PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, Telecaster!



R2on
30 november 2008, 22:58
Hallo mede gitaar liefhebbers!

Uren vakken vullen en spiegelen, zaterdag vroeg opstaan...het was het allemaal waard!
Ik heb zojuist (uur geleden) mijn Fender Telecaster MIJ opgehaald!

Tjonge jonge wat een ding, naast de looks (de mooiste Tele die ik ooit heb gezien (ja IK, smaken verschillen maar lelijk kun je haar zeker niet noemen!)) klinkt ze ook nog perfect, heerlijke bite, ik ben nogal een Stones fan en ik moet zeggen, het klinkt perfect!

Nog een paar foto's (de zon gaat snel onder dus ik moest deze in mijn kamer maken en met deze lampen lukken de foto's niet altijd). Ik zal morgen een paar foto's overdag maken, met behulp van zonlicht :D.

Hier alvast een preview!

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/DSC00071.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/DSC00070.jpg

http://i303.photobucket.com/albums/nn151/r2on/DSC00058.jpg


Najaa ik ga nog even verder spelen, morgen weer naar school, heb ik echt geen zin in!


Mvg,

Rron

Hendriks
30 november 2008, 23:09
Geweldig mooie gitaar ,hier heb je een topper . Die halzen.......fijner vind je ze niet,

MattellicA
30 november 2008, 23:15
Gefeliciflapstaart :D Ja, hij heeft wel iets... Doet me overigens denken aan dat liedje van Sam Sparrow én aan m'n eigen LP Custom Ebony :satisfie:

Dweezman
30 november 2008, 23:18
klopt je intonatie een beetje? Zadeltjes zo van de foto lijken de zadeltjes wat raar staan.

Luke-wannabe
30 november 2008, 23:18
Pracht Tele!
Nu eerst nog even snaren op leren zetten ;)
Congrats anyway!

livepulse
30 november 2008, 23:45
Gefeliciteerd! Goeie keuze, mooie gitaar, geniet ervan!!!

Hendriks
30 november 2008, 23:49
Pracht Tele!
Nu eerst nog even snaren op leren zetten ;)
Congrats anyway!

Hij heeft hem net opgehaalt, dus die snaren zullen nog welvan de vorige eigenaar zijn.

soup
1 december 2008, 00:03
Zeer knap!

vulvasonic
1 december 2008, 00:33
Om te beginnen, gefeliciteerd met deze mooie gitaar! :cheerup:

Maar, zie ik het goed en is de gitaar voorzien van gold plated hardware?
En zat die zwarte slagplaat er standaard al op?

Het lijkt me een Japans (dat schreef je al) '52 RI model, maar ik heb ze nog nooit eerder gezien met goudkleurige hardware en in die kleurstelling (wel in het zwart, maar dan voorzien van een eenlaags witte slagplaat). Is dit soms een speciale uitgave?
Wat kun je ons daarover vertellen?

Cool ding in ieder geval. Met een tortoise slagplaatje zou ie er wel heel erg chique uitzien, maar dat is mijn smaak. :cooler:

vulvasonic
1 december 2008, 00:37
Hij heeft hem net opgehaalt, dus die snaren zullen nog welvan de vorige eigenaar zijn.

Je weet hoe je snaren op dit soort mechanieken legt?
Ik heb zelf namelijk een bloedhekel aan snaren vernieuwen, behalve bij dit type mechanieken, omdat je er de snaren zo makkelijk op kan leggen. Dat heeft de vorige eigenaar in ieder geval duidelijk niet begrepen.
:seriousf:

soup
1 december 2008, 00:40
Ik heb hier geen ervaring mee Vulva maar ik snap het niet zo goed?

rickert
1 december 2008, 00:44
Gave gitaar zeg!

En ik vind snaren opzetten bij dit soort tuners maar irritant, schieten eruit enzo. Doe mij maar lekker de Gibsonstyle tuners!

vulvasonic
1 december 2008, 00:58
Ik heb hier geen ervaring mee Vulva maar ik snap het niet zo goed?

Op het internet zijn vast wel voorbeelden te vinden waarin het opzetten van de snaren op dit soort mechanieken wordt verduidelijkt met tekeningen.
Het principe is dit:
In het mechaniek zit een sleuf aan de bovenzijde, i.p.v. een gat aan de zijkant van de post. wat veel mensen over het hoofd zien, is dat er in het midden van die sleuf, van bovenaf gezien, een gat zit. Het opleggen gaat als volgt:
- Je knipt de snaar ongeveer 10 cm voorbij de post af.
- Vervolgens steek je het uiteinde van de snaar IN het gat.
- Dan buig je de snaar in een hoek van 90 graden door de sleuf heen.
- En dan is het een kwestie van zo snel mogelijk draaien, liefst met behulp van een snarenwindertje. De snaar klemt dan automatisch vast en de wikkelingen komen automatisch netjes boven elkaar te liggen. Als je de snaar met de hand wilt opwinden, dan wil het inderdaad wel eens gebeuren dat de boel losschiet. Een snarenwindertje (voor minder dan 10 euro te koop) is dus wel een groot voordeel. En in mijn geval zelfs een 'must' om enig gevloek en frustratie te voorkomen.

Voor mij ideaal.:)

rickert
1 december 2008, 01:00
Goede tip, snaarwinder!

Luke-wannabe
1 december 2008, 09:29
Gave gitaar zeg!

En ik vind snaren opzetten bij dit soort tuners maar irritant, schieten eruit enzo. Doe mij maar lekker de Gibsonstyle tuners!
Nee joh deze zijn relaxed! Juist makkelijk, maar je moet ze niet te kort af knippen..

JeroenSchaaf
1 december 2008, 09:30
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar!

Lexvandoef
1 december 2008, 09:57
Tof, nieuwe telecaster! :hippie:

hesse
1 december 2008, 10:08
En dan nog een mooi exemplaar ook.

MarkV
1 december 2008, 10:21
- Je knipt de snaar ongeveer 10 cm voorbij de post af.


Ik doe het wel iets korter dan 10cm (of ik begrijp niet wat je exact bedoelt met 'voorbij de post'. Ik neem een cm of 6 vanaf de tuner, anders krijg ik wel erg veel windingen om de tuner heen.

Leuke Tele hoor!

almarvk
1 december 2008, 10:24
Black on black is altijd goed.

mikeyaxeman
1 december 2008, 13:25
Op het internet zijn vast wel voorbeelden te vinden waarin het opzetten van de snaren op dit soort mechanieken wordt verduidelijkt met tekeningen.
Het principe is dit:
In het mechaniek zit een sleuf aan de bovenzijde, i.p.v. een gat aan de zijkant van de post. wat veel mensen over het hoofd zien, is dat er in het midden van die sleuf, van bovenaf gezien, een gat zit. Het opleggen gaat als volgt:
- Je knipt de snaar ongeveer 10 cm voorbij de post af.
- Vervolgens steek je het uiteinde van de snaar IN het gat.
- Dan buig je de snaar in een hoek van 90 graden door de sleuf heen.
- En dan is het een kwestie van zo snel mogelijk draaien, liefst met behulp van een snarenwindertje. De snaar klemt dan automatisch vast en de wikkelingen komen automatisch netjes boven elkaar te liggen. Als je de snaar met de hand wilt opwinden, dan wil het inderdaad wel eens gebeuren dat de boel losschiet. Een snarenwindertje (voor minder dan 10 euro te koop) is dus wel een groot voordeel. En in mijn geval zelfs een 'must' om enig gevloek en frustratie te voorkomen.

Voor mij ideaal.:)

Heb nog steeds geen snarenwinder toch eens een keertje een aanschaffen maar zonder vind ik ook al top met die mechanieken (heb zelf een Strat met die tuners) en geen snaren waaraan je kunt pikken.
I love them! :cooler:
Anyway mooie Tele!

R2on
1 december 2008, 16:05
Bedankt voor de comments iedereen!

Ik heb verder geen problemen gehad met de intonatie. Kan iemand mij vertellen hoe de brug zadels er dan uit moeten zien? Ze zien er wel redelijk goed uit, de vorige eigenaar was een ervaren man, die veel liever op klassieke gitaren speelde, hij ging ook emigreren naar de Fillipijnen dus het was een gouden (pun met de hardware? :P ) kans!

Over de snaren, ik heb ze nog niet veranderd, deze zijn nog van de vorige eigenaar, weet iemand wat voor soort snaren het beste zijn voor een tele .10 of .09 ?

Als ik de snaren zelf er op zet zal het waarschijnlijk beter gaan. Ik had eerst een epi LP, daar lukte het wel, ik zal kijken hoe het op een tele gaat!

Dit is trouwens een Crafted in Japan 50th anniversary edition, zelf kon ik er ook weinig over vinden, de meeste hebben namelijk een neck van maple maar met een donkere (zwarte) toets en de headstock is ook zwart. Meest bekende 50th anniversary is idd. wit met goud maar er zijn ook zwarte en blijkbaar ook zwarte en maple necks (persoonlijk Dit schatje komt dus uit 1996, en zover ik weet klinkt ze ook perfect. Ik heb ook een Baja bespeeld maar vond deze toch beter klinken, ook met distortion weet ze gecontroleerd te blijven, niets negatief over de Baja, maar door zulke top gitaren te maken heeft iedereen er nu een. De mijne heb ik nog bij niemand anders gezien met een maple neck! :D

@Vulvasonic, heb jij ergens een uitgebreide tutorial over hoe jij je snaren erop zet? Klinkt heel erg handig en snel, maar ik snap het niet helemaal :P

Mr Xen0
1 december 2008, 16:07
Ik heb het niet zo met Telecasters, maar deze is toch wel weer mooi!

Jordii
1 december 2008, 17:54
Hippe Tele :rockon:

zeiler
1 december 2008, 18:00
Black on black is altijd goed.

en dan maakt die maple neck het helemaal af!

gave tele man!

humbucker
1 december 2008, 18:01
habba habba,

das n mooi ding !!!

gefeli!!!!!!!!

vulvasonic
1 december 2008, 20:39
@Vulvasonic, heb jij ergens een uitgebreide tutorial over hoe jij je snaren erop zet? Klinkt heel erg handig en snel, maar ik snap het niet helemaal :P
Ik heb meteen na mijn post het internet afgezocht naar een duidelijk voorbeeld met begeleidende tekeningen, maar ik kon NIETS vinden. Ik kijk nog wel even verder voor je.

Arjan12
1 december 2008, 21:04
Ik heb meteen na mijn post het internet afgezocht naar een duidelijk voorbeeld met begeleidende tekeningen, maar ik kon NIETS vinden. Ik kijk nog wel even verder voor je.

:seriousf:

R2on
1 december 2008, 21:11
Ik heb meteen na mijn post het internet afgezocht naar een duidelijk voorbeeld met begeleidende tekeningen, maar ik kon NIETS vinden. Ik kijk nog wel even verder voor je.

had ik ook gedaan en ik kon ook niks vinden! Naja doe geen moeite, anders vraag ik het wel bij een gitaarwinkel in de buurt, als ik de strings ga kopen :)

Bedankt voor het zoeken!