PDA

View Full Version : Favorite RHCP solos.



Wouter J
9 maart 2003, 16:24
Hillel Slovak : Fight like a brave (Uplift mofo party plan) Fire (Mother's milk)

Eddie Martinez : True men don't kill Coyotes. (Red hot chili peppers) Jungle man (freaky styley)

John Furciante : Show me your soul (OST Pretty woman), Stone cold bush (Mother's milk), Pretty little ditty (Mother's milk), Soul to squeeze (OST Coneheads), Funky monks (BSSM), Suck my kiss (BSSM), Scar tissue (Californication), Otherside (californication), Cabron (By the way)

Dave Navarro : Warped (One hot minute), My friends (one hot minute), Aeroplane (one hot minute)

Dat zijn de mijne en wat vinden Jullie de beste?

Arbz
9 maart 2003, 16:34
Even compleet offtopic: Heet jij toevallig Wouter Janssen en heb je op de VU gestudeerd?

Zo ja: wil je dan beter je best doen op je tabs, want ik krijg steeds allerlei verwensingen naar mn hoofd geslingerd op mn cs.vu mail :wink:

:grin:

Wouter J
9 maart 2003, 16:45
Nope ik ben Wouter Jaegers en ik heb niks met dat gene te maken.

Ik heb in Sittard op de kunst academi gezeten en ik werk al vijf jaar lang voor Jan Knooren en wat tabs betreft ik ben auto didact en kan niks beginnen met tablatuur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-03-09 16:47 ]</font>

Arbz
9 maart 2003, 16:47
Ok :wink:

Maakt verder niet uit, maar krijg gewoon regelmatig mails van boze Kurt Cobain fans dat ene Wouter Janssen hem verkracht door verkeerd te tabben :grin:

savecracker85
9 maart 2003, 16:52
de solo in "could have lied" (frusciante op BSSM) vind ik erg mooi..ook leuk om zelf te spelen btw :smile:

Timmer
9 maart 2003, 17:04
Op 2003-03-09 16:34, schreef Arbz:
Even compleet offtopic: Heet jij toevallig Wouter Janssen en heb je op de VU gestudeerd?

Zo ja: wil je dan beter je best doen op je tabs, want ik krijg steeds allerlei verwensingen naar mn hoofd geslingerd op mn cs.vu mail :wink:

:grin:


Hee, wat geinig, nog een cs.vu 'er. Wat studeer je?

Arbz
9 maart 2003, 17:13
Medische NatuurWetenschappen :smile:

Ben dus eigenlijk niet cs.vu maar few.vu :smile:

Timmer
9 maart 2003, 17:19
Koel! 1e of 2e jaars? Ik was vorig jaar mentor bij de eerstejaars, bij gebrek aan ouderejaars MNW'ers.

Timmer
9 maart 2003, 17:19
Tijdens de introweek bedoel ik dan he?

Stefan16384
9 maart 2003, 23:41
Op 2003-03-09 17:13, schreef Arbz:
Medische NatuurWetenschappen :smile:

Ben dus eigenlijk niet cs.vu maar few.vu :smile:


Jeej, dat maakt dus 3 cs.vu 'ers hier. Maar ik is dan wel een echte cs'er :grin:

Wouter J
10 maart 2003, 00:26
Eh jongens, hoe zit dat nou met mijn eigenlijke vraag, wat vinden jullie de beste RHCP solo?

Neals
10 maart 2003, 01:26
dat is simpel geen...

Vind RHCP dikke lauwe butt

McCloud
10 maart 2003, 02:56
Volgens mij kloppen er een aantal dingen niet.

Ik heb geen idee wie Eddie Martinez is. Ik ken wel Cliff Martinez (oude drummer van Captain Beefheart), de drummer die op de eerste 2 albums van de Peppers heeft gespeeld (The Red Hot Chili Peppers en Freakey Styley). De gitaarpartijen op het eerste album zijn namelijk ingespeeld door Jack Sherman. Dit kwam omdat Hillel Slovak en Jack Irons (de eerste drummer van de Peppers en ook de drummer die The Uplift Mofo Party Plan heeft ingespeeld) samen met Alain Johannes in de band "What is this?" speelden en daarmee een platencontract hadden. Jack en Hillel moesten toen kiezen voor een band en kozen voor "What is this?".

Het album Freakey Styley (waar Jungle Man opstaat) is wel weer ingespeeld door Hillel Slovak.

Favoriete solo's heb ik trouwens niet echt. Ik vind die van 'Party on your pussy' (Special Secret Song Inside) erg cool. Daar speelt Hillel in D pentatonisch een F# en een Db. Dat klinkt echt supercool.

Arbz
10 maart 2003, 10:52
Op 2003-03-09 17:19, schreef Timmer:
Koel! 1e of 2e jaars? Ik was vorig jaar mentor bij de eerstejaars, bij gebrek aan ouderejaars MNW'ers.


1e jaars, maar ik was er niet tijdens de introducties :smile:

Wouter J
10 maart 2003, 11:55
Vreemd, dat "What's this" verhaal is nieuw voor mij.

Van wat ik weet ging Jack Irons weg bij de RHCP nadat Hillel gestorven was aan een overdosis. Zijn vervanger Chad Smith kwan er via audities bij.

Wat John Furciante betreft, die kwam erbij toen hij bij Flea en Anthony aanklopte om Hillel te vervangen. Flea en Anthony zagen niks in die 16 jarige met zijn gitaartje maar om hem een plezier te doen brachten ze hem naar Thelonius monster die toen ook naar een gitarist opzoek waren. John plugde in begon te spelen en Flea en Anthony moesten hun onderkaken van de grond oppikken. Toen Bob Hope aan John wilde vertellen dat hij was aangenomen hadded Flean en Anthony hem al onder de arm meegenomen en zo werd een verbeten RHCP fan een van de belangrijkste leden die de band ooit heeft gehad.

McCloud
10 maart 2003, 12:23
Dat klopt ongeveer. Wat weinig mensen weten is dat er nog 2 bandleden geweest zijn in die periode. Nadat Hillel was overleden en Jack wegging hebben Anthony en Flea nog een andere drummer en gitarist aangenomen. De drummer was D.H. Peligro (oud drummer van de Dead Kenedies), met hem hebben ze het nummer Stone Cold Bush geschreven. De gitarist die is aangenomen voordat John werd aangenomen was Dwayne 'Blackbird' McKnight. Ze zijn beiden trouwens maar een aantal maanden bandlid van de RHCP geweest.

Om toch maar even volledig te zijn. De 8 gitaristen die de RHCP hebben gehad zijn (in chronologische volgorde):
- Hillel Slovak
- Jack Sherman
- Dwayne 'Blackbird' McKnight
- John Frusciante
- Zander Schloss (heeft de Blood Sugar Sex Magik tour afgemaakt nadat Frusciante in Japan de band had verlaten)
- Arik Marshall (ik heb een live opname van hem: RHCP - Lollapalooza '92)
- Jesse Tobiassen (werd daarna de gitarist van Alannis Morisette)
- Dave Navarro

Sorry, ik ben nogal een grote RHCP fan. :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: McCloud op 2003-03-10 12:25 ]</font>

marc_o
10 maart 2003, 12:35
En over welke merk GITAAR hebben we het hier precies? Hup, naar Gitaristen ermee of biertje erbij, dit hele forum wordt zo langzamerhand verpest door dit soort ellende, ga lekker msn-chatten ofzo...

McCloud
10 maart 2003, 12:50
Op 2003-03-10 12:35, schreef marc_odijk:
En over welke merk GITAAR hebben we het hier precies?

Fender, zowel Stratocasters, Telecasters als Jaguars. Af en toe ook nog een Gibson Les Paul en PRS!!

Doe relaxed man. Ik probeer alleen maar een paar fouten uit het verhaal te halen.

marc_o
10 maart 2003, 13:06
Juist, dat begrijp ik wel, maar dat kan dus in de andere forums...

McCloud
10 maart 2003, 13:29
Ik begrijp wel wat je bedoelt trouwens en je hebt gelijk. Maar als een topic eenmaal is gestart in een bepaald forum (waar het wel thuishoorde) en het hele verhaal neemt een andere wending (door welke oorzaak dan ook), dan is het nogal moeilijk om het te verplaatsen.

Droffie
10 maart 2003, 14:14
ik vond Dave Navarro de beste solo's spelen van alle Pepper gitaristen.
Jammer dat ie weggegaan was.

Kitaarhiero
10 maart 2003, 15:47
Op 2003-03-10 02:56, schreef McCloud:
Volgens mij kloppen er een aantal dingen niet.

Ik heb geen idee wie Eddie Martinez is. Ik ken wel Cliff Martinez (oude drummer van Captain Beefheart), de drummer die op de eerste 2 albums van de Peppers heeft gespeeld (The Red Hot Chili Peppers en Freakey Styley). De gitaarpartijen op het eerste album zijn namelijk ingespeeld door Jack Sherman. Dit kwam omdat Hillel Slovak en Jack Irons (de eerste drummer van de Peppers en ook de drummer die The Uplift Mofo Party Plan heeft ingespeeld) samen met Alain Johannes in de band "What is this?" speelden en daarmee een platencontract hadden. Jack en Hillel moesten toen kiezen voor een band en kozen voor "What is this?".

Het album Freakey Styley (waar Jungle Man opstaat) is wel weer ingespeeld door Hillel Slovak.

Favoriete solo's heb ik trouwens niet echt. Ik vind die van 'Party on your pussy' (Special Secret Song Inside) erg cool. Daar speelt Hillel in D pentatonisch een F# en een Db. Dat klinkt echt supercool.


en er klopt nog steeds iets niet... want de 2e band van Slovak en Irons was namelijk ANTHYM (eerst what is this, toen Anthem, maar dat bestond al). dat heeft de Oor van deze week dus even verkeerd gedaan :razz:

Een coole pepper solo vind ik de solo op easily, aan het eind... eigenlijk zijn het er 5 door elkaar heen... maar dat heeft wel wat niet waar?

Wouter J
11 maart 2003, 18:49
Op 2003-03-10 12:35, schreef marc_odijk:
En over welke merk GITAAR hebben we het hier precies? Hup, naar Gitaristen ermee of biertje erbij, dit hele forum wordt zo langzamerhand verpest door dit soort ellende, ga lekker msn-chatten ofzo...


De Fender Stratocaster is de gitaar die alle RHCP gitaristen verbindt. Maar Hillel Slovak was niet bang om een Les paul te pakken (Te horen op "Fight like a brave") als hij een zwaardere crunch nodig had dan wat zijn fenders hem Konden geven.

Dave Navarro heeft zijn PRS en Ibanez Jem gitaren (uit zijn Jane's addiction tijd) gebruikt op "One hot minute maar gebruikte live een Stratocaster en een Parker Fly

John Furciante speelt hoofdzakelijk strats maar gebruikt live ook een Jaguar (op "All around the world" en "Can't stop") hij gebruikt ook een Gretsch white Falcon op "Otherside" en "Californication"

Experience
11 maart 2003, 18:54
Can't stop speelt ie live wel met een strat. Hij maakt ook veel gebruik van tele in bijvoorbeeld easily.

savecracker85
11 maart 2003, 20:35
john gebruikte soms ook wel eens een gibson sg of een ibanez
http://jftab.free.fr/images/matos/gurat/John-sg.jpg
http://jftab.free.fr/images/matos/gurat/ibanez.jpg

RadiuS
11 maart 2003, 20:41
De solo van "i like dirt" is errug leuk maar t laatste stuk is een grote onduidelijke notenbrij k kom er nie echt uit :razz: Verder is de solo van I could have lied idd leuk en k heb mn eigen californication solo geschreven tokkelstijl omdat we geen 2de gitarist gebruiken om het nummer te spelen. K post zo wel een link naar de tabs...

RadiuS
11 maart 2003, 20:51
http://elektron.its.tudelft.nl/~mtuijn93/Tabs/CalifornicationSolo.html

Verder niet veel speciaals, hij lijkt ook erg op de originele solo maaja.