PDA

View Full Version : allerbeste gitaartuner



gertgert
30 november 2008, 19:50
ik wil een goed stemapparaat.
hetzij in pedaalvorm, hetzij 19", het moet een bovengemiddeld goed ding wezen,
wat erg accuraat is. Zal het vooral gebruiken om gitaren te intoneren.
heeft iemand goede tips?

hugo123
30 november 2008, 19:51
Staat hier verkeerd! Moet ik dit nu rapporteren met dat driehoekje of niet?

Mitch
30 november 2008, 21:28
Dat kan, maar is nu overbodig ;)

Dirk_Hendrik
30 november 2008, 21:35
Allerbest als in allerzuiverst?.. intoneren.... zuiverst dus ja.

Peterson Strobostomp. nuff said

Realeigo
30 november 2008, 22:07
Allerbest als in allerzuiverst?.. intoneren.... zuiverst dus ja.

Peterson Strobostomp. nuff said

Sonic Research Turbo Tuner!

Aca Ilic
30 november 2008, 22:48
allerbest als in allerzuiverst?.. Intoneren.... Zuiverst dus ja.

Peterson strobostomp. Nuff said

+111111111111111111111111111111

Johannes
30 november 2008, 23:39
Sonic Research Turbo Tuner!

Helemaal mee eens!

niet overpriced, supersnel, compact, zeer precies, TB, geen behuizing die eruit ziet als my first tuner... :P

bastiaanvanbeek
1 december 2008, 08:05
Boss TU-2 Tuner. ik ben geen boss fan, maar de tuners die ze maken zijn geweldig. je kunt er heel snel mee stemmen, en tijdens het stemmen geven de letters rood licht zodat je het goed ziet als je bijvoorbeeld op een podium staat.

JeroenSchaaf
1 december 2008, 08:06
Boss TU-2 Tuner. ik ben geen boss fan, maar de tuners die ze maken zijn geweldig. je kunt er heel snel mee stemmen, en tijdens het stemmen geven de letters rood licht zodat je het goed ziet als je bijvoorbeeld op een podium staat.

Ja maar is het de beste? :D

bastiaanvanbeek
1 december 2008, 08:10
Ja maar is het de beste? :D

De beste weet ik niet, vaak komen die dingen toch wel een beetje op hetzelfde neer. qua tuners gaat het gewoon om de snelheid, en hoe precies hij is. en de Boss tuner vind ik persoonlijk gewoon het fijnst.

peter_heijnen
1 december 2008, 08:36
Allerbeste prijs/kwaliteitverhouding is naar mijn weten de sonic research turbo tuner.

Nauwkeurig tot 0,02cts, klein, snel, programmeerbaar.

Ik verwacht de mijne een dezer dagen dus weet nog niet wat ik aan invoerkosten ga betalen, maar op de website zelf betaal je ca 125 euro.

http://www.turbo-tuner.com/pages/manual-st2.htm

Dirk_Hendrik
1 december 2008, 08:53
Sonic Research Turbo Tuner!

Ook voor intonatie doeleinden?

peter_heijnen
1 december 2008, 09:13
Ook voor intonatie doeleinden?
Volgens de specs is de turbo tuner 5 x zo nauwkeurig. Daarbij is ie sneller ('true stobo' ipv 'virtual' zoals strobostomp), heeft een stevigere behuizing, is compacter, en ook nog goedkoper. Daarbij heb ik mbt de strobostomp ook al te veel gelezen over onbetrouwbaarheid.

zeppo
10 december 2008, 23:31
Ik kwam op een weet ik niet meer manier vanavond terecht op de site, en mijn ergernis met mijn huidige stemapparaat is dermate groot, dat ik meteen de ST-200 heb besteld.

the sure thing
11 december 2008, 21:33
Ik kwam op een weet ik niet meer manier vanavond terecht op de site, en mijn ergernis met mijn huidige stemapparaat is dermate groot, dat ik meteen de ST-200 heb besteld.
OEPS!!! GAS!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/tuner.jpg

Wanneer krijg je de ST-200 binnen??

HaroldA
11 december 2008, 23:48
Volgens de specs is de turbo tuner 5 x zo nauwkeurig. Daarbij is ie sneller ('true stobo' ipv 'virtual' zoals strobostomp), heeft een stevigere behuizing, is compacter, en ook nog goedkoper. Daarbij heb ik mbt de strobostomp ook al te veel gelezen over onbetrouwbaarheid.

Ik wil 'm ook!!! :chicken:

Ik begin mijn TU-2 een beetje zat te worden... Gewoon niet nauwkeurig genoeg denkik, of hij werkt niet fijn meer...

Lexvandoef
12 december 2008, 00:18
Trouwens, over strobetuners, die Planet Waves tuner heeft dus ook zo'n rond displaytje met een strobefunctie. Is dat ook een true strobe tuner? Ik heb hem zelf, en ik gebruik de strobe functie eigenlijk nooit, alleen de 'gewone' modus.

peter_heijnen
12 december 2008, 01:13
Vanavond de turbo voor het eerst mee op het podium gehad en het werkt echt geweldig, het verschil met de boss tu12 is gewoon duidelijk hoorbaar.

Ik gebruik de turbo tuner om mijn elektrische zowel te stemmen als te muten. De tu12 ligt ook nog steeds op mijn board, maar daar hangt nu de tuner out van mijn akoestische aan. Om een of andere reden wil die tu12 mijn akoestische vaak niet 'pakken', als ik die dan omprik naar de turbo tuner werkt het wel feilloos.

Nooit gedacht dat een stemapparaat het verschil kan maken.

the sure thing
13 december 2008, 01:04
Vanavond de turbo voor het eerst mee op het podium gehad en het werkt echt geweldig, het verschil met de boss tu12 is gewoon duidelijk hoorbaar.

Ik gebruik de turbo tuner om mijn elektrische zowel te stemmen als te muten. De tu12 ligt ook nog steeds op mijn board, maar daar hangt nu de tuner out van mijn akoestische aan. Om een of andere reden wil die tu12 mijn akoestische vaak niet 'pakken', als ik die dan omprik naar de turbo tuner werkt het wel feilloos.

Nooit gedacht dat een stemapparaat het verschil kan maken.
Hoe zit het met de felheid van de lampjes van het pedaal op het podium? Net zo bright als de BOSS meuker? Damn wat is die turbo toch mooi............

peter_heijnen
13 december 2008, 01:17
Alles is superduidelijk, felle rode ledjes tegen een zwarte achtergrond.

DaWi
13 december 2008, 07:49
Ik heb het instructiefilmpje op jijbuis gekeken, indrukwekkend hoe snel dat pedaaltje reageert, alleen mijn vraag is, wat heb je aan die lichtjes? Dat snapte ik dus niet.

peter_heijnen
13 december 2008, 10:56
alleen mijn vraag is, wat heb je aan die lichtjes? Dat snapte ik dus niet.
Plak ze maar eens af voor de verandering....

Wat snap je er eigenlijk niet aan?

stratestic
13 december 2008, 11:19
http://nl.youtube.com/watch?v=8bY9H7ec6_0&feature=related

Damn die ST 200 is snel op het einde.

DaWi
13 december 2008, 11:51
Plak ze maar eens af voor de verandering....

Wat snap je er eigenlijk niet aan?

Als ik naar dit http://nl.youtube.com/watch?v=zD_U7YPFqKg&feature=related filmpje kijk dan begrijp ik het wel wat die lichtjes doen, maar ik snap niet waarom je dit zou willen hebben? Is dit echt iets voor op een podium?

Ben trouwens wel onder de indruk, deze tuner is de snelste is die ik ook ooit heb gezien (alleen daarvoor zou je hem al kopen) en hij bij alternatieve tunings erg makkelijk is om te zetten. Tis beter dan mn Korg CA tunertje :P

the sure thing
13 december 2008, 12:22
Het doet er allemaal niet toe! Hij is MOOIER en STOERDER.

GAS!!!

peter_heijnen
13 december 2008, 12:31
Als ik naar dit http://nl.youtube.com/watch?v=zD_U7YPFqKg&feature=related filmpje kijk dan begrijp ik het wel wat die lichtjes doen, maar ik snap niet waarom je dit zou willen hebben? Is dit echt iets voor op een podium?
Jazeker wel, maar zeker ook voor in de studio, en zeker ook voor het intoneren van je gitaar...

De stroboscoop is juist heel duidelijk, het allerkleinste verschil geeft ie duidelijk aan. Hoe nauwkeurig jij met die informatie je gitaar kunt stemmen hangt dan verder niet van de tuner af maar van jezelf en je gitaar. Als je gitaar geen goede stemmechanieken heeft kan het vervelend worden lijkt me, maar in dat geval moet je ook echt deze tuner niet kopen.

Don Olivier
13 december 2008, 13:39
Waar is ie te koop in Nederland?

En is ie even DUIDELIJK als een TU-2?

Swampash
13 december 2008, 14:10
Ik vind het een zenuw ding, en als je hem aanklikt dan hoor je een behoorlijke klik door de amp die vrij zacht staat. Ben benieuwd wat dit op hogere volumes doet. Geef mij maar de pitchblack van korg, snel, simpel, duidelijk, true bypass, goedkoop en in bijna elke winkel te krijgen.

robert-gitarist
13 december 2008, 15:57
Nu we het toch weer over tuners hebben :D, iemand toevallig met deze tuner ervaring?

http://www.feelmusic.fr/upload/3931_gd.jpg

Kwam het ding hier net tegen in de winkel, nieuw kost ie 49 euro. Lijkt me niet veel geld, ziet er goed uit. Merk zegt me echt helemaal niks en hoe de afleesbaarheid etc en hoe nauwkeurig ie is weet ik ook niet, daar had ik helaas even geen tijd voor om nader te onderzoeken ;)

hugo123
13 december 2008, 16:24
Hee, dat lijkt mij wel een interessante tuner, iemand ervaring met deze tuner..

Soulflyhigh
13 december 2008, 16:27
Misschien interessant om er bij te vermelden of ze nog toooooooone vreten. Lijkt mij van essentieel belang voor op het podium :) Plus dat ik er zelf ook benieuwd naar ben. Ik had een Boss TU-2 in gedachten ik lees dit topic aandachtig :)

hugo123
15 december 2008, 17:11
En, al iemand?

Nielsje
15 december 2008, 18:26
Hee, dat lijkt mij wel een interessante tuner, iemand ervaring met deze tuner..


En, al iemand?

Probeer hem eens, zou ik zeggen.
Hij ziet er in ieder geval uit als een grijze versie van 'my first sony'.