PDA

View Full Version : Oude Rocktron Patchmate



Nocki
1 december 2008, 11:43
Hoi,

Een paar weekjes terug had ik een ENGL Z-11 geruild tegen een Laney Babelswitch. De Babelswitch bleek het niet te doen en nadat alles keurig geregeld was met de 3 partijen(driehoeksrelatie, don't ask...) had ik dus wat geld maar geen switcher. Aangezien ik eigenlijk maar 1 pedal in mn rack nodig heb (tube screamer) was de laney voldoende. Maar die vond ik nergens meer. Wel kon ik snel een oude Rocktron Patchmate kopen dus dat heb ik maar gedaan. Ik had snel een Switcher nodig en dit was het sneltste en makkelijkste wat er kon.
De Pachtmate verwacht ik dus deze week binnen en dat is net op het nippertje en eigenlijk al flink te laat...
Mijn vraag. Ik las dat de Patchmate beter geschikt is voor line level gear ipv pedaaltjes. Is dat zo? en heeft dat te maken met wel/geen buffer?

Ook hoor je wat verhalenover tonesuck maar dat is steeds in combinatie met veel gear. Ik gebruik m eigenlijk alleen om mn amp te schakelen en 1 loop misschien later een 2e te schakelen. Wat zijn de verwachtingen?

Alvast bedankt.

FNaRK
1 december 2008, 12:37
is het niet handig om dat soort dingen uit te zoeken VOORDAT je iets koopt :???:

Chiel
1 december 2008, 13:14
Moet je de nieuwe versie kopen. Hey, wat schets mijn verbazing? Die heb ik nog over :).

Nee ff zonder gekheid, het eerste model heeft inderdaad major tonesuck. Daarbij maakt het niet uit hoeveel loops je gebruikt. Als switch werkt hij uiteraard perfect. Het nieuwe model is echt helemaal oké. Gebruik hem zelf met drie loops, een tuner out en voor het schakelen van kanalen op m'n Hook. Super ding.

Bram78
1 december 2008, 14:15
is het niet handig om dat soort dingen uit te zoeken VOORDAT je iets koopt :???:

Not in Nocki's world!! ;)

Nocki
1 december 2008, 14:19
Als ik daar de tijd voor had gehad had ik dat ook zeker gedaan. Ik ben eerst gaan vragen bij de muziekwinkel naar verschillende opties. Ik heb geen antwoord gehad voor de nieuwe patchmate en de enige optie die ik snel had was de oude 2ehands. Ik heb snel een switcher nodig dus vandaar deze. Een betere kan altijd nog. Een compleet rack werkt nu niet omdat ik geen switcher heb dus dat is nu opgelost.

de nieuwe lijkt me een goed idee maar die kwam te laat op gitaarmarkt anders had ik m gelijk gekocht.

Heeft de oude altijd last van tonesuck of alleen als ik een loop inschakel? en kan ik dat nog beinvloeden met een buffer ofzo?

hole
1 december 2008, 15:24
Een compleet rack ?

Een rack is NOOIT compleet heej ;)

Trouwens..ik wacht nog of foto's van de achterkant (van je rack) :dance:

Nocki
1 december 2008, 15:41
Een rack is NOOIT compleet heej ;)

Trouwens..ik wacht nog of foto's van de achterkant (van je rack) :dance:

Klopt. Die komen er zodra het rack ook "af" is. In ieder geval als het werkt zoals ik wil.

Tis allemaal niet zo bijzonder maar tot nu toe werkt het heel fijn!

Een rack is idd nooit af maar ik moet zeggen dat ik op dit moment erg tevreden ben.

De CAE doet precies wat ik van een amp vraag en is enorm fijn in de mix. Daarnaast vult de VHT m ook enorm goed aan en de BagEnd speakers passen er enorm goed bij.

De Gibson LP customs doen ook precies wat ik wil en halen het beste uit me naar boven. Ik zou niet weten wat er nog beter zou kunnen zijn dan dit.

Als de looper niet bevalt wordt ie uiteraard vervangen maar tot die tijd heb ik wel een werkend rack.

Kan ik de tonesuck nog inperken op de een of andere manier?

hole
1 december 2008, 17:01
VHT
check!


Bagend
check!


Cae
:sneaky:..GP3 is ook fijn hoor ;)

Nocki
1 december 2008, 17:44
GP3 is absoluut goed maar hij haalt het niet bij de CAE maar ze zijn niet te vergelijken. Zijn 2 totaalvershillende amps...
Wat betreft de loop en het midi gebeuren had de CAE nog wel iets kunnen leren van de gp3...
Maar de tone van de CAE 3+ is voor mij gewoon het einde!

Bram78
1 december 2008, 20:51
De Gibson LP customs doen ook precies wat ik wil en halen het beste uit me naar boven. Ik zou niet weten wat er nog beter zou kunnen zijn dan dit.


Een The Heritage Les Paul Custom!! ;)



http://inlinethumb59.webshots.com/43130/2981905790102713518S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2981905790102713518GZrHPA)

Nocki
1 december 2008, 20:53
ja hallo. niet voor de merkentrutjes hoor... :)

Bram78
1 december 2008, 21:00
ja hallo. niet voor de merkentrutjes hoor... :)

Is ook een flauwigheidje, niet de plek om merk/gitaardiscussies te voeren in het rackgear-forum! ;)

Wanneer krijg je de rocktron binnen?

Nocki
1 december 2008, 21:03
Ik hoop morgen... Komt uit Belgie dus je weet het nooit zeker... :)

Bram78
2 december 2008, 07:35
Oh jee, toch niet...??????? Je weet wel, Gent....

Nocki
2 december 2008, 08:02
hihi. Ach. Het is allemaal goed gekomen dus ik zie dit ook met een positieve blik tegemoet...

Edit:

Hij is binnen. gelijk in mn rack gehangen en in gesteld...

Zal nog wel eens laten weten wat ik ervan vindt.

http://img224.imageshack.us/img224/1046/rackgg3.jpg

Bram78
7 december 2008, 09:05
En?
Ben je al wat verder in je oordeel over de patchmate?

Grtz,

Bram

Nocki
7 december 2008, 09:21
Nog niet... Ik heb deze week een hoop andere dingen gedaan dus met de patchmate nog niet verder kunner rommelen...
Naast de Patchmate heb ik ook nog een strat en een Gibson acoustic binnen gekregen waar ik mee bezig ben dus de patchmate heeft niet alle aandacht gekregen. Alleen met repetities is tie meegeweest maar dat is niet de tijd om te gaan lopen checken wat er beter klinkt. Het werkt voor nu dus ik ben happy! Dit weekend hoop ik meer tijd erin te kunnen stoppen...

Nocki
8 december 2008, 19:45
En?
Ben je al wat verder in je oordeel over de patchmate?

Grtz,

Bram


En ondertussen wel :) ...

Heb er even op gespeeld zoals het in zn geheel aangesloten was en daarna nog wat gerommeld met verschillende outputs van de wah ervoor.
Daarna zonder de patchmate in mn signal line en dus weet ik nu wat ik wil :) ...

Geen Patchmate in je signal line :)

Totdat ik iets anders heb gevonden zal die netjes mn rack blijven schakelen en wanneer ik iets anders heb gaat ie weer weg.
Om amps te schakelen is het een fantastisch ding! en tenminste 19" zonder te moeten rommelen met losse kastjes... Dat staat me tegen bij de GRX-4 en ENGL Z11 (of12?).

en anders komt er nog eens een nieuwe patchmate ofzo... voor nu kan ik in ieder geval schakelen. De tube screamer zullen we dus nog even vergeten... eigenlijk ook helemaal niet nodig.. dat doet het 2e kanaal van de CAE 3+ ook en dan meot ik gewoon vaker kanaal 3 gebruiken... Dat is helemaal geen straf :)

Bram78
8 december 2008, 20:11
Ik zou 'm terugsturen naar Gent, je geld opeisen en zeggen dat de patchmate niet goed is: zuigt toon!! :dance:

Nocki
8 december 2008, 22:05
Ik zou 'm terugsturen naar Gent, je geld opeisen en zeggen dat de patchmate niet goed is: zuigt toon!! :dance:

neenee... dat kan niet. Hij is gewoon in orde. en daarbij. Ik heb een unit nodig om mn amp te schakelen he :) ...

morris
8 december 2008, 23:13
Hey Nocki,

Ik zou een kijken naar een GRX4 en een Nobels switcher. Die GRX4 is zeer goed, transparant en compact. Zonde om zo'n mooie set te vern*#ken en op de laatste 200 euro te bezuinigen.

Morris

Nocki
9 december 2008, 08:07
Hey Nocki,

Ik zou een kijken naar een GRX4 en een Nobels switcher. Die GRX4 is zeer goed, transparant en compact. Zonde om zo'n mooie set te vern*#ken en op de laatste 200 euro te bezuinigen.

Morris

Hee Morris,

Bedankt voor je reactie. Ik ga idd de patchmate niet gebruiken in mn signaal. Ik gebruik m alleen om mn amp te switchen. De GRX-4 is idd een goed ding. Hij is al eens in mijn bezit geweest en dat was best goed. Maar ik denk dat ik eigenlijk al enorm blij ben met alleen de CAE dus waarschijnlijk komt er niets meer bij... We zullen wel zien.

bedankt.

Albertj
9 december 2008, 09:56
Is een GCX niks voor jou nocki? switcher, looper, FX mute enz.. alles in een :satisfie:

Nocki
9 december 2008, 10:06
Is een GCX niks voor jou nocki? switcher, looper, FX mute enz.. alles in een :satisfie:

Mijn probleem met de GCX combi is dat ik maar 5 presets heb. Zelf werk ik graag met presets en maak ik tijdens het spelen zo min mogelijk gebruik van CC's. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik vind de manier waarop de GCX werkt en in te stellen is niet super handig. Dit kpomet waarschijnlijk gewoon ook omdat ik het anders gewend ben.
Een maat heeft de GCX in combinatie met wat andere gear en dat is leuk maar ik zie te veel mogelijkheden en te weinig praktische voordelen (lees PC's :) )

hole
9 december 2008, 10:58
Mijn probleem met de GCX combi is dat ik maar 5 presets heb. Zelf werk ik graag met presets en maak ik tijdens het spelen zo min mogelijk gebruik van CC's. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik vind de manier waarop de GCX werkt en in te stellen is niet super handig. Dit kpomet waarschijnlijk gewoon ook omdat ik het anders gewend ben.
Een maat heeft de GCX in combinatie met wat andere gear en dat is leuk maar ik zie te veel mogelijkheden en te weinig praktische voordelen (lees PC's :) )

Nocki,

als ik me niet vergis, wil je maar 1 of 2 pedaaltjes in de loop toch? Dan zou je aan GCX genoeg hebben. De rest van de FX trek je dan uit de G-Force.

Of snap ik nu niet wat je bedoelt?

Nocki
9 december 2008, 11:04
Nocki,

als ik me niet vergis, wil je maar 1 of 2 pedaaltjes in de loop toch? Dan zou je aan GCX genoeg hebben. De rest van de FX trek je dan uit de G-Force.

Of snap ik nu niet wat je bedoelt?


Je snapt het heel goed maar ik twijfel momenteel of ik dat wel nodig heb... :)
Ik heb weer wat stof tot nadenken gehad over hoe ik alles wil aansturen.
Op dit moment hebik in principe genoeg aan de 10 presets op mn fc-200 en ben ik happy met de 3 kanalen van de CAE. Maar mocht ik idd meer willen moet ik wat gaan veranderen in de gear. De Patchmate gebruik ik nu alleen nog om mn CAE te schakelen.

Misschien is het in de toekomst leuk om met meer gear te gaan rommelen maar op dit moment eigenlijk nog niet... Ik zal er eens over denken...

Nocki

hole
9 december 2008, 11:20
Ja, als het werkt, dan werkt het...

Trouwens, ik zit nog steeds te wachten op:
Foto van de achterkant
Filmpje/mp3tje van deze setup

schiet daar es mee op ;) :cheerup:

Nocki
9 december 2008, 16:52
Komt er aan zodra ik daarmee klaar ben... :)
Eerst nog even alles afmaken en ik beloof met foto's en een filmpje te komen!

Hell's Engl
17 maart 2009, 10:39
Kan je bij de oude Patchmate alle loops ook apart mixen e.d.?
Of zijn de Switchblades de enige op de markt die zoiets kunnen? Geloof dat de oude Bradshaw RB?? dat ook konden... toch?


Joost