PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe 112



j3r03n
1 december 2008, 17:17
Hee hoo!

Ik ga woensdag naar Feedback (Eindhoven) om eens wat buizenversterkers uit te proberen. Ik ben op zoek naar een buizenversterker met de prijs / kwaliteit van de Fender Hot Rod Deluxe 112 of iets vergelijkbaars. Die kost bij Feedback €729 en zit op Marktplaats rond de €500. Ik ben dus van plan om hem tweedehands te kopen, maar ik wil eerst een marktonderzoek doen.;)
Ik zoek een mooie clean: mijn overdrive / distortion haal ik voornamelijk uit een Visual Sound Jeckyll & Hyde (zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1879893&postcount=6355))
Ik noem de Hot Rod Deluxe 112 omdat de Blues vrijwel dezelfde clean heeft, en omdat de Deville (212 of 410) weinig toevoegt naargelang de prijs. (en meer sjouwwerk is)

Iemand tips / ervaring m.b.t. deze Fenders of andere goede buizen combo's (of stacks) in deze prijsklasse?

PS. De reden voor een nieuw topic, is dat de zoekfunctie de woorden 'hot' en 'rod' niet zoekt, dus als er nuttige topics zijn, let me know :satisfie:

tweng
1 december 2008, 19:08
Ik heb wel goede ervaringen met deze soort versterker.
Ik heb wel een blues deluxe 112, ik vind die hun clean toch nog wel wat mooier.
Eigenlijk een heel goede versterker voor zijn prijs. Alhoewel niet iedereen hier hiermee akkoord gaat heb ik al kunnen lezen...

j3r03n
1 december 2008, 19:42
Ik heb wel een blues deluxe 112, ik vind die hun clean toch nog wel wat mooier.

Zit er daadwerkelijk verschil tussen de clean kanalen van de Blues en de Hot Rod? Anders is de Blues ook een goede optie natuurlijk, aangezien het mij gaat om de clean.

j3r03n
1 december 2008, 20:05
Oh, er valt me nog iets in:

Een Vox AC15, kost bij Feedback €589. Heeft die genoeg power voor kleine optredens e.d.?

sjaak1990
1 december 2008, 21:48
Ik vind oude fender buizenbakken een mooier clean hebben.
Kijk ook naar vox. Ik vind vox clean ook prachtig :)


Oh, er valt me nog iets in:

Een Vox AC15, kost bij Feedback €589. Heeft die genoeg power voor kleine optredens e.d.?

Ik vind van wel. Moet altijd genoeg zijn eigenlijk. Als er meer power nodig is dan gaat het meestal toch via PA. Verkijk je niet op het volume van zon vox. Wordt natuurlijk wel minder clean als je hem ver open zet.

j3r03n
1 december 2008, 22:01
[QUOTE=sjaak1990;1882724]Ik vind oude fender buizenbakken een mooier clean hebben.
Kijk ook naar vox. Ik vind vox clean ook prachtig :)QUOTE]

Welke 'oude fender buizenbakken' zitten in diezelfde prijsklasse? Welke types moet ik zoeken?

De vraag over het volume is vooral omdat ik geen ervaring heb met 15W buizen. Maar ik zoek iig ook iets waarmee ik thuis aan de gang kan, dus daarvoor zou de AC15 goed kunnen zijn.

sjaak1990
1 december 2008, 22:14
[QUOTE=sjaak1990;1882724]Ik vind oude fender buizenbakken een mooier clean hebben.
Kijk ook naar vox. Ik vind vox clean ook prachtig :)QUOTE]

Welke 'oude fender buizenbakken' zitten in diezelfde prijsklasse? Welke types moet ik zoeken?

De vraag over het volume is vooral omdat ik geen ervaring heb met 15W buizen. Maar ik zoek iig ook iets waarmee ik thuis aan de gang kan, dus daarvoor zou de AC15 goed kunnen zijn.

Ik ben zeker geen fender expert. Bassman's vind ik prachtig klinken, maar zijn ook knap aan de prijs. Twin reverb en princetone reverb vind ik ook leuk maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben voor fender adviezen.

j3r03n
1 december 2008, 22:19
Ik ben zeker geen fender expert. Bassman's vind ik prachtig klinken, maar zijn ook knap aan de prijs. Twin reverb en princetone reverb vind ik ook leuk maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben voor fender adviezen.

Tja, die lijken mij idd mooier / beter e.d. Maar die zitten op Marktplaats meteen ook aan €900...

sjaak1990
1 december 2008, 23:48
Tja, die lijken mij idd mooier / beter e.d. Maar die zitten op Marktplaats meteen ook aan €900...

Als het kan doorsparen of een andere nemen. Een aantal mensen zijn na een tijdje niet zo tevreden met hun hot rods. Tenminste hoor je vaker... Ik denk dat andere forum leden ook leuke alternatieven weten, want zoveel weet ik niet.

Dosmanos
2 december 2008, 00:46
Tsja, zonder op tenen te willen staan: ik vind de hot rod en blues deluxe van Fender persoonlijk niks. Niet warm en van bedenkelijke kwaliteit. Voor dit geld kun je een betere versterker kopen. Vox CC is naar mijn smaak een beduidend betere investering. Geldt ook voor een Peavy classic 30 of een Peavy delta blues.
Vox AC 15 is hard genoeg voor kleine gigs, wel afhankelijk van de drummer en de grootte van de locatie. Heb zelf eens met een Victoria tweed deluxe kloon (12 watt) een redelijke zaal bespeeld... Zat een efficiλnte speaker in, wat weer een heleboel uitmaakt. Zoveel factoren die meespelen. Stelregel: met 20 watt buizen kun je eigenlijk altijd en overal uit de voetenR omdat je de drummer kunt bijhouden. Als het harder moet, moet je toch via een PA.

sjaak1990
2 december 2008, 12:20
Dat vind ik ook van de fender hot rod's. Je moet natuurlijk wel van de vox sound houden. Zelf vind ik een peavey delta geinig maar niet zo geweldig. Hij doet toch niet precies wat ik wil.

gitarist17
2 december 2008, 12:36
Hot rod? Prima bak!

speel er nu ruim 3 jaar op en ben nog steeds tevreden. Natuurlijk kan het altijd beter, maar voor de mensen met een kleiner budget en die van blues/funk houden vind ik het een goede versterker. Paar pedaaltjes ervoor en gaan met die banaan!

succes met kiezen!

Mr.Fingers
2 december 2008, 12:43
Ik heb 'm zelf, en ik ben er toch tevreden van, als je teveel drive gebruikt klinkt het nergens naar, maar voor clean is het een goeie bak!

paulusdeBKB
2 december 2008, 12:49
Ik heb een Hotrod Deville 4x10". Kogelhard clean (ook mooi) en hij doet het al sinds 2002, toch zeker 100x mee opgetreden. Dus waar deze amps die reputatie van 'bedenkelijke kwaliteit' aan te danken hebben... geen idee.

j3r03n
2 december 2008, 12:59
Hmmm het blijkt wel dat er geen eenduidige mening is over deze Fenders... Ik zal morgen eens goed luisteren. Vergelijken met een AC15, zo'n Peavy als die er is (maar daar ben ik sowieso niet fan van). Nog andere vergelijksuggesties in deze klasse?

Pepe
2 december 2008, 13:11
De hotrod is een prima amp voor een prima prijs. Als als je meer eisen gaat stellen kwa Fender clean dan weet je wat je wil neem ik aan, dan vraag je geen advies.

Niettemin prefereer ik any time mijn 22 watt '82 Princeton en een '80 Fender 30 boven die amps, dat is geen vergelijk, voor dat geld zou ik het wel weten.

j3r03n
2 december 2008, 16:24
Bedankt voor de reacties tot nu toe:satisfie:
Ik heb alleen nog een vraagje. Aan de hand van de site van Feedback heb ik een aantal buizenversterkers van onder de €1000 op een rijtje gezet:

Fender Hot Rod Deluxe 112 40W €729
Fender Blues Deluxe 112 40W €759
Fender Blues Junior 112 15W €519

Vox AC15 CC1 €589

Hughes & Kettner Statesman 20W €839

Peavey Valve King 112 ?W €399
Peavey Delta Blues 115 30W €649
Peavey Classic Tweed 30W €599

Orange Tiny Terror Combo 15W €619


Welke genieten hierbij jullie voorkeur wat betreft prijs/kwaliteitverhouding, clean kanaal, (eventueel de bruikbaarheid van het drive kanaal), en welke zijn goed tweedehands te krijgen?

Pepe
2 december 2008, 21:48
De TT is een speciality amp, misschien de leukste amp van het rijtje maar niet als main amp evenals de blues junior, typisch een 2e amp. Beiden komen clean headroom te kort voor alle podiumsituaties.
Eigenlijk zijn het allemaal wel goeie amps -goeie smaak- maar ik zou voor een blues Deluxe of Delta gaan. De laatste als headroom belangrijker is dan een randje en de Deluxe bij andersom.

Mitch
2 december 2008, 21:56
Als je tσch naar de Feedback gaat ook zeker de Laney Lionheart testen. In dezelfde prijsklasse een heel ander geluid. Het verschil tussen een AC15cc en en HotRod is best groot, de sound is gewoon heel anders. Kutspeakers hebben ze allebei, dat maakt niet uit. Ook als je niet van zwaarder stijeln houdt zou ik zeker nog even naar een Engl Thunder of iets dergelijks kijken, die zijn wat helderder en zouden zo maar wat prettiger in je gehoor kunnen liggen.
Over de HotRod zeg ik verder niks, anders trap ik Fingers weer op zijn tenen
(woordgrap-alarm!)

j3r03n
2 december 2008, 22:14
Haha, bedankt allebei, nuttige bijdragen.

Over die Delta staan idd veel goede reacties hier, dus die ga ik zeker testen.
Ook de AC15 CC1 wil ik binnestebuiten keren (ondanks de zeikreacties over de speakers her en der op gitaarnet). Als die qua sound voldoet voor mij, staat die op 1.
De Laney Lionheart zal ik s googlen, en dan zet ik m ook op mn boodschappenlijstje ;)

En tja, Engl, helaas, ik heb meerdere malen op Engls gespeeld of van dichtbij gehoord (andere gitarist van mijn band heeft een 12" combo) maar dat vind ik dus niks. Ik zoek een mooie clean, en evt. een bruikbare overdrive. Geen scheurende matte clean en scheurende scherpe overdrive. (maar dat is mijn mening)

Maar, nogmaals bedankt voor de reacties :satisfie:

sjaak1990
2 december 2008, 22:30
TT leuk concept, maar niet dynamisch genoeg, klinkt alsof er wat voor de speaker zit vind t zelf niks.
Oude fenders hoeven niet duurder te zijn en ze klinken zeker beter. Dit maakt een hot rod geen slechte amp, alleen als ik kon kiezen voor een beter geluid voor hetzelfde geld dan wist ik t wel.
Laney clean ga je denk ik niet mooi vinden. Vox is t mooiste, kan ook 2e hands.
H&K statesman is erg leuk. Mooie clean en ook mooie drive.
Als je drive belangrijk vind, dan vind ik een 2e hands dsl half stack t beste. Ik vind de clean iig mooi en de drive is ook erg goed voor t geld.

Mitch
2 december 2008, 22:41
Je had ook naar zijn budget gekeken? DSL halfstack is hoog gegrepen, Vox cleans in die prijsklasse is ook niet top, wel duidelijk anders dan de andere merken. Lionheart is ook weer een duidelijk andere amp dan de gemiddelde Laney van de laatste jaren.

Pepe
2 december 2008, 22:49
Maar de Lionheart is misschien net even te duur he en dan heb ik het gemakshalve niet over de 5 watt versie?

Mitch
2 december 2008, 23:09
Hm, ik zie nu alleen de top staan, er was ook een 4x10 combo voor rond de 750 dacht ik, maar misschien vergis ik me.

crapton
2 december 2008, 23:10
Zeker de H&K Statesman proberen. Mooie allround combo met 'Fender clean' en beetje Vox op crunch. Met boost erbij beetje Marshall sound, en hij gaat het pas echt stevig doen met een TubeScreamer ervoor. Luister maar eens naar de clips op de H&K site van Geoff Whitehorn. Klinkt erg goed zoals je van een demo mag verwachten haha...

j3r03n
2 december 2008, 23:19
Hee, weer bruikbaar commentaar :dance:

Ik had zelf ook t idee dat je voor die Orange meer betaalt voor het kleurtje dan voor het geluid.
De Statesman wil ik ook zeker proberen, al is die alweer ietsje prijziger en niet op Marktplaats te vinden. (maar ik kan nog wel ff sparen eventueel)

Ik ben zeker niet vies van 2e hands, en ook niet van Fender, maar welke modellen zijn in deze prijsklasse een goede keuze dan? (ik weet namelijk niks van Fender amps)

Ik heb er zin in morgen :listen:

Lexvandoef
3 december 2008, 01:53
U heeft PM Jeroen :)

sjaak1990
3 december 2008, 12:00
Je had ook naar zijn budget gekeken? DSL halfstack is hoog gegrepen, Vox cleans in die prijsklasse is ook niet top, wel duidelijk anders dan de andere merken. Lionheart is ook weer een duidelijk andere amp dan de gemiddelde Laney van de laatste jaren.

Ik vind vox cleans wel erg mooi, maar dat is persoonlijk. Een dsl 50 half stack is voor rond de 1000 euro te krijgen...
Een statesman is een geweldige amp voor het geld.

blindfaith85
3 december 2008, 12:09
Hoi

Ik werk met de blues deluxe klinkt clean goed, en voor de drive gebruik ik meestal visaul sound Route 66 en vind het top combi! mooie bleusy warme sound. Maar wil nog een blues juniortje derbij voor thuis gebruik en oefenruimte, is ff iets beter voor de rug en de BDLX voor gigs. maar ben zelf ook wel benieuwd naar de statesman

j3r03n
3 december 2008, 15:16
Hee ben net terug van Feedback. Ze hadden geen ac15 en ook geen Peavey Delta :dontgeti:

Ik heb mooi de Hot Rod Deluxe en de Statesman 20W naast elkaar gezet, met mn eigen gitaar en Jeckyll & Hyde ervoor. Ik moet zeggen dat ik die Hot Rod niet zo mooi vond klinken met mijn pedaal (de Statesman wel) en daarbij vond ik de overdrive van Statesman veel mooier. Het viel wel op dat het clean kanaal van de 20W Statesman niet ontzettend veel volume heeft, en vanaf 2/3 van het volumeknop geen volume meer toevoegt, alleen gain. M.a.w. misschien niet genoeg headroom... Dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen door de 40W te pakken, maar die kost weer meer centjes. (nog ff twijfelen dus)
Verder vond ik de reverb van de Statesman veel bruikbaarder. Die van Fender is op stand 2 al te veel, terwijl de reverb van de Statesman vol open zelfs nog mooi is. Nog n pro voor de Statesman: reverb is footswichable.
Al met al won (m.i.) de Statesman op beide kanalen qua klank van de Hot Rod. De Fender had in het drive kanaal wel ietsje meer hoog, maar tis gewoon een modderig ding zo. De Statesman overdrive is bij alle gain settings bruikbaar, plus wat ik heel mooi vond: tot halverwege gain hoor je nog mooi helder de afzonderlijke snaren van een akkoord erin gemengd.

Op mijn to do lijstje staat dus nog het testen van een Peavey Delta Blues en een Vox AC15. (waabij ik verwacht dat die AC15 ook niet ontzettend veel headroom heeft, aangezien t Vox gaat om de buizenoversturing) En uiteindelijk nog to do: EEN HELE HELE MOOIE BUIZENBAK KOPEN (nieuw of tweedehands)

jan_bervoets
13 december 2008, 22:37
deluxe klinkt heel mooi maar ik vindt wat schel vaak op de hoge tonen , kijk misschien eens naar een peavey classic 30 of 50 die zijn heel mooi maar die zien er nogal dom uit kwa looks :d . de vox ac 15 gaat luid genoeg maar ik vind die clean niet zo mooi . wat zeker echt vet klinkt is de laney lionheart :D ltd ,zeker hard genoeg en clean evenaart zeker een fender en overdrive zekere een vox !

Samder
14 december 2008, 10:25
Eerlijk gezegd zou ik niet beginnen aan de peaveys. Een paar weken terug heb ik een peavey delta blues aangeschaft, deze bakken klinken totaal niet verkeerd! Maar al snel kwam ik erachter dat de amp grote minpunten heeft. Na een dag spelen begon ik wat ratel te ontdekken. Dit was (nog) geen Tuberattle, maar het bovenblad dat meetrilde. De hele tijd een hele irritante ZZZZMHZZZZZZZZzzz. Erg irritant. Een aantal dagen later begonnen ook de buizen verschrikkelijk mee te trillen, niet om aan te horen.

Ben toen terug naar de winkel gegaan, heb daar het probleem laten zien, en toen viel de amp plotseling uit, was geen geluid meer uit te krijgen. Heb toen een 2e hand peavey delta mee in het testhokje genomen, deze had precies dezelfde problemen. Trillingen en allemaal andere irritante bijgeluiden. Heb toen een nieuwe Peavey Delta blues uit de doos gekregen, maar eerst uiteraard even getest in een testhokje. Ook in deze amp begonnen allerlei dingen te resoneren (buizen bovenblad en andere zooi), de reverb deed het ook niet en de speakerkabel was microfonisch. DEZE AMP KWAM NIEUW UIT DE DOOS.

Volledig ONBETROUWBAAR die peavey amps dus. Toch jammer, want ik vind ze te gek klinken, zeker voor die prijs...

MarkV
14 december 2008, 10:39
Volledig ONBETROUWBAAR die peavey amps dus. Toch jammer, want ik vind ze te gek klinken, zeker voor die prijs...

Slecht steekproef :dontgeti:

Heb een Classic 30 gehad, nooit problemen ondervonden.

j3r03n
14 december 2008, 15:09
Hmm, die Peavey Classics zien er idd niet zo geweldig uit, maar daar gaat t ook niet om eigenlijk ;) Dat verhaal van de Delta Bluesen, dat klinkt iig niet zo handig. Maar ik denk dat ik mijn budget n beetje ga ophogen, in de richting van de AC30 CC2. Maar ik moet toch nog goed wikken en wegen, ik moet een beetje van mijn GAS af, en degelijke apparatuur kopen :satisfie:

Bedankt trouwens weer, voor de reacties :dance:

Samder
14 december 2008, 16:04
Slecht steekproef :dontgeti:

Heb een Classic 30 gehad, nooit problemen ondervonden.

Oke inderdaad, dit is MIJN ervaring met de Delta blues. Classic 30's hebben hier misschien geen last van.

j3r03n
16 december 2008, 22:54
Alle ervaringen zijn welkom, ik heb namelijk geen ervaring met buizenversterkers ;)

j3r03n
22 december 2008, 02:01
Slight change of plans: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117410

driftkop
7 januari 2009, 15:19
Ik had eerst ook een Hot Rod Deluxe. Leek me fantastisch, een echte Fender buizenversterker voor niet te veel geld. Maar na een tijdje erop gespeeld te hebben bleef ik maar zoeken naar de juiste instellingen voor een lekker geluid. Ik had wat mods uitgeprobeerd, maar het was toch niet helemaal wat ik zocht. Toen las ik over zelfbouwprojecten, en heb na veel lezen toen een 5E3 kit gekocht bij MissionAmps. Die heb ik nu sinds een half jaar, en mijn Tele klinkt er heerlijk over. Die HRDL heb ik nog kunnen verkopen, zodat de aanschaf van de 5E3 nog te doen was. En die 5E3 til ik ook makkelijk op, die HotRod was veel te zwaar :p