PDA

View Full Version : Een tweede gitaar



snip
30 november 2008, 23:54
Ik lees al een tijdje mee op het forum en nu vond ik het eens tijd worden om zelf ook maar een acountje aan te maken.

Ik speel nu ongeveer 5 jaar gitaar waarvan eerst 2 jaar acoustisch en de laatste 3 jaar elektrisch. Nou ben ik begonnen met een starter pakket van fender met een fender squire standard. Later heb ik hier een Vox AD50VT bijgekocht als grotere versterker. Nu ben ik een beetje uitgekeken op de fender en wil ik er een tweede gitaar bij kopen. Ik ben opzoek naar een gitaar waar ik goed rock en metal mee kan spelen maar er moet ook een warme acoustische klank in zitten. Verder moet ik er goed live mee kunnen spelen. Ook niet heel onbelangrijk mijn budget is rond de 400/450 euro. Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer.

MattellicA
30 november 2008, 23:58
Epiphone Les Paul (Custom) met ev. andere pickups. Of een andere goede Gibson kopie...

bastiaanvanbeek
1 december 2008, 08:00
Voor een budget van 400/450 euro komt het waarschijnlijk toch op 2e hands neer, of nieuwe gitaren die qualitatief niet heel erg goed zullen zijn. ik zou persoonlijk gewoon wat langer doorsparen tot je, laten we zeggen zon 700 euro hebt. want voor 700 euro kun je zoooo veel betere gitaren kopen. ik heb zelf ook jaren op een squiertje gespeeld, die qualitatief niet echt bijsterend was, en ik heb er voor gekozen om goed door te sparen voor een gitaar waar ik zeker van wist dat ik er jaren plezier van zou hebben.
en veel gitaren van de prijsklasse 700-1000 zijn gewoon van topklasse, niet allemaal natuurlijk, je hebt ook veel bagger. maar fender, gibson, eastwood, gretsch zijn allemaal top gitaren rond die prijsklasse.
ik zou gewoon doorsparen, heb je uiteindelijk veel mee profijt van.

Noctiis
1 december 2008, 08:43
Voor een budget van 400/450 euro komt het waarschijnlijk toch op 2e hands neer, of nieuwe gitaren die qualitatief niet heel erg goed zullen zijn.

Wat een domme opmerking. Er zijn prachtige gitaren te koop voor 450 euro.

pannekoek
1 december 2008, 08:44
Wat een domme opmerking. Er zijn prachtige gitaren te koop voor 450 euro.

idd, voor 450 euro kan je een hele mooie epiphone kopen! met een beetje geluk nog een prachtexemplaar ook!

macwilliams
1 december 2008, 08:59
Epi lp std €300,-
SD/EMG. €150,
------------------ +
= instant metal

Simpele formule toch?

Ibanez666
1 december 2008, 09:16
Wat een domme opmerking. Er zijn prachtige gitaren te koop voor 450 euro.

Helemaal gelijk, maar voor 450 tweede hands een je een nog betere gitaar kopen

Noctiis
1 december 2008, 11:32
Of word je opgelicht met een brakke gitaar die geeneens 450 euro waard is ;)
Punt blijft dat het advies "doorsparen tot je iets duurders kan kopen" mij hier iets te vaak wordt gegeven. Zeker als de topicstarter duidelijk een budget noemt.

Hendriks
1 december 2008, 11:38
Als je word opgelicht heb je dat voor 99% aan je zelf te danken , voor €450 is veel leuks te koop zowel nieuw als 2dehands .

JeroenSchaaf
1 december 2008, 11:40
Als je word opgelicht heb je dat voor 99% aan je zelf te danken , voor €450 is veel leuks te koop zowel nieuw als 2dehands .

Helemaal mee eens! alleen je moet even weten waar je moet zoeken!

J-sus Rulez
1 december 2008, 11:40
Epiphone Les Paul (Custom) met ev. andere pickups. Of een andere goede Gibson kopie...

Of als je handig bent gewoon je eigen gitaar bouwen...

iWishmaster
1 december 2008, 11:45
Probeer dit eens tweedehands op de kop te tikken zou ik zeggen:
http://www.feedback.nl/?b=EPLPULBC&a=

Epiphone Les Paul Ultra (II): lekkere rockgitaar met een acoustische element, kun je zelfs op fingerpicken.

Doorsparen lijkt me totale onzin: er zijn menig gitaren van 500 euro die beter zijn dan sommige van 1000 euro.

Hendriks
1 december 2008, 11:51
Ook kun je eens naar wat minder grote merken kijken , zoals bv : Vintage , Swing, Hagstrom , Fernandes etc,etc,etc,,,.
Vaak veel kwaliteit voor veel minder euri , 2dehands vaak voor weinig aan te schaffen.

DaWi
1 december 2008, 12:40
London City ook al naar gekeken? Die Comet modelletjes zouden echt de bom zijn, setje Kinmans erin en gaan :rockon:

Edit; lol ik zeg een Comet en men wilt rock/metal spelen..... Kijk inderdaad eens naar een LP en dan andere elementen erin!

snip
1 december 2008, 14:13
bedankt voor de reacties hier kan ik wel wat mee! Ook kwam ik de ibanez RG350DX nog tegen zou dit ook een optie zijn of? Hoorde wel dat deze gitaar veel feedback geeft bij het spelen op hoog volume iemand hier meer info over?

Heynis
1 december 2008, 14:49
Ik heb zelf een hekel aan Ibanez, dat het Italiaans klinkt zegt voor mij al genoeg. Sommige mensen zweren er echter bij, en zo ook sommige grote gitaargoden. Mocht je binnenkort eens bij Feedback binnenlopen, probeer deze (http://www.feedback.nl/?b=EPREGSEBMFB) eens uit. Ik heb er zelf noodgedwongen een gig op moeten spelen, en dat ding is nog best aardig voor die prijs.

macwilliams
1 december 2008, 14:50
Ibanez RG350DX

neck type - 3pc Wizard II neck
body - Basswood body
fret - Jumbo frets
bridge - Edge III bridge
neck pu - IBZ INF3 (H) neck pu
middle pu - IBZ INFS3 (S) mid pu
bridge pu - IBZ INF4 (H) bridge pu

Nu heb ik zelf ook inf humbuckers in mn rgt zitten maar dat feedback op deze pups erger zouden zijn dan bij mn andere gitaren is mij iig nog niet opgevallen.

Ik weet niet of het voor deze ibanez ook geldt want die van mij heeft geen basswood maar mahonie body. Ik vind hem door de pups juist helemaal niet zo "metal" in tegenstelling tot mn andere gitaren die ook een mahonie body hebben.

macwilliams
1 december 2008, 14:51
Ik heb zelf een hekel aan Ibanez, dat het Italiaans klinkt zegt voor mij al genoeg. Sommige mensen zweren er echter bij, en zo ook sommige grote gitaargoden. Mocht je binnenkort eens bij Feedback binnenlopen, probeer deze (http://www.feedback.nl/?b=EPREGSEBMFB) eens uit. Ik heb er zelf noodgedwongen een gig op moeten spelen, en dat ding is nog best aardig voor die prijs.
Ibanez Italiaans??:seriousf::seriousf:

snip
1 december 2008, 15:10
Ik heb zelf een hekel aan Ibanez, dat het Italiaans klinkt zegt voor mij al genoeg. Sommige mensen zweren er echter bij, en zo ook sommige grote gitaargoden. Mocht je binnenkort eens bij Feedback binnenlopen, probeer deze eens uit. Ik heb er zelf noodgedwongen een gig op moeten spelen, en dat ding is nog best aardig voor die prijs.

waarom heb je zon hekel aan ibanez als ik vragen mag?

macwilliams
1 december 2008, 15:26
Dat is dan heel persoonlijk dat hij er hekel aan heeft, echt aan de gitaar zal het heus niet liggen. De kwaliteit van de ibanez is gewoon goed zolang je maar niet zo'n starter pakket plank koopt. Ook zijn er uiteenlopende ervaringen met de trem van de ibanez met name de III zou niet zo goed zijn, snel verslijten o.i.d. maar dat vind ik persoonlijk ook nog wel meevallen. Ik heb die van mij nu een jaar en ik heb er niet een ding op aan te merken.

snip
1 december 2008, 16:15
waarom zouden jullie andere elementen in een Les paul zetten zijn de standaard elementen niet goed? En ik dit zou dan ook een optie zijn met andere element:
http://www.musicstore.de:80/nl_NL/NLG/Epiphone-Les-Paul-Standard-EB-Ebony/art-GIT0002826-001

zou ik daar meer aan hebben als aan de ibanez?

macwilliams
1 december 2008, 16:20
Of je daar meer aan zou hebben dan aan een ibanez weet ik niet maar heb je uberhaupt wel eens op een van de twee gespeeld?

VanMeekeren
1 december 2008, 16:40
Ibanez is op zich niet eens zo raar. Supersnel op de hals dansen, dat typeert Ibanez.

Ik ben zelf een Les Paul man en adviseer je dan ook een Epiphone LP std. te testen. Zitten goede elementen in waar je zeer zeker ook met kan scheuren.

Van Meekeren

snip
1 december 2008, 18:00
Ik heb op de epiphone LP custom gespeeld en dit speelde zeker goed. Was wel even wennen want hij is een stukje zwaarder en de hals is wat dikker voor mijn gevoel. De ibanez hoop ik dit weekend te kunnen proberen. Die PRS ziet er ook goed uit nog meer mensen met ervaringen van deze gitaar of een andere PRS? En zijn er nog mensen met andere ervaringen van een goede gitaar ander merk misschien?

snip
8 december 2008, 22:09
Afgelopen zaterdag naar vriese geweest en een aantal gitaren uitgeprobeerd. En dit is um dan geworden: Epiphone les paul standard plus in de klaur blauw
Ik ben er echt super blijk mee speelt echt lekker bedankt voor de adviezen:cheerup:
ik zal morge ff wat foto's maken van de mijne

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/ENS-TLCH1.JPG

pannekoek
8 december 2008, 22:28
gefeliciteerd! top keuze!

:blast:

iWishmaster
9 december 2008, 10:38
Die kleur zie je niet vaak!

Mooi gitaartje, veel plezier ermee!

bagheera
9 december 2008, 12:25
goed gekozen ik kijk uit naar die foto's

pieter-jan1
9 december 2008, 14:01
Ook kun je eens naar wat minder grote merken kijken , zoals bv : Vintage , Swing, Hagstrom , Fernandes etc,etc,etc,,,.
Vaak veel kwaliteit voor veel minder euri , 2dehands vaak voor weinig aan te schaffen.


ik zie de laatste tijd veel Vintage (merk) lp's staan .. is dit wat? qua kwaliteit, bespeelbaarheid ed. :)
met wat is het vergelijkbaar?

PJ

pannekoek
9 december 2008, 14:56
ik zie de laatste tijd veel Vintage (merk) lp's staan .. is dit wat? qua kwaliteit, bespeelbaarheid ed. :)
met wat is het vergelijkbaar?

PJ



ja het zijn hele goede gitaren voor het geld. ze maken gebruik van wilkinson hardware, erg goed! concurentie van o.a epiphone. alleen jammer dat ze geen mooie uitvoeringen maken van de gitaar. voor de rest is het een topplank

almarvk
9 december 2008, 15:11
ja het zijn hele goede gitaren voor het geld. ze maken gebruik van wilkinson hardware, erg goed! concurentie
Het merk ís ook van meneer T. Wilkinson ;)