PDA

View Full Version : Nieuwe pick-ups, advies?



ArjenOverdive
1 december 2008, 10:42
Hey mensen,
Ik heb vrij recent een JS-1000 gekocht. Nu viel me op na het vergelijken met m'n epiphone les paul black beauty dat de pick-ups van de JS een veel beter geluid voortbrengen. Lijkt wel alsof de kwaliteit van de epiphone's veel lager is.
Heb even m'n gitaar leraar om advies gevraagd en die zei dat de epiphone's vrij goedkope pick-ups hebben. En rade me aan om ze te vervangen. Hij adviseerde me Duncan Blackouts omdat ik erg van metal en rock houd. Kan dit wel met een gitaar met 3 humbuckers ? Welke pick up zou in het midden van de les paul moeten ze komen namelijk als set van 2 of appart. En word het geluid niet erg duister op deze manier. Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt,
Arjen

HaroldA
1 december 2008, 11:13
Hij adviseerde me Duncan Blackouts omdat ik erg van metal en rock houd.

Ik hou ook van Metal en Rock, maar mij zul je nooit met actieve elementen zien! (ook nooit met een 3-pickup Les Paul, trouwens ;))

Wat zoek je in een pickup? Strak, vol, vet en/of krijsend? Wat mis je nu in je Epiphone?

En geef eens wat voorbeelden van Les Paultjes die je wel goed vind klinken.

pimmedoris
1 december 2008, 11:38
Overigens is het niet zo gek dat de JS1000 beter klinkt dan je epi... Daar zit nogal een prijsverschil tussen, dus ik mag HOPEN dat ie ook beter klinkt :)

iWishmaster
1 december 2008, 11:55
Wil je de gitaren beide voor iets anders gebruiken? Of moeten ze beide hetzelfde trukje doen?

Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit 2 gitaren met actieve elementen willen ... Mijn advies: gebruik 1 van de twee voor snoeiharde metal (blackouts, EMG's of andere strakke high-output elementen zoals in de JS-1000) en de andere voor classic rock achtige dingen.

Puur op gevoel zou ik de JS-1000 voor metal nemen en in de Epiphone voor classic rock dingetjes en dus elementen kopen die daarbij aansluiten.

sjaak1990
1 december 2008, 12:14
Je kan ook stevige passieve elementen kopen. Actief zou ik niet nemen. Ik zou juist je js zo houden. Gewoon een heel goede combinatie elementen die daarin zit. Zonde om die eruit te halen, bij epiphone zal je sound er heel dik op vooruit gaan als je er dimarzio of seymour duncan's oid in knalt.

Kellet
1 december 2008, 12:17
DiMarzio Super Distortion in de brug en een DiMarzio PAF Pro in de neck.

In het midden ... weet ik niet.

Maar die twee zullen heel goed klinken voor de genres die jij noemde.

Thom TK
1 december 2008, 15:56
Oke, ik ken alleen Dimarzio's, dus:

Fel en prikkend door de mix: Evolution (vind ik trouwens net iets te schel in het hoog, in een basswood gitaar).
Erg veel body en mooi hoog: Tone Zone. Mooie match met basswood.

Ik denk dat de Tonezone het best bij je past van de bovengenoemde trouwens.

HaroldA
1 december 2008, 16:00
Erg veel body en mooi hoog: Tone Zone. Mooie match met basswood

Tone Zone kan ook niet iets TE 'vol' zijn (eigen ervaring). Ik zou graag nog een keer de Air Zone uit willen proberen, maar die is in NL niet leverbaar met chromen kap (3 maanden levertijd!!!) dus ben nog op zoek naar een Amerikaanse leverancier.

Thom TK
1 december 2008, 16:27
Tone Zone kan ook niet iets TE 'vol' zijn (eigen ervaring). Ik zou graag nog een keer de Air Zone uit willen proberen, maar die is in NL niet leverbaar met chromen kap (3 maanden levertijd!!!) dus ben nog op zoek naar een Amerikaanse leverancier.

Mja, maar voor basswood vind ik de TZ wel erg lekker hoor. Kwestie van smaak natuurlijk...ik geloof dat jij een TZ in een LP hebt gehad? Dat zou ik persoonlijk dan ook weer niet doen, maar het blijft een kwestie van smaak.
Air Zone, ja erg veel goede verhalen over gehoord, klinkt ook wel erg leuk op de Dimarzio site! Misschien ook eens proberen...(en tevens een goede tip voor d eTS natuurlijk :D).

HaroldA
1 december 2008, 16:31
ik geloof dat jij een TZ in een LP hebt gehad? Dat zou ik persoonlijk dan ook weer niet doen, maar het blijft een kwestie van smaak.

Nog steeds zelfs! ;)

Heerlijke pick-up, alleen net iets 'te' vol voor in een mahonie gitaar (LP). Binnenkort maar weer eens googlen/ebayen voor 1tje met chromen kap...