PDA

View Full Version : Blackstar HT-5 al geprobeerd ?



Pagina's : 1 [2]

guitarkid
13 december 2010, 20:25
Misschien heeft het te maken met de instelling voor jouw midrange.. staat die laag afgesteld? dan hoor je het ISF verschil volgens mij wel duidelijk. maar midknop staat altijd lekker hoog (over twaalf) en dan hoor je helemaal niks als je de ISF n draai geeft (in overeenstemming wat er in de handleiding stond, dacht ik)

Nee, ik gebruikte de eq dus amper, omdat die ISF z'n werk zo goed doet.... ;)

Gr. C.

qwertyuiop
15 december 2010, 19:10
Ik heb de ME-8 ook geprobeerd rechtstreeks in de input maar dat klonk naar mijn bescheiden mening nergens naar.Heb de ME-8 dus maar gauw weer in de fx-loop gezet.

kunk

haha, ja dat kan natuurlijk; smaken verschillen....
kijk, mijn buizenrack en buizen combo (beide mesa) met wat pedaaltjes ervoor etc.. klinken natuurlijk "vetter". Maar ik miste voorheen met die digitale dingen altijd de dynamiek van de aanslag, en dat is bij die GT8 (in de HT5) heel anders.. die reageert gewoon goed op je spel. En ik vind digitale modellers rechtstreeks in de PA altijd plat klinken (geen dynamiek) en dat is met deze combi echt helemaal niet.
Uit de GT8 haal ik echt ALLEEN effecten he, GEEN preamps en cab-sims... en ik moet eerlijk zeggen; qua overdrive/distortion zijn er maar een paar modellen te goed te doen uit die GT8, het meeste klinkt inderdaad bagger...maar 1 goede overdrive-sim is genoeg om mij tevreden te stellen...;-)

een uitstekend setje voor ff snel, kleine gig, weinig sjouwen...

Nazlive
11 december 2011, 22:01
Hoi, ik zit er over te denken om binnenkort ook Een ht-5 min stack aan te schaffen. (degene zonder reverb, en met 2 cabinets van 1x10)

Ik zal op het podium dan zover ik nu weet, alleen de clean gebruiken, met m'n boss me-75 als losse pedalen. Dan moet genoeg zijn toch voor podium? of is iets met 2x12 toch aan te raden? Het lijkt mij wanneer er mic's voorstaan je toch prima kan spelen, zolang je zelf maar beetje hoort als die achter je staat.

Drummer speelt als het kan wel altijd voluit. Denk ik toch maar proberen, en dan later eventueel 2x12 erbij halen? (kan ik dan ook nog altijd zo opstellen dat je 2x12 +2x10 krijg? Als ik wat meer geld heb zowiezo 2x12, maar dan wel een fatsoenlijke denk ik? Maar zo'n ministack lijkt me ook nog chill om mee te nemen. 4x12 is niet te doen voor mij.

RoelSmoel
11 december 2011, 22:08
Clean is dan niet meer clean kan ik je zeggen..

Mr. Dynamite
11 december 2011, 22:25
Als je een cleane amp wilt zou ik sowieso niet naar de blackstar kijken. Dan is er veel meer spul dat veel geschikter is voor jou doeleinde.

Nazlive
12 december 2011, 10:27
Ik ben niet speciaal opzoek naar clean ofzo, maar hij moet wel clean kunnen zeg maar, en werken met pedalen en ik moet wel on stage er mee kunnen spelen uiteraard. Jammer dat deze niet geschikt is, ik vond de drivers wel erg lekker. Misschien keer de ht-1 ooit nog aanschaffen als ik echt geld over heb.

Wat zijn andere amps die je me kan aanraden? www.riotvan.nl staat via de youtube wel wat muziek van ons, misschien geeft dat een idee. Hou het maar op jaren '90 rock, gaat het waarschijnlijk ook wat meer op, beetje zoals pod, en guano apes en skunk anansie etc. 2x12 spreekt me het meest aan, me budget zit waarschijnlijk ongeveer tussen de 300 en 600 700.

Als ik beter een nieuw topic moet openen of, op andere plek moet zijn let me know.

StevenStrat
12 december 2011, 17:31
Ik heb al veel met de oude versie van de HT-5 kunnen spelen.

Toffe ampjes, maar dan wel overstuurd. clean wordt ik er niet vrolijk van, en hebben ook GEEN headroom in een bandsituatie. Ik kreeg er wel een verbazingwekkend goede Clapton met de Bluesbreakers tone uit op het cleane kanaal cranked met humbuckers.

ze zijn klein, en klinken dus ook wel zo. dat is voor mij het grootste nadeel.

RS-Rik
12 december 2011, 17:56
Goed.



Zeker voor de prijs. Ik heb de HT5-c thuis staan. Fijne versterker. 5 watt is een stuk meer dan je denkt qua volume. Headroom heb je wel met softe singlecoils maar met een PAF wordt het al snel iets minder clean, en als je het volume verder dan 12 uur open draait al snel een hele grom.

Voor de rest werkt de tone regeling prima en heel geleidelijk. de ISF (Infinite nogwat nogwat) is ook erg goed. Eigenlijk is dit het verkooppunt van de ht5.



Voor de rest is het gewoon een rechttoe rechtaan versterker, marshall-achtig.

Babelouba
12 december 2011, 23:41
Even mijn mening op de HT's.

Ik speel nu ongeveer een half jaar op mn HT-20 Head met HB 212 Cab, waarmee ik ook al een optreden of 10 gespeeld heb.
Tijdens repetities schommelt het volume tussen 10- en 12 uur, en Live schommelt het van 12- tot 2 uur. Ook dan klinkt clean nog echt clean, waar ik soms nog echt versteld van sta. In combinatie met de ISF knop kun je heel wat lekkere geluiden uit een HT halen. Ik ben tussen elk nummer wel aan 1 knop aan het draaien, dan wel de drive-gain of de reverb. Elk nummer een andere sound! Super!

Mocht je met een HT-5 echt live gaan spelen, dan zul je, denk ik, zeker te kort komen qua volume.

Qua klank is er een wereld voor me open gegaan. Elke repetitie heb ik weer het plezier van het spelen op de HT-20, en elke keer geniet ik er weer met volle teugen van. Ben van een Line6 Spider IV 30w hier naartoe overgestapt, en had geen betere stap kunnen zetten!

Ik heb het topic eerlijk gezegd niet echt doorgelezen, maar wilde toch even mijn mening geven.

Succes nog!

Nazlive
5 januari 2012, 12:40
Hej, ik wil volgende maand de combo ht-5c met de 12 inch speaker kopen.(er zijn blijkbaar oude 10 inch?) Ik heb er van de week even op gespeelt, en gaat voor mij tot over 12 clean genoeg, en on stage staat er verder ook altijd een mic voor. Ze klinken trouwens echt goed die blackstars.

Ben ook van plan nog een 2x12 cabinetje er onder te zetten. Alleen twijfel of die ook gewoon 2x12 gewoon pakt, aangezien lijkt dat sommige tekst wat anders zegt, vraag ik het voor de zekerheid. Er zit gewoon een 8 en 1t6 ohm output op (1x8 en 2x16 staat onder de 2 outputs om precies te zien)

Dacht zelf aan dit cabinetje http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht-amps/ht-212.html

Dit moet gewoon werken toch?

http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-5r%20handbook.pdf (handleiding met info en plaatjes aansluitingen)

Buzzel
5 januari 2012, 12:51
Er staat een prachtige tabel in de handleiding. Ik denk dan dat dit geld.


http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/blackstarohm.png

Je kan dus de internal 16 ohm speaker en nog een 16 ohm speakerkast aansluiten.

Nazlive
5 januari 2012, 14:14
Ik snap alleen niet die 2x16 ohm output term, betekent dat hij dus 2x 16 ohm out put geeft, waarvan 1 standaard naar de speaker, en de andere naar een cabinet, waarvan de cabinet een 1x12 of 2x12 of wat dan ook kan zijn? (ik ga er dan van uit dat zo'n cabinet gewoon 1 jack heeft van 16ohm (zoals die blackstar htv-212?

Maar misschien beter gezegd, ik kan er een 8 ohm of 16ohm cabinet er op aansluiten, maar dat heeft dan niks te maken of het nou een 2x12 of 1x12 of 4x12 is? (in de zin van dat je op een 4x12 iets zou moeten splitten?)

Ik heb nog geen ervaring met cabinetjes, vandaar mijn onwetendheid.

Buzzel
5 januari 2012, 14:23
Ik heb even gekeken en ik snap het nu. Denk ik.

Standaard zit de combo speaker aan de 1x16 ohm aansluiting

als jij nog een 16 ohm kast wil gebruiken moet je deze en de speaker in de combo aansluiten op de 2X16 ohm aansluitingen (en dus de 1X16 ohm output leeg laten).

Wil je een 8ohm kast aansluiten kan je alleen die kast gebruiken en die aansluiten op 1 van de '1x8 or 2x16 ohm' aansluitigen. En dan moet je de combo speaker los maken.

http://www.alpha-music.com/productcart/pc/catalog/HT5R_1XL.jpg

Mitch
6 januari 2012, 12:22
Volledig juist, en daarbij: 2x12 of 4x12 moet je niet naar kijken. Die zitten onderling zodanig bedraad dat er een 'eind' impedantie uitkomt van bijvoorbeeld 8 of 16 ohm. Kijk dus altijd achter op de kast wat de totale impedantie is en kijk dus nooit naar de individuele speaker.

louiis
7 januari 2012, 16:28
geweldig app. zowel voor het zware werk, solo en clean!

Nazlive
8 januari 2012, 17:04
geweldig app. zowel voor het zware werk, solo en clean!

Is er ook een app van? ;) Ik ben ook helemaal weg van die amp, ook de mogelijkheden enzo, echt fijn. Hopelijk kan ik hem in februari aanschaffen.

Bedankt voor de uitleg en tips!