PDA

View Full Version : Voeding HBE Germania44



Jan Buurman
30 november 2008, 16:06
Ik ben sinds kort bezitter van een Homebrew Electronics Germania 44 Treble booster. Als ik de Operating Instructions lees valt mij iets op:

+9VDC jack-for use with +(positive) center 9VDC, filtered and regulated power supply.
Note: The Germania will work with a positive center 9 volt powersupply only when used by itself or with any otherpedals running a positive center supply. If it is used with any pedals running a negative center supply, the Germania must be ran on battery power only. A 9 volt battery will power the Germania adequately for an extended period of time as current draw is low.

Ik heb een CIOKS Big John powersupply met "negative center" (zoals de meeste pedaaltjes hebben) waaraan alleen maar "negative center" pedaaltjes hangen. Mijn idee was om een powersnoertje te maken waarbij ik de plus en de min bij het plugje even omwissel. Maar door bovenstaande tekst twijfel ik of dat wel kan...

Zijn er elektro deskundigen die mij hiermee kunnen helpen? Kan het of is dat iets te simplistisch gedacht? :???:

guitargeek3
30 november 2008, 16:48
Geen probleem.
Zie hier (http://www.cioks.com/products/flex.htm), Cioks verkoop ook gewoon pluggen met positieve tip.

Dirk_Hendrik
30 november 2008, 17:06
Kan niet. Ja geet met dat omdraaien een mega kortsluiting via de massa van je signaalkabels maken.

Meneer I.
30 november 2008, 17:10
Dit Germanium transistor TB pedaaltje is waarschijnlijk een positive ground pedaal. Deze moet je dus een eigen losse voeding geven bij gebruik met andere pedalen. Losse voeding in de vorm van een eigen adapter of batterij.

Jan Buurman
30 november 2008, 18:02
OK. Niet doen dus. Ben blij dat ik dat eerst even gecheckt heb en niet gedachteloos het pedaaltje op mijn board heb geplakt een aan de Cioks gehangen heb...

Jan Buurman
30 november 2008, 19:22
Zou het mogelijk zijn om een kleine voeding te bouwen voor op mijn pedalboard die dan weer gevoed wordt door mijn Cioks? Of zeg ik nu iets heel geks?

Dirk_Hendrik
30 november 2008, 20:33
Dat kan.

Een andere optie is een interne converter aan te brengen (plek zat) die die "omgekeerde" 9 volt genereert uit de "gewone"" 9 volt. Neemt iets minder plek in dan een losse voeding.

Jan Buurman
1 december 2008, 15:20
@D_H: je hebt PM