wil 'm binnenkort ook zéér graag uitproberen. Darker Shade, u hebt p.m. :)

@iro
25 maart 2009, 11:22
Heb een paar dagen geleden een filmpje gemaakt van m'n HT-5 combo

check it out:

http://www.youtube.com/watch?v=bYlgHnMMWAQ

A test of my Blackstar combo, I'm just using my Gibson Les paul classic direct in the amp. No effects. Sorry for the sloppy playing. I recorded in imovie and the internal mic from my mac.

Lex81
25 maart 2009, 13:58
Ik vroeg me af wat het verschil in sound is tussen de combo en de top+cab (met v30)?


En hoe verhoud de Blackstar zich tov Koch (Studiotone)?

guitarkid
25 maart 2009, 16:38
Ik vroeg me af wat het verschil in sound is tussen de combo en de top+cab (met v30)?


En hoe verhoud de Blackstar zich tov Koch (Studiotone)?

Hallo Lex81.

Op de eerste vraag kan ik je wel een antwoord geven: ik heb een 2x12" V30 cab en een HT-5 combo. Met de 10" Celestion speaker klinkt het combo absoluut te gek en is hij ideaal voor in de studio en echt kleine optredens en super compact. Met de V30's heeft hij aanmerkelijk meer rendement en "ballen" en m.n. het cleane kanaal wint daar behoorlijk bij, maar ik moet wel altijd even aan het geluid wennen (ik speel thuis meestal alleen met het combo), want het is een beetje of je de "loudness" aanzet, m.n. in het hoog. V30's hebben wel de neiging om wat agressief te klinken (ik gebruik mede daarom 2 BeamBlockers), maar ik vind het geluid toch wel erg lekker. Overigens, als je een externe speaker aansluit blijft de ingebouwde speaker het doen, dus daar is wel wat geluids-verschil t.o.v. de top. Op zich echter wel handig: ik richt het combo altijd als een soort floormonitor d.m.v. een stander op me zelf en de V30's richting zaal en/of de rest van de band. Ik heb het combo in mijn studio wel eens buiten de deur gezet zodat ik dus alleen de V30's hoorde: alsof je met de top speelt dus.
Mijn ervaring is dat als ik een poosje met de ene variant speel, ik heel erg moet wennen aan het geluid van de andere....


Met de Koch Studiotone heb ik geen ervaring.

Gr. C.

Lex81
25 maart 2009, 18:37
dankje guitarkid!

Het enige wat ik niet snap is dat de Blackstar 2 kanalen heeft (clean en overdrive), maar maar één enkele tube in de preamp.
Met andere woorden: of het is geen buizen overdrive of er zit geen buis in het cleane kanaal... Of zie ik iets over het hoofd?

kevervolks
25 maart 2009, 19:15
Het is een speciale buis, het zijn zeg maar 2 buizen in 1!

qwertyuiop
26 maart 2009, 22:15
heb gisteren bij maxguitar ff de blackstar geprobeerd.... en heb nu ook GAS!!!
hij klinkt echt lekker, zowel clean als dirty. voor mij is-ie zeer geschikt voor repetities, omdat we een drummer hebben die bij de repetities z'n electronische setje gebruikt, alles kan dus zacht! heerlijk!
maar ja, m'n dc5 is ff in reparatie, dus ff afwachten wat dat kost.... als het meevalt, haal ik de blackstar gelijk op! voor kleine gigs ook zeer geschikt denk ik. kan niet wachten om 'm daarmee uit te proberen...
dus ik heb niks zinnigs toe te voegen ;-) maar wel gas, gas, gas!!

guitarkid
27 maart 2009, 07:43
voor mij is-ie zeer geschikt voor repetities, omdat we een drummer hebben die bij de repetities z'n electronische setje gebruikt, alles kan dus zacht! heerlijk!


De natte droom van elke muzikant.....! Toch..??? :)

Gr. C.

qwertyuiop
27 maart 2009, 16:37
De natte droom van elke muzikant.....! Toch..??? :)

Gr. C.

haha, nou... dat dan weer niet, maar je kunt alles wel veel beter horen als het zacht staat. en ik kan een ht5 gebruiken zodat ik niet zo hoef te sjouwen...;-)

Liquid_Metal
30 maart 2009, 23:05
De natte droom van elke muzikant.....! Toch..??? :)

Gr. C.

Ik blaas liever op vol vermogen :D.
Nog steeds niet in de gelegenheid geweest om te testen en ben 'm eerlijk gezegd alweer een beetje vergeten :$. Druk bezig met m'n gitaarrack (voor de loudness war) en gitaren (wil 'n PRS (SE) Custom 24 :D:D)

guitarkid
31 maart 2009, 06:41
Ik blaas liever op vol vermogen :D.
Nog steeds niet in de gelegenheid geweest om te testen en ben 'm eerlijk gezegd alweer een beetje vergeten :$. :D:D)

Typies geval van "uit het oor, uit het hart"...... !!!! :)

Gr. C.

vettavillenl
31 maart 2009, 15:23
Gedeeltelijk Off topic, maar wellicht interresant

Voor hen die naar de messe gaan (ik ga ervan uit dat ze daar staan).

Er komt een nieuwe serie bij de 'series One" van Blackstar.

"The much anticipated Series One delivers incredible high gain performance with a level of tonal refinement found previously only in the very best boutique and vintage amps.

From the incredible power of the 200W KT88 equipped head to the beautifully crafted 45W combo, each Series One design sets new standards for valve tone and flexibility.

The Series One dual patent design is the result of hundreds of hours of research by one of the most experienced design teams in the business. The built in DPR power reduction system allows reduction to any level down to 10% of the rated power with no loss in tone or valve reliability and the ISF control provides tonal flexibility beyond that of any traditional tone control system. SERIES ONE 45
By switching both preamplifier and power amplifier parameters the Series One 45W delivers both Class A style tones with a bell-like ring and classic push-pull crunch depending on the mode selected. The ISF control removes the limitations of traditional designs allowing you to tune the tone to exactly the sound you are looking for."

Staat inmiddels op de site van Blackstar ook
http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/index.html

guitarkid
31 maart 2009, 16:41
Gedeeltelijk Off topic, maar wellicht interresant

Voor hen die naar de messe gaan (ik ga ervan uit dat ze daar staan).

Er komt een nieuwe serie bij de 'series One" van Blackstar.

"The much anticipated Series One delivers incredible high gain performance with a level of tonal refinement found previously only in the very best boutique and vintage amps.

From the incredible power of the 200W KT88 equipped head to the beautifully crafted 45W combo, each Series One design sets new standards for valve tone and flexibility.

The Series One dual patent design is the result of hundreds of hours of research by one of the most experienced design teams in the business. The built in DPR power reduction system allows reduction to any level down to 10% of the rated power with no loss in tone or valve reliability and the ISF control provides tonal flexibility beyond that of any traditional tone control system. SERIES ONE 45
By switching both preamplifier and power amplifier parameters the Series One 45W delivers both Class A style tones with a bell-like ring and classic push-pull crunch depending on the mode selected. The ISF control removes the limitations of traditional designs allowing you to tune the tone to exactly the sound you are looking for."

Staat inmiddels op de site van Blackstar ook
http://www.blackstaramps.co.uk/products/seriesone/index.html

Ze kondigen deze serie al een jaar aan en ook de importeur weet nog niet veel. Toevallig net contact mee gehad... Ik heb een tijd geleden via dit forum al gevraagd of iemand al wat meer weet over de prijs. Ook dat weet de importeur (nu nog) niet.
Op papier lijkt het een zeer interessante serie!

elmarsabandar
31 maart 2009, 20:39
Ik had tijdje geleden een mailtje gestuurd naar Blackstar en ze zeiden dat de Series One rond april/mei in de winkels verkrijgbaar zijn.


Hi Elmar,

In stores for April/May.

The S1 200 has a great clean channel, classic crunch as well as OD1 and OD2. These are really for your mental tones. The S1 100 can also get into Metal territory.

We will be putting up some official clips very soon.

Best,

Joel from The Blackstar Team

rijsberman
31 maart 2009, 21:34
for your mental tones??

:dontgeti:

fret1979
1 april 2009, 10:11
dat klinkt wel erg goed! wil eigenlijk een mesa kopen, maar de goedkopere types spreken me niet aan, en >2500 euro is gewoon teveel voor mij.

daarnaast gaan mesa's altijd zo verschrikkelijk hard. misschien is die blackstar wat... iemand enig idee van de prijs van zoiets?

Liquid_Metal
1 april 2009, 10:24
for your mental tones??

:dontgeti:

Mja ik zag het ook ja. Blackstar heeft het toch altijd over "The sound in your head" Da's ook mental ;).
@Fret: volgens mij is dat nog niet bekend. Maar een 200Watt 4kanaals buizentop gaat ook écht heel erg hard hoor. Ligt alsnog aan je cabinet, maar 200 watt is echt onmenselijk.

vettavillenl
1 april 2009, 23:03
Op music messe staan de nieuwe Series One. Geen tijd gehad om erop te spelen. Wellicht dat anderen deze week nog gaan en er iets over kunnnen berichten.

(Overigens niet te tillen de one 45)

guitarkid
2 april 2009, 08:52
Zag net de prijzen in ponden van de Series one:
S1-45 — £899.00
S1-100 — £849.00
S1-200 — £1,199.00
S1-A412 — £579.00
S1 -B412 — £579.00

Ik ben bang dat ik de 45 versie heel erg moet gaan proberen......

Gr. C

Liquid_Metal
2 april 2009, 10:49
Dat zijn flinke prijzen (vallen mee, maar is een boel geld). Mijn Blackstar HT-X klinkt voor geen meter op m'n Engl E530/Peavey Classic 50/50 combinatie. Op andere amps soms wel beter, maar het blijft vreemd. Ga 'm wellicht van de hand doen. Dan heb ik wat geld voor de HT-5 (die ik op internet wel lekker vind klinken)

MotoManiaC
4 april 2009, 13:53
Blackstar HT5 Combo gekocht :lp:

heel blij mee :ok: voldoet voorlopig perfect aan mn wensen :)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/932e6b1bc60e3bc5a6e2937fa6d83d84.jpg

koentjo
4 april 2009, 14:31
Blackstar HT5 Combo gekocht :lp:

heel blij mee :ok: voldoet voorlopig perfect aan mn wensen :)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/932e6b1bc60e3bc5a6e2937fa6d83d84.jpg

wat waren je wensen dan, als ik vragen mag? :)

MotoManiaC
4 april 2009, 20:44
Betaalbaar, full tube, thuis te gebruiken (alhoewel er toch wel fiks wat power achter zit) en naast een lekkere crunsh en fatsoenlijk clean kanaal.

no 1 hops
5 april 2009, 12:07
Betaalbaar, full tube, thuis te gebruiken (alhoewel er toch wel fiks wat power achter zit) en naast een lekkere crunsh en fatsoenlijk clean kanaal.en hoe klinkt hij over hoofdtelefoon?

SloeGin
5 april 2009, 13:18
voor diegene die hem hebben (cab of combo) :
is het niet zo dat je hem al serieus open moet draaien om de amp tot z'n recht te laten komen zoals alle andere lampenversterkers?

Liquid_Metal
5 april 2009, 16:36
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Daarom wil men ook geen 50 watter thuis hebben. Een 5 watt opengedraaid is nog enigzins acceptabel, vandaar. Ik verwacht wel dat je 'm flink moet opendraaien.

JTB
5 april 2009, 17:50
Valt echt wel reuze mee. Ok hij klinkt beter op standje 5 dan op standje 1, amar tussen standje 2 en standje 5 zit aanzienlijk minder verschil. (op een schaal van 1 tot 10).

Liquid_Metal
1 mei 2009, 23:28
Gisteren had ik een optreden en een andere gitarist had een HT-5 meegenomen. Eventjes kort beluisterd en het klonk lang niet verkeerd. En het mooiste was: op vol volume was 'ie helemaal niet zo hard! (mijn amp stond ongeveer op 3 van 10, die van hem dus op 10 en alsnog zachter). Volume 10 is voor thuis te hard, maar daar kan ik zeker mee overweg. Toch (alsnog) gaan proberen dus.

denis.hermans
5 mei 2009, 14:09
Kan de combo versie ook gebruikt worden op een appartement of is die nog veel te luid ? Heeft iemand ervaring met deze "situatie".
(Heb geen zin om constant met hoofdtelefoon te spelen).

Speel nu over een VOX AD VT 30 (tevreden van) maar zou toch ooit graag op een echte lampenversterker spelen.
Prijs/kwaliteit van Blackstar lijkt me erg goed.
Sterke punten :kwaliteit onderdelen, fx loop, ISF (maakt veelzijdige versterker), zou goed presteren op laag volume, recording output lijkt goed te werker, headphone mogelijk voor late uren...

Heb ook al eens gedacht over VOX 4TV (?) maar bouwkwaliteit blijkt niet zo enorm te zijn, volgens sommige forums (vb. lampen direct op bord doet twijfelen over levensduur. Dit zou dan eigenlijk wel een "dure" aankoop kunnen zijn als hij snel stuk is. )

Bedenking :
Ben eigenlijk nog beginnende tot licht gevorderde gitarist...dus misschien hou ik het toch beter bij m'n valvetronix maar ach binnenkort word ik 35 jaar. Volle midlifecrisis dus...
Andere mannen kopen dan een motor, dan valt zo'n versterker nog wel mee !

guitarkid
5 mei 2009, 16:47
Kan de combo versie ook gebruikt worden op een appartement of is die nog veel te luid ? Heeft iemand ervaring met deze "situatie".
(Heb geen zin om constant met hoofdtelefoon te spelen).


Hallo Denis.

Ik heb het combo nou vanaf januari en ik vind het echt een aanrader. Hij klinkt op alle volumes goed, maar ok, een beetje harder is wel nog leuker....
Neemt niet weg dat hij voor jouw doeleind m.i. zeer geschikt is.

Gr. C.

denis.hermans
5 mei 2009, 19:46
Is hij echt zo veelzijdig als wordt gezegd ? Heb al verschillende reviews gelezen.

Heb eigenlijk interesse voor vele soorten muziek van jazz , blues over pop en rock (Clapton,Guns'n Roses, AC DC, rustigere nummers van Metallica, vroegere Fleetwood Mac (Need your love so bad... )°. Zware metal ligt me dan weer niet.

Ik verwacht nu ook niet dat je elk geluid van een liedje op cd gaat "evenaren".
Belangrijker vind ik dat je een geluid vindt dat gewoon "lekker" past bij een song.
Kwestie van eigen geluid te vinden ipv letterlijk te imiteren.
(stel je tegelijkertijd niet teveel voor van mijn kunde op de gitaar, maar het vlot eigenlijk wel in tegenstelling tot vroegere pianolessen :punk:)

Heb ook al eens gedacht om een "zwaardere versterker" te nemen en te werken met een Hotplate ed. Maar dit wordt dan wel erg duur en resultaten zijn niet altijd optimaal volgens vele forums. Ik ben bovendien een typische slaapkamer-gitarist dus teveel plaats moet alles nu ook niet innemen.

Heeft er tenslotte nog iemand een goede tip voor een reverb bij de blackstar ht5 combo ,

Mvg,

Denis

guitarkid
5 mei 2009, 22:00
Is hij echt zo veelzijdig als wordt gezegd ? Heb al verschillende reviews gelezen.

Heb eigenlijk interesse voor vele soorten muziek van jazz , blues over pop en rock (Clapton,Guns'n Roses, AC DC, rustigere nummers van Metallica, vroegere Fleetwood Mac (Need your love so bad... )°. Zware metal ligt me dan weer niet.

Ik verwacht nu ook niet dat je elk geluid van een liedje op cd gaat "evenaren".
Belangrijker vind ik dat je een geluid vindt dat gewoon "lekker" past bij een song.
Kwestie van eigen geluid te vinden ipv letterlijk te imiteren.
(stel je tegelijkertijd niet teveel voor van mijn kunde op de gitaar, maar het vlot eigenlijk wel in tegenstelling tot vroegere pianolessen :punk:)

Heb ook al eens gedacht om een "zwaardere versterker" te nemen en te werken met een Hotplate ed. Maar dit wordt dan wel erg duur en resultaten zijn niet altijd optimaal volgens vele forums. Ik ben bovendien een typische slaapkamer-gitarist dus teveel plaats moet alles nu ook niet innemen.

Heeft er tenslotte nog iemand een goede tip voor een reverb bij de blackstar ht5 combo ,

Mvg,

Denis

Hallo Denis.

Ik vind het oprecht een veelzijdige amp. Dankzij de ISF en de zeer functionele EQ vind je snel een scala aan geluiden met verschillende gain-instellingen en/of de volumepot van je gitaar.
Ik speel ook van alles en nog wat: oude blues, classic rock etc. Allemaal geen probleem. Alleen als je zware metal speelt; misschien een andere amp kopen...
Ik heb, enthousiast geworden door de HT5, ook het HT Dual pedaal gekocht en die is ook erg lekker..!! Die gebruik ik nu in mijn "reguliere" set-up i.c.m. met een buizentop en nog wat fx als chorus en delay. Ik heb daardoor eigenlijk een HT-5 die hard genoeg gaat voor vrijwel elke situatie...:)
Maar ik heb het pedaal echt getest door steeds te switchen tussen het combo (met een 2x12" cab) en het pedaal (met dus de top en 2x12" cab), want ik wilde absoluut zeker weten dat het karakter van het pedaal gelijk was aan het combo. Nou, ja dus.
Ik heb speciaal voor het combo een Electro Harmonix Holy Grail Plus reverb gekocht. Gewoon in de loop zetten en ook helemaal goed.
Ik heb geen aandelen in Blackstar, maar ben erg tevreden met het merk.

Gr. C.

bagheera
5 mei 2009, 22:11
heb je al eens aan koch gedacht die zijn echt goed op laag volume ik heb een 100W multitoneII op men kamer staan met een 2x12 cabinet onder en die speelt ook op laag volume heel lekker.

En dat is ook het geval voor de combo versies, heeeeel veelzijdige ampjes, met lampen wel te verstaan en zeker als je ook zo een beetje jazz speelt heel goed.
Ik zeg het maar he, blackstar is ook heel goed hoor ik maar daar heb ik geen ervaring mee

marc_o
6 mei 2009, 12:39
Waar ik me over blijf verbazenm is het feit dat de meesten maar blijven roepen dat een buizenversterker volle bak open moet. Dat is absoluut niet het geval voor een hele berg versterkers. Wanneer je in de klasse A versterkers zit, wil dit vaker wel het geval zijn, dan gaat ie lekker bakken als ie harder mag.
Versterkers zoals bijvoorbeeld een HT van Blackstar hoeven niet hard om goed te klinken, de overdrive komt compleet uit de voorversterker en de eindbuizenoversturing van een dergelijke versterker heeft welhaast geen nut en daar issie niet op ontworpen. Zal ie lekkerder reageren als ie flink open staat? Dat denk ik dan wel, maar op huiskamerniveau komt ie prachtig tot zijn recht hoor, en daar issie ook voor gemaakt. Bijna iedere versterker kan te hard voor je buurtjes, maar je kunt er eindeloos van genieten op "radiovolume".
Een marshall zonder mastervolume thuis lekker laten werken, dat is een ander verhaal...en alleen aan te raden bij vrij wonen, dove buren of echt schijt hebben aan je horende buren.

guitarkid
6 mei 2009, 13:43
Waar ik me over blijf verbazenm is het feit dat de meesten maar blijven roepen dat een buizenversterker volle bak open moet. Dat is absoluut niet het geval voor een hele berg versterkers. Wanneer je in de klasse A versterkers zit, wil dit vaker wel het geval zijn, dan gaat ie lekker bakken als ie harder mag.
Versterkers zoals bijvoorbeeld een HT van Blackstar hoeven niet hard om goed te klinken, de overdrive komt compleet uit de voorversterker en de eindbuizenoversturing van een dergelijke versterker heeft welhaast geen nut en daar issie niet op ontworpen. Zal ie lekkerder reageren als ie flink open staat? Dat denk ik dan wel, maar op huiskamerniveau komt ie prachtig tot zijn recht hoor, en daar issie ook voor gemaakt. Bijna iedere versterker kan te hard voor je buurtjes, maar je kunt er eindeloos van genieten op "radiovolume".
Een marshall zonder mastervolume thuis lekker laten werken, dat is een ander verhaal...en alleen aan te raden bij vrij wonen, dove buren of echt schijt hebben aan je horende buren.

Helemaal mee eens...!!! Maar wij met z'n allen vinden een hard gitaargeluid lekker. Dat is echter een volumekwestie en niet een zaak van geluidskarakteristiek. Want hoe kunnen we anders van een goed gitaargeluid genieten vanaf cd? Alleen door onze hifi op 11 te zetten...?? :)
Ik chargeer een beetje, maar ik hoop dat de boodschap overkomt...
En ja, ik vind een éénkanaals Plexi of zo op "hard" ook wel errug lekker, hoor !

Gr. C.

olaftheholy
6 mei 2009, 15:33
probeer london powerscaling (http://www.ratvalveamps.com/power-scaling) als je het geluid van een lampenbak voluit wilt op lagere volumes... realistischer als een thd hotplate en in ALLE amps in te bouwen voorwaarde dat het één is die lekker klinkt met eindtrap oversturing...
zie ook de amps van RAT!

succes!

guitarkid
6 mei 2009, 17:20
probeer london powerscaling (http://www.ratvalveamps.com/power-scaling) als je het geluid van een lampenbak voluit wilt op lagere volumes... realistischer als een thd hotplate en in ALLE amps in te bouwen voorwaarde dat het één is die lekker klinkt met eindtrap oversturing...
zie ook de amps van RAT!

succes!

Klinkt overtuigend, kan niet anders zeggen.... Maar er werd ook wel heel wat gemodificeerd, als ik het verhaal op de site zo lees.
Weet je iets meer over de kosten?

Gr. C.

denis.hermans
6 mei 2009, 18:10
heb je al eens aan koch gedacht die zijn echt goed op laag volume ik heb een 100W multitoneII op men kamer staan met een 2x12 cabinet onder en die speelt ook op laag volume heel lekker.

En dat is ook het geval voor de combo versies, heeeeel veelzijdige ampjes, met lampen wel te verstaan en zeker als je ook zo een beetje jazz speelt heel goed.
Ik zeg het maar he, blackstar is ook heel goed hoor ik maar daar heb ik geen ervaring mee

Heb hier inderdaad al veel over gelezen op internetsites. Maar Koch is nog wel een prijsklasse hoger niet ?
Aangezien ik nog niet zo heel ver gevorderd ben, lijkt me Balckstar dan een iets prijsvriendelijkere keuze.

Maar ik hou deze tip in m'n gedachten.
Alvast bedankt.

Denis

marc_o
6 mei 2009, 20:55
Helemaal mee eens...!!! Maar wij met z'n allen vinden een hard gitaargeluid lekker. Dat is echter een volumekwestie en niet een zaak van geluidskarakteristiek. Want hoe kunnen we anders van een goed gitaargeluid genieten vanaf cd? Alleen door onze hifi op 11 te zetten...?? :)
Ik chargeer een beetje, maar ik hoop dat de boodschap overkomt...
En ja, ik vind een éénkanaals Plexi of zo op "hard" ook wel errug lekker, hoor !

Gr. C.



Is zo, en ik vind dat ook bijzonder prettig kan ik melden. maar er zijn bergen versterkers die het volume niet nodig hebben om toch goed te kunnen genieten thuis.

johnv
19 mei 2009, 20:36
Vanmiddag stond deze eindelijk op de stoep :cheerup::cheerup:

:blast:

http://img5.imageshack.us/img5/6215/telefoon046.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=telefoon046.jpg)

guitarkid
19 mei 2009, 20:41
[QUOTE=johnv;2039820]Vanmiddag stond deze eindelijk op de stoep :cheerup::cheerup:

:blast:

Heel veel plezier er mee ! En ik weet uit ervaring dat dat wel zal lukken. :rockon:

Gr. C.

kevervolks
19 mei 2009, 22:00
Meer foto's!

Ik denk dat ik hem zelf ook ga kopen, alleen wel met een reverb pedaaltje, want die ga ik anders echt missen denk ik....

kunk
19 mei 2009, 22:35
Vanmiddag stond deze eindelijk op de stoep :cheerup::cheerup:

:blast:

http://img5.imageshack.us/img5/6215/telefoon046.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=telefoon046.jpg)

Mooi doosje. Ik hoop deze week ook op net zo een pakketje!!
Waar heb je jouw blackstar trouwens besteld en wat was uiteindelijk de levertijd?

johnv
19 mei 2009, 22:45
Meer foto's!

Ik denk dat ik hem zelf ook ga kopen, alleen wel met een reverb pedaaltje, want die ga ik anders echt missen denk ik....

Nog een fotootje .... beetje crappy mobiel kwaliteit.


http://img10.imageshack.us/img10/5410/blackstar003.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=blackstar003.jpg)

Reverb klinkt ook lekker heb ff de korg pandora in de loop gehangen, en ff met delay en reverb gespeeld :punk:

Heb 'm bij Thomann besteld, duurde uiteindelijk nogal lang omdat ik in eerste instantie de combo had besteld, die was out of stock, en ben toen maar voor de stack gegaan ....alleen m'n extra overgemaakte geld was ff zoek :???:
Mijn schuld was vergeten het order nr/ klantnr bij te voegen al met al een week of 3 :makeup:

geld duurde 4 dgn ...vanaf dat ik bericht kreeg verzonden 5 dagen ..moet normaal dus in een dag of 9 lukken, of je moet je geld overmaken met creditcard oid.

kevervolks
20 mei 2009, 14:04
Mooi hoor! ziet er echt gaaf uit!

kunk
22 mei 2009, 15:14
Zoals gezegd had ik ook een blackstar ht5 head bestelt. Afgelopen dinsdag besteld bij muziekhandel de Snaar in Heerenveen en vanmorgen al afgeleverd. Dat is nog eens snelle service!
Alles gelijk aangesloten en geprobeerd en inderdaad de Blackstar klinkt erruggg lekker.

Kunk

Das Schaap
22 mei 2009, 15:16
Ik heb er sinds maandag ook 1 in m'n bezit. Is nog wel ff wennen (na jaren op POD's gespeeld te hebben) maar bevalt goed ja. Clean is echt wat ik nooit kon bereiken met een POD. Alleen echt zware metal is toch net niet helemaal lekker nog. Maar ik geef nog niet op, blijven tweaken.
En anders tijd om naar pedaaltjes te kijken.:ok:

Wel ff een vraagje hoe bevalt de line-out bij anderen ? Ik vind het signaal echt zwak (als in echt belachelijk zacht qua volume, en ook veel minder gain lijkt het) ook jammer dat ie automatisch het signaal afkapt dan maar ook wel weer logisch en te verwachten.

bagheera
22 mei 2009, 15:22
Ik denk dat ik vandaag het combotje eens ga testen bij de muziekboer, ik ben vooral benieuwd naar het cleane geluid.

EGH
22 mei 2009, 15:42
Na dit topic even doorgespit te hebben en de vele filmpjes op youtube te hebben bekeken (beluisterd), heb ik toch behoorlijk GAS gekregen voor deze amp. Helaas heeft de lokale gitaarboer hem niet dus heb nog niet de kans gehad hem uit te kunnen proberen, maar wat ik op filmpjes hoorde was echt super. Ben eigenlijk op zoek naar een 2e hands HTS-5, de (mini) stack dus, maar tot nu toe nog geen succes. Als er nog iemand eentje te koop heeft, PM :ok:

Divine
26 mei 2009, 01:33
Inderdaad een geweldige amp! Op mijn youtube kanaal (zie mijn sig) staan wat filmpjes waarin je de blackstar HT-5 combo hoort. Check wel even de description box om te lezen hoe het is opgenomen.

Weet iemand of de head qua sound substantieel verschilt van de combo?

guitarkid
26 mei 2009, 09:05
Weet iemand of de head qua sound substantieel verschilt van de combo?

Ik denk het eigenlijk niet.. 't Ligt er dan vooral aan welk cab je aan de head hangt.
Ik heb al eerder op dit forum gemeld dat ik een HT-5 combo heb en daardoor enthousiast geworden het HT Dual pedaal heb gekocht. Ik heb die twee ook lang vergeleken, want ik wilde absoluut het karakter van de HT-5. Nou, dat zit wel goed met het pedaal en ik ben er van overtuigd dat combo en head qua sound identiek zijn: het is gewoon dezelfde versterker.

Gr. C.

bagheera
26 mei 2009, 09:46
Ik heb het combo'tje getest:

Echt wel een tof dingetje maar niet mijn geluid.
Hij gaat nog altijd redelijk hard daar ben ik we van verschoten.
Voor het geld is het echt een hele goede koop, ook zo een beetje een vintage geluid vond ik soms.

denis.hermans
5 juni 2009, 10:07
De blackstar bevat kennelijk een speciale lamp in de voorversterking.

Is deze vlot verkrijgbaar moest de originele ooit defect geraken ?

(sorry misschien beetje domme vraag maar ik ken niets van lampen:makeup:).


Denis

guitarkid
5 juni 2009, 10:49
De blackstar bevat kennelijk een speciale lamp in de voorversterking.

Is deze vlot verkrijgbaar moest de originele ooit defect geraken ?

(sorry misschien beetje domme vraag maar ik ken niets van lampen:makeup:).


Denis

Hallo Denis.

Hoewel ik mezelf zeker niet als buizenspecialist wil betitelen (ik weet er heel weinig van...), weet ik wel dat die buizen overal snel te krijgen zijn. Het gaat om ECC83 en 12BH7 buizen en die zijn gangbaar.
Tonefactory heeft ze bijv. van diverse merken en in diverse prijsklassen.

http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=1_2

Gr. C.

LesPas89
12 juni 2009, 14:44
Hoi
Ik heb de Blackstar HT5-Combo nu reeds twee weken, en ben er super tevreden mee, tot een dag of twee geleden.

Het is mijn eerste buizenbak, dus ik speel echt uren per dag op dat ding. Vooral op het cleane kanaal, waar een erg lekker bluesgeluid uit te halen valt. Alleen juist dat kanaal toont nu wel een erg irritant gebrek. Er komt een soort van brommend geluid uit de speaker (ik vind het erg lijken op een brandend kampvuur, maar dan niet dat geknetter ;) ). Dacht eerst dat het aan de gitaar of aan de kabel lag, maar toen ik de gitaar unplugde hoorde ik dat geluid nog steeds. Op het overdrive kanaal nergens last van. En het feit dat het steeds erger wordt naarmate ik langer speel, duidt er dus ook op dat het aan de versterker ligt.

Ik heb dat ding pas twee weken, en heb echt geen zin om terug te gaan naar de Feedback, want dan ben ik bang dat hij opgestuurd wordt, wat vast weken gaat duren.

Iemand enig idee waar het vandaan komt? Ik ben best handig, dus ik wil dat ding best openmaken als het noodzakelijk is. Maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.

marter544
12 juni 2009, 15:02
Ik heb echt geen flauw idee, maar wel een vraag.. Is de combo kwa geluid een beetje volwassen met het 10" speakertje? Ik zit namelijk ook te kijken naar de HT-5, en ik heb wel een 2*12, alleen met de top is het hele draagbare aspect weer verdwenen van zo'n 5 watt versterkertje.

guitarkid
12 juni 2009, 15:19
Ik heb echt geen flauw idee, maar wel een vraag.. Is de combo kwa geluid een beetje volwassen met het 10" speakertje? Ik zit namelijk ook te kijken naar de HT-5, en ik heb wel een 2*12, alleen met de top is het hele draagbare aspect weer verdwenen van zo'n 5 watt versterkertje.

Het lijkt me dat die vraag in dit topic toch onderhand wel beantwoord is....
Even doorlezen, misschien?


@LesPas89: Balen... Ik zou echter toch teruggaan naar Feedback en niet zelf gaan klooien.
't Is tenslotte een garantie-kwestie en ik zou zeker proberen een andere mee te krijgen. Succes ermee!

Gr. C.

LesPas89
12 juni 2009, 16:17
Ik heb echt geen flauw idee, maar wel een vraag.. Is de combo kwa geluid een beetje volwassen met het 10" speakertje? Ik zit namelijk ook te kijken naar de HT-5, en ik heb wel een 2*12, alleen met de top is het hele draagbare aspect weer verdwenen van zo'n 5 watt versterkertje.

Voor een 10" speakertje vind ik hem zeer zeker volwassen. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. De reacties zijn over het algemeen echter wel zeer positief. Zo'n 5 watt buizenbak gaat overigens harder dan je denkt. Op het OD channel komt hij op m'n kamer zelden voorbij de 'twaalf uur'.

Maar als je een goeie 2x12" hebt, waarom zou je dan niet voor de HT5 head gaan? Volgens mij hebben een aantal forumleden dat ook gedaan. Maar dat kan je allemaal terug lezen.

JTB
12 juni 2009, 16:23
Ik heb die combinatie gehad (head met 2*12) dat klinkt erg lekker.

LesPas89
12 juni 2009, 17:15
Gvd, nog niet geprobeerd mijn versterker (met gebrom op het clean channel; zie vorige pagina) in een ander stopcontact te doen. Net even geprobeerd, en dat gebrom was spontaan weg. Kan het werkelijk daar aan liggen? Waarom heb ik op het OD channel dan geen last?

Ben overigens benieuwd of het goed blijft. Kan best zijn dat het na een tijdje spelen weer terug komt. Vaag probleem in ieder geval.

guitarkid
12 juni 2009, 17:21
Gvd, nog niet geprobeerd mijn versterker (met gebrom op het clean channel; zie vorige pagina) in een ander stopcontact te doen. Net even geprobeerd, en dat gebrom was spontaan weg. Kan het werkelijk daar aan liggen? Waarom heb ik op het OD channel dan geen last?

Ben overigens benieuwd of het goed blijft. Kan best zijn dat het na een tijdje spelen weer terug komt. Vaag probleem in ieder geval.

Ik zou het toch even melden bij Feedback. Dan kun je er evt. later altijd op terug komen. Blijft wel raar idd dat hij het niet op kanaal 2 doet...

Gr. C.

denis.hermans
18 juni 2009, 20:59
I k ben zwaar onder de indruk van dit filmpje (opgenomen via line-out) :

http://www.youtube.com/watch?v=CUdjgdTsnmo&feature=related


Ga de ht 5 combo begin juli testen. ( hij komt dan binnen in muziekwinkel)

Als alternatief stelde men nog de vox nighttrain voor, maar deze lijkt mij toch niet zo geschikt voor gebruik in een appartement ( vrees te luid).

Denis

LPplayer
18 juni 2009, 23:14
Ik denk het eigenlijk niet.. 't Ligt er dan vooral aan welk cab je aan de head hangt.
Ik heb al eerder op dit forum gemeld dat ik een HT-5 combo heb en daardoor enthousiast geworden het HT Dual pedaal heb gekocht. Ik heb die twee ook lang vergeleken, want ik wilde absoluut het karakter van de HT-5. Nou, dat zit wel goed met het pedaal en ik ben er van overtuigd dat combo en head qua sound identiek zijn: het is gewoon dezelfde versterker.

Gr. C.

De HT-5 is een head. Super vet als je er een ander cabinet onder plaatst en geloof me genoeg vermogen en definitie om in een band mee te spelen en op te treden.
Ik heb deze mogen gebruiken met het 2x12 cabinet van een Fender Bandmaster (VM)
Super echt lekkere sounds uit te krijgen.
Ik heb em nog niet met pedaaltjes getest, maar dat zal ook wel geen probleem zijn.
Voor het geld echt een klasse amp! Helaas was ie bij feedback uitverkocht :)
Maar hij komt weer :)

guitarkid
19 juni 2009, 08:48
De HT-5 is een head. Super vet als je er een ander cabinet onder plaatst en geloof me genoeg vermogen en definitie om in een band mee te spelen en op te treden.
Ik heb deze mogen gebruiken met het 2x12 cabinet van een Fender Bandmaster (VM)
Super echt lekkere sounds uit te krijgen.
Ik heb em nog niet met pedaaltjes getest, maar dat zal ook wel geen probleem zijn.
Voor het geld echt een klasse amp! Helaas was ie bij feedback uitverkocht :)
Maar hij komt weer :)

Wat ik bedoel te zeggen is dat head en combo met dezelfde cab identiek klinken... Zie anders mijn andere posts in dit topic over deze vergelijkingen.

Gr. C.

Rewind
21 juni 2009, 17:55
Ik heb nu 3 weken ofzo een HT-5 top op een 2x12 mesa kloon cabinet en dat bevalt echt uitstekend. Ik hou de gain op het drive-kanaal vrij laag (10 uur) voor een lekkere rock crunch en gebruik een tubefactor als boost ervoor (factor 1) voor een randje op het cleane kanaal en een steviger geluid op kanaal 2. Tubefactor op factor 2 geeft een veelzijdige mix tussen metal en meer clasic rock, ideaal voor van halen achtige dingen. Volgende week heb ik nog wel een warp factor ervoor voor wat modernere hi-gain geluiden. I'm a happy camper!

denis.hermans
25 juni 2009, 09:08
Heb nog een mooi clipje gevonden. Vooral het cleane geluid vind ik hier erg mooi :

http://line6.com/community/thread/9659?start=0&tstart=0

(Sorry ivoor mijn herhaalde bedragen in dit topic maar ik kan deze amp pas begin juli zelf testen en ondertussen helpt het me geweldig als ik er kan over praten :seriousf:)

Denis

Trecion
1 juli 2009, 23:36
Ik heb dit topic nu doorgelezen en vroeg mij af of de Blackstar HT-5H beter klinkt met een cab van 300 euro of dat het beter is om de HT-5S te kopen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe amp maar zo'n burgera 6262 of peavey 6505 zijn gewoon weg veel te hard voor op mijn kamer. echter ben ik wel van plan er ooit een aan te schaffen. mocht een losse cab namelijk net zo goed werker bij de HT-5 als de HT-5s cabs dan kan ik misschien beter een los cabinet kope die ik later ook met een 6505 kan gebruike.

sorry als het een beetje onduidelijk is :punk:

rijsberman
1 juli 2009, 23:46
die ministack is wel heel schattig, natuurlijk, met twee van die cabjes van 40x40 cm (aan de voorkant). :ok:

LesPas89
2 juli 2009, 08:22
Ik heb dit topic nu doorgelezen en vroeg mij af of de Blackstar HT-5H beter klinkt met een cab van 300 euro of dat het beter is om de HT-5S te kopen. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe amp maar zo'n burgera 6262 of peavey 6505 zijn gewoon weg veel te hard voor op mijn kamer. echter ben ik wel van plan er ooit een aan te schaffen. mocht een losse cab namelijk net zo goed werker bij de HT-5 als de HT-5s cabs dan kan ik misschien beter een los cabinet kope die ik later ook met een 6505 kan gebruike.

sorry als het een beetje onduidelijk is :punk:

Nou, als je sowieso de Peavey 6505 gaat kopen, dan zou ik iig niet de Blackstar stack nemen. Lijkt me dan een beetje nutteloos. Als je die Blackstar voor op je kamer gaat gebruiken, dan is een combo al meer dan genoeg hoor.

Dan zou ik gewoon martkplaats o.i.d. in de gaten houden voor een mooie Peavey + Cab ofzo.

Trecion
2 juli 2009, 09:03
sorry ik was vergeten te zeggen dat die peavey er pas over minimaal 5 jaar zal komen. Dat ding is veel te hard voor op men kamertje :P mijn bedoeling is eigenlijk, mocht het zo zijn dat ik over bijvoorbeeld 3 jaar in een band wil beginne en de blackstar trekt het niet dan kan ik, wanneer ik een losse 4x12 e.d, cabinet heb voor de blackstar eventueel de peavey erop aansluite voor gigs enzo. Als ik de mini stack koop dan zit ik met het probleem dat ik later in 1 klap heel veel geld kwijt ben en na deze zomer zal dat allemaal wat lastiger gaan :P

Wat zoueen goede cabinet zijn voor tusse de 300-400 euro die geweldig klinkt op de blackstar maar ook goed de peavey 6505.

Ps: welke ohm uitgangen heeft de blackstar ht-5, heb nog nergens hier iets over kunnen vinden.


Alvast bedankt

denis.hermans
2 juli 2009, 09:09
Ik denk 8 en 16 ohm.

Denis

Trecion
2 juli 2009, 09:26
oke bedankt :)

Mark1990
2 juli 2009, 09:56
Gaat een HT-5 over een 4x12 niet alsnog veel te hard voor in de slaapkamer?

Trecion
2 juli 2009, 10:08
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, wordt het volume niet verdeeld over de 4 boksen i.p.v de 1 (combo) of de 2 (mini stack) boksen?

kevervolks
2 juli 2009, 12:43
Gaat een HT-5 over een 4x12 niet alsnog veel te hard voor in de slaapkamer?

4x12 zal zeker weten harder gaan dan bijv. de combo er word immers meer lucht verplaats, of dit genoeg is voor een band weet ik niet....

5 watt blijft weinig zelfs voor een buizenbak, clean zal die het zowieso niet trekken

Trecion
2 juli 2009, 12:55
het gaat erom dat een peavey 6505 voor men huidige kamer te hard gaat, echter wanneer ik over enkele jare op mezelf ga wonen ben ik wel van plan om een peavey 6505 te kopen. nu is mijn idee om nu een blackstar HT-5H te kope en deze vervolgens aan te sluite op bijvoorbeeld een mesa boogie cabinet (4x12). Ik neem aan dat een Cabinet tog wl behoorlijk lang mee kan?

:blast:

kevervolks
2 juli 2009, 13:01
Wat is het probleem dan? :p

Ik zou zeggen koop lekker die Blackstar en over een paar jaar die Peavey!
Kan toch gewoon? Die cabinet gaat echt niet kappot hoor!

Trecion
2 juli 2009, 13:06
als de ze op elkaar aangesloten kunnen wordne is er geen probleem :P maar ik wist niet zeker of de ohms wel overeen kwamen :P :sssh:;)

Trecion
2 juli 2009, 14:26
BTW kun je met de footswitch ook schakelen naar de effectsloop? kon er niks over vinden via google.

JTB
2 juli 2009, 14:38
nee dit kan niet, het is slechts 1 knop die alleen tussen kanaal 1 en 2 schakelt.

denis.hermans
10 juli 2009, 13:08
Heb hem eindelijk ook kunnen testen (toch nog iets leuks gedaan gisteren, cfr. mijn avonturen op tram gisteren in off topic).

Ik kon direct een paar leuke klanken vinden en het viel mij op dat hij clean en overdrive ook zeer stil leuk bleef klinken. Dit is voor mij zeer belangrijk want ik woon in een appartement.

Zeker het clean kanaal kan wel reverb gebruiken.

De muziekwinkel stelde 2 reverb pedalen voor : BOSS digital Reverb en Electro Harmonix Holy Grail + maar die heb ik nog niet kunnen proberen.
Wat zou jullie voorkeur zijn.

Of koop ik beter een multi-effect ? ("Probleem" is dat ik nog maar een licht gevorderde gitarist ben en me ook niet (onbewust) wil verstoppen achter effecten om m'n fouten te verbergen. Wil het ook een beetje simpel houden.)

Denis

hole
10 juli 2009, 14:24
Heb hem eindelijk ook kunnen testen (toch nog iets leuks gedaan gisteren, cfr. mijn avonturen op tram gisteren in off topic).

Ik kon direct een paar leuke klanken vinden en het viel mij op dat hij clean en overdrive ook zeer stil leuk bleef klinken. Dit is voor mij zeer belangrijk want ik woon in een appartement.

Zeker het clean kanaal kan wel reverb gebruiken.

De muziekwinkel stelde 2 reverb pedalen voor : BOSS digital Reverb en Electro Harmonix Holy Grail + maar die heb ik nog niet kunnen proberen.
Wat zou jullie voorkeur zijn.

Of koop ik beter een multi-effect ? ("Probleem" is dat ik nog maar een licht gevorderde gitarist ben en me ook niet (onbewust) wil verstoppen achter effecten om m'n fouten te verbergen. Wil het ook een beetje simpel houden.)

Denis

Voor rond de 200 heb je een leuk multiFX , zoals een Gmajor of een Intelli/Replifex. dan heb je naast reverb en delay ook nog meerdere effecten

SloeGin
15 juli 2009, 06:23
Is deze amp nu eigelijk ook geschikt om metal te spelen? Ik heb al enkele keren gehoord en gelezen dat hij wat b*llen mist hiervoor. Voor diegene die hem hebben, is dit echt zo?

dml
15 juli 2009, 07:14
Is deze amp nu eigelijk ook geschikt om metal te spelen? Ik heb al enkele keren gehoord en gelezen dat hij wat b*llen mist hiervoor. Voor diegene die hem hebben, is dit echt zo?

Ben dan ook benieuwd wat het referentiekader is van degene die zegt dat deze amp niet voor metal geschikt zou zijn en/ of geen ballen zou hebben.

JTB
15 juli 2009, 09:05
ik vond hem genoeg ballen hebben voor metal, ik had wel een high output humbucker. Maar had de gain nooit helemaal open. Maja ik gebruik nooit zo enorm veel gain. Wordt er vaak niet mooier op op hoog volume.

Rewind
15 juli 2009, 12:54
Ik hou ook niet zo heel erg van veel gain. Maar ben de laatste tijd met wat metaldingetjes aan het experimenteren. Hij kan het zeker hebben als je de gain opengooit (15:00). Vond het alleen teveel moeite om steeds m'n knoppen heen en terug te stellen, dus heb er een pedaal voor gelegd. Merk dat dat pedaal wel een strakkere distortion geeft.

LesPas89
15 juli 2009, 12:57
Ik zou inderdaad ook niet weten waarom men hem niet geschikt vind voor metal. Ik vind de Blackstar zonder pedaal, met veel gain, al erg goed geschikt voor metal. Speel het zelf niet, maar heb het natuurlijk wel geprobeerd :soinnocent:

En anders gewoon een Distortion pedaaltje, dan zit je sowieso goed.

denis.hermans
19 juli 2009, 18:34
:cheerup::punk::cheerup:

Ik heb uiteindelijk de combo gekocht samen met een electro harmonix reverb pedaal.

Ik ben er erg blij mee. Ik kon onmiddellijk een goed geluid vinden zowel clean als overdrive.
De versterker presteert ook erg goed op laag volume (handig voor in een appartement).

ibanez260
19 juli 2009, 20:41
ik heb een vraagje voor iedereen die deze amp zoo geweldig vind.
ik ben zelf ook wel wat aan het rondkijken voor een nieuwe versterker

en ik had die ht-5 gewoon, puur vanwege het feit dat je jezelf zo ongelooflijk hard beperkt doordat daar maar 1 eq inzit voor de beide kanalen. vinden jullie dat geen minpunt dan??

LesPas89
19 juli 2009, 21:44
ik heb een vraagje voor iedereen die deze amp zoo geweldig vind.
ik ben zelf ook wel wat aan het rondkijken voor een nieuwe versterker

en ik had die ht-5 gewoon, puur vanwege het feit dat je jezelf zo ongelooflijk hard beperkt doordat daar maar 1 eq inzit voor de beide kanalen. vinden jullie dat geen minpunt dan??

Nee.


Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb je hem getest ofzo? Sorry maar die laatste zin is niet helemaal duidelijk, zeg maar.

ibanez260
19 juli 2009, 21:53
Nee.


Maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Heb je hem getest ofzo? Sorry maar die laatste zin is niet helemaal duidelijk, zeg maar.

wel, hij klink zeer lekker, qua sound zou ik hem echt gekocht hebben. Maar omdat er maar 1 eq op zit, die de clean en de distortion regelt, beperk ik mezelf, 1. omdat ik iemand ben die constant aan alle knoppen zit te draaien en 2. omdat clean en distortion zo een beetje het tegenovergestelde zijn qua toonregeling.

Dus die versterker klinkt goed, maar ik weet dat ik me er aan gaa storen als er maar in equalizer in zit. Want dan zal ik die amp nooit optimaal kunnen gebruiken. En als je dit forum leest is hier precies niemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Dus daarom vroeg ik dat even, of jullie dan geen probleem mee hebben dat er maar 1 eq inzit?

qwertyuiop
20 juli 2009, 08:46
ik gebruik 'm met pedaaltjes. dus voor distortion en overdrive (resp. rat en boss sd1) schakel ik die in. dan is de toonregeling puur voor het cleane kanaal beschikbaar. maar ik vind het distortionkanaal van de ht5c sowiezo niet echt geweldig (wel bruikbaar, maar niet zo mijn ding), en ha inderdaad ook andere tooninstellingen nodig om er iets leuks van te maken. dus dan maar pedaaltjes... probleem opgelost!
enne... het cleane kanaal is zo geweldig dat dat het gemis van een aparte toonregeling voor het dirty-kanaal meer dan goed maakt! zowieso zijn de features van dit ampje al zo geweldig (efx-loop, direct-uit, voetschakelaar) dat je eigenlijk niet kunt verwachten dat er 2 toonregelingen opzitten, toch?
;-)

LesPas89
20 juli 2009, 12:05
wel, hij klink zeer lekker, qua sound zou ik hem echt gekocht hebben. Maar omdat er maar 1 eq op zit, die de clean en de distortion regelt, beperk ik mezelf, 1. omdat ik iemand ben die constant aan alle knoppen zit te draaien en 2. omdat clean en distortion zo een beetje het tegenovergestelde zijn qua toonregeling.

Dus die versterker klinkt goed, maar ik weet dat ik me er aan gaa storen als er maar in equalizer in zit. Want dan zal ik die amp nooit optimaal kunnen gebruiken. En als je dit forum leest is hier precies niemand die hetzelfde probleem heeft als ik. Dus daarom vroeg ik dat even, of jullie dan geen probleem mee hebben dat er maar 1 eq inzit?

Oh oké.
Ja, als ik je verhaal zo lees, dan beperk je jezelf er inderdaad mee.

Ik niet overigens, ik gebruik negen van de tien keer drive/distortion effecten.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je bijvoorbeeld live speelt, of je maakt thuis opnamen, dat het erg irritant is dat je maar één EQ hebt.
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, als ik eerlijk moet zijn.
Maar overal is een oplossing voor, toch? Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.

kevervolks
20 juli 2009, 14:26
Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.

Das dus precies wat ik ook doe en het werk perfect! Het cleane kanaal is voor mij namelijk een beetje te clean, deze mist wat warmte...

Geweldige versterker is het trouwens, ik heb hem net een week! :)

SloeGin
20 juli 2009, 17:08
Ik heb hem nog steeds niet getest maar zit toch al volop te twijfelen ... laat ik men Marshall JCM900 combo modden of koop ik de blackstar (als hij me bevalt) en sluit 'm aan op de speakers van men Marshall ... ?

ibanez260
20 juli 2009, 19:05
Oh oké.
Ja, als ik je verhaal zo lees, dan beperk je jezelf er inderdaad mee.

Ik niet overigens, ik gebruik negen van de tien keer drive/distortion effecten.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je bijvoorbeeld live speelt, of je maakt thuis opnamen, dat het erg irritant is dat je maar één EQ hebt.
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, als ik eerlijk moet zijn.
Maar overal is een oplossing voor, toch? Je kan bijvoorbeeld ook met de volumeknop op je gitaar gaan werken, en dus altijd op kanaal 2 spelen.

nu wil ik niet de lul uithangen, maar ik heb mn clean het liefst met zo weinig mogelijk bas en mid, en met veel trebble :d maar ik snap wat je bedoelt,

LesPas89
20 juli 2009, 19:21
nu wil ik niet de lul uithangen, maar ik heb mn clean het liefst met zo weinig mogelijk bas en mid, en met veel trebble :d maar ik snap wat je bedoelt,
Dan maak je jezelf het ook moeilijk, niet alleen de versterker.

guitarkid
22 juli 2009, 10:52
Das dus precies wat ik ook doe en het werk perfect! Het cleane kanaal is voor mij namelijk een beetje te clean, deze mist wat warmte...

Geweldige versterker is het trouwens, ik heb hem net een week! :)

Precies !! Gewoon alles met je volumeknop. Simpel en je weet niet wat je gebeurt, zo lekker als dat is...... Maar dan moet je gitaar wel lekker blijven sprankelen, ook met de volumeknop een stuk dicht. Met mijn Tele is het echt een feestje.

Gr. C.

Dave32
5 augustus 2009, 23:03
Heb sinds kort ook mijn eigen Blackstar HT-5 combo als cadeau gekregen voor mijn verjaardag :cooler: Ben pas net begonnen met spelen en vooral een newbie met bepaalde dingen. Maar had een vraag over de gain bij de overdrive. Als je de gain verder opvoerd naar max hoort de versterker dan meer ruis te geven? En hoeveel of hard mag de ruis zijn zonder dat het gaat irriteren als je op een hoog volume speelt?

hoop dat de vraag een beetje duidelijk is :confused:

arcane
5 augustus 2009, 23:06
Jep, dat is normaal, hoe meer gain hoe meer ruis.

LesPas89
5 augustus 2009, 23:47
Heb sinds kort ook mijn eigen Blackstar HT-5 combo als cadeau gekregen voor mijn verjaardag :cooler: Ben pas net begonnen met spelen en vooral een newbie met bepaalde dingen. Maar had een vraag over de gain bij de overdrive. Als je de gain verder opvoerd naar max hoort de versterker dan meer ruis te geven? En hoeveel of hard mag de ruis zijn zonder dat het gaat irriteren als je op een hoog volume speelt?

hoop dat de vraag een beetje duidelijk is :confused:

Daar hebben ze wel een handig pedaaltje voor, mocht het te storend voor je zijn. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij.

http://www.feedback.nl/?b=NS2&a=36

En dat werkt echt.

Liquid_Metal
5 augustus 2009, 23:59
Daar hebben ze wel een handig pedaaltje voor, mocht het te storend voor je zijn. Maar het hoort er inderdaad gewoon bij.

http://www.feedback.nl/?b=NS2&a=36

En dat werkt echt.

Dat is verhelpen van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Veelgemaakte fout bij veel beginnende gitaristen is dat ze véél te veel gain gebruiken. De gain van mijn eigen amp staat op 3,5 (van de 10). Het is wel een amp met strakke sound en veel gain, maar toch. Ik zet de gain bij geen enkele amp hoger dan 5. En ik speel bijna alleen maar metal.
Voor metal vond ik de HT-5 persoonlijk niet zo heel erg lekker. Best lekker gevoiced, maar voor mij niet strak genoeg. Ik heb de head overwogen, maar besloten het toch maar niet te doen.
Gefeliciteerd met zo'n toffe amp!

LesPas89
6 augustus 2009, 11:55
Dat is verhelpen van een probleem dat helemaal geen probleem hoeft te zijn. Veelgemaakte fout bij veel beginnende gitaristen is dat ze véél te veel gain gebruiken. De gain van mijn eigen amp staat op 3,5 (van de 10). Het is wel een amp met strakke sound en veel gain, maar toch. Ik zet de gain bij geen enkele amp hoger dan 5. En ik speel bijna alleen maar metal.
Voor metal vond ik de HT-5 persoonlijk niet zo heel erg lekker. Best lekker gevoiced, maar voor mij niet strak genoeg. Ik heb de head overwogen, maar besloten het toch maar niet te doen.
Gefeliciteerd met zo'n toffe amp!

Dat weet ik wel. Maar ruis is er altijd, ook met weinig gain. En als je in je eentje op je stille kamer zit, is dat voor sommigen gewoon storend. Ikzelf vond het ook storend, maar ik heb 'toevallig' zo'n optie op m'n BOSS ME50 zitten. Die haalt zeker niet alle ruis weg, maar wel veel. Maar ik ken er ook die er gewoon niet van houden. En met dat pedaaltje hoor je gewoon bijna niks. ;)

Liquid_Metal
6 augustus 2009, 12:01
Ik gebruik zelf ook een gate hoor :P. Om nét dat beetje ruis weg te halen. Alleen moet je een gate héél voorzichtig gebruiken want het gaat ten koste van je zachtste tonen en je sustain.

SloeGin
9 augustus 2009, 21:55
ofwel heb ik er over gezien maar ik vind op youtube nergens een 'professionelel' opgenomen review. AN de tiny terror en VOx night train vind je genoeg reviews gemaakt door winkels, verdelers etc zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=6_VfqiPeTIU
maar niet van de blackstar ?

SloeGin
21 augustus 2009, 19:15
Precies !! Gewoon alles met je volumeknop. Simpel en je weet niet wat je gebeurt, zo lekker als dat is...... Maar dan moet je gitaar wel lekker blijven sprankelen, ook met de volumeknop een stuk dicht. Met mijn Tele is het echt een feestje.

Gr. C.

Ik heb de amp nog alleen maar op youtube gehoord, nog niet irl dus, maar ik vind hem zéér 'compressed' en 'boxy' klinken. Vooral distorted, zelfs op een 2x12'. Is dit irl ook zo?

guitarkid
21 augustus 2009, 20:40
Ik heb de amp nog alleen maar op youtube gehoord, nog niet irl dus, maar ik vind hem zéér 'compressed' en 'boxy' klinken. Vooral distorted, zelfs op een 2x12'. Is dit irl ook zo?

Absoluut geen probleem mee en voor zover ik weet niemand. Ik speel vaak met alleen de Blackstar en 2x12 V30 en krijg vooral verbaasde en daarna zeer positieve reakties. Met de interne 10" is het natuurlijk wel wat dunner, maar soit... Begrijp me goed, er is genoeg ander lekker speelgoed, maar dit werkt erg lekker.

Gr. C.

schizo910
24 augustus 2009, 11:08
Ik heb de amp nu een paar dagen in huis, gisteren zijn we begonnen met het opnemen van de gitaarpartijen voor onze demo. Ik moet zeggen dat ik erg blij en verrast ben met het resultaat. De HT-5 is in mijn ogen enorm veelzijdig voor zo'n klein ampje en hij heeft een zeer volwassen geluid. Reageert goed op pedalen zowel in de loop als rechtstreeks de amp in... Geen last van een té compressed geluid en/of boxy klank.

marc_o
24 augustus 2009, 12:43
Hey Gio!

Heb je de top of de combo?

Rewind
24 augustus 2009, 14:18
Ik krijg nogsteeds kriebels elke keer als ik 'm aanzet, dus dat is een goed teken!
Zeker met m'n 2x12 eronder klinkt ie heerlijk. Ik gebruik trouwens ook het cleane kanaal een stuk minder, ben eindelijk aan het leren m'n volumeknop te gebruiken.

guitarkid
24 augustus 2009, 14:51
Ik krijg nogsteeds kriebels elke keer als ik 'm aanzet, dus dat is een goed teken!
Zeker met m'n 2x12 eronder klinkt ie heerlijk. Ik gebruik trouwens ook het cleane kanaal een stuk minder, ben eindelijk aan het leren m'n volumeknop te gebruiken.

Zo hoort het.......!!! ;)

Gr. C.

schizo910
24 augustus 2009, 15:19
Hey Gio!

Heb je de top of de combo?


De combo! Heb hem net even aan m'n 4x12 gehangen, klinkt ook niet verkeerd!

marc_o
24 augustus 2009, 15:23
leuk speelgoed hoor, zeer fijn scheurkanaaltje. Ben ook erg tevreden met de HT-dual, in ieder geval direct ingeplugd klinkt ie erg goed.

schizo910
24 augustus 2009, 15:25
De emulated output klinkt i.d.d. ook niet verkeerd, maar voor de opnames die ik gisteren heb gemaakt met/van de andere gitarist uit de band heb ik e.e.a. ouderwets met een microfoon opgenomen.

guitarkid
24 augustus 2009, 15:44
De combo! Heb hem net even aan m'n 4x12 gehangen, klinkt ook niet verkeerd!

Misschien ten overvloedde: check wel even of je de interne speaker dan moet afkoppelen. Ik had dat eerst niet goed begrepen en speelde dus met een 8 ohms cab én de interne speaker en da's niet de bedoeling. Ik moest toch de handleiding beter lezen.
Ik ben overigens niet zo kapot van de line-out, maar misschien komt dat nog....

@Marc Odijk: heb de HT-dual ook: heerlijk pedaal...!!

Gr. C.

schizo910
24 augustus 2009, 23:01
Misschien ten overvloedde: check wel even of je de interne speaker dan moet afkoppelen. Ik had dat eerst niet goed begrepen en speelde dus met een 8 ohms cab én de interne speaker en da's niet de bedoeling. Ik moest toch de handleiding beter lezen.
Ik ben overigens niet zo kapot van de line-out, maar misschien komt dat nog....

@Marc Odijk: heb de HT-dual ook: heerlijk pedaal...!!

Gr. C.


Ik had gelukkig de handleiding deze keer wel gelezen. De line-out klinkt niet verkeerd, maar ik ben sowieso niet zo weg van line-out signalen van amps als je het vergelijkt met een opname met microfoon voor de amp, dat blijft toch altijd wel het mooiste...

ibanez260
18 september 2009, 18:07
Hij is binnen!!!

Eerste indruk:
Clean is heerlijk sprankelend en genoeg headroom voor mij. Op standje 5 begint ie lekker tot leven te komen; met mijn FD2 ervoor krijg je een heerlijke crunch. De ISF knop werkt ook erg prettig; van US gevoiced naar UK gevoiced, en dat redelijk smooth zal ik maar zeggen. Ik heb de HT5 nu op een 4x10 aangesloten, maar zal in de toekomst vervangen worden door een 2x12. Het cleane kanaal reageert goed op stompboxes.
Lead Yup, hij doet precies wat ze zeggen dat hij doet: een vol 100 watt gevoel / dynamiek/ sound op kamerniveau. Het is echt verbazend hoeveel oempf dit ding geeft. Het leadkanaal blijft echter wel gedefinieerd.
Enige nadeel vind ik toch wel de shared eq, daar moet ik nog wat mee stoeien denk ik. Lead kanaal reageert ietsje minder goed op stompboxes. Klinkt al snel iets te snerperig en hifi, maar dat kan ook aan de 4x10 liggen.
Hoofdtelefoon/ emulated speaker: Goed, overtuigend genoeg voor opnames en denk ook wel rechtstreeks in FOH. De optie 4x12 is misschien ietsje te bassig, maar daar moet ik misschien nog even wat mee tweaken.
effectsloop goed, handig dat je 2 verschillende levels hebt 4db en -10db.
De footswitch doet het prima, maar er zit wel een vervelende soort vertraging in als je schakelt van kanaal en je delay aan hebt via de loop, dan hoor je ineens een soort "slik" in je delay (dat had ik tenminste)

Conclusie na een uurtje te hebben gespeeld: Geweldig ding. Voor mij is het ideaal om kleine gigs mee te doen, op te nemen en om thuis te freaken.

Foto's zal ik vanavond posten als ik weer thuis ben. en kijken of ik wat soundjes kan plaatsen

Kan die echt clean blijven als je boven je drummer moet komen??

Magic Bean
19 september 2009, 00:41
Kan die echt clean blijven als je boven je drummer moet komen??

De drummer is 4 jaar oud :D

ibanez260
19 september 2009, 10:58
De drummer is 4 jaar oud :D

:D maar ik bedoel, stel dat het een echte drummer is, kan die dat dan wel?

en nog een vraagje, maar kan voor jullie misschien heel belachelijk klinken,
maar kan je der dan ook geen cabinet op aansluiten waardoor je het volume laag houdt op je versterker maar door die speakerkast veeeel luider klinkt??

guitarkid
19 september 2009, 13:55
:D maar ik bedoel, stel dat het een echte drummer is, kan die dat dan wel?

en nog een vraagje, maar kan voor jullie misschien heel belachelijk klinken,
maar kan je der dan ook geen cabinet op aansluiten waardoor je het volume laag houdt op je versterker maar door die speakerkast veeeel luider klinkt??

Hallo.

Ik ben net terug van een optreden voor RTVNoord, live op de zender bij een motorclub in Finsterwolde... Bas, twee keer gitaar en drums, met een beetje uitversterking, in de open lucht. Stevige rock, maar geen probleem. In de wat rustiger nummers kan het cleane kanaal het prima aan, maar ik speelde alleen op de 2e kanaal, gain half open en mastervolume redelijk open en verder alles regelen met mijn Telecaster. Heerlijk geluid en hard genoeg. Iedereen blij...! Laatst ook gespeeld in een feesttent met PA en monitor en er toen een 2x12 V30 cab aangehangen. Ook geen probleem.
Kortom, volgens mij kan het, maar het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden....

Gr. C.

ibanez260
19 september 2009, 19:05
Hallo.

Ik ben net terug van een optreden voor RTVNoord, live op de zender bij een motorclub in Finsterwolde... Bas, twee keer gitaar en drums, met een beetje uitversterking, in de open lucht. Stevige rock, maar geen probleem. In de wat rustiger nummers kan het cleane kanaal het prima aan, maar ik speelde alleen op de 2e kanaal, gain half open en mastervolume redelijk open en verder alles regelen met mijn Telecaster. Heerlijk geluid en hard genoeg. Iedereen blij...! Laatst ook gespeeld in een feesttent met PA en monitor en er toen een 2x12 V30 cab aangehangen. Ook geen probleem.
Kortom, volgens mij kan het, maar het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden....

Gr. C.

ok das min of meer een antwoord op mijn vraag, want het enige wat mij er van weerhoud om hem te kopen, is het feit dat hij op het maximum misschien niet clean kan blijven op het cleankanaal

MarkS
6 januari 2010, 22:34
Ik heb de top getest met 2 Blackstar cabinetjes, oftewel, de mini-full-stack....

Betere resultaten bereik je met de Pedaalvorm in combinatie met bijvoorbeeld een Epiphonetopje van 5 watt.
Ten eerste kun je op het pedaal beide kanalen oversturen, wat ik handig vind, en het volume van de top is harder. Je hebt dan 3 kanalen....het clean van de top, en 2 overstuurde kanalen. Afijn, dat is mijn mening.


Even een schopje. Heeft de HT-5 net als de HT Dual ook een donkerder gevoiced leadkanaal ivm het clean kanaal?

Lexvandoef
6 januari 2010, 22:56
Even een schopje. Heeft de HT-5 net als de HT Dual ook een donkerder gevoiced leadkanaal ivm het clean kanaal?

Laat ik daar dan even op antwoorden :D

Ik vind het lead kanaal niet zozeer donkerder gevoiced, het klinkt wat compresseder en heeft wat meer nadruk op het mid. Ietsjes hoog af is wel te merken, maar niet meteen als super donker te classificeren, vind ik. Heeft wel echt een bak meer gain dan het cleane kanaal.

Interesse? :soinnocent:

MarkS
6 januari 2010, 23:40
Laat ik daar dan even op antwoorden :D

Ik vind het lead kanaal niet zozeer donkerder gevoiced, het klinkt wat compresseder en heeft wat meer nadruk op het mid. Ietsjes hoog af is wel te merken, maar niet meteen als super donker te classificeren, vind ik. Heeft wel echt een bak meer gain dan het cleane kanaal.

Ik heb dus 2 jr geleden de combi van een HT Dual en een Epi VJH gehad, en ik zou de voicing wel als donkerder omschrijven.
Ik sta weer op het punt om dezelfde combi te nemen, of voor de HT 5 te gaan.
Vandaar mijn vraag.
Het is net wat Marc Odijk zegt, het crunch standje op het clean kanaal is errug prettig, en die mis ik dan wel op een HT 5. Dan maar het leadkanaal op crunch instellen en een pedaaltje ervoor. De Epi heeft wel meer headroom, maar dat vond ik thuis nog te hard gaan.


Interesse? :soinnocent:

Mocht het de HT-5 worden, dan zal het de head versie zijn. Ik heb hier 2 1x12" kasten staan met een G12T-75 en een oude G12M-25. ;)

Jellyfish00
10 januari 2010, 21:01
Komt een nieuwe reeks HT-amps uit met hogere wattages en meer functies.

http://www.spookywhatsqueeks.com/other/ht%2520venue%2520series%2520new%2520product%2520in formation%252010-10-09[1].pdf

RS-Rik
11 januari 2010, 01:40
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131187

Review van mijn HT5C'tje

Ik moet zeggen, Met 10 inch lijkt het een strak opdondertje, en het laag is ook strak, maar je hebt wel VEEL laag... de hele vloer trilt mee bij een E-akkoord. Ik lach mezelf de tyfus. Mn onderburen niet.

ruezzz
11 januari 2010, 09:36
Ziet er aardig uit die nieuwe reeks.
Ik heb een HT-5 gehad en was er erg van gecharmeerd, helaas heeft ie het maar 2 gigs uitgehouden (we spelen met in-ear) ik heb em toch iets teveel op zijn donder moeten geven.
Misschien dat een 20-watter het langer uithoudt...
Hopen dat de prijzen een beetje in de buurt van de HT-5 blijven.

peter_heijnen
11 januari 2010, 10:28
helaas heeft ie het maar 2 gigs uitgehouden (we spelen met in-ear) ik heb em toch iets teveel op zijn donder moeten geven.
Wat was ermee aan de hand dan, lijkt me geen beste aanbeveling als je amp het na twee keer opgeeft terwijl je met IEM werkt.

ruezzz
11 januari 2010, 11:15
Ik had em eigenlijk voor 'erbij' gekocht, voor kleine gigs. Normaal gesproken speel ik met een HOOK of een VOX AC-30 (afhankelijk van het soort optreden, 'vanalleswat' of U2-Tribute)
Aangezien we nogal een hard meppende drummer hebben en een bassist met een dikke Ampeg SVT houden we, ondanks In Ear, toch altijd een fors podiumvolume.
Ik moest em toch wel aardig voluit zetten en ik denk dat de gebruikte onderdelen daar toch niet helemaal op berekend zijn. Heb de Blackstar terug kunnen brengen en voor dat doeleind nu een H&K Dual Statesman, ook een prima ding.

Rewind
16 maart 2010, 01:10
Weet iemand trouwens of er al een mod is gevonden om de speakers ook te laten werken wanneer de emulated output gebruikt wordt?? Dus dat je jezelf ook hoort wanneer je via de direct out opneemt?

RoelSmoel
16 maart 2010, 14:55
Ik heb geen antwoord op de vraag van Rewind..

Ik heb nu zelf de Blackstar HT5 head, met een bijpassende HT110 kast (ook van Blackstar) sinds december 2009, en die geluiden die daar uit komen, heerlijk..

Veeeeel beter ten opzichte van mijn Cube 60 die ik hiervoor had, en al helemaal top vergeleken met het 10 watt crap versterkertje van de starterpack:)




Blackstar HT5 FTW!

Tim ATY
10 juni 2010, 13:18
Hee,

Als ik het goed heb.. Kan ik dan gewoon via die emulated output een snoertje naar mijn E-MU tracker Pre trekken, en dan gewoon iets in Logic opnemen direct vanaf de Blackstar..? Ik begin steeds geïnteresseerder te raken hoe meer ik lees over dit dingetje, en ik denk dat ie thuis op mijn Mesa 2x12 ook wel knalt..

schizo910
10 juni 2010, 13:23
Klopt, ik neem ook op in Logic via de emulated output van de HT5(Combo), meestal laat ik dan nog een spoor met het kale signaal meelopen die ik dan door bijvoorbeeld Amplitube gooi, ene naar links andere spoor naar rechts. Kan erg vet klinken!

Tim ATY
10 juni 2010, 13:50
Dankje voor de tip! Dat hebben de broertjes Terror van Oranje Nassau niet die ik ook zat te overwegen. Biedt perspectief!

Tim ATY
11 juni 2010, 05:46
Hoe zit het dan trouwens met je speaker-output..? Ik heb volgens mij al gelezen dat je geen geluid hebt door je speaker als je opneemt, maar betekent dit ook dat je de top compleet los van een speaker kan aansluiten op jack-in usb poort naar je mac of pc? Of moet er altijd een kabinet aanhangen?

Tim ATY
14 juni 2010, 11:30
Heeft iemand een antwoord op bovenstaande vraag..?

Haifisch
13 november 2010, 18:00
Heey,

Even een vraagje over de HT5. Heeft hij genoeg gain voor muziek als Metallica, Motorhead en Black Sabbath. Of kan ik beter voor een andere versterker gaan? En is er veel verschil tussen de HT1 en HT5. En als ik dan de HT5 koop kan ik dan beter de head of de combo kopen?

Alvast bedankt!

MarkS
13 november 2010, 18:48
Heey,

Even een vraagje over de HT5. Heeft hij genoeg gain voor muziek als Metallica, Motorhead en Black Sabbath. Of kan ik beter voor een andere versterker gaan? En is er veel verschil tussen de HT1 en HT5. En als ik dan de HT5 koop kan ik dan beter de head of de combo kopen?

Alvast bedankt!

Gain genoeg hoor.
Verschil tussen HT1 en HT5? Ik heb een HT5 gehad, vond ik te hard gaan voor thuis. HT1 LIJKT me voor thuis een betere keuze.
Head of combo?
Ligt eraan. Ik had de head en een losse cab. Mijn gear staat op de zolderruimte, best een gesjouw als ik beneden wilde spelen. Zou de volgende keer voor een combo gaan, (vandaar dat ik nu een Vibrochamp XD combootje heb), want zowel standalone te gebruiken en eenvoudig mee te slepen, en tevens aan een cab te hangen when needed. Idem voor HT1/5.

RoelSmoel
13 november 2010, 18:50
Heey,

Even een vraagje over de HT5. Heeft hij genoeg gain voor muziek als Metallica, Motorhead en Black Sabbath. Of kan ik beter voor een andere versterker gaan? En is er veel verschil tussen de HT1 en HT5. En als ik dan de HT5 koop kan ik dan beter de head of de combo kopen?

Alvast bedankt!

De eerste vraag, ja.

1 watt <> 5 watt
reverb <> geen reverb
enkele EQ control <> 4 bands EQ (incl. ISF)
combo heeft 8" speaker <> combo heeft 10" speaker
enkel 8 ohm speakeruitgang <> 8 én 16 ohm uitgang
kanalen niet voetschakelbaar <> kanalen wel voetschakelbaar
mp3/line-in <> niks

Voor iemand met weinig budget zou ik zeggen, combo, en later eventueel een speakercab als je meer geld hebt. Heb je wat meer te besteden kun je natuurlijk ook de head pakken met een 2x12 cab, wat opzich ook erg goed klinkt.

Haifisch
13 november 2010, 19:02
Oké, thanks! Dan haal ik waarschijnlijk de HT5 Head, tenzij ie te luid is. Hij waaschijnlijk toch gewoon op m'n kamer staan dus ik hoef niet te sjouwen. Nog aanraders voor cabs? Of zit daar niet veel verschil in?
Weten jullie nog andere leuke versterkers, dan kan ik in de winkel ook meteen even meerdere uitproberen. Het gaat me alleen om het geluid en het volume, als het maar van AC/DC tot Metallica kan gaan :)

RoelSmoel
13 november 2010, 19:19
Oké, thanks! Dan haal ik waarschijnlijk de HT5 Head, tenzij ie te luid is. Hij waaschijnlijk toch gewoon op m'n kamer staan dus ik hoef niet te sjouwen. Nog aanraders voor cabs? Of zit daar niet veel verschil in?
Weten jullie nog andere leuke versterkers, dan kan ik in de winkel ook meteen even meerdere uitproberen. Het gaat me alleen om het geluid en het volume, als het maar van AC/DC tot Metallica kan gaan :)

In die cabs zit juist een wereld van verschil. Je kunt een cab van 150 euro bijvoorbeeld niet vergelijken met een Engl van 800 euro (stom voorbeeld), vooral veel testen, ook andere speakers etc.

Verder kan ik je niet helpen.

schizo910
13 november 2010, 19:23
Nagenoeg alle gitaarpartijen zijn met de HT-5 combo opgenomen. De gain is nooit verder dan standje 3 gegaan. Thuis opgenomen, met een MD421 voor de combo of via de emulated output. Daarnaast een clean signaal dat via wat software amp sims voor wat extra kleuring zorgt.

http://www.myspace.com/campcoolidge

Haifisch
13 november 2010, 19:41
Oké, bedankt he :D
Zal ik 'm binnenkort even in de winkel uitproberen, maar eerst nog wel even sparen :(

qwertyuiop
11 december 2010, 11:44
heej allemaal, (ff oud topic bumpen, mijn message is geen nieuw topic waard...)

ik heb al een tijdje een ht5 staan en gebruikte 'm eigenlijk alleen voor thuis omdat-ie live ruim tekort komt qua volume... iets wat in veel topics hier ook al langs gekomen is...
Maarrrr... vorige week heb ik i.p.v. analoge pedaaltjes eens een ouwe GT8 ervoor gestopt. ik gebruik dan alleen de effecten van de GT8, dus niet de preamp-models en cab-sims etc.
en; geloof het of niet, maar met de GT8 ervoor kun je de HT5 zodanig op z'n donder geven dat-ie hard zat is voor kleine liveshows. ik heb de HT5 dan wel voor me liggen op de grond als een soort floormonitor, gekanteld in een zelfgefabriceerd standaardje.
ik heb er vorige week 2 shows mee gedaan, en dat ging echt super! de HT5 blijft clean, ondanks de hoeveelheid output van de GT8.
Ik heb nu wat meer sounds geprogrammeerd in de GT8 en ga daar volgend weekend nog 3 shows mee doen. Als dat ook goed gaat, zit ik erover te denken om de speaker en versterker van de HT5 in een andere behuizing te bouwen; een floormonitor-behuizing.

ik dacht laat ik dit maar eens even posten om iedereen met en zonder een HT5 duidelijk te maken dat optreden met een HT5 wel degelijk kan.. sterker nog; omdat je de HT5 wel flink open zet (en op z'n donder geeft met de hoeveelheid output uit de GT8), krijg je die fijne randje-oversturing-buizen-sound... fijn versterkertje hoor, die HT5!

Jan Buurman
11 december 2010, 12:24
Hoe moet ik dat voor mij zien? Is het trouwens een top of een combo?
Waarom ligt hij voor je voeten? En niet gewoon "in de backline"?

kunk
11 december 2010, 13:03
heej allemaal, (ff oud topic bumpen, mijn message is geen nieuw topic waard...)

ik heb al een tijdje een ht5 staan en gebruikte 'm eigenlijk alleen voor thuis omdat-ie live ruim tekort komt qua volume... iets wat in veel topics hier ook al langs gekomen is...
Maarrrr... vorige week heb ik i.p.v. analoge pedaaltjes eens een ouwe GT8 ervoor gestopt. ik gebruik dan alleen de effecten van de GT8, dus niet de preamp-models en cab-sims etc.
en; geloof het of niet, maar met de GT8 ervoor kun je de HT5 zodanig op z'n donder geven dat-ie hard zat is voor kleine liveshows. ik heb de HT5 dan wel voor me liggen op de grond als een soort floormonitor, gekanteld in een zelfgefabriceerd standaardje.
ik heb er vorige week 2 shows mee gedaan, en dat ging echt super! de HT5 blijft clean, ondanks de hoeveelheid output van de GT8.
Ik heb nu wat meer sounds geprogrammeerd in de GT8 en ga daar volgend weekend nog 3 shows mee doen. Als dat ook goed gaat, zit ik erover te denken om de speaker en versterker van de HT5 in een andere behuizing te bouwen; een floormonitor-behuizing.

ik dacht laat ik dit maar eens even posten om iedereen met en zonder een HT5 duidelijk te maken dat optreden met een HT5 wel degelijk kan.. sterker nog; omdat je de HT5 wel flink open zet (en op z'n donder geeft met de hoeveelheid output uit de GT8), krijg je die fijne randje-oversturing-buizen-sound... fijn versterkertje hoor, die HT5!


Heb je de GT8 dan in de effctloop opgenomen?
Heb zelf afgelopen week ondervonden dat het volume met een boss ME-8 in de effectloop niet voldoende was om in een band situatie mee te kunnen.
Heb onder tussen de mastervolume van de ME-8 wel op maximaal gezet dus bij de volgende repetitie probeer ik nog wel weer om te zien of dat veel geholpen heeft.

qwertyuiop
12 december 2010, 20:39
ik heb de combo-versie, en gebruik alleen het cleane kanaal. de GT8 gaat in de input van de amp, dus niet in de loop. ik gebruik de GT8 dus eigenlijk gewoon als een soort rijtje met boss effectpedalen over een cleane HT5.
ik heb 'm voor me liggen op de grond omdat achter mij in de backline het geluid teveel "wegwaait"... het is natuurlijk niet heel indrukwekkend he; 5 watt en een 10 inch speakertje...
als-ie voor je ligt op de grond, beetje schuin zodat-ie precies in je gezicht blaast, heb je voldoende druk om 'm goed te horen. bovendien heeft de zaal (en dus de geluidstechnicus) er dan geen last van.

overigens, de sound is natuurlijk niet ideaal, maar de buizen van de ht5 geven de effecten van de gt8 een lekker duwtje de goede richting op. wat mij betreft voldoende kwaliteit voor bepaalde shows (ik speel regelmatig in de begeleidingsband van een soort "ik-hou-van-holland" show met presentatoren en quizkandidaten enzo, een dinershow). daarbij is het van belang dat het compact is, zo min mogelijk geluid van het podium, en veel soorten sounds.
laat ik het zo zeggen; het geluid van de GT8 zonder amps en cabsims, is mij alleszins meegevallen!

qwertyuiop
12 december 2010, 20:40
Heb je de GT8 dan in de effctloop opgenomen?
Heb zelf afgelopen week ondervonden dat het volume met een boss ME-8 in de effectloop niet voldoende was om in een band situatie mee te kunnen.
Heb onder tussen de mastervolume van de ME-8 wel op maximaal gezet dus bij de volgende repetitie probeer ik nog wel weer om te zien of dat veel geholpen heeft.

volume van de GT8 staat bij mij ook op max, maar dan dus de input in, en niet in de effectloop

Rewind
12 december 2010, 20:50
Hoe moet ik dat voor mij zien? Is het trouwens een top of een combo?
Waarom ligt hij voor je voeten? En niet gewoon "in de backline"?

Op zich is dit niet heel raar hoor, zo hoor je precies je versterker, niet gekleurd door andere speakers of de monitormix. Als je thuis speelt speel je ook altijd met je gezicht naar je versterker, en niet met je rug er naartoe, omdat dat het lekkerst klinkt.
Weet dat gasten als bijvoorbeeld Mark Tremonti een speciale gitaarmonitor aan hun voeten hebben, een veredeld cabinet, gevoed door een gitaarversterker.

kunk
13 december 2010, 18:12
volume van de GT8 staat bij mij ook op max, maar dan dus de input in, en niet in de effectloop

Ik heb de ME-8 ook geprobeerd rechtstreeks in de input maar dat klonk naar mijn bescheiden mening nergens naar.Heb de ME-8 dus maar gauw weer in de fx-loop gezet.

kunk

A green grocer
13 december 2010, 19:07
(post gaat voornamelijk over de HT-20, maar omdat die zwaar gerelateerd is aan de HT-5 zet ik hem toch maar hier. en de HT-5 noem ik ook nog kort)

Hai allen,

ik heb hier sinds de zomer de Blackstar HT-20 combo, dat is zegmaar de opgeschaalde versie van de HT-5. Toen ik hem kocht heb ik een groot aantal andere versterkers (allemaal BUIZEN, cuz no tubes means no fun & no tubes and all chips makes you a dull boy) geprobeerd, zoals de Vox AC20 (die had een prachtige clean, maar de gain was helaas niet gruizig genoeg), een buizenbak van Laney (je kon heel mooi de amp in kijken zodat je de buizen zag gloeien, maar hij was niet dual channel en de disto was waaaay te gritty), de Blackstar HT-5 (wat een mooie amp! hij kan alleen niet hard genoeg om samen te spelen met een drummer).

Dus mijn keuze viel op de HT-20. Echt een heerlijk ding, klinkt net zoals de HT-5, alleen heeft veel meer bas omdat de speaker 12 inch is. De clean is echt wat je verwacht van een buizenclean, een beetje een Vox geluid maar net niet zo sprankelend.

Maar het gaat natuurlijk om wat de gain doet en die doet het zegmaar heeel erg goed! Alles boven hoger dan 12 uur is echt way te gruizig, maar links daarvan kun je kiezen tussen alles vanaf zo goed als clean tot breakup tot intense gruis. Het geluid is dan echt puur buizenpret.

Verder: een EQ, maar de amp klinkt toch al heel goed. en de misterieuze ISF-knop, maar dan een gimmick is die ook niet. footswitch, FX loop, +6 dB knop, je kan dr een externe speaker aan zetten.



Hij is ook erg moeilijk te sjouwen.

Jan Buurman
13 december 2010, 19:15
Ik kreeg niet mee dat hij de HT-5 als monitor gebruikte en dat hij ook doorversterkt werd via PA.
Nu klinkt alles logischer....




Op zich is dit niet heel raar hoor, zo hoor je precies je versterker, niet gekleurd door andere speakers of de monitormix. Als je thuis speelt speel je ook altijd met je gezicht naar je versterker, en niet met je rug er naartoe, omdat dat het lekkerst klinkt.
Weet dat gasten als bijvoorbeeld Mark Tremonti een speciale gitaarmonitor aan hun voeten hebben, een veredeld cabinet, gevoed door een gitaarversterker.

Rewind
13 december 2010, 19:27
Maar het gaat natuurlijk om wat de gain doet en die doet het zegmaar heeel erg goed! Alles boven hoger dan 12 uur is echt way te gruizig, maar links daarvan kun je kiezen tussen alles vanaf zo goed als clean tot breakup tot intense gruis. Het geluid is dan echt puur buizenpret.

Verder: een EQ, maar de amp klinkt toch al heel goed. en de misterieuze ISF-knop, maar dan een gimmick is die ook niet. footswitch, FX loop, +6 dB knop, je kan dr een externe speaker aan zetten.

Hij is ook erg moeilijk te sjouwen.

Toevallig heb ik vanmiddag wat met de ISF-knop zitten spelen, ik kreeg er toch wel behoorlijk wat leuke geluiden mee hoor! Wel voor het eerst naar links gezet, hij stond altijd op 2 uur, nu op 10 uur.

Wat betreft zou je een andere pre-amp buis kunnen proberen. Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies welke, maar ik heb ooit wat gevonden over de effecten van andere buizen, ook om de gain lager te krijgen. Zou voor mij ook goed werken, aangezien ik 'm altijd onder 12 uur heb staan omdat ik 'm nog boost.

Heeft iemand hier al wat geëxpirimenteerd met verschillende buizen?

Hoe hebben jullie de ISF en EQ ingesteld staan bij deze versterken? Misschien leuk om een overzichtje van verschillende instellingen te maken.

btw, weet iemand of er al mods beschikbaar zijn voor deze versterker, bijvoorbeeld om de speaker niet te laten dempen als je de emulated output gebruikt?

RoelSmoel
13 december 2010, 19:35
Bij mij doet de speaker-output het gewoon als ik de emulated-out gebruik. Maar ik heb dan de head versie.

Rewind
13 december 2010, 19:38
Ik heb ook de head, maar bij mij dempt ie de speaker uitgang echt wanneer ik opneem via de emulated output.

guitarkid
13 december 2010, 19:44
....en de misterieuze ISF-knop, maar dan een gimmick is die ook niet.


Dat ben ik beslist niet met je eens: ik gebruikte die op mijn HT5C meer dan de eq.

Gr. C.

A green grocer
13 december 2010, 19:53
Dat ben ik beslist niet met je eens: ik gebruikte die op mijn HT5C meer dan de eq.

Gr. C.
Misschien heeft het te maken met de instelling voor jouw midrange.. staat die laag afgesteld? dan hoor je het ISF verschil volgens mij wel duidelijk. maar midknop staat altijd lekker hoog (over twaalf) en dan hoor je helemaal niks als je de ISF n draai geeft (in overeenstemming wat er in de handleiding stond, dacht ik)