PDA

View Full Version : A/B switcher 2 amps tegelijk



sjaak1990
1 december 2008, 17:32
Hallo,

Ik wil een A/B switcher maken en ja ik heb de zoekfunctie gebruikt. Schema's heb ik gevonden. Alleen ik weet wel dat het maken van een switch om tussen amps te switchen geen probleem is, alleen als ik door 2 amps tegelijk wil spelen wat dan? Dan moet er toch een boost oid inzitten anders verliest je signaal aan sterkte lijkt me?
Een pedaal kopen wil ik liever niet, zelf bouwen vind ik leuk en true bypass pedalen zijn altijd zo duur, en ik wil gewoon true bypass want anders zuigt een compleet pedalboard wel behoorlijk wat tone.

De vraag is dus, verlies ik tone als ik door een a/b switcher zonder boost door 2 versterkers tegelijk speel.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft, zelf ben ik een beetje een noob op het gebied van pedalen :)

MattellicA
1 december 2008, 17:39
Dan heb je een ABY box nodig... en die willen al eens brommen gelijk de pest... Zoek ff op Humfree ABY oid...

En als dit je zelf te moeilijk lijkt, kan iemand anders dat ook wel voor je maken hoor :)

En wat dat signaalverlies betreft, volgens mij is er dat niet veel, maar als je zeker wil zijn, bouw je gewoon een bufferke bij in de ABY behuizing...

sjaak1990
1 december 2008, 21:54
Dan heb je een ABY box nodig... en die willen al eens brommen gelijk de pest... Zoek ff op Humfree ABY oid...

En als dit je zelf te moeilijk lijkt, kan iemand anders dat ook wel voor je maken hoor :)

En wat dat signaalverlies betreft, volgens mij is er dat niet veel, maar als je zeker wil zijn, bouw je gewoon een bufferke bij in de ABY behuizing...

Oh ja tuurlijk ABY. Dom...

Ik zal erop zoeken bedankt voor de tip :)
Ik ben toch wel bang voor signaalverlies als je signaal zonder versterkering naar 2 versterks moet maar ik zal nog wel wat research doen.

Iig bedankt:)

MattellicA
1 december 2008, 22:05
Smijt er een buffer in, probleem opgelost...

AART
1 december 2008, 22:09
Vraag het eens aan forummember Ponq, die heeft daar ervaring mee. Is wel een gedoe omdat je groundloops moet voorkomen.

sjaak1990
1 december 2008, 23:46
Ik zal contact opnemen met Ponq, bedankt voor de hulp.
Sorry voor het verkeerd plaatsen. Ik twijfelde tussen de 2 topics omdat ik niet zeker weet of ik er één ga maken.

ponq
2 december 2008, 12:50
Check de al genoemde humfree aby. Die is gebuffered en geisoleerd. Dus: geen groundloops (brom) en geen signaal verlies (buffer).

site: www.geofex.com en generalguitargadgets.com

Dit is wel iets anders dan een 'simpele' A/B switch. Meestal stop ik er een extra dipswitchje in om nog per output te kunnen kiezen tussen isolated gnd, gnd, via een 10k weerstand naar gnd.

Succes!

Bernardduur
2 december 2008, 12:58
Check de al genoemde humfree aby. Die is gebuffered en geisoleerd. Dus: geen groundloops (brom) en geen signaal verlies (buffer).

site: www.geofex.com en generalguitargadgets.com

Dit is wel iets anders dan een 'simpele' A/B switch. Meestal stop ik er een extra dipswitchje in om nog per output te kunnen kiezen tussen isolated gnd, gnd, via een 10k weerstand naar gnd.

Succes!

Als je die maakt moet je wel 1 uitgang niet isoleren anders gaat ie brommen!

ponq
2 december 2008, 13:00
true!


12345