PDA

View Full Version : Vox Brit Boost.



mel-aers
30 november 2008, 19:03
Ik zag pasgeleden de Britboost van Vox in de aanbieding.

Heb veel op internet afgezocht hierover. Het lijkt net dat dit pedaal een soort van overdrive toevoegd tijdens het boosten. Ik ben nog een leek op gebied van Boostpedalen

Ik ben opzoek naar een Boostpedaal voor mn Fulltone OCD en Boss MT-2 voor een goede solosound voor deze pedalen.

Ik ben al vaker naar de winkel geweest om te proberen.

Heeft een van jullie ervaring met dit soort pedalen ?

Budget €100 / €150

RiffMeister
1 december 2008, 12:17
Wat voor geluid zoek je dan? Die Britboost voegt inderdaad wel iets toe aan je geluid en persoonlijk vond ik het niet "my cup-a-tea", maar dat is omdat gewoon een ander geluid zocht.
Ga anders naar een winkel en probeer meerdere boost pedalen uit (en neem je eigen FX en gitaar ook mee, is wel zo handig testen).

Marshallover
1 december 2008, 12:35
Ik gebruik een goeie compressor in combinatie met een Boss GE-7 als booster voor mijn OCD. Als volume boost gebruik ik een Toadworks Meat Jr.
GE-7 als midbooster en Meat Jr. als volume-booster dus.

mel-aers
1 december 2008, 20:08
Oke, voor de booster ga ik eens kijken in de winkel.

Hebben jullie ook nog tips qua pedalen voor een metal sound.

Zoek een soort metal sound zoals Mark Tremonti van Alter Bridge, zn gear is niet te overtreffen maar zoek ongeveer zo een soort distortion.

Hebben jullie voorkeuren voor speciale pedalen van rond de 100 euro ?

MarkV
1 december 2008, 23:19
Tis niet echt een boost, maar misschien de T-rex MAB overdrive (http://www.t-rex-engineering.com/Default.aspx?ID=2&ProductID=PROD34&VariantID=)?

Die gebruikt Tremonti volgens mij over een two-rock voor zijn solo geluid.