PDA

View Full Version : Fret-king



peter_heijnen
1 december 2008, 10:29
Afgelopen week het nieuwe feedbackkrantje doorgekeken met daarin de 'vintage v6'. Een door trevor wilkinson gemaakte strat voor 229 euro waaraan alles zou kloppen, zeker voor het geld. Even googleloeren levert dan het merk fret-king op, ook van wilkinson, maar in twee hogere prijsklasses: blue label made in korea, en green label made in england.

Bij nederland muziek staan zowel de vintage gitaren als koreaanse fretkings. Die vintage v6 is absoluut een mooi beginnersgitaartje, maar die fret-kings zijn heuse toppertjes. Ik heb ondanks dat het niet de bedoeling was een 'super60 hb' meegenomen, want ik vond het wel heel veel, en fijne strat voor 999 euro incl gigbag. Alles eraan is doordacht en klopt, eigenlijk is dit het werkpaard dat ik had willen maken toen ik mijn vroegere L-serie strat uit '63 ben beginnen te slopen: brug humbucker erop, een goede werkbare tremolo erop, en klaar.

Na een paar uurtjes thuis ermee gepield te hebben mocht ie ook mee het podium op en idd, werkelijk alles klopt aan dit ding! Detail: de plaatsing van de humbucker, deze is iets verder naar binnen, het lijkt de balans tussen de elementen onderling ten goede te komen.

Oh kiek dan toch :):
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/fretking.jpg

almarvk
1 december 2008, 11:08
Mooi ding hoor!

Op de meeting wordt dit merk ook gedemonstreerd!

blademan
1 december 2008, 13:32
inderdaad een mooi ding. Ik heb de Esprit 5 (blue label ook) en dat is ook een supergitaar !!! ik zal later nog eens een fotootje posten.
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3190.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3189.jpg

peter_heijnen
1 december 2008, 16:33
Mooi ding hoor!

Op de meeting wordt dit merk ook gedemonstreerd!
Thnx Almar en blademan.

Ik heb vandaag de hele dag zitten klooien met het ding en word er steeds erg blij van, ben benieuwd wat jullie van die demo gaan vinden.

Die esprit zal zeker wel rocken lijkt me, erg vet ding!

blademan
1 december 2008, 16:41
die Esprit rockt zeker! Erg vet inderdaad, en een erg fijne gitaar gewoon, super goed in balans en net zo zwaar als mn Teles

vulvasonic
1 december 2008, 20:27
De kwaliteit van het merk Vintage was me al eerder opgevallen. Ongelofelijk dat ze dat soort dingen kunnen maken voor zo weinig geld.
Pas vorige week las ik dat de, hoog in aanzien staande, Fret King gitaren van dezelfde goeroe komen en dat die goeroe niemand minder is dan 'Trevor Wilkinson', die mij (en miljoenen met mij) al eerder wist te imponeren met zijn inmiddels wereldberoemde tremolosystemen.

Zoiets wekt vertrouwen.

Als Trevor zegt dat het goed is, dan heb ik de neiging hem daar blindelings in te vertrouwen. :)

pannekoek
1 december 2008, 23:17
De kwaliteit van het merk Vintage was me al eerder opgevallen. Ongelofelijk dat ze dat soort dingen kunnen maken voor zo weinig geld.
Pas vorige week las ik dat de, hoog in aanzien staande, Fret King gitaren van dezelfde goeroe komen en dat die goeroe niemand minder is dan 'Trevor Wilkinson', die mij (en miljoenen met mij) al eerder wist te imponeren met zijn inmiddels wereldberoemde tremolosystemen.

Zoiets wekt vertrouwen.

Als Trevor zegt dat het goed is, dan heb ik de neiging hem daar blindelings in te vertrouwen. :)


vintage en fret king maken echt ongelovelijke dingen! les pauls voor 300-400 euro die een dikke epiphone eruit spelen!

en fender gaat het zeker moeilijk krijgen met fretking als concurent!

barno
1 december 2008, 23:31
en fender gaat het zeker moeilijk krijgen met fretking als concurent!


You funny.

Fret King zal wel okee zijn maar heeft ongeveer 1 miljoenste van het reclame budget van Fender, dus mss zal Fender het toch overleven

peter_heijnen
2 december 2008, 10:35
De kwaliteit van het merk Vintage was me al eerder opgevallen. Ongelofelijk dat ze dat soort dingen kunnen maken voor zo weinig geld.
Pas vorige week las ik dat de, hoog in aanzien staande, Fret King gitaren van dezelfde goeroe komen en dat die goeroe niemand minder is dan 'Trevor Wilkinson', die mij (en miljoenen met mij) al eerder wist te imponeren met zijn inmiddels wereldberoemde tremolosystemen.

Ja, ik las dat dus ook vorige week, met het ritje naar de winkel als gevolg! :)

vintage en fret king maken echt ongelovelijke dingen! les pauls voor 300-400 euro die een dikke epiphone eruit spelen!
Ik heb ook even zo'n vintage les paul opgepakt, hoe het toch kan voor het geld?

Lexvandoef
2 december 2008, 10:37
Toffe gitaar Peter! Ben benieuwd naar die demo nu :)

peter_heijnen
2 december 2008, 11:25
Vergeet vooral ook niet er eentje vast te pakken, maar wel op eigen risico! :)

Braindead
2 december 2008, 23:44
Peter, dude je hebt een vette strat. Verder een van de beste gitaarnet signatures around. En de Vintage Les Paul vond ik zelfs aardig spelen, stukke beter dan een Gibson Les Paul standard.

pannekoek
3 december 2008, 07:52
You funny.

Fret King zal wel okee zijn maar heeft ongeveer 1 miljoenste van het reclame budget van Fender, dus mss zal Fender het toch overleven

fender heeft inderdaad een naam ja, die zullen ze ook behouden, maar de naam van fret king groeit mondeling heel snel, ik denk dat de (afschuwelijk lelijke) naam ''fret-king'' toch wel groot gaan worden

peter_heijnen
3 december 2008, 17:06
Braindead thnx, btw jouw sig mag er ook wezen. :)

Mitch
3 december 2008, 21:54
Dus dit is beter dan Richwod? :D
Geintje Peter, ziet er goed uit. Als jij tevreden bent kan het onmogelijk slecht zijn, ik ga dit merk in de gaten houden!

Pepe
3 december 2008, 22:13
Fret King bestaat al zeker 15 jaar maar het wilde maar niet vlotten, ook niet met een Aziatische lijn erbij maar sinds een tijdje gebruiken ze de groene en blauw labels, zelfde wijn/ ander zakken, en is de verkrijgbaarheid verbetert.

Ik ken alleen die eerste Esprit korina die met 1, 2 of 3 P90's te krijgen was, prachtig ding maar 1800 gulden, toen nog, en dat was net even te duur voor den consument. Tis mooi om te zien dat er kleine volhouders zijn.

peter_heijnen
4 december 2008, 08:07
Dus dit is beter dan Richwod? :D
Durf ik niet te stellen, ik zou de richwood voorlopig nog even houden. :)

blademan
4 december 2008, 09:17
inderdaad, vooral op die Richwood blijven pielen. Haha, Fret-king rules!:gitarist: