PDA

View Full Version : Schroef los klein probleempje



Jordii
30 november 2008, 16:19
http://i301.photobucket.com/albums/nn64/JordiJi/Guitar/guitar.png
Op het aangewezen punt (waar de kabel naar de versterker in moet) zit de moer los, nu dacht ik (Heeeel slim :satisfie:)Dan draai ik m toch aan!
Maar mijn buurman zei dat dat niet kon dat ik dan iets kapot zou draaien :dontgeti:
Weet je misschien of ik die moer kan aandraaien of niet? :p

bert k
30 november 2008, 16:24
Je buurman is raar. Gewoon aandraaien dat ding.

Mr.Fingers
30 november 2008, 16:25
die 2 kleine schroefjes van die plaat losschroeven, plaatje eruit nemen, dat "ding" waar die twee kabeltjes aan vast hangen vastnemen, en dan de moer aandraaien (en dan die plaat terugschroeven)

wietse
30 november 2008, 16:25
schroef waar het plaatje mee vastzit,of de moer waar de output mee vast zit?
voor de moer vastdraaien effe plaatje lospakken en dan de moer vastzetten met een sleuteltje terwijl je de output effe tegenhoudt.
is het een schroefje wat je bedoelt, gewoon vastzetten.

Jordii
30 november 2008, 16:27
De grote moer waar zegmaar de plug in wordt gestopt
en WOW ik poste dit op een ander forum binnen een week 0 reacties, hier post ik het binnen 5 min 3 reacties :dance: Thx :P

MattellicA
30 november 2008, 17:09
De grote moer waar zegmaar de plug in wordt gestopt
en WOW ik poste dit op een ander forum binnen een week 0 reacties, hier post ik het binnen 5 min 3 reacties :dance: Thx :P

Daarom is het hier het Gitaarnetforum eh! :satisfie:

Nielsje
30 november 2008, 18:08
Ik gebruik voor dat soort geintjes altijd een pijpsleutel, werkt een stuk comfortabeler.
En wees verstandig, doe er een 2e moer op of een veerring, gaat 'ie ook niet weer los.

Jordii
30 november 2008, 18:22
Ik gebruik voor dat soort geintjes altijd een pijpsleutel, werkt een stuk comfortabeler.
En wees verstandig, doe er een 2e moer op of een veerring, gaat 'ie ook niet weer los.

Het is ook gewoon makkelijk met de hand vast te draaien, en zo'n probleem is het niet om dat steeds te doen, als ik dan maar niets kapotdraai :P

Mr.Fingers
30 november 2008, 18:23
zo'n moertje kan wat hebben hoor, geef er 1 keer eens een goede stevige draai aan, en dat ding zit vast voor jaren

barno
30 november 2008, 18:28
zo'n moertje kan wat hebben hoor, geef er 1 keer eens een goede stevige draai aan, en dat ding zit vast voor jaren

en zo hoort het ...al was die ene keer dat heel mijn input uit mijn gitaar viel tijdens een solo (doorspelen uiteraard) wel cool ... voor één keer (er zat wel meer los dan dat een moertje ...)

Nielsje
30 november 2008, 18:33
Het is ook gewoon makkelijk met de hand vast te draaien, en zo'n probleem is het niet om dat steeds te doen, als ik dan maar niets kapotdraai :P

Ja, je kan het ook met de hand vastdraaien, maar dat doe ik liever niet.
Ik heb een pijpsleutel, waarom zou ik hem daar niet mee vastzetten? In het verleden deed ik ook niet zo moeilijk totdat ik tijdens een repetitie er zo flauw van werd, dat ik eenmaal thuis gekomen dat ding meteen goed heb vast gezet.

Jordii
30 november 2008, 18:38
Okee dus als ik het goed begrijp draai ik geen stroomkabels ofzo kapot als ik de moer aandraai xD dat dacht mijn buurman namelijk

jplm
30 november 2008, 18:44
Op het aangewezen punt (waar de kabel naar de versterker in moet) zit de moer los, nu dacht ik (Heeeel slim :satisfie:)Dan draai ik m toch aan!
Maar mijn buurman zei dat dat niet kon dat ik dan iets kapot zou draaien :dontgeti:
Weet je misschien of ik die moer kan aandraaien of niet? :p

Hallo.

Je buurman heeft toch wel enigzins gelijk; als je namelijk zo zonder meer van buitenaf die moer aan gaat draaien is de kans groot dat de plugstekker zelf mee gaat draaien. En omdat er (zoals anderen ook al schreven) aan de binnenkant twee draden zitten ga je die dus "opdraaien". Daarom moet je de twee kruiskopschroeven van de chromen plaat even losdraaien, de plaat eruit nemen zodat je met twee vingers het binnenwerk erachter vast kunt pakken (en dus tegenhouden) en dan de moer goed vastdraaien, als er geen kartelring onder zit zou je die er bij kunnen zetten.

Groet, Jan.

Jordii
30 november 2008, 18:55
Hallo.

Je buurman heeft toch wel enigzins gelijk; als je namelijk zo zonder meer van buitenaf die moer aan gaat draaien is de kans groot dat de plugstekker zelf mee gaat draaien. En omdat er (zoals anderen ook al schreven) aan de binnenkant twee draden zitten ga je die dus "opdraaien". Daarom moet je de twee kruiskopschroeven van de chromen plaat even losdraaien, de plaat eruit nemen zodat je met twee vingers het binnenwerk erachter vast kunt pakken (en dus tegenhouden) en dan de moer goed vastdraaien, als er geen kartelring onder zit zou je die er bij kunnen zetten.

Groet, Jan.

Zoiets zij mijn buurman ook al, dat ik dan draden mee ging draaien :sneaky:
Maar bedankt voor de uitleg :dance:

Jordii
30 november 2008, 19:06
Zo het zit nu allemaal weer vast :rockon: Maar waarschijnlijk zit het binnen een week weer los en moet ik het weer doen:mad:

wietse
30 november 2008, 20:13
Zo het zit nu allemaal weer vast :rockon: Maar waarschijnlijk zit het binnen een week weer los en moet ik het weer doen:mad:

drupje nagellak of superlijm op de schroefdraad, komt het niet weer los.

Tim..
30 november 2008, 20:50
Zo het zit nu allemaal weer vast :rockon: Maar waarschijnlijk zit het binnen een week weer los en moet ik het weer doen:mad:

drupje nagellak of superlijm op de schroefdraad, komt het niet weer los.

tja daar heb ik ook last van bij me gitaartje, maar die superlijm is natuurlijk wel een goed idee:dance:

en nog even over je buurman: die heeft inderdaad wel lichtelijk gelijk, al heb ik daar nooit last van gehad dat het helemaal meedraaide.
alleen als je niet dat kapje los haalt, krijg je hem nooit echt goed vast, dat is iets wat ik gemerkt heb.

Orpheo
30 november 2008, 20:53
drupje nagellak of superlijm op de schroefdraad, komt het niet weer los.


en als je nagellak gebruikt, krijg je 'm dan wel los?

Tim..
30 november 2008, 20:58
en als je nagellak gebruikt, krijg je 'm dan wel los?

nee, nagellak is permanent, dan zitten je schroefjes en boutjes voor de rest van hun bestaan muurvast:seriousf::seriousf: