PDA

View Full Version : nieuwe versterker



Journey fan
1 december 2008, 15:10
Hallo,

Ik speel nu al zo'n 2 jaar akoestische gitaar, en ben sinds ongeveer een jaar geleden overgestapt op elektrische gitaar. Op het moment speel ik op een epiphone les paul, met als versterker een Vox Ad15vt XL.

Maar nu ben ik toch echt op zoek naar iets nieuws, waarbij een buizen niet echt een must is. Mijn budget licht zo tussen de 400 á 500 euro.
Ik ben ongeveer op zoek naar een 100 watt combo versterker.

Mijn stijl muziek is: Rush, Journey, Iron Maiden, Scorpions, Beatles, Steve vai, Joe satriani, Neal Schon, survivor etc.

Wie kan mij verder helpen?

almarvk
1 december 2008, 15:14
Ben je opzoek naar een buizenversterker of niet? Want dan zijn er maar een paar echt serieuze opties, namelijk Peavey Valveking VK212 combo of een JCM800 of 900 combo (tweedehands).

MattellicA
1 december 2008, 15:16
Voor 400-500€ heb je al gauw een mooi buizenbakkie. Maar dan wel geen 100W, wat ook niet nodig is aangezien buizen luider zijn dan transistors...

Mss iets a la Fender Blues Jr. met pedaaltje voor? Of anders een JCM800 (wél hard!) ofzo? Gebruik de search ff en youtube en kom dan nog es trug :satisfie:

Kim Wilson
1 december 2008, 15:20
100 watt buizen lijkt mij ook wel wat overdreven, tenzij je met een metalband in middelgrote tot grote zalen op staat te treden. 50 watt is in 90% van de gevallen ruim voldoende.